Utrechtse jongen dood door busluikongeval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffene

Re: Utrechtse jongen dood door busluikongeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 01:15

Inderdaad niet slim en heel erg voor alle nabestaanden. Ik weet verder niet hoe het ongeluk gegaan is, maar is hij onthoofd ofzo? Dat moet ook echt verschrikkelijk zijn geweest voor de mensen die in de bus zaten...

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 01:31

Super erg wat er is gebeurd ... sommige reacties vind ik nogal grof eigenlijk.
Wie ik als eindverantwoordelijke vind weet ik niet goed, als 16-jarige (ben ik zelf) weet ik wat kan en wat niet kan. In hoeverre de leerkrachten fout zijn , daar twijfel ik nog een beetje aan: de ouders "geven" de kinderen mee omdat ze weten dat er leerkrachten zijn om alles in goede banen te leiden, van de andere kant weet ik hoe wij als klas kunnen zijn (vorige week maandag hadden wij ook uitstap en soms stonden de leerkrachten er ook als nietsnutten bij).
Verder vraag ik me ook wel af wat daffene zich afvraagt ...

OP

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 01:47

Ik herinner mij een voorval van een tijd geleden. Toen ging dat om een voetballer, die ook zijn hoofd uit het luik stak. Zijn bovenkant van zijn schedel was eraf maar hij is pas overleden onderweg naar het ziekenhuis.
Ik vrij veel in het nieuws geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 08:22

Klopt
Dit is niet de eerste keer dat het is gebeurd.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 09:16

Als er nou iemand te pletter valt bij het zadelmak maken van een paard, zijn jullie dan ook zo streng?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 09:32

nee
want dat is wel ff héél wat ander dan je kop uit een luik steken wat er niet voor gemaakt is

Zo zijn er ook mensen verongelukt die uit de deur van een trien gingen hangen en wie dat dan het langste durfde...
Tja...sommige durven dat ook net iets te lang
Erg voor de nabestaande, gewoon stoer macho gedoe van de jongens
Ze weten het gevaar wel en dat ze stom bezig zijn.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:47

daffene schreef:
Inderdaad niet slim en heel erg voor alle nabestaanden. Ik weet verder niet hoe het ongeluk gegaan is, maar is hij onthoofd ofzo? Dat moet ook echt verschrikkelijk zijn geweest voor de mensen die in de bus zaten...

Uhmm.. Nou ten eerste staat er nergens in het bericht (op de nieuwssite) dat de jongen onthoofd is en bovendien vertelt een goede vriend van de jongen dat, terwijl hij naar beneden sprinte om de begeleiding in te lichten, klasgenoten nog tegen de jongen riepen: "Karim, Karim, wakker worden" .. Lijkt me niet dat ze dat doen als z'n hoofd 5 meter verderop ligt, niet?
Klinkt heel cru zoals ik 't nu zeg, zo is het niet bedoeld. Normaal als er zo'n ongeluk plaatsvindt, wordt er bij vermeld of de persoon in kwestie onthoofd is. Zo ook een paar jaar terug toen een meisje onthoofd werd toen ze haar aanvaring had met een viaduct.

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 14:53

Paar jaar geleden was er ook al zo'n ongeluk gebeurt.. dat was toen in duitsland meende ik!

Ik vindt het de schuld van de jongen zelf. Maar ook van de leraren die naar mijn idee de leerlingen in de gaten moeten houden en zodra ze iets doen wat totaal niet kan. Er wat van zeggen. En die jongen wiens schuld het meeste is natuurlijk. Moest niet zo stoer doen om even te filmen!!
Ik las net dat er 2 vrienden naar BENEDEN gingen om een leraar te waarschuwen..
Bij ons hadden we in dubbeldekker altijd 2 leraren boven en 2 beneden..

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:08

Toen ik naar Berlijn ben geweest met school, zat er ook geen begeleiding boven..
Je gaat met een groep leerlingen die echt wel zelf verantwoordelijk kunnen en moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:40

En zit er wel een leerkracht bij wordt er geroepen, we zijn geen kleuters maar bijna volwassen en vinden ze het niks...
Gebeurd er zo iets zeggen ze ineens, er was geen leerkracht bij, we zijn pas 16...

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:02

runningkawa schreef:
En zit er wel een leerkracht bij wordt er geroepen, we zijn geen kleuters maar bijna volwassen en vinden ze het niks...
Gebeurd er zo iets zeggen ze ineens, er was geen leerkracht bij, we zijn pas 16...

Klopt helemaal wat je zegt..
Gekke mensen van tegenwoordig Clown

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:54

runningkawa schreef:
nee
want dat is wel ff héél wat ander dan je kop uit een luik steken wat er niet voor gemaakt is

Zo zijn er ook mensen verongelukt die uit de deur van een trien gingen hangen en wie dat dan het langste durfde...
Tja...sommige durven dat ook net iets te lang
Erg voor de nabestaande, gewoon stoer macho gedoe van de jongens
Ze weten het gevaar wel en dat ze stom bezig zijn.

Heb je inmiddels ook gezien hoeveel zware ongevallen er met paarden gebeuren? Je moet wel gek zijn om erop te gaan zitten, je zal de eerste niet zijn die een doodsmak maakt. Jammer voor jou in dat geval omdat je zo nodig moest??? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:54

Echt geen vergelijk...

Ik bedoel een luik is er gewoon niet om je kop uit te steken
Is een noodluik, staat er ook op

Dat je overal mee een dood smak kan maken klopt
Ook als je morgen naar je werk/school fietst, rijd, tramt, treint bust enz enz enz
Dat heet dan een ongeval
Dit is gewoon stom ruig willen doen voor een filmpje
Snap je vergelijking niet eens een klein beetje....

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:01

dat iedereen het dom en zijn eigen schuld vind is onderhand wel duidelijk.
leuk als familie en vrienden dit continu op internet terug lezen.
van fouten moet je leren zeggen ze toch?
deze fout werd hem fataal.
maar ik hoop dat hij zijn straf heeft gehad en nu rust in vrede.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:13

nou ja eigen schuld hoor!
Als je een beetje verstand heb doe je dat niet.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:31

Ik vind het gewoon belachelijk dat wanneer iemand eens een fout maakt (ja, natuurlijk is het dom!) iedereen gelijk roept: nananananaa....eigen schuld, dikke bult. Fouten maken is nou eenmaal heel menselijk.

En ja, ik vind paarden wél een vergelijk. Het is oerdom om bovenop zo'n knol te gaan zitten, dat hebben de cijfers maar weer eens bewezen en ik maak het dagelijks mee. Toch doen we het massaal! Net zo stom al je kop uit een luik steken dus, alleen dat wordt nou net effe niet massaal gedaan, maar doet een enkele stommeling en in dit geval met noodlottig resultaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:45

fouten maken wel
Maar zo ontzettend stom zijn om een stoer filmpje te maken?
Nee dat niet...
Daar gaat het om ruig willen zijn voor je vrienden

Natuurlijk is het super super erg dat het zo af moest lopen, nachtje observatie ziekenhuis was ook erg genoeg geweest om te leren dat je niet stoer moet doen voor je vrienden.
Maar ja, dat je dat niet overleefd met 80 met je blote bol tegen een viaduct..daar hoef je ook geen Einstein voor te heten omdat te snappen...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 22:40

"God straft meteen" is t gewoon eigenlijk.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 23:13

ik zie dit topic nu pas en mijn gedachten gaan toch vooral uit naar de buschauffeur.
iedereen weet dat je je hooft niet uit een dak luik moet steken dat heeft in mijn ogen niets met paardrijden of sport in het algemeen te maken.
deze jongen heeft bewust een heel groot risico genomen en de gevolgen zijn verschrikkelijk.
niet alleen voor hem maar ook vooral voor zijn famillie en iedereen die er bij was.

(en als god meteen straft vraag ik me toch af wat voor een vreselijke misdaad de buschauffeur heeft begaan om deze straf te verdiennen )

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 15:55

had t over de jongen, met god straft meteen, ik vind t ook ontzettend sneu voor de buschaffeur, begeleiders en nabestaanden. de buschaffeur heeft nog gesproken trouwens, echt knap Ja

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:11

Verschrikkelijk, buitengewoon walgelijk. Al de zoveelste waarvan ik het hoor! Wat nou dom?! Mensen doen aan de lopende band domme dingen? Als iemand van zijn paard lazerd met springen en sterft is hij toch ook niet 'dom?' Natuurlijk is het onverstandig! Maar het is toch vooral gewoon héél héél erg?! Mensen die geen normaal leven meer zullen hebben zonder deze jongen!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:58

runningkawa schreef:
Ik bedoel een luik is er gewoon niet om je kop uit te steken
Is een noodluik, staat er ook op

Beter, in veel bussen staat er ook op 'niet openen tijdens het rijden, dit is levensgevaarlijk' of iets in die trant..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:59

Klopt op vele staat er een waarschuwing op in die trant ja...

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 07:04

En hangen er camera's .. Lachen