Islamitische fiets

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jilletje

Re: Islamitische fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:01

die vrouwen maken hun leven zelf zo ongemakkelijk alleen maar omdat ze niet willen dat er een andere man behalve hun eigen man naar ze kijkt, nou dat vind ik best wel heel erg overdreven, een vrouw mag best trots zijn maar om je dan te verstoppen, je kan je trots tog ook op een andere manier uiten???

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:04

merrylegsje: ook aan jou de vraag: je beseft dat het hier om Iran gaat? Ben je bekend met de situatie in Iran?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:05

nee dat ben ik niet en ik zal dat ook niet zegen ik denk dat je daarov zelf in het land moet zijn geweest om daar echt over te kunnen oordelen maar het is gewoon wat ik denk

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:09

merrylegsje schreef:
nee dat ben ik niet en ik zal dat ook niet zegen ik denk dat je daarov zelf in het land moet zijn geweest om daar echt over te kunnen oordelen maar het is gewoon wat ik denk

Iran is een arm, fundamentalistisch land waarin de vrouwen zo goed als geen rechten hebben. Een oordeel als 'ze doen het zelf' kun je natuurlijk alleen maar geven als je de omstandigheden kent. Je geeft zelf al aan dat je dat niet weet - het lijkt me handig te beseffen dat je dus ook niet veel kunt zeggen of het hun eigen schuld is.

Of je verdiept je er wat meer in, of je geeft toe dat je het niet weet, maar dan kun je beter ook niet oordelen.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:12

oke ik vind dat je gelijk hebt en ik wil eigelijk ook nog een weerwoord geven maar omdat ik vind dat je gelijk hebt hou ik die voor me

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:21

Iemand Man bijt hond gezien? Daar hebben ze met een soortgelijke fiets getest. Als je dat bezig zag, ik vond het nogal gevaarlijk Nagelbijten / Gniffelen

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:38

Shadow0 schreef:
Farouche schreef:
Wat ongelovelijk stom, laat zo een vrouw gewoon normaal leven zeg...

Ben jij bekend met de situatie van vrouwen in Iran?

ik weet dat ze niet zichtbaare lichaamsvormen mogen hebben enzo, nou ík persoonlijk vind dat niet normaal, daarom ben ik het ook niet eens met die fiets.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:47

Religie zou een verrijking moeten zijn geen beperking Nagelbijten / Gniffelen vreselijk dit soort dingen door mannen opgelegd....

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:44

te gek voor woorden

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:10

Ik vind het wel een goed plan.
Die vrouwen m ogen niets, niet dat ze dit zelf prettig vinden. Ze zitten gevangen in hun cultuur. Dit duurt nog eeuwen voordat dit eens veranderd.
Geweldig dat ze nu eindelijk gewoon ook mogen fietsen, ook al is het ingepakt. Maakt het uit, er moet ergens een begin zijn.
Hier fietsen ook kerels in die rare bananen, de zgnde ligfiets!

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:11

merrylegsje schreef:
die vrouwen maken hun leven zelf zo ongemakkelijk alleen maar omdat ze niet willen dat er een andere man behalve hun eigen man naar ze kijkt, nou dat vind ik best wel heel erg overdreven, een vrouw mag best trots zijn maar om je dan te verstoppen, je kan je trots tog ook op een andere manier uiten???

Volgens mij is het andersom.. Huilen

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:14

Kijk dan alsjeblieft uit welk land dit artikel komt voordat je oordeelt.. Sommige mensen doen alsof de fietsen een idee uit nederland zijn..
het komt uit IRAN.. kom op zeg, kijk wat er daar wel en niet normaal is.. Daar is een steniging nog normaal.. Alsjeblieft, je snap toch zeker zelf nog wel dat die mensen daar heel anders leven dan wij?