CDA wl verplichte test voor honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: CDA wl verplichte test voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:37

Het is nu eenmaal zo dat over het algemeen een bapaald slag mensen voor dit soort honden valt, en dan hebben we het idd over potentiele moordmachines.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:39

dan moeten ALLE bazen met zo'n hond een test ondergaan! ik ben nu aan het trainen met mijn staff, nou dat is echt geen moordmachine hoor.. ze worden wel degelijk vals gemaakt, en niet vals geboren.. je zegt het eigenlijk zelf al, bij een bepaald slag mensen, toeval dat die honden nou net bij die mensen vals worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:41

katiavl schreef:
Er zijn honden die agressief geboren worden dat is al lang bewezen

die zijn er, maar niet veel, en je kan ook een andere hond hebben die uit het niets aanvalt, zo'n hond heb ik meegemaakt een bouvier, en er loopt een deense dog rond op cursus, die hangt die man in zn jas, en is vreselijk agressief, maar dan geld dat ook metteen voor alle bouviers?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:48

katiavl schreef:
Er zijn honden die agressief geboren worden dat is al lang bewezen

ooit bijtende honden uit een moederhond zien komen?
het zit in de genen ja van sommige honden maar dat moet je wel aanwakkeren
daarom is het van belang dat honden een goede opvoeding krijgen

daarbij komt dat de agressie die in de genen van pitjes zitten NIET naar de mens gericht is maar naar andere honden en daar moet je als staff/pit eigenaar gewoon rekening mee houden

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:50

Er is zowiezo bewezen dat er agressieve honden zijn die zo geboren zijn. Die vertoonde andere hersenactiviteit en uitgroei van zenuwen had niks met het baasje te maken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:50

kijken of ik het artikkel vind Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:51

@ LG je hebt wel honden die uit het niets aanvallen, maar die hebben iets in hun hoofd, en dat hoeven zeker geen staff op pittjes te zijn, en je moet idd rekening met andere honden houden, en op cursus gaan met zo'n hond vind ik, zodat je hondentaal begrijpt.

Limanade

katiavl schreef:
Er is zowiezo bewezen dat er agressieve honden zijn die zo geboren zijn. Die vertoonde andere hersenactiviteit en uitgroei van zenuwen had niks met het baasje te maken.

dan heeft de hond gewoon de bekende kronkel
maar dat is bij alle rassen het geval

Anoniem

katiavl schreef:

klopt idd, maar dit komt niet vaak voor, en is geen kenmerk voor een ras

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:52

Heb ik ook niet gezegd, heb geen rassen genoemd Lachen wat ook niet voorkomt in het onderzoek geloof ik Lachen

Trouwens kan je alle honden agressief maken denk ik

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:53

katiavl schreef:
Heb ik ook niet gezegd, heb geen rassen genoemd Lachen wat ook niet voorkomt in het onderzoek geloof ik Lachen

Trouwens kan je alle honden agressief maken denk ik

juistem.. daarom moeten ze niet alleen kijken naar honden boven de 40 cm
wat als een hond 39 cm is en mega agressief?
daar kijken ze niet naar..
stel je hond komt door de test.. en 4 dagen later bijt hij een kind of iets dergelijks..?? en dan?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:55

Ik denk dat iedereen weet dat die testen niet feilloos zijn, en zoals ik al eerder vertelde elke hond zou gewoon getest moeten worden. En zeker het baasje. Kleintjes zijn meestal gevaarlijker daar denken de eigenaars ow die zijn klein, die hoeven geen opvoeding.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:56

Als ik die MAG-test zo bekijk heb ik zomaar het idee dat mijn hond (Golden) daar niet door komt... Haha! Vrij dominant type, zelfs de grootste Duitse Herders taaien af als we die eens in het bos tegenkomen... Niet bijten of vechten oid maar gewoon de haren recht overeind en grommen/blaffen. Niet gediend van andere honden. Tegenover de meeste mensen is ie wel aardig maar ik garandeer niet dat ie dat tegenover inbrekers ook zal zijn, wat ik niet erg vind...

Maar goed, ik blijf het een onzinnig plan vinden... Ja

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:59

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:01

Gitta1977 schreef:
Als ik die MAG-test zo bekijk heb ik zomaar het idee dat mijn hond (Golden) daar niet door komt... Haha! Vrij dominant type, zelfs de grootste Duitse Herders taaien af als we die eens in het bos tegenkomen... Niet bijten of vechten oid maar gewoon de haren recht overeind en grommen/blaffen. Niet gediend van andere honden. Tegenover de meeste mensen is ie wel aardig maar ik garandeer niet dat ie dat tegenover inbrekers ook zal zijn, wat ik niet erg vind...

Maar goed, ik blijf het een onzinnig plan vinden... Ja

haha nou mijn honden komen er ook niet door ben ik bang.. alleen al uit lompigheid niet haha
gentle grijpt hier altijd de buis van de stofzuiger als ik aan het zuigen ben.. Haha!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:04

mm die test weer. En weer de 40 cm. In duitsland is er ook een regel over 40 cm of hoger die niet los mogen of gemuilkorft.

Wij hebben 3 honden 2 grote en een klein kreng van 37 cm. Van de 2 grote durf ik te zeggen dat ze niet zullen bijten tenzij ze aangevallen worden, daar kan je overheen struikelen en bovenop terecht komen maar nog geen grom. Onze kleine russel komt van haar leven niet door de test heen. Die snept er vrolijk op los als het haar niet zint. En zeker bij kinderen die haar opeens om de nek hangen die pakt ze. gelukkig eerst een waarschuwing voordat ze bij de 2e keer echt doorbijt. Maar voorkomen kun je het soms niet helaas. Ouders kun je waarschuwen wat je wil dat je hond niet betrouwbaar is bij kinderen maar dan toch hun kind aanmoedigen het hondje te aaien (lees ongecontroleerd te meppen) hond snept even ouders moedigen kind nog een keer aan en ja hondje bijt van zich af. Resultaat boze ouders en dan zit je hond aan de riem.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:08

Mischien zou verplicht hondenschool bij aankoop pup veel doen. Maar anderzijds sommige hondescholen zijn om te huilen...

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:16

Met een cursus is het gedrag van mijn hond wel iéts veranderd, maar niet noemenswaardig. Deed fluitend die cursussen want luistert (naar mij dan Haha!) perfect. Je leert alleen ff wat handigheidjes om escalatie in sommige gevallen te voorkomen, wat wel handig was... Maar verder vind ik die cursussen maar betuttelend, dus zonder problemen met een hond zul je mij daar niet zien.

Heb mijn andere hond toen ook naar de cursus gedaan, die was echt het compleet tegenovergestelde. Soms lastig... Haha! Als je die een keer een grote snuffert gaf dan keek ie je echt zo aan van: ja, sorry hoor... Bloos En die andere draak kijkt dan zo van: ja, zei je wat? Doe ik iets verkeerd ofzo? En gaat dan door waar ie mee bezig is...

Ben wel van mening dat een Gehoorzaamheidstraining meer toevoegt dan een puppytraining (daar was ik met mijn eerste hond al snel zat van).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:18

weet niet naar welke cursus je dan geweest bent? heb ook cursus gedaan, waar 3 kwartier theorie bij zat, en kan het iedereen aanraden

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:19

Dat zal ook niet echt helpen denk ik. Ik weet dat veel honden/bazen op school het perfect doen en buiten school alle regels en adviezen weer vergeten. met als resultaat onopgevoede honden die naar alles en iedereen snauwen en uitvallen. Daarvan lopen er genoeg hier in de buurt.

Sommige honden zijn nou eenmaal lichter geraakt maar daar moet je als baas rekening mee houden. Onze oude herder/wolf kwam gewoon niet los, die was niet betrouwbaar genoeg voor vreemde honden en mensen. En die heeft nooit de kans gekregen om maar iemand te bijten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:20

dees_daan schreef:
weet niet naar welke cursus je dan geweest bent? heb ook cursus gedaan, waar 3 kwartier theorie bij zat, en kan het iedereen aanraden

Dat zat er bij ons niet in, ik heb puppy training bij martin gauss hondeschool gedaan en ben er verre van blij mee.
Mijn jack verveelde zich daar mateloos, en werd trut en irritant mormel genoemd.
Ben er af gegaan zelf getraind andere school en hij is de braafste die je kan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:23

hmm ik zit ook martingaus hondeschool, ik ben er erg blij mee, heb de cursus van 3,5 week gehaald, en we leren er erg veel, zo snel heb ik het nog niet meegemaakt bij een andere hondenschool

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 19:43

[quote="slimmerik"]

En daar heeft ie gelijk in: Pitbulls en Pitbullsachtigen zijn gewoon moordwapens.[/quote

Blond Hamer Frusty Doei, doei

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 19:45

dees_daan schreef:
hmm ik zit ook martingaus hondeschool, ik ben er erg blij mee, heb de cursus van 3,5 week gehaald, en we leren er erg veel, zo snel heb ik het nog niet meegemaakt bij een andere hondenschool

Hangt waarschijnlijk ook van de lesgever af

Mijn puppy hield gewoon niet van een half uur wachten en dan een half uur liggen leren hoe je moest borstelen.
En twintigduizend keer zit doen na elkaar.

Bij mij leert die om de week een nieuw kunstje tien minuten max en hij heeft het door. De dag erna word het herhaald langer dan een kwartier vind ik zowiezo niet goed.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 19:47

CherokeeChum schreef:
slimmerik schreef:

En daar heeft ie gelijk in: Pitbulls en Pitbullsachtigen zijn gewoon moordwapens.[/quote

Blond Hamer Frusty Doei, doei

In verkeerde handen kunnen het wel degelijk moordwapens worden en dat weet jij zelf ook.

Helaas vallen pitbulls en pitbullachtigen alleen in verkeerde handen want een verantwoorde hondenliefhebber koopt geen verboden hond en neemt geen risico met levende wezens.
Die koopt gewoon een Amstaff met FCI papieren.

Zo dom is die opmerking dus helemaal niet.