Gorilla ontsnapt in Blijdorp

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Gorilla ontsnapt in Blijdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 19:45

Chiqa schreef:
Ik las in het Ad dat die vrouw alle dagen kwam om die aap te treiteren? Scheve mond

Als dat écht zo is vidn ik het volkomen terecht dat die aap juist háár te grazen heeft
genomen, oog om oog tand om tand.

Ja hoor, iemand gaat elke dag naar de dierentuin om een specifieke aap te treiteren. Clown

En Blijdorp laat het gewoon toe dat die vrouw daar elke dag komt om die aap te treiteren.
Het verhaal wordt steeds gekker.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 19:49

Denk gewoon dat ze bedoelen dat ze vaste klant was en er vaak kwam, en tussendoor langs de aap ging. Ik denk dan ook niet dfat ze speciaal voor de aap naar d e dierentuin komt hahaha

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 19:58

Dan nog vraag ik mezelf af wat hier onder treiteren verstaan wordt? Klopte ze tegen het raam, trok ze gekke bekken tegen deze gorilla? Wat veel meer heeft ze kunnen doen.
De keren dat ik in een dierentuin was zag ik dat tientallen mensen doen en ik denk dat er weinig zijn die in de gaten hadden dat de aap dat misschien niet zo leuk vond.

T

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:02

ThePast03 schreef:
Dan nog vraag ik mezelf af wat hier onder treiteren verstaan wordt? Klopte ze tegen het raam, trok ze gekke bekken tegen deze gorilla? Wat veel meer heeft ze kunnen doen.
De keren dat ik in een dierentuin was zag ik dat tientallen mensen doen en ik denk dat er weinig zijn die in de gaten hadden dat de aap dat misschien niet zo leuk vond.

T

Raam was er niet he was het buitenverblijf. Trouwens het ene bericht spreekt dat de vrouw het gedaan heeft, en het andere een stel kinderen.

Lijkt me toch raar dat mensen denken dat de aap het plezierig vind, iedereen met gezond verstand weet dat toch. Maar goed welke maatregelen kunnen er dan getroffen worden bewaking bij elke kooi. Lijkt me ook niet echt te doen.

Bv die groep tieners die in china bij de krokodillen kropen om er stenen naar te gooien, daar kreeg de zoo ook de schuld.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:07

katiavl schreef:
Raam was er niet he was het buitenverblijf. Trouwens het ene bericht spreekt dat de vrouw het gedaan heeft, en het andere een stel kinderen.

Lijkt me toch raar dat mensen denken dat de aap het plezierig vind, iedereen met gezond verstand weet dat toch. Maar goed welke maatregelen kunnen er dan getroffen worden bewaking bij elke kooi. Lijkt me ook niet echt te doen.

Bv die groep tieners die in china bij de krokodillen kropen om er stenen naar te gooien, daar kreeg de zoo ook de schuld.

De berichten blijven elkaar tegenspreken, eerst zou de vrouw de gorilla gepest hebben achter het raam en nu is het weer bij het buitenverblijf.

Dierentuinen kunnen wel degelijk maatregelen nemen: Zorgen dat mensen niet bij ramen kunnen komen en zorgen dat de dieren ver genoeg weg kunnen. Geen losse stenen die gegooid kunnen worden en wat meer toezicht.
Kunnen ze dat niet dan gewoon sluiten die tenten, het is voor de dieren allerminst plezierig als ze niet beschermd genoeg zitten en zulk soort incidenten als gisteren mogen natuurlijk ook nooit meer gebeuren.

En er zijn heel veel mensen die denken dat apen het leuk vinden als je op ramen gaat tikken of je tanden laat zien of andere gekke bekken tegen ze trekt. Ga maar eens in een dierentuin kijken, je zult versteld staan hoeveel mensen dat elke dag weer doen.
Blijkbaar moeten die volgens sommige hier allemaal zwaargewond in het ziekenhuis terecht komen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:09

Waar lees jij dat ze bij het raam getreiterd heeft? Die is bij het buiten verbljf niet.

tja aap z'n aandacht trekken, dingetjes gooien (denk niet aan bakstenen Haha!, gewoon kleine steentjes of andere dingetjes, haaard praten rchting aap, aap wordt geïrriteerd en zij gaat lekker door

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:14

suus_ schreef:
Waar lees jij dat ze bij het raam getreiterd heeft? Die is bij het buiten verbljf niet.

tja aap z'n aandacht trekken, dingetjes gooien (denk niet aan bakstenen Haha!, gewoon kleine steentjes of andere dingetjes, haaard praten rchting aap, aap wordt geïrriteerd en zij gaat lekker door

Jij was erbij toen het gebeurde of denkt gewoon dat het zo gebeurd is?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:21

Niet toen die ontsnapte Clown
Heb ze gezien, ben er langs gelopen en heb m'n rug toegekeert5 en ben verder gaan lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:22

ThePast03 schreef:
Ja hoor, iemand gaat elke dag naar de dierentuin om een specifieke aap te treiteren.

Volgens mij moet je eens goed lezen...volgens de directeur van blijdorp(de heer Dorresteijn) was die vrouw wel degelijk een dagelijkse bezoeker van de dierentuin.

En ze hebben niet op het raam geklopt, maar hij is met gevaar voor eigen leven over het water gesprongen, en heeft zich vervolgens in blinde woede alleen aan díe vrouw vergrepen.
de andere omstanders liet hij met rust.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:24

Denk ook niet dat die aap voor de lol even over de omheining springt en een specifiek iemand aanvalt Tong uitsteken

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:39

Ok: Volgens jullie is mevrouw haar verdiende loon dus en moet iedereen die aandacht trekt van apen maar zwaar gewond raken.
Zullen een hoop gewonden gaan vallen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:41

ThePast03 schreef:
Ok: Volgens jullie is mevrouw haar verdiende loon dus en moet iedereen die aandacht trekt van apen maar zwaar gewond raken.
Zullen een hoop gewonden gaan vallen....

Beetje kort door de bocht,
vind je zelf ook niet Knipoog

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:42

aandacht trekken is iets anders dan treiteren (zoals dingen gooien)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:43

Chiqa schreef:
Beetje kort door de bocht,
vind je zelf ook niet Knipoog

Net zo kort door de bocht als zeggen: eigen schuld dikke bult.

Zowel de dieren als het publiek zouden beschermd moeten wezen, het is Blijdorp die hier verantwoordelijk voor is en niemand anders.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:44

Als de vrouw toch schuldig is, vind ik eigelijk best haar eigen schuld. Maar dat is niet zeker dus kan je daar ook niet vanuitgaan

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:48

@Plun: ckAls die vrouw iedere vaste klant is en dat steeds maar doet en dat beest onthoudt dat. Sommige mensen trekken aandacht: sommige gooien, andere schreeuwen of gooien iets in het water dat herrie maakt, en de meeste mensen kijken gewoon Lachen
Hoe zou jij als dominant mannetje die een groep te beschermen heeft reageren? Je herrinnerd je een irritand iemand en iwlt ze pakken
Dieren hebben een heel andere gedachtegang als wij

En als je het in dat opzicht zoals jij beschrijft bekijkt zullen er inderdaad veel gewonden gaan vallen

damn waarom kan ik lange verhalen niet kort houden..
Sigaar

BTW de omheining voldeed aan de internationale eisen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:50

suus_ schreef:
@Plun: ckAls die vrouw iedere vaste klant is en dat steeds maar doet en dat beest onthoudt dat. Sommige mensen trekken aandacht: sommige gooien, andere schreeuwen of gooien iets in het water dat herrie maakt, en de meeste mensen kijken gewoon Lachen
Hoe zou jij als dominant mannetje die een groep te beschermen heeft reageren? Je herrinnerd je een irritand iemand en iwlt ze pakken
Dieren hebben een heel andere gedachtegang als wij

En als je het in dat opzicht zoals jij beschrijft bekijkt zullen er inderdaad veel gewonden gaan vallen

damn waarom kan ik lange verhalen niet kort houden..
Sigaar

Ik neem niet aan dat jij elke dag in de dierentuin was om te kijken hoe die vrouw die aap stond te pesten, allemaal speculaties hier.

Die internationale eisen zijn dus blijkbaar niet goed genoeg, de aap is eruit gekomen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:58

Ik ben er ook niet iedere dag, als je mijn eerste bericht heb gelezen staat er in dat ik vaak kwam, en al helemaal niet om haar te bekijken.

Komt er idd uit dat deze eisen verbeterd moeten worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:59

ThePast03 schreef:
Ik neem niet aan dat jij elke dag in de dierentuin was om te kijken hoe die vrouw die aap stond te pesten, allemaal speculaties hier.

Nee hoor zijn geen speculatie's zijn uitspraken van de directeur van de dierentuin.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:14

Vrouw pest....eigen schuld dikke bult..... agressieve Gorilla..... het maakt me allemaal niet uit. Er is maar één schuldige: de dierentuin! Zowel in Berlijn als in Rotterdam !

In Berlijn is ie over een 3 meter hoge glazen wand gesprongen.... De aap is zelf in gestrekte houding zeker 2.50 meter. Dus met een klein hupje is ie eruit. Fout van dierentuin. Hier in Blijdorp is ie flink geplaagd geweest. Ja, hij gedroeg zich vreemd. Kwam waarschijnlijk doordat kort geleden een paar van zijn familie overgebracht zijn naar China. De gorilla is bij zijn ontsnapping op een stroomdraad beland. Natuurlijk raakte hij daarvan in paniek. De vrouw die hij gegrepen heeft, heeft enorm gegild uit angst. Heel begrijpelijk maar ook daarvan raakt zo'n aap in paniek. De dierentuin hoort ervoor te zorgen dat geen enkel dier zijn verblijf kan verlaten. Dus alleen zij zijn verantwoordelijk. Die aap reageerde normaal onder de omstandigheden van dat ogenblik. Als hij nou hele dagen met mensen moest werken of onder
de mensen zou zijn...okee! Maar daar is hier geen sprake van.

Dan zijn er ook nog mensen die vinden dat de Gorilla doodgemaakt had moeten worden maar hij heeft voor de dierentuinen over de hele wereld een enorme waarde. Hij zorgt voor het nageslacht voor de apen in dierentuinen en voorkomt daarmee dat apen uit het wild genomen worden om in dierentuinen opgesloten te zitten.

En natuurlijk is de Gorilla onbetrouwbaar maar daar zijn het wilde dieren voor. Des te meer een reden om de dierentuin het gebeurde volledig aan te rekenen en niet de Gorilla of de vrouw.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:22

Maar de vrouw had in eerste geval toch nooit het dier moeten uitlokken, als het dan is gebeurt is het toch deels haar schuld. Ze is 55 jaar slim genoeg. Tuurlijk is het deels de zoo zijn schuld dat ontkennen ze ook niet

Een gorilla is een vredig dier en totaal niet agressief, daarom zijn er ook vraagtekens naar dit gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:29

Ik heb net een uitzending gezien waarin de hoofdverzorger toegaf dat dit een zeer specifieke aap was en dat ze wisten dat hij al eerder (2x overigens) uitgebroken was. Dat deze aap in tegenstelling tot anderen echt contact maakte met mensen. Dus heeft de dierentuin zich misschien niet gerealiseerd dat dit kon gebeuren, maar als ze van tevoren beter hadden nagedacht.....

Het is van de zotte dat iemand stelselmatig een aap met dingen kan bekogelen, ook een fout van Blijdorp. (Als het al zo is)

Hoe je het ook went of keert, Blijdorp is fout.

En zoals de verzorger al zei, waarschijnlijk kan hij niet in Blijdorp blijven en als er geen ander geschikte plek gevonden kan worden waar hij contact kan maken met soortgenoten is de dood beter.

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:37

Ik denk eerlijk gezegd niet dat de vrouw (65jr dacht ik) elke dag naar een aap komt kijken om hem te treiteren, maar gewoon komt kijken. De aap is opgevoed door mensen en heeft misschien een soort van band met de vrouw. Als ik in een hysterisch gillende groep mensen terecht zou komen, en een bekend gezicht zou zien, dan zou ik er absoluut heen gaan. Feit blijft dat hij haar gebeten heeft, maar de aap zal behoorlijk in paniek zijn geweest. Ik vind het dan juist ook erg sneu voor de aap én de vrouw.

Faye, Blijdorp zal volgens het papiertje inderdaad fout zitten. Zonde als zo'n mooi dier hiervoor ingeslapen zou moeten worden. Als je je er eens in verdiept zul je zien hoe vaak er al dieren ontsnapt zijn (en geef ze eens ongelijk Knipoog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:39

Dat geloof ik ook hoor McLaren. Ik vind de toon in dit topic alsof het de vrouw haar eigen schuld is niet alleen vreemd maar ook erg hard en onnadenkend.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:42

Omdat iets tegen jou mening is vind je dat onnadenkend.
Als de vrouw aan het uitlokken was vind ik dat zeker deels haar schuld.

Als er ooggetuigen van uitlokken spreken, dan vind ik zeker dat de vrouw erop aangesproken mag worden, want dit is ook een crimineel feit.

Hopelijk vind de aap nog een plekje bij monkey world ofzo hoop het echt