Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MariekeVol schreef:Ik hoorde dat David Beckham zich gaat inzetten voor haar?
Lusitana schreef:Het park beschikt over een crèche (ook ´savonds, juist voor mensen die uit eten willen) en babysitters. Maar daar maakten ze geen gebruik van. Babyfoon bestaat overal ter wereld, maar, nogmaals ze zaten hemelsbreed niet zo ver van hun appartement en konden de kinderen horen. Op de engelse link kun je een plattegrondje zien, dan krijg je een idee.
Ik vind het een groot verschil met kinderen thuis alleen laten. Een appartementen complex is ommuurd, en heeft personeel rondlopen (klusjesman, tuinman, bewaking, restaurantpersoneel etc). Dat is wat anders dan een gewoon huis in een stad. Zij lieten hun kinderen thuis ook nooit alleen.
Het is trouwens een Engels complex dat een zeer goede naam heeft. Het toerisme lijd totaal niet onder het gebeuren, men beseft dat het een vrij uniek iets is, dat niets met de Portugese bevolking of veiligheid te maken heeft.
Ze zijn overigens nu op zoek naar een stel (-buitenlanders, als in waarschijnlijk Engels)van twee mannen en een vrouw die gezien zijn met een meisje als Madeleine op de arm.
Ook is er een verdachte man en een verdachte vrouw gespot op het complex. Beiden geen Portugezen, eerder noord europees, maar wel gebronsd.
Er is een politietekening gemaakt die het meest wegheeft wan een ei met haar, want er is geen gezicht. Dat vind ik nou weer zo typisch. Getuigen weten van alles te vertellen wat politie ze vookauwt of wat al bekend is over lengte en kleding, maar en gezicht kunnen ze niet beschrijven... Ooggetuigen zijn over het algemeen zeer onbetrouwbaar, wat dat betreft, ze zijn erg te beinvloeden door wat de media loslaat, vandaar dat ze niet zoveel hebebn verteld, tot ergenis van de Britten, die vinden dat het hele volk kan helpen, als je info vrij geeft.
Twee verschilende gedachtengangen die haaks op elkaar staan. Ondanks dat hebben de ouders vertrouwen in de Portugese politie.
De moeder heeft het speelgoedbeest (een roze poes) van Madeleine constant bij haar. Dat was trouwens ook de aanwijzing dat er iets mis was. Ze vond het op de vloer, terwijl Madeleine er normaal nooit vrijwillig afstand van zou doen.
jacimatho schreef:denk eerder dat de koter zelf aan de wandel is gegaan en ergens te water is geraakt.
En dan moet je om en nabij twee weken wachten eer het boven water komt.
Kimberley77 schreef:ochjemig..nou das superlief van hem, maar had hij publiciteit nodig, of vanwaar dat gebaar opeens? of omdat het britten zijn mss? had hij nl ook anoniem kunnen doen..stel dat het om losgeld gaat wordt dat meisje alleen maar langer vastgehouden en als er flink betaald wordt zijn straks izjn kids ook nog aan de beurt..of ik het een slimme actie vind ben ik nog niet over uit. Hij zal het vast goed bedoelen hoor..
oensan schreef:Ze konden de kinderen horen...........................niet goed genoeg blijkbaar.........
MariekeVol schreef:Tipgeld voor vondst Brits meisje 3,7 miljoen
LONDEN - Britse zakenlieden en beroemdheden hebben het tipgeld voor de vondst van het meisje Madeleine McCann verhoogd naar omgerekend 3,7 miljoen euro.
Onder de geldschieters zijn Virgin-baas Sir Richard Branson en de schrijfster van de Harry Potter-reeks J.K. Rowling.
Bron: http://www.nu.nl/news/1075567/21/Tipgel ... ljoen.html
Nou, heel lief, maar ik snap het niet zo goed. Er zijn toch ontzettend veel vermiste kinderen?
Waarom juist 3,7 miljoen !!! voor dit ene meisje?
Kimberley77 schreef:Is er geen foto van dat meisje?
Lusitana schreef:Kimberley77 schreef:ochjemig..nou das superlief van hem, maar had hij publiciteit nodig, of vanwaar dat gebaar opeens? of omdat het britten zijn mss? had hij nl ook anoniem kunnen doen..stel dat het om losgeld gaat wordt dat meisje alleen maar langer vastgehouden en als er flink betaald wordt zijn straks izjn kids ook nog aan de beurt..of ik het een slimme actie vind ben ik nog niet over uit. Hij zal het vast goed bedoelen hoor..
Een heleboel bekende personen zijn gevraagd een oproep te doen aan het grote publiek aan info. Cristiano Ronaldo ook, maar daarnast ook nog anderen. Heeft niets met publiciteit van de persoon te maken, maar meer aandacht voor de zaak. Dit gaat allemaal van de Britse politie uit, die er in geloofd dat het volk het meeste kan betekenen.
Men geloofd al niet meer dat het om kidnapping voor losgeld gaat, maar om verkoop voor pedofielen.
Lusitana schreef:jacimatho schreef:denk eerder dat de koter zelf aan de wandel is gegaan en ergens te water is geraakt.
En dan moet je om en nabij twee weken wachten eer het boven water komt.
Gezien de manier warop de omgeving is uitgekamd is dat schier onmogelijk. Overigens hebben ze en spoor gevonden van hun appartament naar een appartement van andere Britten, die de dag van de verdwijning van het meisje vertrokken zijn.
Lusitana schreef:oensan schreef:Ze konden de kinderen horen...........................niet goed genoeg blijkbaar.........
als ze vrijwillig is meegegaan, of iemand heeft simpelweg een hand voor haar mond gedaan, valt er weinig te horen. Ik doelde op het gewone huilen van kinderen die wakker worden. Waar je in geowne omstandigheden op bedacht bent.
Het gaat er niet om of de ouders een kind al of niet alleen kunnen laten, natuurlijk is het onverantwoordelijk, maar het rechtvaardigt geen roof van je kind.
bovendien wil ik nogmaals benadrukken dat alles wijst op een lang van te voren geplande roof.
De ouders zijn trouwens heel lang verhoord.
Madeleine is zaterdag 4 geworden. Ze bewaren een stuk taart voor haar. Iedereen neemt an dat ze nog leeft.
C_hristel schreef:Lusitana schreef:Gezien de manier warop de omgeving is uitgekamd is dat schier onmogelijk. Overigens hebben ze en spoor gevonden van hun appartament naar een appartement van andere Britten, die de dag van de verdwijning van het meisje vertrokken zijn.
Wow das wel verdacht ja, en wat was dat voor spoor?
C_hristel schreef:Maar er zijn geen sporen van inbraak in dat appartement toch? Hoe is de dader dan binnengekomen? Misschien gwn aangebeld? Dat het kindje de deur open gedaan heeft?
MariekeVol schreef:Maar ik snap het nog steeds niet: als ze voor pedofiele netwerken is meegenomen, waarom namen de daders dan zo'n bekend kind, waar ze zo'n moeite voor moesten doen, en waar iedereen naar op zoek gaat? Waarom nemen ze dan niet "gewoon" een kind van onbekende familie? Dat krijgt minder publiciteit en er wordt zeker geen beloning van 3 miljoen uitgereikt...
oensan schreef:Nee uiteraard is geen wegnemen van andermans kinderen not done dat lijkt me heel logisch. Ik vind dat het er in het hele verhaal wel omgaat dat je A: je kinderen niet alleen thuis laat en B: uiteraard iedereen met zn poten van andermans kinderen alblijft, punt uit!