jongen in coma na beet van stafford in de nek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: jongen in coma na beet van stafford in de nek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 16:27

Honden kunnen zich ook uitleven in speciaal gerichte hondenweides, dus moeten niet op straat zonder les. Hier is er een flinke boet op en ben er super blij mee.

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 16:28

Ja, maar ze hebben het toch over een hondenuitlaatplaats!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ben ermee eens dat je ze op straat niet los moet laten lopen. Maar op een veld, weide of bos of losloopgebied, moet dat kunnen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 16:30

slimmerik schreef:
LadyElmira schreef:
Daar denk ik ook zo over. Dus óf de hond was vals óf het kindje deed iets (lijkt me van niet maar goed). Ik heb ook een engelse staffordshire, Ze loopt elke dag tijdens het uitlaten en wandelen gewoon los, maar als ik kleine kinderen voorbij zie gaan roep ik haar even bij me, zodat hun rustig kunnen passeren. Ze doet geen vlieg kwaad, dat weet ik. Maar ze kan soms wel naar kinderen rennen omdat die toevallig een balletje hebben, en zij ziet dat als 'jeeee, ze willen met me spelen, hobbeldehobbel.' Kinderen worden dan bang of ze worden omver gelopen, nou..dan is dit toch een kleine moeite. Je weet dat je hond zoiets kan doen, let er dan extra op. Schandalig en erg vervelend voor het jongetje! Deze zal wel voor altijd bang zijn voor honden.

Jouw hond zou imo in beslag moeten worden genomen en ergens anders geplaatst Boos!
Je mág een hond niet on-aangelijnd uit laten. Zeker niet waar je lopende kinderen ontmoet.

Zo vráág je dus om ongelukken en geef je de goede hondenbezitters een enorme slechte naam.

Maak jij nou een grapje? Ze zegt toch dat ze rekening met kinderen houdt? En die hond luistert dus wat is het probleem? Sorry maar ik heb er namelijk een gruwelijke hekel aan als je hond als het ware los aan je been geplakt zit en er dan nog mensen zijn die in voorbijgang sissen "pak die hond vast".
Wat een onzin kraam jij uit zeg!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 16:43

Mijn honden lopen beiden regelmatig los, oeps de oudste loopt altijd los. Ik vertrouw de oudste volledig ook met kleine kinderen, Kleine kinderen doen soms rare dingen, maar zij kijkt er niet van op ze is niet bij kinderen zonder mijn toezicht. Ze weet dat alle mensen boven haar staan, als mijn buurjongetje van 5 haar aait gaat ze automatisch op haar rug liggen, kinderen vinden dit geweldig en de hond wordt dan lekker gekroeld ipv gepest.

Voor mijn gevoel, moeten ouders meer op hun kinderen letten en hondenbezitters hun honden beter opvoeden. Aan beiden schort het tegnwoordig nog wel eens.

Bij mij tegenover ligt een groot grasveld, waar honden los mogen en direct ertegen aan zonder omheining ligt een speelveld. Dat betekend dat je alleen gehoorzame honden loslaat, hier spelen ook alle honden met elkaar en alle eigenaren van de loslopende honden ergeren zich aan de enkeling met een bijtende hond die heel panisch zijn hond optilt of bijna laat stikken in de riem, loop dan niet over dit veld, dan hoeft niet iedereen zijn hond te roepen, voor die ene hond. De angst van de baasjes zorgt volgens mij ook voor agressieve honden. De agressieve honden hier bestaan uit een witte herder een jack russel en een golden, de staffords zijn goed opgevoed en hoewel ze voor de zekerheid aan de riem gehouden worden vrij sociaal. Dus het ligt imo inderdaad niet aan het ras, maar aan de eigenaar. Ik zie liever een gehoorzame stafford dan een onopgevoede jack

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:01

katiavl schreef:
naadje heb gevraagd in men beginpost om de rassendiscriminatie achterwegen te laten. Dit topic is geplaatst door mij, en als het een malteser was of wat dan ook voor hond had ik het ook geplaatst. Gewoon omdat het over een geval van plotse agressie gaat die niet te verklaren is, en dat intresseert mij. En ook omdat het weer over een brave hond ging.

Dus laat de zogezegde discriminatie achterwegen alstublief

dit kan je tegen mij zeggen maar ik ben niet degene die het ras discrimineert...
het is slimmerik die er over begint en staffort in grote letters neerzet....

ik ben namelijk groot voorstander van het woord : hond en niet zozeer het ras..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:04

dus mijn hond is zielig? die mag uitvliegen in de tuin, en bij mijn tante, niet alser andere mensen/dieren in de buurt zijn buiten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 17:11

Nah ik niet, als het een poedel was had er poedel gestaan, een stafford had er stafford gestaan. Ben toch wel altijd nieuwsgierig wat voor dier het heeft gedaan eigelijk.
Ik zal ook de laatste zijn die gaat veralgemenen. Maar vind dit verhaal toch bijzonder, maar het viel me op dat je zegt als het... had het bokt nooit gehaald. En dat vind ik verkeerd. Voor mij is elk ras een potentieel gevaar. Snap ook niet hoe je kan zeggen als het een poedel was geweest. Die haalt het nieuws even snel hoor bij zulke incidenten. Maar je ziet gewoon tegenwoordig hier meer incidenten in, en waarom zouden we het wegstoppen welk ras het is? Of het aan het baasje ligt of de hond who knows? Daar kunnen we ons niet echt op baseren. Wel zoals ik eerder al melde dat er volgens mij meer kronkel gevallen zijn. Zoals dees_daan melde mischien overfok? Geen idee wel hoop ik dat het onderzoek dat ze verichte wel antwoorden geeft.

Maar ik zit zowiezo niet te wachten tot ik nog een bijtincident kan plaatsen ongeachte het ras, de familie van het kind gaat nu een hel tegemoet. De buurman of vrouw zal zich ook dubbel en dik schuldig voelen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:42

ikenindi schreef:
pffff heb nettoevallig een berichtje in een ander topic getypt over een hand die mijn paard en `verzorgster` dreigend omcircelde en waar van het baasje niet de baas kon worden op hem.

laat ze ook een hondenbewijs maken naast het ruiterbewijs! je moet eerst je hond in bedwang kunnen houden wil je met hem naar buiten kunnen!

AMEN! ik zie regelmatig honden los waarvan de baasjes de honden totaaaal niet onder controle hebben, ik vind dat echt niet kunnen!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:50

Wat een bericht weer, maar ze zetten er helaas nooit de aanleiding van het incident bij. (sorry als dat er wel staat maar heb het hele topic niet gelezen)
Misschien heeft het kind de hond wel gepest of iets. Ik vind in dit geval dan niet dat de hond de schuld moet krijgen. Tja, als hij zomaar uit het niets het kind aanvliegt dan moet dat toch maar eens onderzocht worden.
Een kind is altijd het laagst geplaatst in de rangorde in de ogen van een hond, vergeet dat niet.

Verder vind het weer triest om te lezen dat het een stafford betreft.
Vaak ligt het ook aan de baas en de opvoeding van de hond. Dat vind ik erg jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 19:05

ik denk persoonlijk dat er wel een aanleiding zal zijn geweest voor het bijten van de hond. maar wat ik mij eigenlijk ook afvraag, of ik heb er ergen soverheen gelezen. was er ook een eigenaar bij? de hond liep los en de moeder heeft de hond losgehaald van haar kind... maar waar was in hemelsnama de eigenaar..

mijn hond heb ik ook weleens los lopen... mijn hond is al flink oud (in juli vijftien, als ze het haald...) en die doet echt geen vlieg kwaad. een kindje dat ik ken, wilde haar eens uitlaten. nou ik haar de riem in handen gegeven (zij is twee !) en ik ben meegelopen, en mijn hond liep echt kei lief met haar mee in haar tempo, en als zij stilstond ging mijn hond ook meteen stilstaan.
mijn hond speelt altijd met andere mensen en zou zo met iedereen meelopen. het is echt een schat van een beest. als er kleine jack russels aankomen die heel druk doen, loop zij er met een boog omheen. en dit is een jachthond. (mechelse herder X duitse staander) het ligt gewoon aan de opvoeding vna de hond!
een stafford kan net als mijn hond zo lief zijn. aan het ras ligt het echt niet. het ligt in mijn ogen aan de opvoeding dat zoiets gebeurt en de aanleiding.
ik vind het dan ook echt jammer asl zoiets weer gebeurt..

hmm lang verhaal geworden Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 19:22

de hond zat in de tuin ernaast Lachen ik snap echt niet hoe mensen kunnen denken dat er aanleiding is, straf kind dat het is. Om aan heel de andere kant van de tuin de hond te gaan pesten. Maar op het internet staat al ondertussen dat het in een steegje gebeurt is. Zo zie je maar hoe snel verhalen kunnen omgedraait worden.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 22:34

Ik vind het argument "dat doet een hond in een roedel ook" geen goed argument om de hond te ontzien. Natuurlijk doet een hond dat normaal in een roedel, maar hij jaagt ook in een roedel. Paarden lopen in het wild ook rond te bokken, maar dat wordt toch ook niet toegelaten als wij erop zitten? Als iemand zegt dat zijn paard bokt onder het rijden gaat toch ook niemand zeggen dat dat logisch is omdat ze in het wild ook bokken? Dat is het verschil, ze zijn hier niet in het wild!
als een hond een kind dood bijt mag hij van mij meteen afgemaakt worden, dan kan die hond niet leven tussen mensen.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 22:42

katiavl schreef:
de hond zat in de tuin ernaast Lachen ik snap echt niet hoe mensen kunnen denken dat er aanleiding is, straf kind dat het is.

Er is altijd een aanleiding. Een hond denkt niet zomaar eventjes "kom, ik verveel mij, laat mij dat kind eens gaan bijten". Tenzij hij één of andere hersenafwijking heeft is er zoiezo een aanleiding geweest. Dit moet niet veel geweest zijn, in onze mensenogen ook vaak gezegt als "geen aanleding". Maar neem nu bijvoorbeeld een kind dat aan het spelen was, toevallig die hond zag, oogcontact gemaakt heeft, en dan heel hard de andere kant uitgelopen is. Reden genoeg voor honden om gaan aan te vallen.

Ik rechtvaardig dit niet, niet verkeerd begrijpen dus. Maar geen hond doet iets zonder reden. Zover is zeker.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 22:45

Ze hebben de voorbije twee maand al vier bijtincidenten gehad Lachen in de omgeving

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 22:53

Over die aanleiding he, ik geloof dat niet dat er altijd een aanleiding voor moet zijn, t is de opvoeding, ik was namelijk in een scooterwinkel gister en daar liep me toch een lief jack russeltje, ik op me knieen (hij was aan t snuffelen op de vloer) en vervolgens krijg ik een grrrrr van t hondje, waarschijnlijk omdat ik alleen maar een vreemde was

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 08:03

Agjee, arm jochie. Ze zullen hem in coma hebben gebracht omdat het zo'n pijnlijke situatie voor hem, zo krijg hij minder mee van alles na die operatie..hopelijk komt hij er goed vanaf..

Weet je waar ik zo pissig vanw ordt altijd? Van die ouders die niet op hun kinderen letten. Als ik, aangelijnd, met mijn hondjes voorbij loop en er komt een kindop ze afrennen om hun te aaien, hoor ik ze aankomen rennen en roep al gelijk, niet aaien..
Zo was er een jaar of wat terug een kindje uit de straat die mn hond besloop van mij van achteren, ik hoorde hem totaal niet. Hij aaide mn hondje, maar boog eerst over hem heen, mn hond begint te grommen, in elkaar gedoken (hij is erg bang voor kinderen) en lippen van elkaar te halen. Ik hoorde aan mn hond dat er wat was. Hadz n moeder hem naar mn honden toegeduwd van ga maar aaien hoor, dat mag wel vand ie mevrouw, het zijn kleine hondjes hadz e gezegd, die zijn niet gevaarlijk..nu is mijn Jack wel gevaarlijk en absoluut niet aaibaar door de kinderen en ik laat hem dan ook NOOIT los in de buurt van kinderen..
Ik ga speciaal om late tijden naar het strand of heide, zodat hij toch ook eens los kan lopen..sneu, maar tis niet anders, hij heeft de tik vcan de mallemolen en als ik dat weet, houd ik daar rekening mee, maar hem in laten slapen zou ik niet doen om deze reden, dan mn leven maar anders indelen om hem hond te mogen laten zijn..(muilkorf krijg hij wondjes van overigens, zoek nog steeds een passend neusbandje, ziet men ook als waarschuwing om hem niet te aaien en hij kan niet zos nel zn bek opendoen).

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 08:26

Laten we eerlijk zijn de laatste jaren zijn er wel steeds meer niet opgevoede honden. We hebben al meer dan 35 jaar een hondenpension en zien meer en meer "lastige"honden.
Vroeger was een hond een hond en nu zien vele het als hun kind. Ze hebben geen tijd en zin om hem gewoon goed op te voeden. Ze mogen op de bank in bed en staan boven hun baas.
Mensen vinden het zielig als hij een keer aangepakt moet worden. Het is erg jammer aangezien ik denk dat een hond zich lekkerder voelt als hij weet waar hij staat.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 09:20

PrinCessRomy schreef:
Over die aanleiding he, ik geloof dat niet dat er altijd een aanleiding voor moet zijn, t is de opvoeding, ik was namelijk in een scooterwinkel gister en daar liep me toch een lief jack russeltje, ik op me knieen (hij was aan t snuffelen op de vloer) en vervolgens krijg ik een grrrrr van t hondje, waarschijnlijk omdat ik alleen maar een vreemde was

Of omdat jij op je knieën ging. Dan stel jij je automatisch onderdanig op door omlaag te gaan en voor een hond kan dat dus heel verwarrend zijn. Op dat moment kan hij vinden dat hij jou mag corrigeren/niet storen terwijl hij snuffelt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:59

Diablo schreef:
PrinCessRomy schreef:

Of omdat jij op je knieën ging. Dan stel jij je automatisch onderdanig op door omlaag te gaan en voor een hond kan dat dus heel verwarrend zijn. Op dat moment kan hij vinden dat hij jou mag corrigeren/niet storen terwijl hij snuffelt.

Als jij je hondje in een winkel los laat lopen (openbaar voor iedereen) dan moet je zorgen dat zo'n hond opgevoed is en niet zo'n gedrag vertoond. Dus niet in de winkel met zo'n dier....simpel zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 11:08

Kimberley77 schreef:
Agjee, arm jochie. Ze zullen hem in coma hebben gebracht omdat het zo'n pijnlijke situatie voor hem, zo krijg hij minder mee van alles na die operatie..hopelijk komt hij er goed vanaf..

Weet je waar ik zo pissig vanw ordt altijd? Van die ouders die niet op hun kinderen letten. Als ik, aangelijnd, met mijn hondjes voorbij loop en er komt een kindop ze afrennen om hun te aaien, hoor ik ze aankomen rennen en roep al gelijk, niet aaien..
Zo was er een jaar of wat terug een kindje uit de straat die mn hond besloop van mij van achteren, ik hoorde hem totaal niet. Hij aaide mn hondje, maar boog eerst over hem heen, mn hond begint te grommen, in elkaar gedoken (hij is erg bang voor kinderen) en lippen van elkaar te halen. Ik hoorde aan mn hond dat er wat was. Hadz n moeder hem naar mn honden toegeduwd van ga maar aaien hoor, dat mag wel vand ie mevrouw, het zijn kleine hondjes hadz e gezegd, die zijn niet gevaarlijk..nu is mijn Jack wel gevaarlijk en absoluut niet aaibaar door de kinderen en ik laat hem dan ook NOOIT los in de buurt van kinderen..
Ik ga speciaal om late tijden naar het strand of heide, zodat hij toch ook eens los kan lopen..sneu, maar tis niet anders, hij heeft de tik vcan de mallemolen en als ik dat weet, houd ik daar rekening mee, maar hem in laten slapen zou ik niet doen om deze reden, dan mn leven maar anders indelen om hem hond te mogen laten zijn..(muilkorf krijg hij wondjes van overigens, zoek nog steeds een passend neusbandje, ziet men ook als waarschuwing om hem niet te aaien en hij kan niet zos nel zn bek opendoen).

precies, onze oude hond was bijna blind, als de oppas kinderen hier waren, mochten ze hem alleen aaien als hij naar hun toe kwam, lag hij op zijn deken moet je hem met rust laten, dat was zijn plek. maar daar waren ze totaal niet bang voor. kwam onze staf, mochten de oppaskinderen niet meer komen, en het oppassen is dus ook afgelopen.. terwijl de oudere hond eerder uit zou vallen, omdat die niet goed meer zag..
zit er een martingaushondenschool bij je in de buurt? daar hebben ze de follow me in kleine maten Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 11:12

slimmerik schreef:
Als jij je hondje in een winkel los laat lopen (openbaar voor iedereen) dan moet je zorgen dat zo'n hond opgevoed is en niet zo'n gedrag vertoond. Dus niet in de winkel met zo'n dier....simpel zat.

Daar had ik het niet over. Het ging mij er om dat ze zei dat er geen aanleiding was dat de JR tegen haar gromde. Dat een hond niet los moet lopen in winkels ben ik met je eens. Overigens las ik nergens dat de JR los liep en ook niet of ze wel gevraagd had of ze het hondje aan kon halen. Maar goed, ik bedoelde alleen maar dat een hond vaak wel een aanleiding heeft, maar dat wij die niet zien.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 11:14

kohtje schreef:
Laten we eerlijk zijn de laatste jaren zijn er wel steeds meer niet opgevoede honden. We hebben al meer dan 35 jaar een hondenpension en zien meer en meer "lastige"honden.
Vroeger was een hond een hond en nu zien vele het als hun kind. Ze hebben geen tijd en zin om hem gewoon goed op te voeden. Ze mogen op de bank in bed en staan boven hun baas.
Mensen vinden het zielig als hij een keer aangepakt moet worden. Het is erg jammer aangezien ik denk dat een hond zich lekkerder voelt als hij weet waar hij staat.

Ik denk dat je gelijk hebt. Maar ik denk dat dit minstens net zo geldt voor de kinderen. Kinderen mogen tegenwoordig alles. Het zijn godjes en o wee als een hond maar verkeerd naar ze kijkt. De reden waarom de hond dat doet, doet er niet toe, honden mogen van veel mensen gewoon niet bijten en het kind heeft het nóóit gedaan.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 11:15

[/quote]

Er is al eens een hond afgemaakt omdat het een kind had gebeten.. Wat bleek nou achteraf: de hond had níétjes in zijn oor!
Het zou je hond maar zijn geweest..

Maar dit is natuurlijk verschrikkelijk!! En inderdaad LadyElmira.. Het baasjes had veel beter moeten opletten Hopenlijk overleeft het jongentje het.[/quote]

Die nietjes is een broodje aap verhaal.... Haha![/quote]

Dat nietjes-verhaal, dat heb ik ondertussen al in dertig verschillende variaties gehoord! Blijkt dus maar weer des te meer dat er vaak zo maar iets wordt naverteld waarvan mensen niet eens weten of het waar is.
Heel erg dat ook nu weer de hond wordt verdedigd en er mensen zijn die spreken over "een hond bijt niet voor niets". Als een groep mensen nu eens zou accepteren dat niet alles kan worden vergoelijkt, pas dan komen we een stap verder. Ik vind het ook erg Penny-achtig overkomen trouwens, om maar telkens met allerlei voorbeelden te gaan smijten. Er ligt een kind in coma!!!!!!

djuraolisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 11:32

inlaten slapen man die rotbeesten.. zulke honden mogen niet bestaan..!!! maar integen deel komt het ook vaak door de baasen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 11:37

chevax schreef:
Dat nietjes-verhaal, dat heb ik ondertussen al in dertig verschillende variaties gehoord! Blijkt dus maar weer des te meer dat er vaak zo maar iets wordt naverteld waarvan mensen niet eens weten of het waar is.
Heel erg dat ook nu weer de hond wordt verdedigd en er mensen zijn die spreken over "een hond bijt niet voor niets". Als een groep mensen nu eens zou accepteren dat niet alles kan worden vergoelijkt, pas dan komen we een stap verder. Ik vind het ook erg Penny-achtig overkomen trouwens, om maar telkens met allerlei voorbeelden te gaan smijten. Er ligt een kind in coma!!!!!!

Ik schreef dat een hond bijna altijd een aanleiding heeft om te bijten. Hiermee bedoel ik absoluut niet dat het ook altijd terecht is dat een hond dat doet. Het jongetje wat hier is gebeten, treft natuurlijk helemaal geen schuld en ik vind ook dat deze hond afgemaakt moet worden, die hoort niet te leven on onze maatschappij. Een hond die een keer bijt uit bijv. waarschuwing omdat een kind hem tot in den treure getreiterd heeft, kan ik nog inkomen. Daarmee bedoel ik dus kinderen ook opgevoed moeten worden.

Maar een hond die een kind zodanig verwondt als nu gebeurd is, moet ingeslapen worden.