Planeet ontdekt die op aarde lijkt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twinkle81

Re: Planeet ontdekt die op aarde lijkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 09:40

Toch grappig dat ze denken dat er een soortgelijk leven mogelijk is als op aarde. Dat heeft niet alleen met de mogelijkheden tot water en de temperaturen te maken, maar ook met een dampkring. Daarbij is er misschien wel leven in het universum dat wij met onze meetapparatuur niet zien, omdat het leven niet op water maar op bijvoorbeeld gas is gebaseerd (of is het dan geen leven meer?). Maar misschien 'veroveren' we in de toekomst het heelal. Kunnen we daar de boel inderdaad ook gaan verzieken Knipoog

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 09:50

Persoonlijk zou het mij totaal niet verbazen, moest er ergens een planeet zijn met "leven", in welke vorm dan ook. Hoe hier leven ontstaat, is daarom niet hetzelfde als hier. "Leven" kan zoveel zijn, wie weet zijn daar de dingen opgebouwd uit elementen die wij niet kennen? Vormen van leven vergelijkbaar met "de mens" moeten daarom geen 2 armen en 2 benen hebben, maar "aliens" vind ik gewoon een dom woord. Want wij noemen onszelf "de mens" en zij zijn "de aliens", maar voor hun (als ze er zijn) zijn wij de aliens en hebben zij wellicht namen voor zichzelf en voor ons. Daarbij moeten we er niet vanuit gaan dat het leven daar noodzakelijk verder is dan dat wij zijn. Wie weet zijn "ze" daar nog erg primitief, of primitief op een manier die voor hun primitief is, maar voor ons zo schokkend technologisch ver is.

Buiten ons zonnestelsel zijn er nog zoveel meer zonnestelsels. Het zou wel heeeel toevallig zijn moest er juist toevallig in ons zonnestelsel leven zijn en elders niet. Ik kan dat eigenlijk maar heel moeilijk geloven.

En ooit zal de mensheid wel uitsterven, denk ik. Verkassen naar Mars is geen oplossing, want als de zon groter wordt/ontploft, gaat ook Mars eraan. En de zon zal ooit ontploffen, de vraag is gewoon wanneer en wat kunnen we in die tussentijd doen om onszelf te redden.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 10:07

Het ding heet - technisch gezien - OGLE-2005-BLG-390Lb en draait om een baby zonnetje genaamd Gliese 581. Hoe ons aardbroertje precies heet weet ik niet, kan me niet voorstellen dat hij deze naam aanhoud.

Maar goed; ik dacht ik meld het maar even. Clown

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 10:31

In de wandelgangen wordt deze planeet aangeduid als Gliese 581 c
Het is de derde planeet bij ster Gliese 581

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 11:25

Ik zat in de buurt Clown

love_supream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 11:26

jhaa ik hoorde het dat er een planeet ondekt is Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 13:46

appelbolfan schreef:
Begrijp niet waarom mensen altijd alles willen weten, wat hebben ze er nou aan? De komende 300 jaar zal er waarschijnlijk toch geen mens op kunnen komen. Scheve mond Zoeken ze nog een planeet om te gaan verkloten ofzo.. Alsof 1 nog niet genoeg is.

dat dachten mensen jaren geleden waarschijnlijk ook van computers etc. En kijk nu eens? Jij zou dit niet eens hebben kunnen posten zonder je computer!
Dus ik zou maar iets meer respect hebben voor onderzoeken als deze Knipoog

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 19:45

appelbolfan schreef:
Begrijp niet waarom mensen altijd alles willen weten, wat hebben ze er nou aan? De komende 300 jaar zal er waarschijnlijk toch geen mens op kunnen komen. Scheve mond Zoeken ze nog een planeet om te gaan verkloten ofzo.. Alsof 1 nog niet genoeg is.

Whohw dat er nog mensen zijn die zo denken! Het is toch juist geweldig dat er zoiets ontdekt is, ik begrijp trouwens niet dat het niet nóg meer in het nieuws is geweest, het lijkt wel of het een beetje onder tafel geschoven wordt. De kans dat er mensen leven op die planeet is vrij klein, voor degenen die de evolutietheorie kennen, er moet wel heeeeeeel veel oorzaak-gevolg plaats hebben gevonden die "toevallig" in dezelfde richting gaan willen er echt mensen zijn. Bijvoorbeeld als die metheoriet heeeeeel lang geleden niet was ingeslagen waardoor de dinosauriërs uitstierven, hadden er helemaal geen mensen geweest.. zodoende, er zal misschien leven zijn, misschien ook wel leven met een bewustzijn, maar ménsen.. nee dat geloof ik niet, er zijn te veel combinaties mogelijk!

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 19:48

Wie weet is leven van ergens anders door ons gewoon niet waar te nemen, wij kennen toch alleen maar wat er op aarde leeft en stellen dat het zo elders ook wel zal zijn, maar het hele concept 'mens' is misschien iets unieks op onze aarde. Wie weet zijn er ergens wezens die een heel andere manier van leven hebben, zonder wat wij noemen 'voeten' of 'hoofd', maar gewoon in een heel andere vorm met andere benamingen in een heel andere taal of soort van communicatiesysteem.
Het lijkt allemaal vergezocht, maar wij zien de wereld waarin wij leven enkel door onze bril.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:30

klopt Tieneke,misschien is er zoveel leven op elke planeet maar voor ons niet zichtbaar...Over zo'n dingen denk ik ook wel vaak....

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:33

Urielle schreef:
Ik reserveer bij deze een groot landgoed aan het water, met vruchtbare grond!

Kleinigheidje; een landgoed moet volgens de aardse Nederlandse wetgeving opengesteld worden voor publiek; wordt het toch nog weer druk. Clown

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 01:27

volgens de aardse Haha! maar dat is geen aarde Haha!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 01:54

hmmm aan de ene kant denk ik nou en?! aan de andere kant vind ik t onwijs interressant... zou toch wel heel gaf zijn als er een planeer gevonden werd waar leven is of leven mogelijk is.. zou ons ook weer en stukje verder helpen in het begrijpen van hoe leven kan ontstaan enzo.. *droomt verder*

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 11:08

Visconti schreef:
Quellian schreef:
Het zou me sowieso niets verbazen als blijkt dat er een planeet is met leven dat veel verder is dan wij Ja

Als dat zo zou zijn waarom komen ze ons dan niet opzoeken?

hun technologie is zo ver dat ze onzichbaar blijven..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 11:23

Citaat:
hun technologie is zo ver dat ze onzichbaar blijven..

Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 11:57

Verbaast me eigenlijk niks als er gewoon leven zou zijn daar. Heel ander soort van leven dan hier, maar toch.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 12:01

nielsd schreef:
Waarom zou er water nodig zijn voor aliens?Dat snap ik nooit Verward

ze zeggen meestal waar water is is leven ..
of zowiets Tong uitsteken

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 12:06

maar waar leven is, hoeft geen water te zijn..

is nergens wetenschappelijk bewezen dat alle leven water nodig heeft..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 13:31

Visconti schreef:

Misschien denken zij dat ook wel van ons? Scheve mond

Daarbij, dat ze niet komen bewijst nog maar eens dat ze verder staan dan wij Haha! Kzou ook niet komen alsk hun was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 13:53

pharagirlke schreef:
Visconti schreef:

Misschien denken zij dat ook wel van ons? Scheve mond

Daarbij, dat ze niet komen bewijst nog maar eens dat ze verder staan dan wij Haha! Kzou ook niet komen alsk hun was.

Misschien hebben ze er gewoon geen behoefte aan, of zijn er andere planeten daar in de buurte waar ze heen gaan.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 17:59

Tieneke schreef:
Persoonlijk zou het mij totaal niet verbazen, moest er ergens een planeet zijn met "leven", in welke vorm dan ook. Hoe hier leven ontstaat, is daarom niet hetzelfde als hier. "Leven" kan zoveel zijn, wie weet zijn daar de dingen opgebouwd uit elementen die wij niet kennen? Vormen van leven vergelijkbaar met "de mens" moeten daarom geen 2 armen en 2 benen hebben, maar "aliens" vind ik gewoon een dom woord. Want wij noemen onszelf "de mens" en zij zijn "de aliens", maar voor hun (als ze er zijn) zijn wij de aliens en hebben zij wellicht namen voor zichzelf en voor ons. Daarbij moeten we er niet vanuit gaan dat het leven daar noodzakelijk verder is dan dat wij zijn. Wie weet zijn "ze" daar nog erg primitief, of primitief op een manier die voor hun primitief is, maar voor ons zo schokkend technologisch ver is.

Buiten ons zonnestelsel zijn er nog zoveel meer zonnestelsels. Het zou wel heeeel toevallig zijn moest er juist toevallig in ons zonnestelsel leven zijn en elders niet. Ik kan dat eigenlijk maar heel moeilijk geloven.

Je haalt de woorden uit mn mond Lachen Ben het hier helemaal mee eens.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 18:24

Dit soort dingen vind ik eigenlijk best interessant Lachen

Lexmiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:16

Ja ik hoorde ook dat er een planeet was ondekt Lachen
Lijkt me best leuk, als daar echt leven blijkt te zijn Clown
Maar ik hoorde dat ze nu allemaal apratuur gaan maken en dat het nog wel 10 jaar kan duren Nagelbijten / Gniffelen?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:14

tienus63 schreef:
Urielle schreef:
Ik reserveer bij deze een groot landgoed aan het water, met vruchtbare grond!

Kleinigheidje; een landgoed moet volgens de aardse Nederlandse wetgeving opengesteld worden voor publiek; wordt het toch nog weer druk. Clown

Gelukkig hebben ze daar geen Nederland Haha!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:20

Bombarie schreef:
appelbolfan schreef:

Whohw dat er nog mensen zijn die zo denken! Het is toch juist geweldig dat er zoiets ontdekt is, ik begrijp trouwens niet dat het niet nóg meer in het nieuws is geweest, het lijkt wel of het een beetje onder tafel geschoven wordt. De kans dat er mensen leven op die planeet is vrij klein, voor degenen die de evolutietheorie kennen, er moet wel heeeeeeel veel oorzaak-gevolg plaats hebben gevonden die "toevallig" in dezelfde richting gaan willen er echt mensen zijn. Bijvoorbeeld als die metheoriet heeeeeel lang geleden niet was ingeslagen waardoor de dinosauriërs uitstierven, hadden er helemaal geen mensen geweest.. zodoende, er zal misschien leven zijn, misschien ook wel leven met een bewustzijn, maar ménsen.. nee dat geloof ik niet, er zijn te veel combinaties mogelijk!

En bedankt.. Scheve mond Beetje respect voor mijn mening ja.