Liposuctie dode woog 54 kilo...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanessa24

Re: Liposuctie dode woog 54 kilo...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:34

Nadya schreef:
Vanessa24 schreef:
Wat is er nou zo bijzonder aan het berichtje? Ze is echt niet de eerste hoor. Zij heeft het risico genomen om er 'mooier' eruit te zien, helaas voor haar en haar omgeving heeft het anders uitgepakt. Wat een onzin om dit te bestempelen alsof het iets heel ergs is.

Nou, heel erg is het wel natuurlijk. Je zal zo maar je leven verliezen als je 21 jaar oud bent. Beetje rare reactie.....

Natuurlijk is het erg voor de nabestaanden, die verwachten het natuurlijk niet. Maar dat neemt niet weg, dat je op de hoogte bent van de risico's die met zich meebrengen bij zo'n operatie. Daarom vind ik het raar dat het als nieuws word gezien, zoiets kan nou eenmaal gebeuren. Leefdtijd heeft hier niets mee te maken vind ik.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:35

eerst maar 's wachten op de uitslag dan kunnen we nog een andere discussie voeren.. Knipoog

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:38

Denk dat het als nieuws wordt gezien omdat wij in Nederland de gezondheidszorg toch zien als een sector die er is om mensen te helpen en niet als een big business sector waarin je veel geld kan verdienen.

Dat daarom privé klinieken nauwlettend in de gaten worden gehouden of ze niet te commercieel gaan worden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 13:39

o0marije0o schreef:
Dat is toch haar eigen keuze geweest?
Zo kun je over alles zeggen dat iets aanstootgevend is. Bij alles kunnen mensen zich beledigt voelen.
Ik ben 1,74 weeg tussen de 55 en 58 in. Als zij moeite heeft met een bepaald deel van haar lichaam zo erg dat ze bereid is geopereerd te worden waarbij er ALTIJD een risico is op ernstige complicaties. Dan is dat haar keuze geweest en ik vind dat mensen zich daarbij moeten neerleggen. Niet zeggen dat het belachelijk is. Je kunt niet bij iemand anders in zijn hoofd kijken.

De vraag is in hoeverre dat haar eigen keuze is geweest. Onderschat niet hoe erg je eigen persoonlijkheid beinvloed wordt door sociale 'regels' van buiten af. Zou ze hier ook voor gekozen hebben als ze in de jaren 70 geleefd zou hebben? Of als ze geboren zou zijn in China?

Ik stoor me gewoon mateloos aan al die sloggi reclames en aanverwante reclames waarin vrouwen half naakt of helemaal naakt levensgroot worden afgebeeld (gefotoshopt en wel). En die walgelijke clips op TMF Misselijk. Waar is dat goed voor??

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:43

Als je gevoelig bent voor het 'ideale modebeeld' dan heb je een groot probleem, je word constant eraan herrinnerd dat je slank moet zijn, dan je een flinke cup moet hebben, dat je een lekker bruin kleurtje moet hebben, dat je huisje, boompje, beestje moet hebben anders ben je niet gelukkig en hoor je er niet bij.
Veel mensen zijn daar gevoelig voor en laten zich daar behoorlijk door beïnvloeden helaas/gelukkig (weet nog niet precies of je er wel blij mee moet zijn) zijn er nu tal van mogelijkheden om je zekerder en mooier te maken en te voelen. Maar daar betaal je wel een prijs voor, en die kan te hoog zijn.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 13:45

ik vind het walgelijk allemaal Misselijk

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:02

Vanessa24 schreef:
Als je gevoelig bent voor het 'ideale modebeeld' dan heb je een groot probleem, je word constant eraan herrinnerd dat je slank moet zijn, dan je een flinke cup moet hebben, dat je een lekker bruin kleurtje moet hebben, dat je huisje, boompje, beestje moet hebben anders ben je niet gelukkig en hoor je er niet bij.
Veel mensen zijn daar gevoelig voor en laten zich daar behoorlijk door beïnvloeden helaas/gelukkig (weet nog niet precies of je er wel blij mee moet zijn) zijn er nu tal van mogelijkheden om je zekerder en mooier te maken en te voelen. Maar daar betaal je wel een prijs voor, en die kan te hoog zijn.

Lekker is dat dan! Ik heb daar dus ook geen last van. Maar er zijn er dus zat die dat wel hebben. En die daar dus heel ver of te ver in gaan.

De vraag is alleen wiens verantwoording is dit?
Moet de regering wat doen aan alle uittingen in de media met die perfecte gefotoshopte typetjes? Moet er paal en perk gesteld worden aan dat soort operaties (alleen nog medisch noodzakelijk)?
Of is het een verantwoording van de persoon zelf (en misschien de directe omgeving)?

Ik vind dat een lastig vraagstuk. Ik vind nl zelf het laatste, ik heb geen last van het willen voldoen aan dat soort irreele waanbeelden. Maar anderen dus wel blijkt.

Ongeacht haar lengte lijkt het me sterk dat ze te zwaar was. (zie voorbeeld van Arabesk ff terug) En als ze last had van een probleemgebiedje...wat dan nog? Kun je jezelf ook nog accepteren? Niemand is perfect. het is toch leuk dat we allemaal anders zijn?

Ik las ook zo´n stukje over het sleutelen aan schaamlippen. Die moeten ineens voldoen aan een iedaalbeeld (zoals het er uitziet bij een meisje van 5 ofzo). En oh, wat zitten mensen hier ineens mee... Echt dan wordt het hoog tijd dat je eens naar de psych gaat.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:04

Ik spreek niet uit ervaring, maar van wat ik uit mijn omgeving heb gehoord kan ik opmaken dat het behoorlijk hinderlijk kan zijn in het dagelijks leven als je binnenste schaamlippen groter zijn dan je buitenste.

Maar ja, dat is ook weer 'iets heel anders' want dan heb je er lichamelijk last van. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Karin op 20-04-07 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:04

Ik kan het nu heel fout hebben, maar t is wat er in me opkomt, kan me niet voorstellen dat iemand van 54 kilo zich onder het mes laat gaan, nartuurlijk ligt dat aan haar lengte, maar heb zo'n gek gevoel dat die vriend dat zegt om de plasto de schuld te geven dat ie iemand helpt terwijl diegene er prima uit ziet (bijvoorbeeld)
Ben echt heel benieuwd hoe en wat.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 14:06

toen ik die film van beperkthoudbaar zag waarin meiden hun schaamlippen laten bijwerken hoorde ik pas voor het eerst dat dat bestond...

Ik ben voor inperking van reclames qua fotoshoppen en die vreselijke clips op TMF moeten ze ook wat aan doen. Er komt wel een cultuuromslag denk ik waarbij het niet langer meer hip is om een zo bloot, geil, heet mogelijke reclame te ontwerpen Knipoog

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:08

Karin schreef:
Mijn punt is: je mag wel in je lichaam laten snijden als je lichamelijke problemen hebt, maar niet als je er psychisch onder lijdt? Ik werd ook ziek van de opmerkingen die ik van wildvreemden (ja, wildvreemden) naar mijn kop kreeg hoor. Dat heeft niet de doorslag gegeven, maar erg blij werd ik er ook niet van.

Ik kan me dus prima voorstellen dat mensen in hun lichaam laten snijden. En hoe ver ze daarin gaan moeten ze wat mij betreft helemaal zelf weten.

Dioxide schreef:
Omg, ik ben nu net het schaamlipcorrectie stukje in Beperkt Houdbaar voorbij.. Komop, wie wil er nu van beneden uitzien als een 10 jarige?! Het wordt met de minuut triester..

Arabesk, ik ben het helemaal eens met je uispraak over de eige keuze van vrouwen. Iedereen moet tegenwoordig maar blond, lang, maatje 34/36 met cup D+ en een kindervagina hebben om erbij te horen. Heb je dat niet, dan wordt je gewoon al afgeschreven als lelijk Nagelbijten / Gniffelen

Ja precies... Ik kan me een borstverkleining wel heel goed voorstellen en ik vind het belachelijk dat wildvreemden er opmerkingen over plaatsten.
Waar het om gaat, is dat het uiterlijk nu zo bepaald wordt door de media, dat gewone mensen in bepaalde situaties nu al opmerkingen kunnen verwachten omdat het ideaalbeeld zo gemanipuleerd is.

Het ligt er misschien ook helemaal aan waar je mee bezig bent (kwa werk bijv.) maar dat maat 38 tegenwoordig al als 'mollig' wordt gezien vind ik best erg.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook weleens die plaatjes in bijv. playboy heb bekenen en daarbij heb gedacht: zo zie ik er niet uit daar beneden Bloos!

Ik heb er wel eens aan gedacht dat ik dan misschien raar of afwijkend was, maar mannen zeggen van niet.
(niet dat ik het laat zien aan iedereen ofzo, maar ik heb nog nooit gehoord: wat ben jij ráár)
Ik weet niet of iemand wel eens zo'n plaatje heeft bekeken van zo'n playboy-vrouw, maar er zit dus gewoon helemaal niks Wow!
Nu komen er ook allerlei soorten en maten piemels voorbij, en dat is wel geaccepteerd?

Mijn zusje leest van die blaadjes als de Elle en Cosmo, en in dat soort blaadjes lijkt het soms wel alsof iederéén die ene tas koopt voor zoveel geld, en iedereen een carriere heeft waarbij genoeg geld overblijft voor shoppen in Milaan en dat soort dingen.
Soms denk ik ook weleens: ik ben helemaal niet zo, ik heb daar geen geld voor, wat doe ik verkeerd?
Ook de meisjes die ze daar als modellen gebruiken vind ik vreselijk; volgens mij zijn ze 14 en zien ze er in werkelijkheid vaak uit als een stel magere spoken.
Dus meisjes van 14 worden gebruikt om spullen voor 30-ers aan te smeren, is dat niet krom?

Ik denk dus niet dat het bericht van de TS in het algemeen moet worden gelezen, maar vanwege het feit dat het streven naar een ideaal lichaam voor sommige (veel?) mensen zo ver gaat dat ze dat met de dood moeten bekopen.
Het ideaalbeeld wordt alleen maar steeds meer gemanipuleerd door de media, door het vrijwel onmogelijk te maken om daaraan te voldoen.
Hier staat trouwens een lekker relativerende column hierover Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 14:11

laatst heb ik maar eens een playboy opengeslagen om te zien hoe de edele delen waren afgebeeld. Je ziet inderdaad niets: geen haar en geen schaamlippen
Verward

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:11

De regering hoeft er zich niet mee te bemoeien vind ik, dit heeft niets met politiek te maken.
Het is in eerste instantie je eigen verantwoordelijkheid, jij bent verantwoordelijk voor je eigen leven, je eigen geluk en je eigen lichaam. Wel zou het een hoop schelen als modellenbureau's, cosmeticabedrijven e.d. duidelijk laten zien, dat wat je ziet, niet echt is omdat alles en iedereen via de computer mooier gemaakt word dan ze werkelijk zijn.
Ook zal het een hoop schelen als de directe omgeving waarmee je te maken hebt, er geen probleem van maakt dat je er niet uitziet zoals 'het ideale modebeeld'.
De druk van de omgeving kan een hoop met je doen, het kan je maken en het kan je breken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:12

Vanessa24 schreef:
Natuurlijk is het erg voor de nabestaanden, die verwachten het natuurlijk niet. Maar dat neemt niet weg, dat je op de hoogte bent van de risico's die met zich meebrengen bij zo'n operatie. Daarom vind ik het raar dat het als nieuws word gezien, zoiets kan nou eenmaal gebeuren. Leefdtijd heeft hier niets mee te maken vind ik.

Ik geloof niet dat er heel veel 21-jarigen (jonge, gezonde mensen) sterven aan dit soort plastische chirurgie of andere operaties. Iedereen weet dat als je onder narcose gaat, dat er bepaalde risico's zijn, ja. En complicaties kunnen helaas altijd roet in het eten gooien. En bij wat voor operatie ook, je hoort het over het algemeen wel meteen in het nieuws. Dan is het nog wel erg als het bij een operatie gebeurt, waarbij je niet meteen levensgevaar verwacht, zoals bv. bij bepaalde hartoperaties e.d.

Ik snap de nieuwswaarde van dit bericht op zich wel, zeker omdat er veel klinieken zijn met mensen die niet altijd de juiste papiertjes of intenties hebben om plastische chirurgie uit te oefenen. Ik weet trouwens niet goed hoe dat in dit geval zit, heb alles niet helemaal tot in detail gevolgd Bloos
Maar ik weet wel dat ALS je in je laat snijden, je van tevoren goed moet uitzoeken waar je het laat doen (priveklinieken). En dat vind ik maar een enge zaak.

Ik zou willen dat mensen zich niet zo lieten opfokken over dat zogenaamde ideaalbeeld. Ik word echt gek van al die plastic hoofden en lijven op TV, jullie niet? Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 14:12

Zoiets als met sigarettenpakjes, onder elke reclame: 'dit beeld is gefotoshopt en geen goede weergave van de werkelijkheid'

dan is 't snel afgelopen met die stomme reclames Extreme duivel

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 14:14

Nadya schreef:
Ik zou willen dat mensen zich niet zo lieten opfokken over dat zogenaamde ideaalbeeld. Ik word echt gek van al die plastic hoofden en lijven op TV, jullie niet? Knipoog

ik heb mijn tv inmiddels de deur uitgedaan Vork maar dan nog zie je genoeg hoor

al die walgelijke programma's

- next topmodel
- next pussycatdoll
- make me beautifull
- je echte leeftijd
bla bla bla etc

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:16

Nadya schreef:
Ik snap de nieuwswaarde van dit bericht op zich wel, zeker omdat er veel klinieken zijn met mensen die niet altijd de juiste papiertjes of intenties hebben om plastische chirurgie uit te oefenen. Ik weet trouwens niet goed hoe dat in dit geval zit, heb alles niet helemaal tot in detail gevolgd Bloos
Maar ik weet wel dat ALS je in je laat snijden, je van tevoren goed moet uitzoeken waar je het laat doen (priveklinieken). En dat vind ik maar een enge zaak.

Wat mij betreft mag dit idd de invalshoek zijn waarop de nieuwswaarde is gebaseerd. Ik ben voorstander van een strenge controle op privéklinieken, net zoals ik voorstander ben van een strenge controle op instellingen voor gezondheidszorg in het algemeen. En niet alleen de controle op zich, maar ook cijfers en ervaringen, zodat mensen op basis van die cijfers en ervaringen zelf kunnen (en mogen) kiezen met welke instelling ze in zee willen gaan.

Voorkomen dat mensen aan plastische chirurgie beginnen doe je toch niet. Dan kunnen de omstandigheden maar beter zo optimaal mogelijk worden gemaakt om risico's zo klein mogelijk te maken.
Laatst bijgewerkt door Karin op 20-04-07 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:16

Karin schreef:
Ik spreek niet uit ervaring, maar van wat ik uit mijn omgeving heb gehoord kan ik opmaken dat het behoorlijk hinderlijk kan zijn in het dagelijks leven als je binnenste schaamlippen groter zijn dan je buitenste.

Maar ja, dat is ook weer 'iets heel anders' want dan heb je er lichamelijk last van. Knipoog

Is het dat niet dan? Een vriendin van me overweegt zo'n ingreep ook om deze reden. Maar als er overduidelijk het schoonheidsbeeld gebruikt wordt ("Ja, maar in de Playboy hebben de meiden dat ook!" of "Mijn man vind mijn vagina niet meer aantrekkelijk") als argument, waar ben je dan mee bezig?

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:18

Arabesk schreef:
Zoiets als met sigarettenpakjes, onder elke reclame: 'dit beeld is gefotoshopt en geen goede weergave van de werkelijkheid'

dan is 't snel afgelopen met die stomme reclames Extreme duivel

Maar dat is wel een goed begin! Aan de andere kant, als de maatschappij de modellen van tegenwoordig blijft adoreren, dan zal er nooit wat veranderen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:19

Waar het mij om gaat is dat zo overduidelijk het stempel 'waanzin' wordt gezet op alles wat maar met plastische chirurgie te maken heeft. Alles wordt maar even heel gemakkelijk over één kam geschoren: je moet jezelf maar accepteren zoals je bent, zulke ingrepen zijn totaal overbodig etc.

In veel gevallen is er echt wel meer aan de hand dan 'mooier willen zijn'. En dan heb ik het niet eens alleen de lichamelijke klachten.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 14:20

Citaat:
Maar dat is wel een goed begin! Aan de andere kant, als de maatschappij de modellen van tegenwoordig blijft adoreren, dan zal er nooit wat veranderen

Nou het verzet groeit met de dag, gister hadden zo'n 1600 mensen het manifest getekend, vandaag zijn het er al 2000

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:20

Arabesk schreef:
Nadya schreef:

ik heb mijn tv inmiddels de deur uitgedaan Vork maar dan nog zie je genoeg hoor

al die walgelijke programma's

- next topmodel
- next pussycatdoll
- make me beautifull
- je echte leeftijd
bla bla bla etc

Ik zelf heb ook een paar keer gedacht aan afvallen ( middel is slank, borst is groot, en benen zijn erg vol)
Merendeel door de progamma's met de dames met prachtige lange stelten, het is dan als meisje van net 1.50 moeilijk om zoiets te accepteren, gelukkig weet ik nu wel beter Lachen zou dan ook nooit vet uit mn benen laten wegzuigen.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:23

Niet iedere ingreep is nutteloos, om er alleen maar mooi uit te zien. Veel mensen hebben er ook echt baat bij. Ik kan me heel goed voorstellen dat je graag een borstvergroting wilt, omdat je met grotere borsten je vrouwelijker voelt. Of omdat je het zat bent dat je schaamlippen zeer gaan doen zodra je je onderbroek aantrekt. In zulke gevallen hoef je jezelf helemaal niet te accepteren, dan is het juist goed dat die mogelijkheden er zijn. Maar waar trek je de grens?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:24

Karin schreef:
Waar het mij om gaat is dat zo overduidelijk het stempel 'waanzin' wordt gezet op alles wat maar met plastische chirurgie te maken heeft. Alles wordt maar even heel gemakkelijk over één kam geschoren: je moet jezelf maar accepteren zoals je bent, zulke ingrepen zijn totaal overbodig etc.

In veel gevallen is er echt wel meer aan de hand dan 'mooier willen zijn'. En dan heb ik het niet eens alleen de lichamelijke klachten.

Dat vind ik niet zo, ik zou dolgraag een borstverkleining willen doen Ja na een paar kilo's (10 ) kwijt ben ik ook wat cupjes minder, dus geen pijn in me rug, maar gewon omdat ik kleine borsten mooier vind Ja , maar ik vind het heel erg eng, en veel geld.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:25

Nadya schreef:

Ja maar Nadya, jij hebt het geluk dat je niet zo lelijk bent Bloos

Ik ben vroeger wel gepest om mijn afwijkende uiterlijk (krullen lelijke tanden) en dat heeft mij een lange tijd best onzeker gemaakt, terwijl ik helemaal niet lelijk bén...
Maar ik zou dus wel gevoelig kunnen zijn voor de buitenwereld (en soms ben ik dat ook) het is namelijk niet leuk om te denken: bah wat ben ik een paard...
Alleen het is ook de waarheid als een koe dat hoe je je voelt, je dat ook uitstraalt.

Het is zeker wel een kwestie van dat er vaak meer aan de hand is zoals Karin zegt, alleen pakweg 15 jaar geleden (in mijn eigen puberteit) was ik nog niet zo afwijkend van het (ideaal) beeld van een vrouw in de media dan dat ik nu ben...
Terwijl ik op zich niet zoveel veranderd ben.

Dioxide schreef:
Maar als er overduidelijk het schoonheidsbeeld gebruikt wordt ("Ja, maar in de Playboy hebben de meiden dat ook!" of "Mijn man vind mijn vagina niet meer aantrekkelijk") als argument, waar ben je dan mee bezig?

Nou ik kan uit eigen ervaring spreken dat ik ooit wel eens heb gedacht dat ik dan dus iets heel vreemds daar beneden heb zitten toen ik dat zag....
Zo van: he? Ben ik dan abnormaal?