Het rommelt aardig bij de Partij voor de Dieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het rommelt aardig bij de Partij voor de Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:31

Zet jeje paarden 24 uur per dag op een stukje grond nee, mag het wel
haal je het uit de stal mag het niet
Ik heb ook tot vandaag de logica daarvan niet gesnapt

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:32

Cer schreef:
Maar dan wel een boete voor álle gelogen uitspraken van alle politici! Ja dat zet wel zoden aan de dijk!

ze beloven allemaal dingen die ze niet nakomen ja Clown 1000 euro per uitspraak is toch aardig wat lijkt me!
randalinpony schreef:
Alleen al het feit dat je je paardenmest op een ondoorlaatbare plaat moet opslaan enz...

langdurige bodemverzuring? Vork nee geen idee... maar kuilplaten bij boeren moeten ook ondoorlaatbaar zijn... en die sappen ervan mag je ook niet in de sloot laten lopen... terwijl het toch echt allemaal natuurlijk is maar wel vervuilend Ach gut ag sommige dingen kan je misschien maar beter niet snappen ofzo Haha!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:17

Ik heb ook op PVDD gestemd, gezien na wat ik allemaal meemaak aan onkunde... En het is aan de partij om bijvoorbeeld echt strengere straffen voor dierenmishandeling erdoor te drukken. Er zijn ook standpunten waar ik het niet mee eens ben...

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:22

Cer schreef:
Jammer dat eruit gelaten is dat de biologische kip en de vrije uitloopkip uiteindelijk de meest blije kippies waren. Nu doet de schrijver van het 'kritische' artikel het voorkomen alsof legbatterijkippen de tijd van hun leven hebben... en dat lijkt me ook niet helemaal waar, antropomorfisch gedacht of niet...

Ik zal niet beweren dat legbatterijkippen de tijd van hun leven hebben, zeker niet, maar ze zijn er inderdaad beter aan toe dan de kippen met vrije uitloop, aangezien deze kippen elkaar helemaal aan gort kunnen pikken tot de dood volgt.
Ideaal zou zijn dat de groepjes heel erg klein blijven, maar dat is weer niet te realiseren.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:19

Ik heb PvdD gestemd en zal het zo weer doen, simpelweg omdat dierenwelzijn bij mij heel hoog in het vaandel staat. Wat daarnaast gezegd wordt door die Thieme of wie dan ook die de partij vertegenwoordigd maakt me niet uit, zolang zij zich inzetten voor dieren. Die meneer die beweert dat kippen het lekker hebben in een legbatterij is niet goed bij zijn hoofd. Evenals de bewering dat olifanten graag kunstjes doen wanneer ze hun hokje uit mogen.

Mensen die altijd en eeuwig de economie boven dierenwelzijn plaatsen vind ik pas ziek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:42

Je moet geen dingen zeggen die hij niet beweert
Dat doen die overdreven dierenactivisten wel al voor je Lachen
Hij zegt niet dat kippen het lekker hebben in de batterij, maar wel beter dan in de scharrel stallen.
En volgens veel dieren activisten is dat niet zo.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 23:00

runningkawa schreef:
Hij zegt niet dat kippen het lekker hebben in de batterij, maar wel beter dan in de scharrel stallen.

*Verkeerd gelezen*
Dan vind ik hem alsnog niet goed bij zijn hoofd. Bovendien, niemand zou genoegen moeten nemen met leg- én scharrelbatterijen. Dat hij durft te beweren dat olifanten gelukkig zijn wanneer zij voldoende voedsel krijgen in ruil voor een kunstje is helemaal bezopen.
Ik schijn zelf een 'overdreven' dierenactivitist te zijn, in mijn ogen niets om mij voor te schamen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 06:50

Lizzle schreef:
Citaat:
Dat hij durft te beweren dat olifanten gelukkig zijn wanneer zij voldoende voedsel krijgen in ruil voor een kunstje is helemaal bezopen.

Ehhh...magik even nuanceren?

De olifant in de europese circussen is bij mijn weten voornamelijk de Indische olifant. In tegenstelling tot de Afrikaanse, een dier dat gedomesticeerd is.
Zoals het paard dat ook is.

We hebben het hier dus over een tam dier, een huisdier, zo je wilt. In landen van herkomst ingezet als:bus,truck, graafmachine, enz.

Verder zijn er heel vriendelijke methoden om zulke dieren te trainen, denk aan clickertraining waarmee je o.a. orcas kunt trainen. Hierbij wordt zelfs het dier nog de vrije keus gelaten of hij wel of niet moeite wil doen voor de beloning (en is het aan de trainer om te zorgen dat het dier gemotiveerd blijft.)

Het is ook nog zo dat de olifant voor zijn voortbestaan in het circus niet afhankelijk is van voedsel voor kunstjes.
Hooi heeft hij allang gehad. Hij doet het voor lekkernijen.
De olifant was dus waarschijnlijk al gelukkig vóór de training begon, en als de training goed wordt gegeven draagt hij bij aan he welzijn van die olifant, doordat deze geestelijk en lichamelijk wordt uitgedaagd.

Waarom denk je dat ze zelfs in dierentuinen activiteitenprogrammas voor zulke dieren maken?

Ik heb het hier niet over écht wilde dieren, en over foutieve trainingsmethoden en manieren om de dieren te houden, verschilt per circus heel erg.

Politiek gezien is het natuurlijk makkelijker alles over een kam te scheren, scoort makkelijker bij de achterban. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 08:52

Zoals ik eerder zie, onze honden geven ook graag een pootje voor een snoepje.
Nog ff en dat mag ook niet meer door de extremen.

Vergeet paardrijden ook maar, want al dat moeten luisteren is ook echt niet natuurlijk.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 10:15

Lizzle schreef:
runningkawa schreef:

*Verkeerd gelezen*
Dan vind ik hem alsnog niet goed bij zijn hoofd. Bovendien, niemand zou genoegen moeten nemen met leg- én scharrelbatterijen. Dat hij durft te beweren dat olifanten gelukkig zijn wanneer zij voldoende voedsel krijgen in ruil voor een kunstje is helemaal bezopen.
Ik schijn zelf een 'overdreven' dierenactivitist te zijn, in mijn ogen niets om mij voor te schamen.

maar dan rij jij vast ook geen paard of wel? Schijnheilig
paarden komen hun hok toch ook uit voor een kunstje? wie zegt dat die paarden allemaal wel zo gelukkig zijn dan?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:40

Maar niet iedereen doet 'kunstjes' met zijn dieren natuurlijk. Dat je een hond hebt die een pootje geeft voor een snoepje (is wellicht denigrerend misschien ja) wil niet zeggen dat je dat ook 3 keer per dag routinematig op dezelfde manier doet.

Inderdaad, een dier laten 'werken' en geestelijk stimuleren is niet verkeerd. En die dieren danken hun bestaan ondertussen aan wat ze voor mensen kunnen doen, en daar vallen 'kunstjes' ook onder. Het is maar net aan de dresseerder hoe die ermee omgaat.

Aangeklede honden of apen, olifanten met een hoed op hun hoofd.. ik vind het minderwaardig. Maar of dat dier daar last van heeft?

Overigens ben ik ook niet tegen kinderen die werken voor hun geld, maar dat schijnt op de 1 of andere manier ook niet te mogen... Cool

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:58

Manegepaarden doen toch ook een kunstje?
Dat is, rondjes lopen in een grote bak. Met een hotsende, bonkende, bekplukkende beginneling, als ze pech hebben.
Als ik de keus had, werd ik liever topsportpaard. Of nog liever, circuspaard. Haha!

Toch hebben veel mensen minder problemen met een manegepaard.

Het hele idee dat je dieren niet mag exploiteren vind ik sowieso te ver gaan.
Ik heb wel het idee, hoe harder de maatschappij, hoe achterlijker geknuffelder we met dieren omgaan.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:51

Cer schreef:
Overigens ben ik ook niet tegen kinderen die werken voor hun geld, maar dat schijnt op de 1 of andere manier ook niet te mogen...

ik ben daar ook niet op tegen... zo leren ze dat niet alles zo maar aan komt waaien en leren ze omgaan met geld...

Cer schreef:
Maar niet iedereen doet 'kunstjes' met zijn dieren natuurlijk. Dat je een hond hebt die een pootje geeft voor een snoepje (is wellicht denigrerend misschien ja) wil niet zeggen dat je dat ook 3 keer per dag routinematig op dezelfde manier doet.

onze hond geeft uit zichzelf pootjes in de hoop dat ie een koekje krijgt Clown

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 01:01

randalinpony schreef:
De olifant in de europese circussen is bij mijn weten voornamelijk de Indische olifant. In tegenstelling tot de Afrikaanse, een dier dat gedomesticeerd is.
Zoals het paard dat ook is.

We hebben het hier dus over een tam dier, een huisdier, zo je wilt. In landen van herkomst ingezet als:bus,truck, graafmachine, enz.

Verder zijn er heel vriendelijke methoden om zulke dieren te trainen, denk aan clickertraining waarmee je o.a. orcas kunt trainen. Hierbij wordt zelfs het dier nog de vrije keus gelaten of hij wel of niet moeite wil doen voor de beloning (en is het aan de trainer om te zorgen dat het dier gemotiveerd blijft.)

Helaas worden alle olifanten nog op de traditionele methode getraind. Als ze klein zijn worden er wonden in hun lichaam gemaakt. Vervolgens worden ze in een kleine kooi gezet, waar er dingen aan ze geleerd worden. Als ze het fout doen wordt er in die wonden gepord met een stok. Zo leren ze. De reden van dit geweld schijnt te zijn dat dit de makkelijkste methode is om deze reusachtige en sterke beesten te trainen. Dit las ik in een interessant artikel in de National Geographic.
Tijgers en orcas enzo kunnen wél volgens diervriendelijke methoden worden getraind. Die pikken het niet of worden bang als je ze pijn doet. Die lieve logge olifanten helaas wel... Boos!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 20:41

Zo het is een interessante discussie geworden Ja

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:56

ja jammer dat ie maar 3 pagina's duurde Knipoog