Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Maar dan wel een boete voor álle gelogen uitspraken van alle politici!dat zet wel zoden aan de dijk!
randalinpony schreef:Alleen al het feit dat je je paardenmest op een ondoorlaatbare plaat moet opslaan enz...
Cer schreef:Jammer dat eruit gelaten is dat de biologische kip en de vrije uitloopkip uiteindelijk de meest blije kippies waren. Nu doet de schrijver van het 'kritische' artikel het voorkomen alsof legbatterijkippen de tijd van hun leven hebben... en dat lijkt me ook niet helemaal waar, antropomorfisch gedacht of niet...
runningkawa schreef:Je moet geen dingen zeggen die hij niet beweert
Dat doen die overdreven dierenactivisten wel al voor je
Hij zegt niet dat kippen het lekker hebben in de batterij, maar wel beter dan in de scharrel stallen.
En volgens veel dieren activisten is dat niet zo.
Citaat:Dat hij durft te beweren dat olifanten gelukkig zijn wanneer zij voldoende voedsel krijgen in ruil voor een kunstje is helemaal bezopen.
Lizzle schreef:runningkawa schreef:Je moet geen dingen zeggen die hij niet beweert
Dat doen die overdreven dierenactivisten wel al voor je
Hij zegt niet dat kippen het lekker hebben in de batterij, maar wel beter dan in de scharrel stallen.
En volgens veel dieren activisten is dat niet zo.
*Verkeerd gelezen*
Dan vind ik hem alsnog niet goed bij zijn hoofd. Bovendien, niemand zou genoegen moeten nemen met leg- én scharrelbatterijen. Dat hij durft te beweren dat olifanten gelukkig zijn wanneer zij voldoende voedsel krijgen in ruil voor een kunstje is helemaal bezopen.
Ik schijn zelf een 'overdreven' dierenactivitist te zijn, in mijn ogen niets om mij voor te schamen.
Cer schreef:Overigens ben ik ook niet tegen kinderen die werken voor hun geld, maar dat schijnt op de 1 of andere manier ook niet te mogen...
Cer schreef:Maar niet iedereen doet 'kunstjes' met zijn dieren natuurlijk. Dat je een hond hebt die een pootje geeft voor een snoepje (is wellicht denigrerend misschien ja) wil niet zeggen dat je dat ook 3 keer per dag routinematig op dezelfde manier doet.
randalinpony schreef:De olifant in de europese circussen is bij mijn weten voornamelijk de Indische olifant. In tegenstelling tot de Afrikaanse, een dier dat gedomesticeerd is.
Zoals het paard dat ook is.
We hebben het hier dus over een tam dier, een huisdier, zo je wilt. In landen van herkomst ingezet als:bus,truck, graafmachine, enz.
Verder zijn er heel vriendelijke methoden om zulke dieren te trainen, denk aan clickertraining waarmee je o.a. orcas kunt trainen. Hierbij wordt zelfs het dier nog de vrije keus gelaten of hij wel of niet moeite wil doen voor de beloning (en is het aan de trainer om te zorgen dat het dier gemotiveerd blijft.)