Minimaal 22 doden schietpartij universiteit in Virginia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Reggs

Re: Minimaal 22 doden schietpartij universiteit in Virginia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:16

http://www.ad.nl/buitenland/article1289229.ece

Ik vind het echt zoo erg!
Ik kan er gewoon niet bij dat iemand zich zo opkropt vanbinnen dat hij maar met 2 semi automatische geweren probeerd zo veel mogelijk mensen dood te schieten..

Hij liep al bij de psychiater, en deed a; wel vreemd, maar dan nog, ik denk niet dat je van iemand verwacht dat hij tot zo iets in staat is..

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:07

Gaby schreef:
avanoort schreef:
Dit is echt ongekend, waren er geen tekenen dat deze jongeman zou doorschieten?

Wat zielig voor iedereen Huilen Huilen Huilen

Tekenen? Tsja ... In de Volkskrant heb ik gelezen dat er wel mailtjes vanuit de leiding van de school zijn uitgegaan, maar dan wel vrij vage. Zo werd er pas over een schutter gesproken en kregen de leerlingen het advies binnen te blijven, toen de schutter al dood was en kregen ze eerder een mail waarin niks over schoten of een schutter werd gezegd, maar waarin wel stond dat men waakzaam moest zijn.

Ik snap niet dat Bush, nadat hij na Colombine een verbod op de verkoop van aanvalswapens (geen idee of de schutter met aanvalswapens heeft geschoten, maar je snapt wat ik bedoel) in het leven had geroepen, dit in 2004 onder druk van de National Rifle Association dit weer intrekt. Ik ben benieuwd hoe de Association dit gaat verantwoorden. Zelf zou ik me wel verantwoordelijk voelen, maar misshien voelen zij dat niet zo.

Maar ja, in England schijn je volgens een internetcontact van me ook probleemloos aan pistolen te kunnen komen (en ook wel aan andere zooi) en enkele jonge mensen daar (denk aan adolescenten) dragen ze ook gewoon. Het is niet iets typisch Amerikaans ...

Maar is het niet zo dat in de grondwet van de VS staat dat je je mag verdedigen met wapens. Als dit klopt dan vind ik het een beetje achterhaald om die regel in leven te houden, we/ze leven immers niet meer in het Wilde Westen.

Edit: wet naar regel

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:49

Bah, ik werd helemaal naar van dit nieuws. Verschrikkelijk, het ene moment loop je nog over je eigen veilige campus en het volgende moment word je neergeschoten.
Gisteren een lid van de wapenlobby op tv gezien, die had nog het gore lef om te verkondigen dat er meer wapens moesten komen, "want dan hadden mensen hem neer kunnen schieten". Gatver wat een kortzichtige l*l. Ik zie het al voor me, gezellig met z'n allen een pistool mee naar school, nee DAT zal de veiligheid een stuk vergroten. Natuurlijk kan iemand die echt kwaad wil toch wel aan een wapen komen, maar om het dan meteen maar gemeengoed te maken om met een dodelijk wapen op zak te lopen.... kwaad met kwaad vergelden, daar is nog nooit veel goeds van gekomen.
Ik geloof overigens nooit dat Bush ook maar iets aan het wapenbezit in Amerika zal gaan doen, meneer Bush heeft ook ooit een mooie verkiezingscampagne gehad, drie keer raden waar die onder andere door gefinancierd was.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 22:11

Echt een vreselijk drama. Hoe kan iemand zo vervreemd zijn als deze jongen dat je tot zoiets in staat bent. Dit zal de discussie over wapenbezit wel weer doen oplaaien in de VS..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 22:36

Sja echt heel erg.. echt een drama.. al hoewel ik er niet heel veel over kan vinden op internet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 12:09

Echt erg dit..
Ik zag vanochtend foto's in de krant staan van de slachtoffers, zo jong nog de meeste...
Hoe komt iemand zo gestoord om zoiets te doen Verward

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:06

Echt vreselijk, wat ik ook echt niet snap van die school is, dat ze na die ene moord, niet de school gewaarschuwd hebben en anders nog ontruimd!!

ik snap aan de ene kant wel dat het bijna onmogelijk is omdat te doen maar, toch, als ze gewaarschuwd hadden of ontruimd waren die andere 30 waarschijnlijk niet gevallen..

en die leraar, daar heb ik respect voor 75 jaar en heeft z'n leven voor de rest opgemaakt..
(voor de gene die dat niet gehoord hebben) die man heeft geprobeerd de deur te baricarderen, zodat de leerlingen weg konden, maar die klóóótzak heeft door de deur geschoten en hem dus geraakt.. Verdrietig

de lerares Engels vond hem ook angstaanjagend..

het is gewoon belachelijk..
en dat bush wapens niet verbied!!??

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:19

http://www.volkskrant.nl/buitenland/art ... elijk_ziek

Citaat:
Cho Seung-hui stuurt pakket foto's en film

BLACKSBURG - Cho Seung-Hui heeft een pakket foto’s, beeldopnamen en een manifest naar de televisiezender NBC in New York gestuurd. Toen hij het materiaal verstuurde had hij waarschijnlijk in een studentenflat van zijn universiteit, Virginia Tech in Blacksburg, al twee personen doodgeschoten. NBC leidt dit af uit een stempel met tijdsaanduiding die op het pakje stond.

Twee uur na de eerste moorden schoot Cho in een lesgebouw elders op de campus nog dertig studenten en docenten dood , alvorens zelfmoord te plegen.

Op de digitale foto’s poseert Cho met wapens. Het pakket dat NBC ontving, bevatte ook video-opnamen waarop Cho een manifest voorleest waarin hij tekeergaat tegen rijken en zegt dat hij wraak wil nemen.

‘Jullie hebben honderdmiljard kansen gehad om vandaag te voorkomen’, zegt Cho. ‘Het was jullie beslissing. Nu hebben jullie bloed aan je handen dat er nooit meer af zal gaan.’

Psychiatrisch onderzoek
In november en december 2005 stapten twee studentes naar de politie, omdat ze vervelende telefoontjes en e-mails van Cho hadden gekregen. Omdat ze zich niet bedreigd voelden deden ze echter geen aangifte. Na de tweede klacht en nadat een kennis had gemeld dat hij wellicht suïcidaal was besloot een rechter op verzoek van de universiteit wel om Cho te verplichten om een psychiatrisch onderzoek te ondergaan. Rond dezelfde tijd sprak een professor, Nikki Giovanni, haar bezorgdheid uit naar aanleiding van door Cho geschreven opstellen en gedichten.

Lucinda Roy, een van de docenten van Cho, vertelde dat de student Engels doorgaans tien tot twintig seconden nodig had voordat hij antwoord gaf op een vraag. ‘En altijd fluisterend. Het was heel vreemd.’ Ze sprak met haar assistent een code af die ze zou afgeven zodra ze meende in gevaar te zijn.

Cho maakte ongevraagd foto’s van klasgenoten, hij schreef ‘agressieve’ gedichten voor de colleges Engelse literatuur. Volgens Roy werden de studenten nerveus van hem. ‘Hij was een student in grote problemen. Hij zei tegen me: ‘Ik ben zo alleen’ en ik wist dat het waar was en ik had zeer met hem te doen.’ Ze drong erop aan dat hij zich liet behandelen.

'Intimiderend'
Een andere docent van de universiteit, Nikki Giovanni, verklaarde gisteren: ‘Ik heb les gegeven aan lastige jongeren en krankzinnig mensen. Maar aan deze jongen kleefde iets gemeens. Zijn gedichten waren niet slecht, maar wel intimiderend.’

Bij het artikel op de website van de Volkskrant is een van de foto's te zien waarop Cho met wapens poseert.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:53

Karin schreef:
Bij het artikel op de website van de Volkskrant is een van de foto's te zien waarop Cho met wapens poseert.

Waarom doen ze dat toch? Waarom geven ze zoiemand nog z'n zin?

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:20

ik snap gewoon niks van amerika.. als je 12 bent mag je een geweer halen!

he, ik heb een idee zullen we een geweertje halen? kunnen we die jongen op de hoek ook ff een kogel geven?

Dat kan daar gewoon!! het is niet meer normaal.. echt niet

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:51

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:52

Nogmaals: waarom zouden we die jongen zijn laatste wens om aandacht nog honoreren? Daarmee geef je hem feitelijk alsnog zijn zin. Het filmpje voegt niets toe, is alleen een nogal morbide sensatiezucht volgens mij.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:00

Die aandacht zullen zulk soort mensen nu eenmaal altijd krijgen. Publiek smult ervan. Tja zoiets heet persvrijheid.

Zo gaat het ook met voetbalvandalisme, rellen etc.
De pers zou eens de vrijheid moeten nemen dat soort dingen niet te verslaan.

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:00

In het begin hoorde je iets over een vriendin ofzo. Weet iemand hoe dat zit/zat?