Vanessa24 schreef:Als je gevoelig bent voor het 'ideale modebeeld' dan heb je een groot probleem, je word constant eraan herrinnerd dat je slank moet zijn, dan je een flinke cup moet hebben, dat je een lekker bruin kleurtje moet hebben, dat je huisje, boompje, beestje moet hebben anders ben je niet gelukkig en hoor je er niet bij.
Veel mensen zijn daar gevoelig voor en laten zich daar behoorlijk door beïnvloeden helaas/gelukkig (weet nog niet precies of je er wel blij mee moet zijn) zijn er nu tal van mogelijkheden om je zekerder en mooier te maken en te voelen. Maar daar betaal je wel een prijs voor, en die kan te hoog zijn.
Lekker is dat dan! Ik heb daar dus ook geen last van. Maar er zijn er dus zat die dat wel hebben. En die daar dus heel ver of te ver in gaan.
De vraag is alleen wiens verantwoording is dit?
Moet de regering wat doen aan alle uittingen in de media met die perfecte gefotoshopte typetjes? Moet er paal en perk gesteld worden aan dat soort operaties (alleen nog medisch noodzakelijk)?
Of is het een verantwoording van de persoon zelf (en misschien de directe omgeving)?
Ik vind dat een lastig vraagstuk. Ik vind nl zelf het laatste, ik heb geen last van het willen voldoen aan dat soort irreele waanbeelden. Maar anderen dus wel blijkt.
Ongeacht haar lengte lijkt het me sterk dat ze te zwaar was. (zie voorbeeld van Arabesk ff terug) En als ze last had van een probleemgebiedje...wat dan nog? Kun je jezelf ook nog accepteren? Niemand is perfect. het is toch leuk dat we allemaal anders zijn?
Ik las ook zo´n stukje over het sleutelen aan schaamlippen. Die moeten ineens voldoen aan een iedaalbeeld (zoals het er uitziet bij een meisje van 5 ofzo). En oh, wat zitten mensen hier ineens mee... Echt dan wordt het hoog tijd dat je eens naar de psych gaat.