Busstaking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_88

Re: Busstaking

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:58

Weet je... Daar hou ik niet zo van...

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:58

Van begin dienst en 9.00 uur en van 16.00 uur tot 19.00 uur rijden ze wel maar uit protest gaan ze geen kaartjes controleren...dus je hoeft je OVjaar kaar niet mee te nemen, maar ik doe t wel Clown
[/quote]
ja, of je busabbo.. Knipoog Tong uitsteken[/quote]

Komt op t zelfde neer Tong uitsteken Wel balen trouwens, als je weetikveel hoeveel geld per maand/jaar uitgeeft aan je busabbo terwijl er niet eens gecontroleerd wordt, laat staan dat ze rijden...[/quote]
dat word bij ons zo ie zo slecht gedaan (vooral s'ochtens is het erg druk met geriffomeerder (grr) en die doen net of het om leven of dood gaat.... Boos! ) en dan stormen ze met z'n alle de bus in ik loop rustig (meestal sta ik dan maar ja) maar ze kijken alleen naar buiten... Koe
en dat busabbo... Boos!
ze zouden juist ons moeten betalen Knipoog omdat ik bijna elke dag 2x sta in de bus.... (helaas heb ik geen andere mogelijkheid om naar m'n school te komen)
ag ja.... gelukkig rijden de andere weken/dagen wel bussen

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:30

stel ik neem de bus om 18.15 uur..

dan is die normaal gesproken om 19.15 uur waar ik moet zijn.

stopt die dan gewoon om 19.00 uur of maakt die dan zijn rit nog af?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:58

Als het goed is rijden ze hun dienst af, dus tot de plaats van bestemming waar ze dan moeten zijn.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:21

hmm..

ik twijfel. want bij mij vertrek de bus om kwart voor 9..
en die is dan pas om kwart voor 10 in utrecht.

ik denk dat ik het niet waagt. stel dat ie stopt na 15 min.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:58

Met niet controleren bedoelen ze dan dat de buschauffeur niet controleert of dat er onderweg geen controleurs instappen?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 23:52

Oké... de treinen rijden dus wel?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 00:09

Treinen rijden wel jah. Het zijn de bussen hè, niet de treinen. Staat duidelijk op de site van Arriva. Al het hele weekend.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 07:35

En? Zijn er al mensen onderweg? Haha!
Ik neem zo om half 9 de bus, ben ik om 9 uur op het station en dan nog 10 min lopen naar school. Jammer nou dat ik er pas om half 1 hoef te zijn. Boos!
Zo gaat het de hele week.
Ma: half 1 tot 5 naar school -> S 'ochtends 4,5 uur wachten.
Di: 10 voor 9 tot half 1 naar school -> s ' middags 3,5 uur wachten.
Woe: Half 9 tot 12 uur stage -> 4 uur wachten.
Do: 10 voor 9 tot 5 uur school -> Niet wachten, god zij dank.
Vrij: Vrij Haha!

Vanochtend moet ik dus voor niks 4,5 uur wachten op school voordat ik les heb. Ik stap wel uit in de stad, en kijk of er misschien toch ergens iets open is. Omdat het maandag is gaan de winkels pas om 1 uur open. Koe Morgen vraag ik vrij, dan heb ik niks belangrijks en woensdag begin ik wel om 12 uur alvast met naar huis wandelen. Ik ga geen 4 uur in Vinkhuizen staan. Huilen

Ik MOET wel naar school, want dit zijn de laatste 4 dagen dat ik les heb. Donderdag alles inleveren voor afstuderen, dus ik kan echt niet thuis blijven...

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 08:31

Lastig Mystica. Waar in de stad zit je op school? (Groningen Clown ). Ik zit nog te dubben of ik vandaag wel heenga, heb 1 hoorcollege en dat vind ik het fietsen niet waard.

Morgen ga ik misschien wel heen, moet er om half 9 zijn dus kan met bus, ben wel erg vroeg vrij dus kijk even of ik dan een vak ergens anders kan volgen.

Donderdag ga ik sowieso heen, verplichte vakken, de rest zie ik nog wel hoor. Clown

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 08:33

Lekker is dat dan, ik heb morgen een sollicitatiegesprek in Rotterdam, moet ik echt een stuk met de bus. Wat een eikels

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 08:34

Hoe zit dat met koninginnedag.. Dan staken ze ook.. Ik zou naar Amsterdam en dan vervolgens bij mn vriend in Hoorn blijven slapen, maarja, dan kom ik 1 mei (staken ze ook nog) niet meer thuis. Nagelbijten / Gniffelen

HedwigG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 08:42

In Friesland staken de bussen van connexxion niet. De bussen van arriva wel, dus ik kan wel in Leeuwarden komen maar moet nog een stuk lopen omdat de stadsbus van arriva is, ook lekker handig..

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 08:46

Connexxion niet? Hmm vreemd, toen ik laatst in een bus van Connexxion zat hing daar wel een briefje dat ze zouden gaan staken. Als ze niet staken kan ik wél weer terug uit hoorn. Clown

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 08:47

Nou lang leve de Hermes hoor Boos! Hier is net om half 9 gewoon geen bus gekomen!

HedwigG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 08:47

Alleen in Friesland rijdt connexxion wel omdat daar een andere cao regeling is ofzo, staat op de site van connexxion.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 08:50

Oh, dan kan ik dus misschien alsnog niet terug. Nouja, ik hoop dat die stakingen snel afgelopen zijn, heb maar besloten dat ik alleen voor belangrijke vakken naar school ga deze week, elke dag 40 kilometer fietsen ga me te ver.

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 08:54

Ja daar heb je wel gelijk in Flew.
Anders pak ik ook regelmatig de bus, morgen zou ik ook met de bus gaan omdat we die avond met klassenuitje naar de pizzeria gaan. Zie ik niet zitten om 9 uur s'avonds in mijn eentje weer 25 km. terug te fietsen. Clown
Erg vervelend, want nu moet ik eerder m'n bed uit voor de fiets.. *LOL*

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:15

HedwigG schreef:
In Friesland staken de bussen van connexxion niet. De bussen van arriva wel, dus ik kan wel in Leeuwarden komen maar moet nog een stuk lopen omdat de stadsbus van arriva is, ook lekker handig..

dus de q-liners rijden wel?
(ik let eigenlijk nooit op of het nou een bus is van arriva of van conexxtion..)

HedwigG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:27

Geen idee eigenlijk..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:51

Flew schreef:
Lastig Mystica. Waar in de stad zit je op school? (Groningen Clown ). Ik zit nog te dubben of ik vandaag wel heenga, heb 1 hoorcollege en dat vind ik het fietsen niet waard.

Morgen ga ik misschien wel heen, moet er om half 9 zijn dus kan met bus, ben wel erg vroeg vrij dus kijk even of ik dan een vak ergens anders kan volgen.

Donderdag ga ik sowieso heen, verplichte vakken, de rest zie ik nog wel hoor. Clown

Noorderpoortcollege verlengde vissersstraat. Knipoog

Ben dus om half 9 met de bus gegaan, naar het station en toen teruggelopen naar de stad. Clown Was wel benieuwd hoe alles ging. Haha! Op het station staan cameraploegen, vast en zeker tv noord. De helft van de bussen reed gewoon, de andere helft niet. Dus ik aan een buschauffeur vragen waarom hij wel reed. Hij zei dat hij niet wist wat de rest aan het doen was, maar dat de afspraak was dat je pas om 9 uur mocht stoppen. Was 1 min voor 9. Als je voor 9 uur van het station wegging, moest je je route afmaken.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:56

Echt heel erg handig Nagelbijten / Gniffelen
Ben om deze reden al dag eerder weg gebracht omdat ik anders niet eens op school/bij m'n kamer zou komen. Nu kan ik lekker alles op de fiets doen, maar had liever nog een dag langer thuis gezeten.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:16

maare geldt dit door het hele land en ook van bijv connexcion?

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:18

nou mensen ik doe niet moeilijk ik neem gewoon lekker vrij vandaag Haha!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:27

Nessah schreef:
maare geldt dit door het hele land en ook van bijv connexcion?

Connexion rijdt alleen in Friesland. Verder in 't hele land rijden ze niet.