Postcode Loterij doet aan emotionele chantage'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Postcode Loterij doet aan emotionele chantage'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 22:41

Haha! Meteen door de midden er mee.

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 22:47

jah, dit is ook de enige reden waarom wij met de postcodeloterij meedoen, dus van mij zou het verboden mogen worden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 22:48

helemaal geweldig dit Lachen Lachen

how low can you go Lachen

je doet OF wel mee OF niet mee........... als je niet meedoet moet je niet huilenbalken als je niet in de prijzen valt.

en de buren, ach die verhuizen toch binnenkort naar een ruimer huis Lachen

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:58

Hoe is de uitspraak, is die al geweest of heb ik wat gemist ?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:01

uitspraak is geloof ik 20 juni...
kennis van mij woont in dat stadje en heeft zelf dus ook aardig wat gewonnen.. (woonde helaas niet in die "hoofdprijs straat")
toen ik hem dat vertelde was hij helemaal niet verbaasd dat zij het was... had ie wel verwacht, blijkt nogal een vreemd typetje te zijn... en wat helemaal cru is: de straat die de prijs heeft gewonnen is een van de rijkste straten van het stadje.. en ja, daar woont deze mevrouw ook in...

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:54

Ga toch maar mijn loten bij de Postcode Loterij opzeggen, je wordt momenteel doodgemaild met geweldige prijzen. Ik was samen met een aantal geselecteerden in de running voor een BMW en nu weer de gelukkige om in het publiek bij Linda de Mol te mogen zitten. Je hoeft er niets voor te doen, alleen nog even een paar extra loten te kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:07

Ik las gisteren een colum in een weekblad over deze zaak. Blijkt nl dat Henny Huisman bij haar aan de deur is geweest met de envelop met miljoenen die NIET voor haar bestemd was maar voor haar buurtgenoten. Het werd haar dus ingewreven!! Haha! Kijk, dat is nl de reklame campagne van de Postcodeloterij. Als je op deze manier te pakken wordt genomen vind ik not done. Gaat de zaak daar wellicht over???

Dat je wordt gepakt als je niets hebt gewonnen en wel je buren omdat die lid zijn?

Dit soort reklame maken heeft een naam, weet ik niet meer, doen ze in Amerika. Laten ze de vreselijkste dingen zien als je ergens niet aan mee doet en hoe ontzettend goed het zal zijn als je een produkt wel afneemt. Een soort van straffen en eigen schuld dikke bult reklamecampagne.

De omgekeerde wereld van je bent een rund als je met vuurwerk stunt Clown

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:08

smerig dus...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:11

het zit zo, de vrouw deed elke keer met 3 loten mee, vervolgens had ze nooit prijs, en kon ze de loten niet meer betalen, en is dus gestopt en nu valt ie bij haar, snap je?

ik kan me voporstellen dat je dat niet echt geweldig leuk vind..

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:16

volgens mij lag het verhaal wel iets genuanceerder. Ik dacht eerst ook "eigen schuld dikke bult, als je niet meedoet dan win je ook niks".
Maar wat doen die gezellige mensen van de postcodeloterij nou... ze bellen bij haar aan gaan gezellig op de koffie met de envelop die voor de buren is. Vervolgens zeggen ze als je mee had gedaan had je dit allemaal gewonnen, en nu niet banketstaaf he!
Kijk dat vind ik niet kunnen, best als al mijn buren meedoen aan de postcodeloterij dan is het ook mijn eigen verantwoordelijkheid als ik niks win, maar als de postcodeloterij bij mij op bezoek komt om mij te jennen hebben ze ook ruzie.

Dus als de bedoeling van deze rechtzaak is dat de postcodeloterij niet meer bij mensen op bezoek mag gaan die niks hebben gewonnen vind ik het een goede zaak.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:18

Juist, het is te schofterig voor woorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:18

Dat vindt ik idd ook niet kunnen
Die mensen die niet mee doen laat je gewoon met rust

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:22

Ik heb net even bij nu.nl gekeken, maar daar zegt ze toch zelf dat ze emotionele schade heeft doordat de buurt verandert is en doordat ze last heeft van "stress en spijt" zonder dat ze daar om gevraagd heeft. In dat geval vind ik dr wel gewoon dom. (heel irritant verschillende nieuwsbronnen met verschillende informatie).

http://www.nu.nl/news/1069104/15/rss/%2 ... ge%27.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:23

Ja Lest, zo is het beter verwoord. Dat colum bracht het nl iets anders, wat botter.

Er werd nl ook gesuggereerd dat de postcodeloterij nu haar huilende gezicht straks op billboards gaat zetten met er onder geschreven van zoiets. "Dás nou pech, beter een lot van de postcodeloterij. Zal niet, maar zo is het wel bedoeld geweest. Duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:24

Lest schreef:
Ik heb net even bij nu.nl gekeken, maar daar zegt ze toch zelf dat ze emotionele schade heeft doordat de buurt verandert is en doordat ze last heeft van "stress en spijt" zonder dat ze daar om gevraagd heeft. In dat geval vind ik dr wel gewoon dom. (heel irritant verschillende nieuwsbronnen met verschillende informatie).

http://www.nu.nl/news/1069104/15/rss/%2 ... ge%27.html

Nou nee, ik heb gehoord dat de buurt haar heel erg heeft gepest, toen ze gewonnen hadden en zij niet. Daarna is de ellende voor haar begonnen. Er wordt zoveel gezegd, maar hoorde het van mensen die daar niet ver vandaan wonen.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:27

Lest schreef:
maar daar zegt ze toch zelf dat ze emotionele schade heeft doordat de buurt verandert is en doordat ze last heeft van "stress en spijt" zonder dat ze daar om gevraagd heeft.

Hoe bedoel je zelfmedelijden Rolleyes .

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:29

Dat vind ik het moeilijke.
Als het zo is dat ze gepest wordt door de buurt en door de postcodelotrij, dan geef ik haar groot gelijk.
Als ze vind dat ze last heeft van stress & spijt doordat de buurt verandert (wat ze zegt in het interview) dan vind ik het "eigen schuld dikke bult"
in ieder geval ga ik haar niet zomaar veroordelen zonder dat ik de waarheid weet Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:38

Dat is ook best moeilijk, de mensen die gewonnen hebben, de meesten hadden al heel veel geld van zichzelf en als ze haar dan ook nog op straat vernederen, ze had kennelijk zelf niet veel geld te verbrassen, waardoor ze gestopt is, vind ik het niet oke. Zeker als Henny ook nog bij je komt, malse grappen zullen er wel over gemaakt zijn.

Maar goed ik ken haar niet, misschien is het wel een draak van een mens Haha!

Maar ik hoorde dat er hele nare grappen bij haar zijn uitgehaald. De buurt zal misschien op die manier verandert zijn.

Ik ken Huisden wel. De grap die daar over gaat is, dat het er vergeven is van de weedplantages, iig worden er regelmatig flink wat opgerold daar. Maar dat is even terzijde.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:06

russel schreef:
Dat is ook best moeilijk, de mensen die gewonnen hebben, de meesten hadden al heel veel geld van zichzelf en als ze haar dan ook nog op straat vernederen, ze had kennelijk zelf niet veel geld te verbrassen, waardoor ze gestopt is, vind ik het niet oke. Zeker als Henny ook nog bij je komt, malse grappen zullen er wel over gemaakt zijn.

Maar goed ik ken haar niet, misschien is het wel een draak van een mens Haha!

Maar ik hoorde dat er hele nare grappen bij haar zijn uitgehaald. De buurt zal misschien op die manier verandert zijn.

Ik ken Huisden wel. De grap die daar over gaat is, dat het er vergeven is van de weedplantages, iig worden er regelmatig flink wat opgerold daar. Maar dat is even terzijde.

dan had je ook geweten dat het "Heusden Vesting" was... Knipoog
Heusden vesting ligt vrijwel tegen Oud Heusden aan (ja, dat is nieuwbouw, maar heet "oud" om het simpel te houden..)
Heusden vesting is een vesting stadje, met stadsrechten en het hele "dorpje" is monumentaal.. er mag niet eens een ruit vervangen worden zonder toestemming... Huizen zijn hier dan ook behoorlijk aan de prijs..
Oud Heusden is het dorp waar de nieuwbouw staat, en ja... dáár wordt regelmatig een wietplantage opgerold..
Maar in Heusden vesting toch écht niet! dat hele dorp is geklasseerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:18

Ja en dat weet ik wel, hoezo??Juist in Heusden Vesting zijn de weedplantages, maarre kennelijk woon jij daar?

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:39

Kijk, ik vind het ook een best triest dat je nu achteraf gaat lopen huilen dat je niks hebt, hoe zuur het ook is.

Maar ik vind de hele Postcode loterij verschrikkelijk, de manier waarop ze leden werven, de goede doelen (sommigen doelen vind ik iets minder "goed"), dat ze dus inderdaad gewoon bij de buurman met de straatprijs langsgaan die zelf geen loten heeft.
Ik vind dus inderdaad dat ze aanzetten tot meedoen op de verkeerde manier, ipv dat je mee gaat doen om iets te winnen, ga je meedoen om niet te verliezen.

En zelf zou ik dus niet mee om bovengenoemde redenenen, het lijkt mij echt verschrikkelijk om Gaston voor de deur te zien met een envelop en dat sommige buren niet en sommigen wel ook veel geld hebben gewonnen.
Weet wel zeker dat dat je buurt verandert en niet ten goede, mensen gaan zich debiel gedragen als ze opeens centen hebben.
Bovendien weet iedereen dat je zoveel geld hebt gewonnen.

Ik doe nergens aan mee, maar zo ja dan maar de Staatsloterij, geen gezeik, lekker anoniem OK dan!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:10

dit is een zaak van 2 kanten. Als de loterij echt bij haar aan de deur is geweest, gaat ze deze zaak winnen. Zulke dingen mag je niet doen vind ik. Daarbij speel ik niet mee en ben het niet van plan! Wel ligt hier ik denk ongeveer wekelijks een brief van de postcode loterij in de bus. Vooral die BMW actie... Heb die broef gekregen en daarna nog 4!!! x een herrinering. Echt naar!

patatkraamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 19:32

het is de gok die je neemt...
als je wilt mee doen koop je met kans om te winnen
anders niet

patatkraamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 19:33

Machie schreef:
dit is een zaak van 2 kanten. Als de loterij echt bij haar aan de deur is geweest, gaat ze deze zaak winnen. Zulke dingen mag je niet doen vind ik. Daarbij speel ik niet mee en ben het niet van plan! Wel ligt hier ik denk ongeveer wekelijks een brief van de postcode loterij in de bus. Vooral die BMW actie... Heb die broef gekregen en daarna nog 4!!! x een herrinering. Echt naar!

wij ook
dat het dan niet doordringt dat we niet willen meespelen

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:11

goeie god, meen je dat nu dat de loterij haar nog een beetje is komen uitlachen ook ??? OMG dat doe je toch niet. Rolleyes

toen ik de openingspost las, dacht ik 'jee hoe achterlijk kan je je gedragen' maar als ze echt zo behandeld is, kan ik haar geen ongelijk geven, en hoop ik eerlijk gezegd dat de loterij eens ferm op haar plaats gezet wordt ! Randdebielen zeg.