17 jarige jongen verongelukt,achterna gezeten door politie .

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: 17 jarige jongen verongelukt,achterna gezeten door politie .

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 16:29

Wat fijn dat de begrafenis zo was verlopen Lachen Ik hoop dat iedereen er uiteindelijk vrede mee kan hebben.
Ik hoop vooral dat mensen nu eens gaan beseffen dat je brommer opvoeren onzinnig is. Te hard rijden is levengevaarlijk, helemaal als die dingen er niet voor gemaakt zijn..... Ik snap niet dat mensen hun leven wagen om een beetje stoer te zijn.

(40 door een bochtje is ook veel te hard... met de auto red ik dat niet eens als de bocht aardig scherp is. Binnen de bebouwde kom mag je sowieso maar 35 met een brommer, buiten 45... dus hoe sneu het ook is: hij ging veel te hard een bocht door dus het is wel zijn eigen schuld geweest. Hij had gewoon respect moeten hebben voor de agenten! Zo'n afloop gun je niemand, ik had liever gezien dat hij zijn brommer kwijt was dan zijn leven. )

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:27

Pff wat erg! Vorig jaar is hier ook zo soort iets gebeurd! Maar die jongen reed zo tegen een paaltje van een wegversmaller aan.

Welshcobfan.. een scooter mag maar 30km binnen de bebouwde kom en maar !40! buiten de de bebouwde! Echt zoo langzaam, volgens mij rijd iedereen minimaal 45..

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 10:56

Ach, soms hoef je niet eens "te hard" te gaan om serieuze verwondingen op te lopen, maar is de pech om fout neer te komen voldoende.

Feit blijft dat deze jongen een onverstandige beslissing genomen heeft door er vandoor te gaan. Helaas voor hem en de mensen om hem heen, is dit de consequentie van zijn keuze.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 11:21

DebbieY schreef:
Een scooter mag maar 30km binnen de bebouwde kom en maar !40! buiten de de bebouwde! Echt zoo langzaam, volgens mij rijd iedereen minimaal 45..

Tegenwoordig als je een nieuwe scooter koopt gaat ie al 55/60 kilometer per uur! (eigen ervaring)
En je hoort als brommer bestuurder gewoon aan de normale verkeersregels te houden dus
30 in de bebouwde kom en buiten een bebouwde kom 40 km. Niet dat ik dat doe maar
dat is een ander verhaal Clown

En idd 40 kilometer door een scherpebocht heen rijden is wel erg hard en bijna niet haalbaar
met een scooter/brommer zonder dat er ongelukken gebeuren. Want er hoef maar een blaadje of
zand op de weg te liggen en je gaat onderuit (eigen ervaring)
En ook ik vind het niet terecht dat de betrokken politieagent waarschijnlijk wordt vervolgt voor
dit ongeval.

@ Soraya92
Ik vind het super dat jullie hem zo waardig naar zijn laaste rustplaats hebben mogen brengen!

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 11:26

paddington schreef:
Tegenwoordig als je een nieuwe scooter koopt gaat ie al 55/60 kilometer per uur! (eigen ervaring)

offtopic: Als dat zo is, dan vind ik dat dus schandalig. Mogen ze van mij die handelaar zijn vergunningen intrekken.

Scooters zijn gemaakt op het rijden en remmen bij een maximalen snelheid van 40 km per uur. Daarbij overtreed de handelaar de wet. Als ik een scooter ga kopen, dan wil ik een wettelijk toegestaan voertuig, tenzij IK er bewust voor kies om de wet te overtreden en extra risico's te nemen ten aanzien van mijn lijf en leden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 11:29

scooters hebben vaak een kilometriek met grootheidswaanzin Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 13:10

DebbieY schreef:
Pff wat erg! Vorig jaar is hier ook zo soort iets gebeurd! Maar die jongen reed zo tegen een paaltje van een wegversmaller aan.

Welshcobfan.. een scooter mag maar 30km binnen de bebouwde kom en maar !40! buiten de de bebouwde! Echt zoo langzaam, volgens mij rijd iedereen minimaal 45..

Een scooter mag maximaal 45 buiten de bebouwde kom. Dat is wettelijk toegestaan. Het is inderdaad wel veranderd dat ze maar 30 mogen ipv 35.

Ik vind het zo vreselijk triest als mensen zo stoer moeten zijn met hun gerace... Dat ze zichzelf doodrijden is erg triest, maar ik vind het nog erger als ze iemand anders mee het graf innemen (bv een passerende voetganger, fietser, of een kind...) alleen maar om stoer te zijn. Bah!

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 22:32

OMG wat erg dit zeg. En zo dichtbij nog wel.. Verdrietig

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 00:06

mijn broer is zo ook wel eens net aan de dood ontsnapt hij ging met de volle 120 km/pu onderuit Boos! als je weet hoe erg ik ervan geschrokken ben. Politie had de achtervolging gestaakt omdat het te gevaarlijk werd. Hij keek achterom er kwam een hobbel en daar lag hij.
ik ben blij dat hij er nog is hoor wat er dan door je heen gaat.

gecondoleerd met het verlies van deze jongen echt waar.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 00:20

Triest verhaal.. Scheve mond Gecondoleerd. Dit had niet hoeven gebeuren, maar helaas..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 00:21

En dan vragen mensen zich af in het ik wil men scooter harder laten rijden, waarom er zo voor gewaarschuwd word.