Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elessar schreef:Ik zat op dat moment in de trein. Vond het érg netjes dat de trein twee minuten werd stilgezet. Ook werd er omgeroepen om mobiele telefoons en mp3spelers uit te zetten. Had niet verwacht dat NS dat zou doen.
Adriana schreef:Ik was een uur stil en in gedachten verzonken bij de paarden. Ik krijg altijd rond deze tijd gedachten van hoe het er in 2e W.O aan toen moet zijn gegaan. Militairen van de bezetters op fietsen door de straten , de angst die er toen heerste. Heel vaag altijd, maar dat kan me dan niet loslaten.
Ik heb niks tegen Duitsers, het is voorbij en ik kom geregeld in Duitsland.
En ik zie 2 min. stilte ook voor alle oorlogen.
griebels schreef:nee ik niet, ik vind dat je door moet met leven. Er niet bij stil blijven staan. Herdenken kan ieder voor zich, en tuurlijk ben je ze dankbaar... Maar op deze manier blijf je DL ook toch op een manier schuldig aankijken voor wat hun land ons heeft aangedaan... Herdenken ja, maar niet nationaal... Ieder voor zich!
moodindigo schreef:Ja ik vind dat het juist nationaal moet want straks zijn alle mensen die er iets van hebben meegekregen overleden en zal het vergeten worden door de nieuwe generaties. Ik vind dat die ook moeten weten dat er gevochten is voor onze vrijheid.
Honey79 schreef:moodindigo schreef:Ja ik vind dat het juist nationaal moet want straks zijn alle mensen die er iets van hebben meegekregen overleden en zal het vergeten worden door de nieuwe generaties. Ik vind dat die ook moeten weten dat er gevochten is voor onze vrijheid.
Juist, en daarom is het zo belangrijk dat iedereen even netjes 2 minuutjes zijn mond dicht kan houden...Ik vind het aan gebrek aan opvoeding en respect tonen als je dat niet wilt opbrengen. Doe je het niet voor jezelf, dan voor de echte nabestaanden en mensen die er nu nog dagelijks mee geconfronteerd worden.
xxLientjexx schreef:Ik had net paardrijles die om 8 uur is afgelopen, in de kantine vroeg een vrouw wie het wou. Dus daar waren ze allemaal stil. Wij moesten afstappen, en hielden ook twee minuten stilte, vond ik erg netjes.