Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
randalinpony schreef:Namen noemen kan je nog in problemen brengen ook.
Mijn ervaring is dat mensen die dit soort dingen doen, altijd als eerste naar de politie rennen om hun recht te beschermen.
Vaak kennen ze de wet ook veel beter dan wij. En alle mazen erin, natuurlijk.
Esperanza schreef:Maar gek genoeg weten dit soort lui wel hoe ze de wet kunnen gebruiken.....
slimmerik schreef:maar zag wel dat politie met stroommelders de deurknop kwamen controleren.
xjudithx schreef:Wat goed dat je naar de politie bent gegaan en melding hebt gedaan! Super van je. Wat zijn dit soort dingen toch walgelijk.
Joki schreef:Bewijsminimum te hoog? Ik weet niet over welk bewijsminimum jij het hebt, maar het bewijsminimum dat ik ken bestaat uit 2 bewijsmiddelen die niet hoeven te zien op hetzelfde delictsbestanddeel.
En slimmerik ik denk dat jij niet over mijn persoon kan oordelen en zolang je dat wel probeert je toch altijd de plank misslaat. Daarom zou ik het ook ten zeerste waarderen als je dat niet meer probeert.
Maar je moet het met mij toch eens kunnen zijn dat iedere keer weer alleen maar roepen dat de wet verkeerd is, dat alles strenger onzinnig als je er niks aan doet. Wat heeft schreeuwen voor zin dan?
Joki schreef:wanneer is het dan expliciet?
Is expliciet al; wil je met me afspreken?
slimmerik schreef:Het bewijsminimum hier ligt naar mijn mening veel te hoog.
hallow schreef:''Moet ik eerst aan m'n moeder vragen'' zei ik onschuldig
"Maar, dat hoeft je moeder toch helemaal niet te weten?"
Joki schreef:wanneer is het dan expliciet?
Is expliciet al; wil je met me afspreken?
Volgens mij niet want daar wordt nergens expliciet naar seks verwezen en dus is het dan nog steeds niet strafbaar
Waar ik pas dood en dooziek van wordt als jurist is dat jullie alsmaar over de wet lopen te klagen. Ik weet niet of jullie het doorhebben maar ook het bewijs moet rond kunnen komen in een strafzaak (er bestaat zoiets als een bewijsminimum) in geval van bijvoorbeeld aanranding is dit heel lastig. Maar wat iik hier zo lees is dat jullie met liefde al jullie privacy inleveren om je maar een beetje veiliger te voelen. Enig idee hoeveel de belastingdienst van je weet? Enig idee bij welke gegevens van je de overheid zo bij kan? Als iedereen maar bij die gegevens kan, wordt ik alleen maar vrolijk van mijn toekomst is dan gegarandeerd want dan komt er pas echt veel criminaliteit. Maar goed privacy is toch onbelangrijk als je altijd braaf bent toch?
Joki schreef:Daarbij is wat ik doe op chatboxen sowieso niet strafbaar dus als ik mijn gedachten daar wil uiten zelfs expliciet seksuele gedachten en daar verder niks mee doe is dat niet strafbaar.
Joki schreef:Maar met die nieuwe wetgeving wel en dat vind ik een inbreuk op mijn burgerrecht, want gedachten en het uiten van gedachten staat in Nederland vrij
Joki schreef:mijn leven is te druk om bij te houden, dus tijd om op chatboxen te zitten heb ik niet en hoef ik niet
Esperanza schreef:en ga je eens druk maken om de slachtofffers. That's what matters!
Joki schreef:Ik zie nog steeds meer problemen dan jullie denk ik. Maar ik vind mijn reactie zelf niet ongepast, aangezien ik mijn eerste reactie in dit topic aangegeven heb het voor die kinderen wel erg te vinden en dat naar mijn mening niet iedere zin hoef te herhalen.
Naief ben ik niet Slimmerik dat kan niet als je bent opgegroeid zoals ik.
Het rechtssysteem is inderdaad een systeem van trial en error, maar schreeuwen dat de wet moet veranderen heeft alleen zin als je stemt en dat doen heel veel mensen in Nederland niet (en daarom mogen die mensen van mij ook niet schreeuwen).
Maar een wet maken duurt 2 jaar (en dat voor dit probleem dus niet eens in gang gezet en ik verwacht dat dit pas bij de nieuwe verkiezingen een issue wordt). Daarna komt de toetsing door rechters, Hoge Raad, EHRM en dan pas is de wet duidelijk. Dus pas na een jaar of 6 kunnen de errors gevonden.
Daarbij is wat ik doe op chatboxen sowieso niet strafbaar dus als ik mijn gedachten daar wil uiten zelfs expliciet seksuele gedachten en daar verder niks mee doe is dat niet strafbaar. Maar met die nieuwe wetgeving wel en dat vind ik een inbreuk op mijn burgerrecht, want gedachten en het uiten van gedachten staat in Nederland vrij
Voor er weer opmerking over mijn persoonlijkheid komen; mijn leven is te druk om bij te houden, dus tijd om op chatboxen te zitten heb ik niet en hoef ik niet
Joki schreef:Ik doe bedrijfsrecht dus ik heb in beginsel niks met slachtoffers van doen in die zin dat ik werk met fusies (andere tak van sport). Maar goed ik zal proberen duidelijk te maken waarom ik me 'zo pessimistisch' uitdruk; jullie roepen wet veranderen en oh wat erg etc en dat is het ook, maar ik probeer een keer door te dringen met de andere kant van het verhaal maar uit jullie reacties maak ik op dat die kant jullie niks kan schelen. En omdat jullie die kant niks kan schelen en ik daar vanuit mijn beroep wel op let vinden jullie me onmenselijk, naief en weet ik wat jullie nog meer alvast over mij persoonlijk hebben geoordeeld (erg onbeleefd meen ik om het zo op de persoon te spelen; jammer dat een drogredenering is maar dat is tussen haakjes).