Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
romatjuh schreef:Ik ben ook niet goed in grammatica, maar probeer alles wel op te schrijven zoals geleerd is en hoe het in het woordenboek staat. Er zijn er echt heeeeeel veel die niet weten wanneer je 'zij' of 'zei' moet gebruiken. Dan krijg je: 'Ik zij net nog'.
Ook 'sjagerijnig' is een woord dat vaak verkeerd geschreven word(t?), in het woordenboek staat toch echt chagrijnig. (heb het net nog opgezocht voor de zekerheid)
xKatleentjex schreef:Op bokt kan ik me hier ook enorm aan storen.
Trouwens, iemand die in msn-taal schrijft mag nog zo intelligent zijn als ze wil, die neem ik niet au serieux in een discussie. Om het met een extreem voorbeeld te illustreren, stel dat ik niets van paarden afwist en de discussie ging over aan de teugel rijden, en iemand schrijft dit:
"Het is niet moeilijk. Je moet gewoon je teugels goed kort nemen, en afwisselend links en rechts trekken. Dan krijg je een beetje een zaag-effect, waardoor het paard gestimuleerd wordt om zijn hoofd in ee mooie krul te zetten."
en onder het bericht dit:
"neej joh das ni hoe het werkt juh moet juh paardjuh ni in de krul trekke ma ontspane en vanui de 8terhand werke zodat ze vanself zo lopuh ik deed ut vroeger ook verkeert ma ik kwam een lesgeefer tege di het mij wel goed heeft geleert pepper ik zie juh doodgraag kusjuh van je baasje!!!!!!"
Dan ga ik heel vlug automatisch denken dat nummer 1 toch gelijk heeft. Gewoon omwille van het taalgebruik. 'Zij kan beter Nederlands, dus ze zal het ook wel beter kennen.' msntaal hoort imo niet thuis in een serieuze discussie.
Zelf gebruik ik ook wel eens die taal. Maar alleen bij vrienden die het ook doen, ik versta hun, zij verstaan mij ook. Nooit in officiële dingen (herinner me vorig jaar nog een meisje op mijn school waarvan iets gestolen was, zij had via het schoolnetwerk een mail gestuurd naar alle leerlingen, leerkrachten en directie: In BrEeZaH wel te verstaan, ik viel bijna van mijn stoel) en zeker niet als ik echt au serieux genomen wil worden.
En gelukkig heb ik op proefwerken geen last van het msn-syndroom.
LCharlotte schreef:Soms erger ik mij behoorlijk aan het taalgebruik van de jongeren onder ons.
Onder andere dat uitspraken: me paard, me dit, me dat...
Waarom niet gewoon mijn paard? Waarom niet gewoon de zin typen zoals het hoort?
Ik vind het persoonlijk wat intelligenter overkomen
Of ben ik nu een oude muts?
lena_girl schreef:Born2BCrazy schreef:KsVrPy schreef:
Idd.. Erger ik me ook dood aan. Ja Ben je dan te lui om er gewoon een lettertje bij te typen of ben je dan gewoon dom? Clown
Idd heel irritant..
Ook vooral dat ick etc..
Beetje jammer zoiets..
Enne wat betreft d's en t's ..probeer er wel aan te denken..maar ja bokt is gelukkig geen spellingstoets, maar is meer voor de vrijetijdsspeller(dubbel s lijkt me hier correct
)
EDIT:
@shirley: ben het helemaal met je eens..
Denk dat je op een gegeven moment je 'msn taal' niet meer gescheiden kunt houden van je 'gewone schrijftaal' en gesproken taal..
Is gewoon zonde..maar ja..dat gaan ze niet aannemen en zeker niet toegeven denk ik
Ja ,je hebt gelijk![]()
Ik heb dat soms op school , was het nu tog of toch (voorbeeld)
Maar op bokt probeer ik zo juist mogelijk te typen. Maar mijn probleem is ook dat ik hier niet ben geboren. Ik kom uit wit-rusland en woon nog maar 5 jaar in belgië . Maar ik doe mijn best![]()
Citaat:Leuke Foto's Ziet er goed uit.. Alleen Doe AUB je voorpluk invlechten..(dan is je Pony /paard wat is het. Veel sjieker;)(niet beledigd voelen ofzo. want ik bedoel tniet kwaat:P)
SONY schreef:Ik ben 18, en erger me er soms ( of vaak) aan, vooral dat paardjuhh, schatjuhh, icck geen hoofdletters,leestekens etc. en dat eeuwige irritante breezah gedoe..
Als ik iemand zie schrijven als, Icck ben met me paardjuh etc.. dan neem ik het al niet meer serieus zijn vaak toch ook kinderen van 12 jaar.
Edit:
Oh de PM's stromen binnen wat ik daarmee bedoel.Nou ik bedoel dus, dat het meestal jeugdige bokkers zijn rond een leeftijd van 12 jaar. Dus voel je niet meteen aangevallen hé..
lisa_jpeine schreef:ik vind dit een beetje overdreven... je mag toch zelf weten hoe je typt (behalve dan echt msn dat vind ik ook niet) maar als je het irritant vind, kijk er dan niet naar.
ik doe het zelf niet maar het is niet mijn probleem als iemand anders zo typt
nadine0204 schreef:lisa_jpeine schreef:ik vind dit een beetje overdreven... je mag toch zelf weten hoe je typt (behalve dan echt msn dat vind ik ook niet) maar als je het irritant vind, kijk er dan niet naar.
ik doe het zelf niet maar het is niet mijn probleem als iemand anders zo typt
Als je nou een discussie hebt, wil je toch wel graag weten wat de ander te melden heeft![]()
En als dat geschreven is met BrEeZahhHH ToAaLl dan leest dat niet zo prettig lijkt me