Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:LadyElmira schreef:Daar denk ik ook zo over. Dus óf de hond was vals óf het kindje deed iets (lijkt me van niet maar goed). Ik heb ook een engelse staffordshire, Ze loopt elke dag tijdens het uitlaten en wandelen gewoon los, maar als ik kleine kinderen voorbij zie gaan roep ik haar even bij me, zodat hun rustig kunnen passeren. Ze doet geen vlieg kwaad, dat weet ik. Maar ze kan soms wel naar kinderen rennen omdat die toevallig een balletje hebben, en zij ziet dat als 'jeeee, ze willen met me spelen, hobbeldehobbel.' Kinderen worden dan bang of ze worden omver gelopen, nou..dan is dit toch een kleine moeite. Je weet dat je hond zoiets kan doen, let er dan extra op. Schandalig en erg vervelend voor het jongetje! Deze zal wel voor altijd bang zijn voor honden.
Jouw hond zou imo in beslag moeten worden genomen en ergens anders geplaatst![]()
Je mág een hond niet on-aangelijnd uit laten. Zeker niet waar je lopende kinderen ontmoet.
Zo vráág je dus om ongelukken en geef je de goede hondenbezitters een enorme slechte naam.
katiavl schreef:naadje heb gevraagd in men beginpost om de rassendiscriminatie achterwegen te laten. Dit topic is geplaatst door mij, en als het een malteser was of wat dan ook voor hond had ik het ook geplaatst. Gewoon omdat het over een geval van plotse agressie gaat die niet te verklaren is, en dat intresseert mij. En ook omdat het weer over een brave hond ging.
Dus laat de zogezegde discriminatie achterwegen alstublief
ikenindi schreef:pffff heb nettoevallig een berichtje in een ander topic getypt over een hand die mijn paard en `verzorgster` dreigend omcircelde en waar van het baasje niet de baas kon worden op hem.
laat ze ook een hondenbewijs maken naast het ruiterbewijs! je moet eerst je hond in bedwang kunnen houden wil je met hem naar buiten kunnen!
katiavl schreef:de hond zat in de tuin ernaastik snap echt niet hoe mensen kunnen denken dat er aanleiding is, straf kind dat het is.
PrinCessRomy schreef:Over die aanleiding he, ik geloof dat niet dat er altijd een aanleiding voor moet zijn, t is de opvoeding, ik was namelijk in een scooterwinkel gister en daar liep me toch een lief jack russeltje, ik op me knieen (hij was aan t snuffelen op de vloer) en vervolgens krijg ik een grrrrr van t hondje, waarschijnlijk omdat ik alleen maar een vreemde was
Diablo schreef:PrinCessRomy schreef:Over die aanleiding he, ik geloof dat niet dat er altijd een aanleiding voor moet zijn, t is de opvoeding, ik was namelijk in een scooterwinkel gister en daar liep me toch een lief jack russeltje, ik op me knieen (hij was aan t snuffelen op de vloer) en vervolgens krijg ik een grrrrr van t hondje, waarschijnlijk omdat ik alleen maar een vreemde was
Of omdat jij op je knieën ging. Dan stel jij je automatisch onderdanig op door omlaag te gaan en voor een hond kan dat dus heel verwarrend zijn. Op dat moment kan hij vinden dat hij jou mag corrigeren/niet storen terwijl hij snuffelt.
Kimberley77 schreef:Agjee, arm jochie. Ze zullen hem in coma hebben gebracht omdat het zo'n pijnlijke situatie voor hem, zo krijg hij minder mee van alles na die operatie..hopelijk komt hij er goed vanaf..
Weet je waar ik zo pissig vanw ordt altijd? Van die ouders die niet op hun kinderen letten. Als ik, aangelijnd, met mijn hondjes voorbij loop en er komt een kindop ze afrennen om hun te aaien, hoor ik ze aankomen rennen en roep al gelijk, niet aaien..
Zo was er een jaar of wat terug een kindje uit de straat die mn hond besloop van mij van achteren, ik hoorde hem totaal niet. Hij aaide mn hondje, maar boog eerst over hem heen, mn hond begint te grommen, in elkaar gedoken (hij is erg bang voor kinderen) en lippen van elkaar te halen. Ik hoorde aan mn hond dat er wat was. Hadz n moeder hem naar mn honden toegeduwd van ga maar aaien hoor, dat mag wel vand ie mevrouw, het zijn kleine hondjes hadz e gezegd, die zijn niet gevaarlijk..nu is mijn Jack wel gevaarlijk en absoluut niet aaibaar door de kinderen en ik laat hem dan ook NOOIT los in de buurt van kinderen..
Ik ga speciaal om late tijden naar het strand of heide, zodat hij toch ook eens los kan lopen..sneu, maar tis niet anders, hij heeft de tik vcan de mallemolen en als ik dat weet, houd ik daar rekening mee, maar hem in laten slapen zou ik niet doen om deze reden, dan mn leven maar anders indelen om hem hond te mogen laten zijn..(muilkorf krijg hij wondjes van overigens, zoek nog steeds een passend neusbandje, ziet men ook als waarschuwing om hem niet te aaien en hij kan niet zos nel zn bek opendoen).
slimmerik schreef:Als jij je hondje in een winkel los laat lopen (openbaar voor iedereen) dan moet je zorgen dat zo'n hond opgevoed is en niet zo'n gedrag vertoond. Dus niet in de winkel met zo'n dier....simpel zat.
kohtje schreef:Laten we eerlijk zijn de laatste jaren zijn er wel steeds meer niet opgevoede honden. We hebben al meer dan 35 jaar een hondenpension en zien meer en meer "lastige"honden.
Vroeger was een hond een hond en nu zien vele het als hun kind. Ze hebben geen tijd en zin om hem gewoon goed op te voeden. Ze mogen op de bank in bed en staan boven hun baas.
Mensen vinden het zielig als hij een keer aangepakt moet worden. Het is erg jammer aangezien ik denk dat een hond zich lekkerder voelt als hij weet waar hij staat.
chevax schreef:Dat nietjes-verhaal, dat heb ik ondertussen al in dertig verschillende variaties gehoord! Blijkt dus maar weer des te meer dat er vaak zo maar iets wordt naverteld waarvan mensen niet eens weten of het waar is.
Heel erg dat ook nu weer de hond wordt verdedigd en er mensen zijn die spreken over "een hond bijt niet voor niets". Als een groep mensen nu eens zou accepteren dat niet alles kan worden vergoelijkt, pas dan komen we een stap verder. Ik vind het ook erg Penny-achtig overkomen trouwens, om maar telkens met allerlei voorbeelden te gaan smijten. Er ligt een kind in coma!!!!!!