Over 45 jaar is onze aarde onleefbaar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blowdiene

Re: Over 45 jaar is onze aarde onleefbaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:24

Maartje1990 schreef:
blowdiene schreef:
sorry, maar ik vind dit echt onzin.
ik vind dat het klimaat helemaal niet aan het veranderen is en ik denk al helemaal niet dat de wereld over 45 jaar al onleefbaar is!
geef mij maar 200 jaar. Dat klinkt veel geloofwaardiger.
iig neem ik wel kinederen Tong uitsteken maar2 want ik vind ze lastig
als je geen kinderen neemt, omdat je het ze niet aan wilt doen in zo een wereld te leven dan help je het uitsterven van de mesne uiteindelijk alleen maar!
het heeft echt geen zin om geen kinderen te nemen. Zo maak je de kans alleen maar groter dat de mens uitsterft, omdat er dan minder kinderen komen en tjah... de kinderen zijn de toekomst.
Zelf let ik niet zo op de energie, maar dat ga ik wel doen Knipoog
computer minder lang aan laten staan Tong uitsteken
en over het klimaat! de aarde warmt echt niet op denk ik! we zitten op dit moment gewoon in een warme periode binnenkort zeuren we waarschijnlijk weer dat er een ijstijd komt Tong uitsteken

ja die een of 2 kinderen die ik dan niet heb maken vast hét verschil. De wereld is ook al overbevolkt dus dan is het alleen maar goed.

tjah, maar als er veel meer mensen zijn die geen kinderen meer nemen en er sterven heel veel oude mensen dan help je toch wel bij het uitsterven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:24

Maartje1990 schreef:
Maar jullie merken toch ook het verschil van klimaat? dat is toch niet normaal meer? en vroeger hadden we niet de technieken die we tegenwoordig hebben. Met deze technieken kunnen we beter benaderen wanneer de aarde dus echt kapot is.

En wat doe jij daar zelf aan eigenlijk, als ik dat mag vragen?

De wereld is al zo vaak vergaan inmiddels, dat ik 't allemaal niet meer geloof en 't vanzelf wel merk Knipoog

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:25

Leoonie schreef:
PrinCessRomy schreef:

en die gaan zich non stop voortplanten Haha!

Precies *LOL*

Ik wil wel mee de ruimte in, maar ga me niet als een gek voortplanten Nagelbijten / Gniffelen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:28

niet eens? jeetje, bel net me vriendje dat we spontaan een 5ling moeten produceren Scheve mond hoe meer hoe beter toch doe gezellig mee joh Haha!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 22:29

WildWings schreef:
Maartje1990 schreef:
Maar jullie merken toch ook het verschil van klimaat? dat is toch niet normaal meer? en vroeger hadden we niet de technieken die we tegenwoordig hebben. Met deze technieken kunnen we beter benaderen wanneer de aarde dus echt kapot is.

En wat doe jij daar zelf aan eigenlijk, als ik dat mag vragen?

De wereld is al zo vaak vergaan inmiddels, dat ik 't allemaal niet meer geloof en 't vanzelf wel merk Knipoog

Ik hou het gewoon bij kleine dingen. Lampen uitmaken, kraan niet te lang laten lopen (alleen wanneer het nodig is) ik heb geen scooter. Ga later ook geen auto nemen, ik neem wel de fiets (en voor lange afstanden neem ik wel het openbaar vervoer) Wij doen thuis ook heel goed het afval scheiden. Verder weet ik het even niet.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:33

heerlijk hoor. lekker met paard rijden in de zon op het strand of bos of duinen ( zit weg te dromen) lang leve de klimaatsverandering!!!

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:36

PrinCessRomy schreef:
niet eens? jeetje, bel net me vriendje dat we spontaan een 5ling moeten produceren Scheve mond hoe meer hoe beter toch doe gezellig mee joh Haha!

Nou oke, wil dan wel eerst een geschrikte man aan de haak slaan Vork . En ik wil niet meer dan drie kinderen tegelijk in mijn buik!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:37

Waarom zou de klimaats verandering in godsnaam een reden moeten zijn om met zn allen kinderen gaan te produceren. Er is nu al te veel volk op de wereld. Ze houden ouderen gewoon veel te lang in leven (sorry voor mijn grofheid hier)

liever wat minder mensjes en mensjes die allemaal krijgen wat ze verdienen, dan heel veel mensjes waarvan 90% verwaarloost word omdat de ouders ze alleen maken om het toekomstige tekort aan mensen tegen te gaan Knipoog

edit, dit is overigens niet bedoeld op de mensen die een lolletje aan het trappen zijn *LOL* Ik wens die nl veel succes met hun 5 lingen *LOL* *LOL*

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:39

furious schreef:
PrinCessRomy schreef:

Nou oke, wil dan wel eerst een geschrikte man aan de haak slaan Vork . En ik wil niet meer dan drie kinderen tegelijk in mijn buik!

whaha geweldig dit Haha!
Nou, ik weet wat ik geloven moet, maar ik zie wel wat er komt, ik leef met de seconde, niet met het jaar Knipoog

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:44

pharagirlke schreef:
edit, dit is overigens niet bedoeld op de mensen die een lolletje aan het trappen zijn *LOL* Ik wens die nl veel succes met hun 5 lingen *LOL* *LOL*

Bedankt! alle support is handig bij dit soort dingen Haha!

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:48

pharagirlke schreef:
Waarom zou de klimaats verandering in godsnaam een reden moeten zijn om met zn allen kinderen gaan te produceren. Er is nu al te veel volk op de wereld. Ze houden ouderen gewoon veel te lang in leven (sorry voor mijn grofheid hier)

liever wat minder mensjes en mensjes die allemaal krijgen wat ze verdienen, dan heel veel mensjes waarvan 90% verwaarloost word omdat de ouders ze alleen maken om het toekomstige tekort aan mensen tegen te gaan Knipoog

ik ben het met je eens dat er te veel mensen op de wereld zijn en dat de ouderen te lang in leven gehouden worden, maar denk ook eens aan de grijze golf die eraan komt Knipoog
binnenkort zijn er nog meer oude mensen die met pensioen gaan en dan liggen er banen voor het oprapen voor de jongere mensen. de mensen die met pensioen gaan moeten wij dan helaas wel onerhouden dus ik ben benieuwd hoe dat dan gaat Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:51

..Wat bedoelen jullie in Godsnaam precies met 'ouderen te lang in leven houden' Verward

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:53

dat de ouderen tegenwoordig maar ouder worden...

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:55

Ik geloof zeker wel dat de wereld ooit vergaat, ik geloof alleen niet dat er echt een van te voren aangegeven punt is/kan zijn.
Sta d'r eigenlijk ook wel heel vaak bij stil dat de wereld kan vergaan.
Best eng.

pharagirlke schreef:
de wereld vergaat nietin 2010 maar er komt een chaos dan Knipoog of zou moeten komen. Die zou normaal gezien in 2012 (ja het magische jaar Rolleyes) moeten opgelost worden. Maar ook dat zijn (vind ik dan) slechts gedachtenspinsels.

Wat voor soort chaos?
Meteorieten op aarde? Terroristische aanslagen? Natuurrampen?
Sorry, weet echt totáal niks op dit gebied Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:55

En dat mag niet?? Want als je oud bent en een heel leven achter je hebt, maar nu niet zoveel meer toevoegt aan de maatschappij, dan moet je eigenlijk maar het liefst zo snel mogelijk dood gaan, omdat je anders 'te lang in leven gehouden' wordt Verward of hoe moet ik dat zien?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:56

blowdiene schreef:

Dus dan moeten we al de oude mensen maar afschieten? Scheve mond

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:57

WildWings schreef:
En dat mag niet?? Want als je oud bent en een heel leven achter je hebt, maar nu niet zoveel meer toevoegt aan de maatschappij, dan moet je eigenlijk maar het liefst zo snel mogelijk dood gaan, omdat je anders 'te lang in leven gehouden' wordt Verward of hoe moet ik dat zien?

van mij mag jij zolang leven als je wilt, maar als ik oud ben en moet leven van mijn pensioengeld wil ik niet lang in leven gehouden worden.
ik heb geen zin om afhankelijk te zijn van jonge volwassene.
eigenlijk zou ik mezelf dan zien als een soort van last!

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:57

Pikeur schreef:
blowdiene schreef:

Dus dan moeten we al de oude mensen maar afschieten? Scheve mond

dat zeg ik toch niet!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:58

Ik zeg het nu natuurlijk een beetje lomp, maar hoe wil je ze dan minder lang in leven houden?

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:59

Hmm. Dit zeiden ze 50 jaar geleden ook al. Koe
En wat er over 45 jaar gebeurd dat zie ik dan wel weer hoor, ik heb nog 45 jaar om te leven in de tussentijd, en als dan de wereld vergaat heb ik tenminste geleefd. Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 23:01

blowdiene schreef:
van mij mag jij zolang leven als je wilt, maar als ik oud ben en moet leven van mijn pensioengeld wil ik niet lang in leven gehouden worden.

'Van mij mag je leven zolang als je wilt'
'Ik ben het ook met je eens dat ouderen te lang in leven gehouden worden'

Zou je aub kunnen uitleggen wat je nou vindt.. wat dit spreekt elkaar nogal tegen. Verder, dat jij dat wilt is prima. Als jij bejaard bent mag je jezelf van kant maken van mij als jij het zo ziet, maar dat betekend niet dat iedereen zo denkt. Ik vind het belachelijk als jij denkt te mogen beslissen over het leven van een ander- en zeggen dat mensen te lang in leven gehouden worden is IMO gewoon bizar.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 23:04

Ongeacht of de wereld onleefbaar zal zijn of niet. Wees ALTIJD kritisch bij het lezen van een boek of het zien van een film. Of dit nu een stripverhaal, de bijbel of een wetenschappelijk artikel is.

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 23:06

WildWings schreef:
blowdiene schreef:

'Van mij mag je leven zolang als je wilt'
'Ik ben het ook met je eens dat ouderen te lang in leven gehouden worden'

Zou je aub kunnen uitleggen wat je nou vindt.. wat dit spreekt elkaar nogal tegen. Verder, dat jij dat wilt is prima. Als jij bejaard bent mag je jezelf van kant maken van mij als jij het zo ziet, maar dat betekend niet dat iedereen zo denkt. Ik vind het belachelijk als jij denkt te mogen beslissen over het leven van een ander- en zeggen dat mensen te lang in leven gehouden worden is IMO gewoon bizar.

zo zo anders word je even boos ofzo!
ik vind dat als jij zonodig moet leven tot je 100ste mag dat van mij, maar ik vind ook dat de ouderen zoieso lang leven.
miss moeten er wat minder medicijnen komen ofzow. Weet ik veel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 23:08

blowdiene schreef:
ik vind dat als jij zonodig moet leven tot je 100ste mag dat van mij, maar ik vind ook dat de ouderen zoieso lang leven.
miss moeten er wat minder medicijnen komen ofzow. Weet ik veel!

Je gilt wel veel maar je weet niet waarom Haha! En lang leven is niets mis mee, maar je zei TE lang Knipoog

Minder medicijnen, ja Verward Zodat mensen lekker lijden.. OK dan! Kan je dat ook nog verder onderbouwen, of dat weer net niet?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 23:09

blowdiene, ik vind dat je nu wel erg onmenselijk denkt... Bloos
Ouderen hebben ook gevoel.