Krokodillen verslinden 9 jarige jongen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Re: Krokodillen verslinden 9 jarige jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:50

_Ismay__ schreef:
smano schreef:
IK vind het wel erg hard geoordeeld om te zeggen het is zijn kind zijn eigen schuld dus lekker puh. Natuurlijk is het fout wat hij deed maar het is wel een kind. Zijn er dan helemaal geen mensen meer die zich kunnen verplaatsen in anderen. Wat denk je van die ouders hoe die zich moeten voelen zou men dat dan ook tegen hun zeggen eigen schuld dikke bult. JA het is ook heel zielig voor het dier afmaken had niet moeten gebeuren het handelde instinctief. Maar wie is er nu eigenlijk echt schuldig? De ouders die het kind niet geleerd hebben dat hij daar niks te zoeken had. (ik wist vroeger precies wat wel en niet mocht en ik ben echt niet streng opgevoed) De leraren misschien die blijkbaar niet hebben opgelet of wel en er niiks aan gedaan hebben. Of misschien de dierentuin want hoe is het mogelijk dat je alleen maar over een hekje hoeft te stappen om in een verblijf van levensgavaarlijke dieren te komen staan. Jammer dat men hier niet over nadenkt en alleen maar impulsief en kortzichtig reageert.

Ik ben het met je eens, het is natuurlijk eigen schuld van het kind. Maar het is ook een beetje de schuld van de ouders, het was hun taak hun kind goed optevoeden en dus niet te zorgen dat een kind zich het cht niet in zijn hoofd haald zoiets te doen.
Nou krijg ik vast allemaal reacties van dat hun er niks aan zouden kunnen doen en het kind zelf kan beslissen, maar toch.

Ik vind het ook schandalig dat ze e krokodol doodschieten, omdat het natuurlij kvoor ze is om zoiets te doen.
Maar toch vind ik het ook logisch dat ze het hebben gedaan, want voor je weet doet hij het weer..

en alle kinderen luisteren braaf

Mama : niet aan dat paardje zitten want dat paardje bijt
Kindje : *mama eenmaal weg* aai aai toch even testen.
Bijvoorbeeld.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:51

Eigen schuld vind ik, klinkt hard...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:52

Diablo schreef:
PrinCessRomy schreef:

die hekken bij krokodillen lijken me niet echt laag, meestal staat er nog verboden toegang op ook, hij wist wel hoe die met stokken moest slaan, had ik ook moeten weten dat die beesten gevaarlijk zijn. t is echt zn eigen schuld

Gelukkig maar dat die krokodil hem verscheurd heeft dan....

dat niet, t is stom, hij had zn verstand maar moeten gebruiken, een krokodil is niet om te aaien, en ook niet als boksbal te gebruiken, dat weet iedereen, ook een kind van 9

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:54

Diablo schreef:

Beetje kort door de bocht. Ik denk dat iedereen het wel betreurd dat het kind zijn fout heeft moeten bekopen met de dood (laten we hopen dat het snel gegaan is Scheve mond ) maar dat wil nog niet zeggen dat je zomaar begrip moet hebben voor zijn 'daden', of ze goed praten.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:54

PrinCessRomy schreef:
hij had zn verstand maar moeten gebruiken, een krokodil is niet om te aaien, en ook niet als boksbal te gebruiken, dat weet iedereen, ook een kind van 9

En dat is dus wat ik bedoel met dat een kind niet de consequenties goed kan overzien van alles wat hij doet. Als hij werkelijk dacht en wist dat deze krokodillen hem dood zouden bijten, had hij het niet gedaan denk ik, hier heeft hij vast niet op zitten wachten.....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:55

Sander_ schreef:
Diablo schreef:

Beetje kort door de bocht. Ik denk dat iedereen het wel betreurd dat het kind zijn fout heeft moeten bekopen met de dood (laten we hopen dat het snel gegaan is Scheve mond ) maar dat wil nog niet zeggen dat je zomaar begrip moet hebben voor zijn 'daden', of ze goed praten.

Zeker niet. Als ik zie dat mijn kinderen dieren tergen, krijgen ze er van langs. Maar hier wordt gewoon keihard gezegd dat het zijn eigen schuld is en dat hij het verdient.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:07

Wat weer een narigheid, vooral voor de mensen die het jochie kenden en niet te vergeten de mensen die het hebben zien gebeuren. Bloos! Je moet er toch niet aan denken zeg. Ik begrijp niet hoe mensen kunnen denken, laat staan hardop, dat t ventje dít verdiend had. Overigens vind ik het medeleven met de krokodil ook wel enigszins hypocriet hoor, er worden wel dieren om minder (lees: niks) afgemaakt. Een ongeluk zit in een klein hoekje zeggen ze, het lijkt me dat dit best te voorkomen was geweest, maar ja, achteraf is dat altijd zo gemakkelijk gezegd.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:30

Nou, schuld ligt zeker bij de begeleiders, maar dat die kinderen zowieso over de hek KUNNEN klimmen is ook bizar!

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:31

Fairie schreef:
Ik vind het werkelijk belachelijk dat de krokodil die het kind verslonden heeft afgeschoten is.

Het is de natuur van die dieren om aan te vallen en te verslinden, daarom worden ze ook niet voor niets achter hekken en glaswerk gehouden.

Bah bah bah Boos! Wat kan ik hier kwaad om worden.

Rot voor dat kind, en zeer zeker ook rot voor de ouders maar rond uit belachelijk dat een dier meteen maar kapot geschoten moet worden omdat het gedrag wat hij vertoonde zijn natuurlijke gedrag is. Boos!

Helemaal mee eens!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:01

het is zeler bizar dat een kind over zo`n hek heen klimt. Iemand moet het toch gezien hebben lijkt mij.

en idd de krokodil heeft juist gehandeld. Zo`n jong heeft niet eens respect voor een dier. Als ik beesten zou pesten zou me moeder me zelf vermoorden Tong uitsteken

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:30

Diablo schreef:
dat is dus wat ik bedoel met dat een kind niet de consequenties goed kan overzien van alles wat hij doet. Als hij werkelijk dacht en wist dat deze krokodillen hem dood zouden bijten, had hij het niet gedaan denk ik, hier heeft hij vast niet op zitten wachten.....

En dús moeten kinderen gewoon leren om te lúisteren naar wat er van ze wordt gevraagd. Je kan ze dat allemaal onmogelijk per situatie gaan uitleggen, hun hersens zijn er nog niet voldoende voor ontwikkeld. Gewoon luisteren dus.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:34

paars schreef:
Diablo schreef:
dat is dus wat ik bedoel met dat een kind niet de consequenties goed kan overzien van alles wat hij doet. Als hij werkelijk dacht en wist dat deze krokodillen hem dood zouden bijten, had hij het niet gedaan denk ik, hier heeft hij vast niet op zitten wachten.....

En dús moeten kinderen gewoon leren om te lúisteren naar wat er van ze wordt gevraagd. Je kan ze dat allemaal onmogelijk per situatie gaan uitleggen, hun hersens zijn er nog niet voldoende voor ontwikkeld. Gewoon luisteren dus.

Kinderen zijn geen robots. Soms luisteren ze niet. En daar ben jij als oudere dan om dat in goede banen te leiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:49

begeleiders kunnen niet iedereen in de gaten houden, maar het lijkt me wel dat je bij de gevaarlijke dieren extra goed oplet, vooral als ze over het hek kunnen klimmen..

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:58

Ja, het wel héél idioot dat bij zulke gevaarlijke dieren dit mogelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:09

Had hij maar een beetje respect voor dieren moeten hebben. Nee, geen medelijden van mijn kant hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:13

Dom. Zowel van het kind als de mensen die op het jochie hadden moeten letten..
Dat de krokodil doodgeschoten is vind ik te ver gaan, dat dier volgde ook maar z'n instinct.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:31

Kimberley77 schreef:
De scholier was samen met andere kinderen over het hek geklommen. Zij sloegen de dieren met stenen en stokken, meldden Chinese media zondag over het incident in Beihai. De krokodil die de jongen aanviel, is doodgeschoten.

Eigen schuld, dikke bult. Ik vind het eerder belachelijk dat ze die krokodil hebben afgeschoten, dat beest weet niet beter.
En toen ik 9 was wist ik écht wel dat krokodillen gevaarlijk waren hoor!

Al vind ik het raar dat er de mogelijkheid is over het hek te klimmen bij een verblijf van dit soort dieren.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:43

ja je kan nu best de ouders en begeleiders de schuld geven. maar ik kan me niet voorstellen dat iemand een kind ooit heeft verteld dat hekken er zijn om op te klimmen en dat krokodillen aardig zijn en dat je dieren mag slaan...

Jammer dat ze de krokodillen er maar 1 hadden, als je zoiets als 9 jarige al bedenkt.. Zal later ook niks fatsoenlijks worden.... kinderen van 9 zijn een stuk slimmer dan jij denkt. en in china hebben ze al zn cru manier van met dieren omgaan dus misschien dat dit een lesje voor ze is... ik kan hier niks anders van zeggen als Eigen schuld Dikke bult!!

De rest zal het niet meer doen in ieder geval.

Cathelijne15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:08

Ik vind het raar dat zo'n kind uberhaupt over zo'n hek kan klimmen en de krokodil vervolgens slaat met stokken en stenen. Dat de krokodil doodgeschoten is vind ik echt belachelijk. Dat beest zit al in gevangenschap en vervolgens word hij ook nog mishandeld. Ik snap dat zo'n dier dan aanvalt. En ik vind het gewoon niet eerlijk dat het dan doodgeschoten word.
Natuurlijk is triest dat de jongen dood is, maar wat verwacht je als je zo'n dier slaat?

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:17

Sambal bij???? Clown

Sorry, flauw, maar ik kan dat soort kids wel wat doen!! Eerst met stokken en stenen die krokodillen te lijf gaan, en als er dan een natuurlijke reactie van de kroko komt, wordt ie doodgeschoten......... Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:23

Natuurlijk is het spannend om over een hekje bij de krokodillen te klimmen, maar ze zien de gevaren er gewoon niet van in. De leraren letten niet op en ja.. Dan kan dit gebeuren.

Aan de ene kant is het gewoon eigen schuld, aan de andere kant natuurlijk heel zielig voor de scholier. De reactie van de krokodil was te verwachten. Dat hij word doodgeschoten slaat nergens op.

Dit is toch een normale reactie? Hadden ze maar moeten zorgen dat de kinderen niet bij de krokodillen konden komen.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:30

Echt een geval van eigen schuld dikke bult. Het lijkt me een algemeen bekend feit dat krokodillen levensgevaarlijk zijn. Zelfs Steve Irwin knuffelde ze niet hoor Tong uitsteken

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:34

Wat ik alleen niet snap, die kinderen waren daar toch niet de enige bezoekers? Was er dan geen enkele andere toeschouwer die ze tegen heeft proberen te houden? Verward

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 15:54

EveliNero schreef:
jeetje dat dat zomaar kan zeg, over een hek klimmen en dan meteen tussen elf krokodillen staan. op zich snap ik ergens ook wel dat die krokodil is doodgeschoten, misschien werd hij anders ook wel te gevaarlijk voor de verzorgers.

ineke_ schreef:
Echt een geval van eigen schuld dikke bult. Het lijkt me een algemeen bekend feit dat krokodillen levensgevaarlijk zijn. Zelfs Steve Irwin knuffelde ze niet hoor Tong uitsteken

Ik weet niet of het al genoemd is, maar de krokodil is gedood om de overblijfselen van de jongen eruit te kunnen halen, zodat die gecremeerd kan worden, dus niet omdat het dier gevaarlijk is gevonden ofzo. Het dier krijgt nergens de schuld van, voor zover ik het uit berichtgevingen kan halen.

Wat het jongetje betreft, al het een jongetje was dat in een paardenwei was geklommen om paarden te bekogelen, had men ook geen medelijden met hem. Hij is gewoon fout, punt, en heeft niet zijn verstand gebruikt, want je kunt bij een krokodil natuurlijk wel nagaan dat je gevaar loopt om opgegeten te worden.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:13

ik hoop dat het voor de krokodil lekker was Lachen
stomme banketstaaf dat die jongen is.eigen schuld. vind 't wel sneu voor de krokodil ondanks dat ze de overblijfselen er uit gingen halen voor crematie.
lijkt me ook rot als dat kind een broertje heeft.
man : heb je broertjes?
broertje : niet meer, hij peste een krokodil en die heeft hem opgegeten Clown Nagelbijten / Gniffelen