Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
appelbolfan schreef:Begrijp niet waarom mensen altijd alles willen weten, wat hebben ze er nou aan? De komende 300 jaar zal er waarschijnlijk toch geen mens op kunnen komen.Zoeken ze nog een planeet om te gaan verkloten ofzo.. Alsof 1 nog niet genoeg is.
appelbolfan schreef:Begrijp niet waarom mensen altijd alles willen weten, wat hebben ze er nou aan? De komende 300 jaar zal er waarschijnlijk toch geen mens op kunnen komen.Zoeken ze nog een planeet om te gaan verkloten ofzo.. Alsof 1 nog niet genoeg is.
Urielle schreef:Ik reserveer bij deze een groot landgoed aan het water, met vruchtbare grond!
Visconti schreef:Quellian schreef:Het zou me sowieso niets verbazen als blijkt dat er een planeet is met leven dat veel verder is dan wij
Als dat zo zou zijn waarom komen ze ons dan niet opzoeken?
Citaat:hun technologie is zo ver dat ze onzichbaar blijven..
nielsd schreef:Waarom zou er water nodig zijn voor aliens?Dat snap ik nooit
Visconti schreef:Als dat zo zou zijn waarom komen ze ons dan niet opzoeken?
pharagirlke schreef:Visconti schreef:Als dat zo zou zijn waarom komen ze ons dan niet opzoeken?
Misschien denken zij dat ook wel van ons?
Daarbij, dat ze niet komen bewijst nog maar eens dat ze verder staan dan wijKzou ook niet komen alsk hun was.
Tieneke schreef:Persoonlijk zou het mij totaal niet verbazen, moest er ergens een planeet zijn met "leven", in welke vorm dan ook. Hoe hier leven ontstaat, is daarom niet hetzelfde als hier. "Leven" kan zoveel zijn, wie weet zijn daar de dingen opgebouwd uit elementen die wij niet kennen? Vormen van leven vergelijkbaar met "de mens" moeten daarom geen 2 armen en 2 benen hebben, maar "aliens" vind ik gewoon een dom woord. Want wij noemen onszelf "de mens" en zij zijn "de aliens", maar voor hun (als ze er zijn) zijn wij de aliens en hebben zij wellicht namen voor zichzelf en voor ons. Daarbij moeten we er niet vanuit gaan dat het leven daar noodzakelijk verder is dan dat wij zijn. Wie weet zijn "ze" daar nog erg primitief, of primitief op een manier die voor hun primitief is, maar voor ons zo schokkend technologisch ver is.
Buiten ons zonnestelsel zijn er nog zoveel meer zonnestelsels. Het zou wel heeeel toevallig zijn moest er juist toevallig in ons zonnestelsel leven zijn en elders niet. Ik kan dat eigenlijk maar heel moeilijk geloven.
tienus63 schreef:Urielle schreef:Ik reserveer bij deze een groot landgoed aan het water, met vruchtbare grond!
Kleinigheidje; een landgoed moet volgens de aardse Nederlandse wetgeving opengesteld worden voor publiek; wordt het toch nog weer druk.
Bombarie schreef:appelbolfan schreef:Begrijp niet waarom mensen altijd alles willen weten, wat hebben ze er nou aan? De komende 300 jaar zal er waarschijnlijk toch geen mens op kunnen komen.Zoeken ze nog een planeet om te gaan verkloten ofzo.. Alsof 1 nog niet genoeg is.
Whohw dat er nog mensen zijn die zo denken! Het is toch juist geweldig dat er zoiets ontdekt is, ik begrijp trouwens niet dat het niet nóg meer in het nieuws is geweest, het lijkt wel of het een beetje onder tafel geschoven wordt. De kans dat er mensen leven op die planeet is vrij klein, voor degenen die de evolutietheorie kennen, er moet wel heeeeeeel veel oorzaak-gevolg plaats hebben gevonden die "toevallig" in dezelfde richting gaan willen er echt mensen zijn. Bijvoorbeeld als die metheoriet heeeeeel lang geleden niet was ingeslagen waardoor de dinosauriërs uitstierven, hadden er helemaal geen mensen geweest.. zodoende, er zal misschien leven zijn, misschien ook wel leven met een bewustzijn, maar ménsen.. nee dat geloof ik niet, er zijn te veel combinaties mogelijk!