Agressieve hond bijt kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Agressieve hond bijt kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 23:01

Lizzle schreef:
Het is natuurlijk zeer zeker zo dat dit bijtgedrag niet pitbulleigen is. Kleine hondjes zijn over het algemeen feller en bijtgrager, maarja dat is schattig. Wel denk ik dat bepaalde rassen (waaronder pitbull, husky, dalmatiër, etc) meestal vasthouden als ze iets gegrepen hebben, dat vind ik wel aardig beangstigend, maar absoluut geen reden een dier bij voorbaat te wantrouwen! De baas dient de hond onder apèl te hebben staan.

Een pitbull hoort naar mensen toe niet agressief te zijn, maar pitbulls en pitbullachtigen zijn hier in Nederland strikt verboden of ze nu wel of niet bijten.
Kleine honden (muv terriers) zijn niet feller maar worden minder vaak goed opgevoed of zelfs helemaal niet opgevoed.

Husky en Dalmatiërs die vasthoudend zijn? Weer wat geleerd vandaag. Clown

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 23:08

Geen enkel dier zal naar mensen toe agressief zijn wanneer zij geen nare ervaringen hebben opgedaan (met uitzonder van écht wilde dieren natuurlijk). Ik weet dat pitbullachtigen strikt verboden zijn, logisch, maar ik vind het wel heel erg dat die arme dieren er de dupe van blijven zijn. Daar heb je gelijk in, kleinere honden worden minder vaak netjes opgevoed.
Ik vermoed dat zij vasthoudender zijn, ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Wel heb ik dat meerdere malen gemerkt bij knokpartijen tussen honden en andere bijtincidenten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 23:12

Lizzle schreef:
maar ik vind het wel heel erg dat die arme dieren er de dupe van blijven zijn.

Die dieren blijven de dupe en blijven zinloos ingeslapen worden omdat er mensen zijn die, ondanks dat ze sinds 1993 verboden zijn hier in Nederland, aanschaffen.
Die mensen zijn de oorzaak van dit hondenleed.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 23:13

De mens is de oorzaak van 99% dierenleed.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 01:52

LimaGentle schreef:
Cayenne schreef:
en wat voegt dat toe? Verward

Je bent het toch wel me eens dat dit soort incidenten steeds vaker gebeuren?

nee wat me steeds weer opvalt is dat de media de hond 9 van de 10 keer als pitbull bestempeld maar na onderzoek het nooit een pitbullachtige schijnt te zijn geweest

neem zoals vorige week met dat hert.. er werd van alle daken geschreeuwd dat het om een pitbullachtige ging... dit bleek dus een bullterrier te zijn
en die pitbullachtige die die kindjes een paar weken geleden aanviel bleek een boxer te zijn
de hond in dit verhaal bleek een dogo te zijn geweest lees ik nu..

en zo kan ik wel meer incidenten opnoemen waarbij geen pitbullachtige bij betrokken is geweest, maar ze er wel de schuld van kregen

De Dogo zelf is een hele lieve betrouwbare hond. Alleen het blijft een risico met zo`n hond.

trouwens mijn hond is al een beetje aan het bijtrekken van zijn castratie en ik zal het maar gelijk zeggen:

Nog geen enkel gressief dingetje met hem meegemaakt andere honden makt hem niks meer uit. Hij kijkt ze nu aan
en loopt door. Hij wilt er nog wel naartoe maar niet meer zo heftig als voor zijn castratie.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 02:16

Het moet niet gekker worden. Het lijkt wel lopende band werk!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 02:32

slimmerik schreef:
Lest schreef:
Ik wil nu onderhand wel een keer het onderzoek zien dat Retrievers& labradors vaker bijten dan Pitt-bulls (als het even kan ook nog met de gevolgen van de bijtincidenten). Dan weten we eindelijk of het om percentages gaat of om aantallen en dan kunnen we goed evidence based uitspraken doen zonder elkaar na te blaten en oneindige topics starten over bijtende pitt bulls en elke keer weer precies dezelfde argumenten aanvoeren.

Op internet staat een onderzoek (helaas al uit 1999) :

http://www.dogweb.nl/bijtincidenten.html

Daarin o.a. het volgende:

Citaat:
De twee Mechelaars en de ene American Staffordshire Terrier uit dit deel van het onderzoek zouden dan aangeven dat deze rassen ieder een relatief risico hebben van 8,3. Dat wil zeggen dat ze een acht maal grotere kans zouden opleveren te bijten, in vergelijking met andere rashonden. Het relatieve risico van de Rottweiler wordt berekend op 7,3 (zeven maal meer bijtkans) en de ene Bull Terrier uit het onderzoek leidt tot een vermeend bijtrisico voor het complete ras van 6,3. Het relatieve risico van de beide retrieverrassen (in dit onderzoek zijn om onduidelijke redenen de Labrador en de Golden retriever samengevoegd) komt uit op 1,4.

Dus de kans dat een labrador bijt is heel wat lager dan dat een pitbull achtige bijt.

Dan heb je ook nog de bijtincidenten die niet gemeld worden Knipoog Die van pittbullachtigen worden altijd gemeld vanwege de schade die ze achterlaten. Ook ken ik nog een collie die regelmatig zijn tanden ergens in wilde zetten...
Ik ben namelijk vroeger gebeten door een Bouvier en een Dobermann... Nooit gemeld

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 02:35

slimmerik schreef:
Ik geloof dat je hier iets teveel "aan neemt" . Waarom moeten die kinderen leren hoe ze met dieren om moeten gaan? Misschien heeft die hond ze wel "zomaar" aangevallen. Staat nergens dat ze de hond plaagden of aaiden of wat dan ook.

Er staat ook nergens dat ze het niet deden...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:20

IlsjePilsje schreef:
en bestempeld kinderen als "lager in rang" de kans dat deze hond weer bijt is te groot.
Een hond die ondergeschikt is zal nooit een hoger geplaatste bijten (tenzij het dier misschien in doodsangst is, maar ik verwacht niet dat die kinderen dat hebben veroorzaakt).

Een hond ziet in de meeste gevallen kinderen als lager in rang. Dat is geen agressie, zo denken ze gewoon. Alleen zullen de meeste honden kinderen niet bijten, omdat ze weten dat ze er niet aan mogen komen van de baasjes. Daarom ook nooit honden alleen laten met kinderen, want dan is baasje weg en bestaat de kans dat de hond de leiding zal willen nemen en dus misschien de kinderen zal 'corrigeren'.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 13:20

OMG Rolleyes
Krijgen we de pittbull discussie weer hoor.. Scheve mond

Wat ik er van vind: Afmaken die hap. Dat beest heeft twee kinderen aangevallen, dus vind het niet verantwoord om zo'n hond nog te laten rondlopen.. Ongeacht welk ras het dier is.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:37

Albert schreef:
Maar hoe zwaar waren je verwondingen? Knipoog
Dat is nu eenmaal het verschil tussen een pitbull en een retriever.
Ze zijn in kaakdruk per cm2 gewoon niet te vergelijken.

Em, eentje moest gehecht worden in me hand, die was echt heel diep, de rest viel opzich mee.
Ik denk dat pitbulls idd wel wat verder doorbijten en langer vasthouden.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:40

ik word ondertussen wel schijtziek van dat elke keer als een pittbull achtige bijt dat dat meteen zo in de schijnwerpers moet komen te staan.
mijn hond heeft vorige week mijn zusje in haar arm gebeten, dat staat toch ook niet meteen in de krant/
en als de hond van de buren een keer uitvalt dan is het ook niet op tv

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:04

Ik vind het verassend dat men de media ervan beschuldigd dat bijtincidenten alleen in het nieuws komen wanneer er een pitbull aan te pas komt. Ik denk dat het juist interessanter nieuws is wanneer een golden retriever aanvalt, omdat zij er juist niet om bekend staan. Maar dat is mijn mening. Ik geloof overigens wel dat de media te snel roept dat het een pitbull is, en dat het vervolgens gaat om een ras wat er op lijkt.

Ik vind het dom om te speculeren dat de kinderen de hond gepest hebben. Dat vind ik nog geen reden om te bijten. De hond had van de eigenaresse ook nooit de kans moeten krijgen om te bijten, ook niet als de kinderen hem pestten. Had ze de hond gewoon in de gaten moeten houden. Daarbij; als een kind per ongeluk op zijn staart gaat staan; bijt hij dan ook meteen? Kan hij namelijk ook zien als pesten? Die hond weet het verschil niet of je zoiets per ongeluk of expres doet.

Ik vind het jammer voor de hond dat hij wordt afgemaakt, omdat ik de schuld bij de baas leg. Zij moet ervoor zorgen dat de hond a. niet bijt (opvoeding! soms kan je er ook niks aan doen, mee eens) en b. dat de hond niet de kans krijgt kinderen te bijten (aanlijnen!! en opletten!) Ik ben wel van mening dat het dier na zo'n incident afgemaakt zou moeten worden, doodeng dat hij het nog een keer doet!

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:19

[quote="_Diesel"]Ik vind het verassend dat men de media ervan beschuldigd dat bijtincidenten alleen in het nieuws komen wanneer er een pitbull aan te pas komt. Ik denk dat het juist interessanter nieuws is wanneer een golden retriever aanvalt, omdat zij er juist niet om bekend staan.
quote]

volgens mij staan golden retrievers bovenaan op de lijst bijtincidenten

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:20

Golden retrievers? Nagelbijten / Gniffelen

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:33

geit schreef:
_Diesel schreef:
Ik vind het verassend dat men de media ervan beschuldigd dat bijtincidenten alleen in het nieuws komen wanneer er een pitbull aan te pas komt. Ik denk dat het juist interessanter nieuws is wanneer een golden retriever aanvalt, omdat zij er juist niet om bekend staan.
quote]

En daarover wordt niets vermeld in de media?? Dat geloof ik niet.

Ik ben wel benieuwd naar die lijst dan!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:21

geit schreef:

Die zogenaamde lijst bijtincidenten is een volkomen onbetrouwbaar onderzoek.

Verder zijn er meerdere honden van andere rassen in het nieuws geweest de afgelopen jaren alleen hebben die geen aanhangers die gelijk komen opdraven om te vertellen dat het wel de schuld van het kind, de baby of wat dan ook geweest is. De aanhangers van de andere rassen vinden dit soort incidenten vreselijk en gaan het niet proberen te verdedigen.
Daarom lopen die topics ook niet zo uit de hand Knipoog

Dat jouw hond je zus gebeten heeft komt natuurlijk niet in het nieuws. Als jouw hond een kind zodanig toetakeld dat dat kind ernstig gewond is komt het wel in het nieuws, ongeacht het ras.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:44

Citaat:
ik word ondertussen wel schijtziek van dat elke keer als een pittbull achtige bijt dat dat meteen zo in de schijnwerpers moet komen te staan.

Weet je waar ik ziek van word?

Deze honden worden sinds 1993!!!!!!!!!!! verplicht gecastreerd en zouden dus gewoon niet meer voor moeten komen. Waarom kunnen de dierenliefhebbers zich niet gewoon conformeren aan die regels.
Er is zoveel keuze; waarom dan toch eigenwijs zijn?

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:34

Leg eens uit wat in jouw optiek een pitbullachtige is?
De omschrijving hiervan is zo ruim gesteld,en de kennis van de schouwers is zo bedroevend,dat in pricipe elke willekeurige bas-
taard,middelgroot met kort haar er onder zou kunnen vallen.
Dit gebeurt dus ook regelmatig.Terwijl Bandogs ,vele malen gevaarlijker zijn en buiten de regeling vallen.
Het is vaak een gevolg van interpretatie.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:42

CherokeeChum schreef:
De omschrijving hiervan is zo ruim gesteld,en de kennis van de schouwers is zo bedroevend,dat in pricipe elke willekeurige bas-
Dit gebeurt dus ook regelmatig.Terwijl Bandogs ,vele malen gevaarlijker zijn en buiten de regeling vallen.

Het maakt niet uit wat willekeurig wie vindt wat een pitbullachtige is.
De omschrijving ervan staat in de wet en er is nog nooit zomaar een kortharige middelgrote bastaard ingeslapen vanwege de pitbullwet.

Bandogs worden vanzelf ook verboden als ze te populair gaan worden en misbruik van gaan maken.

Of het nu interpretatie is of niet: de wet is er en er worden veel te veel honden zinloos ingeslapen omdat mensen dit soort honden blijven kopen.

Kun je wel elke keer weer een discussie over gaan houden hoe fout de schouwers zijn. De fout ligt gewoon bij de kopers.
Liefhebbers van dit soort rassen kopen gewoon een hond met FCI stamboom waardoor de hond (indien normaal opgevoedt en niet agressief) geen enkel gevaar loopt.

Ik word een beetje simpel van het feit dat deze discussie in elk topic wordt aangezwengeld en dat altijd de verkeerde mensen worden aangewezen als zogenaamde boosdoeners.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:44

ThePast03 schreef:
geit schreef:

Die zogenaamde lijst bijtincidenten is een volkomen onbetrouwbaar onderzoek.

Verder zijn er meerdere honden van andere rassen in het nieuws geweest de afgelopen jaren alleen hebben die geen aanhangers die gelijk komen opdraven om te vertellen dat het wel de schuld van het kind, de baby of wat dan ook geweest is. De aanhangers van de andere rassen vinden dit soort incidenten vreselijk en gaan het niet proberen te verdedigen.
Daarom lopen die topics ook niet zo uit de hand Knipoog

Dat jouw hond je zus gebeten heeft komt natuurlijk niet in het nieuws. Als jouw hond een kind zodanig toetakeld dat dat kind ernstig gewond is komt het wel in het nieuws, ongeacht het ras.

Daar ben ik nu is helemaal mee eens, zeker dat laatste Lachen

Vind het alleen spijtig dat mensen maar blijven verdedigen, in plaats van mee eens zijn dat bijt incidenten niet kunnen.
Wat heeft dit incident nu te maken met een golden

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 23:43

ThePast03 schreef:
CherokeeChum schreef:

Het maakt niet uit wat willekeurig wie vindt wat een pitbullachtige is.
De omschrijving ervan staat in de wet en er is nog nooit zomaar een kortharige middelgrote bastaard ingeslapen vanwege de pitbullwet.

Bandogs worden vanzelf ook verboden als ze te populair gaan worden en misbruik van gaan maken.

Of het nu interpretatie is of niet: de wet is er en er worden veel te veel honden zinloos ingeslapen omdat mensen dit soort honden blijven kopen.

Kun je wel elke keer weer een discussie over gaan houden hoe fout de schouwers zijn. De fout ligt gewoon bij de kopers.
Liefhebbers van dit soort rassen kopen gewoon een hond met FCI stamboom waardoor de hond (indien normaal opgevoedt en niet agressief) geen enkel gevaar loopt.

Ik word een beetje simpel van het feit dat deze discussie in elk topic wordt aangezwengeld en dat altijd de verkeerde mensen worden aangewezen als zogenaamde boosdoeners.

je kan niet alle kopers beschuldigen op het komen van een pitbullachtige
als je bv een kruising herder x bullterrier hebt is de kans heel groot dat je ook een RADhond krijgt

als mensen op zoek gaan naar info over een herder en bullterrier kom je NIKS maar dan ook NIKS tegen over de RAD
dat kom je alleen tegen bij staffords etc
mensen WETEN dus in dat geval NIET dat ze dan een potentiele radhond in huis hebben gehaald..

kan je het die ook kwalijk nemen?
ik vind van niet

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 23:48

LimaGentle schreef:
als je bv een kruising herder x bullterrier hebt is de kans heel groot dat je ook een RADhond krijgt

als mensen op zoek gaan naar info over een herder en bullterrier kom je NIKS maar dan ook NIKS tegen over de RAD
mensen WETEN dus in dat geval NIET dat ze dan een potentiele radhond in huis hebben gehaald..

ik vind van niet

Die discussie hebben we nu al veel te vaak gehad en als ik er op in ga word ik beschuldig van herhalingen.

Mensen moeten zich verdiepen in wat ze aanschaffen, als ze dat zouden doen weten ze ook dat ze met zo'n soort kruising wel degelijk een gevaar lopen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 23:49

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:

ik vind van niet

Die discussie hebben we nu al veel te vaak gehad en als ik er op in ga word ik beschuldig van herhalingen.

Mensen moeten zich verdiepen in wat ze aanschaffen, als ze dat zouden doen weten ze ook dat ze met zo'n soort kruising wel degelijk een gevaar lopen.

maar dat is het hem nou juist... bij die rassen uit mijn voorbeeld word helemaal NIKS over de RAD vermeld.. hoe kunnen mensen dan weten dat hun hond een RADhond word?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 23:50