Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ilovequinten schreef:ik kan zeggen dat ik geen racist ben , want nu ja zwarten,indianen weet ik wat is voor mij allemaal goed in orde...
maar sorry..marokanen .. ik kan ze niet hebben!
-een vriend van mij heeft zichzelf opgehangen door problemen met marokanen
-ik heb overval gezien, dat marokaan pleegde
-marokanen komen veel in het nieuws
-in het stad wordt je vooral aangestaard door marokanen
-...
ik weet dat niet ALLE marokanen zo zijn ,maar ik vind toch wel de meeste( toch zeker diegene die naar belgie of nederland zijn gekomen)
superwoman schreef:Ik heb het idee dat juist de "schoften" zeuren over discriminatie en de "goede", daar hoor je niks van. (maar lijden wel onder de slechte)
Het lijkt idd wel "in" en dat zal ook komen, omdat het werkt. Er wordt altijd serieus gekeken of het waar is, terwijl je soms echt wel weet dat het uit de mond van een "aso" is. Erg frustrerend!
September schreef:Ik vind het nog al een verschil, een europese taal en een noord afrikaanse taal. En de meeste kleurlingen voeren gewoonweg geen hol uit, integreren niet en teren lekker op ons geld waar wij voor hebben gewerkt. Lekker joh.
Ik ben het 100% met je eens marloes, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik sowiezo niets met kleurlingen te maken wil hebben. Vaak zijn ze toch niet te vertrouwen. (spreek voor mezelf en uit ervaring, anderen kunnen dat natuulijk weer anders zien) Dus..
Citaat:vind ik normaal. je woont in NL praat dan ook nederlands.
o0valerie0o schreef:Citaat:vind ik normaal. je woont in NL praat dan ook nederlands.Citaat:Ik niet, dus je zou tegen familie op straat ook geen andere taal mogen praten omdat je toevallig in nederland woont? Zeg maar tegen een fries dat hij in limburg maar gewoon nederlands moet praten tegen hun familie. Slaat toch nergesn op.
je woont in NL! thuis oke doe je best, maar met nederlanders om je heen doe normaal. wie weet wat ze allemaal over je zeggen. aanpassen heet dat
Ronja schreef:Waarom denken er hier zoveel, dat als mensen een andere taal praten, ze het wel over hen zullen hebben?
Beetje teveel eer denk ik hoor.
Charlotjuuh schreef:De 'kleurlingen', zoals je het noemt, die ik ken worden vaak zomaar zonder reden uitgescholden op straat vanwege een andere huidskleur (ookal zijn ze in België geboren) en ik bedoel wel héél vaak, iedere dag. Ik kan wel begrijpen dat ze op den duur zo gaan reageren, tja ze moeten zich wel inhouden natuurlijk, maar zij hebben het ook niet makkelijk.
Ik zeg dit niet om ze te beschermen (ik behandel iedereen als een gelijke) maar je moet het toch eens vanuit hun standpunt bekijken.
__Marloes schreef:Je zit in de les, 2 (toevallig) kleurlingen zijn nogal vervelend en de leraar heeft ze al een paar keer gewaarschuwd, dus hij zegt "jullie luisteren niet, ga dan de les maar uit." en hun zeggen meteen "je bent een vette rasist enzo, jullie gooien mij en *** elke keer uit de les en nooit iemand anders." Iedereen is best wel rustig behalve hun, de hele les dus.