Boerkini

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Boerkini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 13:11

Wat een gaaf din, wellicht wel gat in de markt.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 13:13

Katoo71 schreef:
dat liedje van "he kom naar smurfenland ga maar met ons mee "komt spontaan opzetten.....

Dat waren de snorkels... Vork

Verder denk ik: "Leven en laten leven "
Als zij er gelukkig van worden...so what.

De boerkini is ook wel wat voor mensen met een zonne-allergie of een huidziekte waardoor zij niet blootgesteld aan de zon mogen zwemmen... Pling

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 13:15

ik vind het wel een apart ding hoor...
weet niet wat ik ervan moet denken...
in hun eigen land ok, maar ik zou me er toch ongemakkelijk bij gaan voelen als iemand zwemmend in zon ding voorkwam als ik in het meertje lig te peddelen...
Laatst bijgewerkt door Liezel1 op 17-05-07 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 13:19

Smurfenpak, komt er vast eentje met een rood mutsje voorbij drijven. Clown

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 13:23

Ik vind het een heel nobel gebaar naar de dames die wegens hun geloof niet in een bikini mogen lopen, zoals de meesten van ons dat wel mogen.

Ik hoorde vandaag op de radio dat er ook een speciale fiets voor die vrouwen gemaakt wordt in Iran, zo kunnen de vrouwen meer bewegen en zichzelf redden.

Aan de ene kant vind het ik het heel naar dat deze vrouwen geen 'normaal' leven mogen leiden, aan de andere kant: ze moeten er maar het beste van maken! Dus waarom ook niet? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 13:28

Denk nou maar niet dat ze naar het strand of het zwembad mogen hoor. Daar zien ze halfnaakte mannen en vrouwen en op het strand zelfs vrouwen topless. Daar mogen ze ook niet naar kijken.

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 13:30

belachelijk. .laat men gewoon accepteren dat je gewoon regels heb als je gelovig ben.en ga niet van die idiote oplossingen bedenken! dat is nu eenmaal het nadeel van gelovig zijn!ziet er niet uit!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 13:31

vrouwens topless mogen ze wel degelijk zien hoor... Dat zien ze iedere dag als ze gaan baden...

edit: in egypte op het strand waren wel degelijk veel vrouwen, volledig gesluierd, om voor de kinderen te zorgen en hun man tot dienst te zijn..

Even over de dwang overigens: voor veel vrouwen is het de normaalste zaak op de wereld... Wij vinden dat misschien niet ok, zelf hebben ze daar vaak een stuk minder moeite mee.. Het geloof schrijft het voor, en daar doen ze het voor... Ik ben het er mee eens dat het in sommige landen wel erg overdreven wordt, maar in evel gevallen gaat het ook gewoon om vrije keus..

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 13:41

russel schreef:
Denk nou maar niet dat ze naar het strand of het zwembad mogen hoor. Daar zien ze halfnaakte mannen en vrouwen en op het strand zelfs vrouwen topless. Daar mogen ze ook niet naar kijken.

Waar zouden die vrouwen dan wel mogen zwemmen?

Ik bedoel: waarom is dat hele pak dan ontworpen als dat wat jij zegt waarheid is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 13:42

Ja maar hier is het toch anders denk ik dan maar zo. Hier ligt er vaak nog een man naast en als ze dan aan elkaar gaan zitten, wordt er gelinkt naar sex en dat mag weer niet, die vrouwen zijn dan sletten, dat mag niet als voorbeeld gezien worden.

Zwemmen zullen ze best wel mogen, maar dan wel de kuize vrouwen onder mekaar met pak aan e.d. want wellicht is er een badmeester in de buurt of komt de man zijn vrouw halen. Ik schat dan dat er islamitische zwembaden komen, zodat de vrouwen wat meer vrijheid krijgen in deze moderne tijd. Gemengd met miniscule bikinies verwacht ik niet. Dat is verdervelijk.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 13:48

Het zwembad in ons gehuchtje heeft speciale uren waarin geen enkele man een poot in het complex mag zetten en de dames dus ongestoord kunnen zwemmen in badpak onder toezicht van een badjuf.
Zelfs de badmeesters mogen dan niet naar binnen.

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 13:54

[quote="Liezel1"]ik vind het wel een apart ding hoor...
weet niet wat ik ervan moet denken...
in hun eigen land ok[quote]

Ehm, als ze hier wonen is het hun eigen land!!!

Ik denk dat het een goede oplossing is voor deze mensen.. Iedereen leeft op zijn eigen manier!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 13:55

Ik ben wel eens benieuwd naar het antwoord op de volgende vraag:
Wie is er allemaal voor volledig naakt zwemmen? Dat mensen zonder kleren in openbare zwembaden (voor alle leeftijden, ook kinderen) mogen verschijnen, man of vrouw. Op voorwaarde natuurlijk dat ze geen seksueel geaarde dingen doen.
Of nog beter: Wie zou er zich niet aan storen als iedereen volledig naakt op straat zou rondlopen, als het dragen van kledij geen wet was? Waarom wel, niet?

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:27

asjeblieft al die aanpassingen voor die mensen daar walg ik echt van.jouw keuze jouw probleem maak dan je eigen zwembad.

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:29

ik dacht dat het een smurf was Tong uitsteken
Tja, als zij zich er lekker in voelen Lachen

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:31

valerm schreef:
asjeblieft al die aanpassingen voor die mensen daar walg ik echt van.jouw keuze jouw probleem maak dan je eigen zwembad.

Heb jij ooit gehoord dat die mensen anderen verplicht hebben zoiets te dragen? Of om eigen zwembaden hebben gevraagd? Ik vind het prima dat ze zoiets aandoen.. Als zij zich er goed bij voelen!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:34

Haha smurf,
Het lijkt niet echt op een bikini dus waarom ze het een boerkini noemen?
Toen ik de titel las dacht ik aan een bikini voor boeren Nagelbijten / Gniffelen

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:43

valerm schreef:

Nou ja, ze vragen er toch geen subsidie voor? Clown

Als die vrouwen zon ding willen kopen en het willen dragen, ligt het er maar net aan hoezeer jij bereid bent je eraan te storen.

Als er een groep is die hier gebruik van wil maken, mij hebben ze er niet mee hoor.

Zou Vader Abraham wél als enigste man in het zwembad mogen komen? Nagelbijten / Gniffelen

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:44

valerm schreef:

Tsja, in dat geval mogen van mij de kerken dan ook ophoepelen. Ik ben niet gelovig, dus dan is dat ook: keuze van de Christenen, dus ook hun probleem. Dan gaan ze thuis maar bidden. En die pastoors enz., laat die ook lekker thuis alleen hun boordje en kruisje dragen. Hun probleem. Koe

Overigens is deze boerkini geen aanpassing, maar een nieuw product.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:46

Vind die badpakken van de amish trouwens nog niet eens zo maf. In ieder geval een fel printje.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:46

sjah al beter voor de meisjes dan met die burka te gaan zwemmen, maar toch vind ik dat nog altijd niet kunnen.
Zou meer moeten gedaan worden aan gelijkwaardigheid tussen vrouw en man

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:50

katiavl schreef:
sjah al beter voor de meisjes dan met die burka te gaan zwemmen, maar toch vind ik dat nog altijd niet kunnen.
Zou meer moeten gedaan worden aan gelijkwaardigheid tussen vrouw en man

Dat is helaas iets wat je niet kunt afdwingen.
Dat groeit historisch zo. De Nederlandse vrouw is pas tijdens WOII de keuken uitgekomen hoor, niet denken dat wij zoveel beter zijn.
We zijn alleen wat sneller. Knipoog

Door die gelijkwaardigheid te forceren roep je weerstand op, zelfs bij de vrouwen zelf.
Onderwijs en geduld. Knipoog

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:51

valerm schreef:

In dat geval kun jij (en de rest van de medemens) meteen net zo goed je spijkerbroek uit trekken, als je iets als een boerkini gaat zien als een 'aanpassing'. Wanneer iemand wil zwemmen, al dan wel of niet volledig aangekleed, is dat haar eigen keuze. Er is NIETS aan een boerkini wat jou en anderen kan belemmeren in je eigen zwemmen.

Persoonlijk 'walg' ik van mensen die anderen niets gunnen. Probeer elkaar gewoon een beetje tegemoet te komen, je hebt echt geen last van vrouwen die een boerkini dragen. Knipoog

Natuurlijk zou er het een en ander veranderd kunnen/moeten worden aan de rechten van de vrouw (al dan wel of niet te maken met het geloof), maar zo makkelijk is het niet. Elke kleine stap naar een meer toegankelijkere wereld lijkt me goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:39

jacimatho schreef:
Het zwembad in ons gehuchtje heeft speciale uren waarin geen enkele man een poot in het complex mag zetten en de dames dus ongestoord kunnen zwemmen in badpak onder toezicht van een badjuf.
Zelfs de badmeesters mogen dan niet naar binnen.

haha, nou dan ben ik wel benieuwd waar jij woont. Is dat een zwartekousendorp? Wonen er bij jullie veel niet-liberale moslims?

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:54

xKatleentjex schreef:
Ik ben wel eens benieuwd naar het antwoord op de volgende vraag:
Wie is er allemaal voor volledig naakt zwemmen? Dat mensen zonder kleren in openbare zwembaden (voor alle leeftijden, ook kinderen) mogen verschijnen, man of vrouw. Op voorwaarde natuurlijk dat ze geen seksueel geaarde dingen doen.
Of nog beter: Wie zou er zich niet aan storen als iedereen volledig naakt op straat zou rondlopen, als het dragen van kledij geen wet was? Waarom wel, niet?

Ik heb daar ook geen problemen mee. Als ze zich tenminste houden aan de regels en geen ranizige dingen daan lopen doen. Maar ik denk dat mensen die daar de lef voor hebben ook niet zo ingesteld zijn.

Waarom ik er geen problemen mee heb? Omdat m'n ouders naturist zijn en ik er mee opgegroeid ben. Ik ben het dan wel niet, maar ik ken genoeg mensen die het veel lekkerder vinden om gewoon in hun nakie rond te lopen zonder meteen aan seks oid te denken.

Maar even terug naar die boerkini. Ik vind het een topuitvinding. Mits het gezicht onbedekt blijkf, ik wil kunnen blijven zien met wie ik te maken heb. Verder vind ik het echt een superidee, zo kunnen die vrouwen toch lekker zwemmen in de zomer, want volgens mij zijn die boerka's super heet. Clown