Puber door het lint om afwas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

traan_beauty

Re: Puber door het lint om afwas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:54

Ik vind niet dat je hier snel een conclusie van kunt trekken..

Een kennis van mij heeft een soort vorm van het syndroom van down. Zij moet bijv. álles weten, want met onzekerheid weet zij geen raad. En als ze de hele dag druk is geweest bij vrienden/familie en ze komt ''moe'' thuis dan barst de bom.. Dan begint ze haar moeder te slaan en te schoppen omdat die één ding van haar vraagt. Zelf weet ze dit niet (moeilijk uit te leggen) en is ze de volgende dag heel normaal, ook tegen haar moeder.

En het ligt echt niet aan de opvoeding van tegenwoordig hoor Nagelbijten / Gniffelen Ik help ook met de tafel afruimen, stofzuigen ect. als mijn ouders dat vragen (oké, soms een beetje gezucht maar niet boos worden ofzo hoor).

Achja.. je weet het niet in deze situatie, dus ik trek geen conclusie.

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:57

Ik ben ook 15 en natuurlijk is er thuis wel eens gezucht om de vaatwasser etc. Maar laten we eerlijk wezen, er zijn weinig mensen die het echt 'leuk' vinden om te helpen, maar dit si wel erg overdreven!

Misschien is er psychisch iets niet helemaal goed, woede aanvallen of zoiets?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:58

Citaat:
Maar als je een stoornis hebt ofzo, dan heb je toch nog wel ergens het respect voor je moeder?

Dit is dus echt stomme opmerking. Nee dat hebben ze niet, omdat ze vaak er iets schort aan het inlevingsvermogen van die kinderen. Ik heb stage gelopen op speciaal onderwijs en daar waren al kinderen van 6 jaar die hun ouders schopte ect. En natuurlijk heeft het ook met de soort opvoeding te maken. Want je maakt mij niet wijs dat dit uit de lucht komt vallen en dat kind ineens flipt... Knipoog

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:00

Kijk daar zijn nou wasmachines voor,
Dan krijg je dat niet Haha!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:02

Nee, dat ligt niet aan de opvoeding als zo'n kind een stoornis heeft.

Mijn kennis voed het kind prima op! Met super veel geduld enz. Maar de bom ontplofd gewoon een keer, en dan is het mis! Ik kan het niet precies uitleggen, maar het respect voor moeders is dan hélemaal weg en je kunt het kind (en moeders) niks kwalijk nemen! Helaas voor haar, heeft ze ook geen man meer om te helpen (overleden..).

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:06

Citaat:
deels wel vaak weten ouders niet hoe om te gaan met zn kind of hebben in sommige gevallen zelf ook een laag IQ of een stoornis. Wanneer zn kind altijd alles gemogen heeft en dan ineens worden er regels en grenzen gesteld wanneer het uit de hand dreigt te lopen..dan gaat zn kind over de rooie heen..

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:11

randie schreef:
Citaat:
deels wel vaak weten ouders niet hoe om te gaan met zn kind of hebben in sommige gevallen zelf ook een laag IQ of een stoornis. Wanneer zn kind altijd alles gemogen heeft en dan ineens worden er regels en grenzen gesteld wanneer het uit de hand dreigt te lopen..dan gaat zn kind over de rooie heen..

Dat is waar ja, ik had het er misschien anders moeten neerzetten Knipoog

Dat is voor een kind ook niet te snappen, in eens dingen moeten doen die je nooit hebt gemoeten!

Maar iig, ik wou ermee zeggen dat het niet altijd aan de opvoeding ligt.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 18:06

dan zijn zitten we wat dat betreft op een 1 lijn Knipoog

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 18:09

In Oud-Beijerland? Dat is vlakbij waar ik woon.

Het moet toch niet gekker worden om zo te reageren
bij huishoudelijke klusjes zeg. Jeetje.

_KimberleyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:27

Het eerste wat ik dacht was, arme moeder ...

Maar als die jongen psychisch niks mankeert dan ligt dat toch aan de opvoeding denk ik.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:29

Diablo schreef:
Miryamk schreef:
nou ja, het lijkt mij vrij duidelijk dat die jongen een of andere stoornis heeft! Dit gaat toch wel wat verder dan brutaal zijn tegen je ouders. En niet iedereen met een gedragsstoornis of andere aandoening heeft een slechte jeugd gehad hoor! Dat denken ze alleen altijd......

Niet iedereen met een gedragsstoornis heeft een slechte jeugd gehad, klopt. Maar ook niet iedereen die door het lint gaat is per definitief een onopgevoed rotkind. Hoe kun je nou zeggen dat het duidelijk is dat die jongen een stoornis heeft? Ken jij hem?

Wie zegt er nou dat een kind met een stoornis een onopgevoed rotkind is???? Ikke niet hoor!
Het lijkt mij alleen vrij duidelijk dat dit kind/puber van meer dingen last heeft dan een ochtendhumeur.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:25

dik in d aanval opeens jezus heej is mijn mening

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 22:23

jezus. wat is dat toch met de jeugd?
en dan willen ze huiselijk geweld verbieden?
bij sommige kinderen zou ik het eerder verplichten.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 22:28

volgens mij ging het hier niet om de afwas of kleine klusjes, vaak zit er iets anders dwars en komt het er nu opeens uit, wil niet zegen dat ik zijn gedrag goedkeur, arme moeder en arme puber

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:59

Citaat:

vreemde opmerking, kun je dit toelichten? Welk nut zie jij in het geweld naar kinderen toe? Denk je dat je daarmee het goede voorbeeld stelt? Kinderen slaan onder het mom 'je mag geen geweld gebruiken?'. Dat is erg tegenstrijdig gedrag he!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:05

euh... nee dit is geen normale reactie en ja ik vind het erg zowel voor moeder als zoon.

Ik spreek uit ondervinding, een kind met woede-uitbarstingen is geen lolletje en het kan lang duren vooraleer je de reden vind. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat die jongen kan geholpen worden.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:53

CtjeLief schreef:
Citaat:

vreemde opmerking, kun je dit toelichten? Welk nut zie jij in het geweld naar kinderen toe? Denk je dat je daarmee het goede voorbeeld stelt? Kinderen slaan onder het mom 'je mag geen geweld gebruiken?'. Dat is erg tegenstrijdig gedrag he!

ik vind dat de kinderen wat harder aangesproken mogen worden. en evt een wijzende tik.
die heb ik ook wel eens gekregen als ik iets verkeerd deed, maar ben ik een irritant rotkind geworden?
nee. ik heb er van geleerd. en als ik die verwende k*t kinderen zie, daar heb ik zo iets van wat er mis is gegaan met de opvoeding..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 00:09

Hier thuis hoef ik vrijwel niks te doen aan het huishouden, maar ik zou echt niet te beroerd zijn al zou ik eens iets moeten doen.. moet borden smijten & schoppen enzo is dan wel het laatste wat ik zou doen Clown

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 08:58

helaas werkt slaan niet bij kinderen die psychische problemen hebben. Dan zouden er ook niet van die lange wachtlijsten zijn in de jeugdgezondheidszorg. Ja mevrouw geeft u uw zoon maar driemaaldaags een klap voor zijn kop en 's avonds voor het slapen gaan een schop onder zijn hol, dan moet ie met een maand genezen zijn Haha!

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 08:52

Goh, dit is bij ons op het eiland gebeurd... Ik heb in O-B op school gezeten en het is normaal gewoon een boerendorp... Normen vervagen, wel een weer een klusje voor jeugdzaken. Je kan mij niet vertellen dat dit out of the blue komt.. Zal niet lekker gaan in dat gezin.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:22

Wat een gedrag zeg, ik vind het hardstikke normaal als ik op vakantie moet afwassen of thuis de vaatwasser uit moet ruimen. En als je er geen zin in hebt doe je dat toch met een chagerijnige kop, maar dan ga je niet zo erg door het lint.