Tja, weer een pittbull helaas....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: Tja, weer een pittbull helaas....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 23:56

Alle honden kunnen gevaarlijk zijn met de verkeerde opvoeding,het is inderdaad jammer dat er alleen bij deze rassen zo'n ophef over gemaakt wordt en de RAD vind ik een totale waanzinsactie van de overheid (hier zie je vaak de brave honden gaan ipv de agressieve). Ik ben zelf een paar jaar geleden gebeten door een beagle en de eigenaar ging me notabene uitschelden omdat ik daar liep (op de galerij van de flat bij mijn schoonmama met mijn poedel los), haar hond kon er nu eenmaal niet tegen als er een loslopende hond op haar teratorium liep. Ik heb vervolgens vooral door de aso reactie de politie gebeld en hun antwoord luiden we maken er een melding van en als het vaker voorkomt, dan moet de hond eventueel een agressiviteits test doen. Als ik daar met een klein kind gelopen had, was deze misschien verminkt voor het leven, maar het is geen vechthond dus kan het geen kwaad. Ik zou het reeel vinden als ze alle bijtende honden gelijk zouden behandelen.

branco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 00:32

nou nou wat veel onzinnge opmerkingen weer. Maar gelukkig ook veel goede reactie's van mensen die wel snappen dat "vecht-honden" gewoon hele lieve en betrouwbare honden zijn.

Ten eerste wil ik even duidelijk maken dat ik het ook afkeur dat er mensen staffords en dergelijke kopen zonder papieren en dat deze überhaupt gefokt worden. En helaas kopen veel mensen deze honden alleen voor hun eigen imago.
Wat ik hier nog niemand heb zien schrijven is dat deze honden zo lief zijn naar kinderen/volwassenen JUIST OMDAT HET VECHT-HONDEN ZIJN. Toen deze honden echt nog voor het vechten gebruikt werden moesten de vechtende honden weer uitelkaar gehaald worden door mensen. Dit zou natuurlijk nooit goed gaan als deze honden niet heel goed het verschil wisten tussen mensen en hun eigen soortgenoten. Natuurlijk kan je nooit met 100% zekerheid zeggen dat je pittbull/stafford etc. een mens nooit iets zou aandoen, wel is het zo dat die kans net zo groot/klein is als bij elke andere hond.

En ja natuurlijk gaat hier een goede opvoeding aan vooraf, maar ook dat geld voor elke andere hond!
Mijn eng.stafford (met papieren uiteraard!) is ontzettend betrouwbaar met mensen, het enige "gevaar" dat je loopt is dat je doodgeknuffelt wordt door hem. Knipoog Verder laat ik hem niet met andere reuen spelen omdat ik weet dat áls dit verkeerd gaat mijn hond inderdaad een echte doorzetter is en niet 1 2 3 los laat. Dit is overigens nog nooit gebeurt maar ik was niet van plan het zover te laten komen.

Ik las ook nog een opmerking over het feit dat iemand geen zin had dat zijn hond aangevallen werd door een vecht hond, mijn hond krijgt die kans dus zoiezo niet eens omdat die gewoon altijd aangelijnd is. Wat het alleen wel erg irrtant maakt is dat er nog steeds veel mensen zijn die hun slecht opgevoede honden overal loslaten lopen. Vaak vraag ik aan deze eigenaren of ze hun honden misschien even willen terug roepen met als standaard antwoord "oh maar hij doet niks hoor..."

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 10:30

sonjim schreef:
Ik zou het reeel vinden als ze alle bijtende honden gelijk zouden behandelen.

Amen!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 10:31

branco schreef:
Vaak vraag ik aan deze eigenaren of ze hun honden misschien even willen terug roepen met als standaard antwoord "oh maar hij doet niks hoor..."

Hier dezelfde reactie.
Hun hond doet idd niks nee, maar de mijne kan wel uitvallen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 00:58

doom schreef:
wil later ook een bullmastief begrijp me dus niet verkeerd ben niet negatief of wat dan ook ..

Bullmastiff is overigens geen vechthond en valt niet onder de RAD wet Knipoog
BM staan bekend om hun trouwe lieve en vooral vriendelijk karakter ook tegenover vreemden en andere honden,uiteraard niet alle BM's uitzonderingen heb je in alle rassen....maar de meeste BM's wel
Tevens ben ik het met de uitspraak eens dat ze elk ras op dezelfde manier moeten straffen bij een bijtincident.

en wat ik hier lees ik ook nog eens een feit: jij houd je hond aan de lijn omdat ze jouw "vechthond" (jaa je hebt ook mensen die een BM aanzien voor vechthond Koe ) als gevaarlijk bestempelen maar er zijn genoeg van die "klote" honden vooral jack russels (en ja ik heb er zelf ook 1 ) die harstikke fel reageren en zomaar op jouw hond komen afstormen en de aanval ingaan en dan jouw de schuld geven omdat je "zo'n " hond hebt...

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 12:19

Branco, zo herkenbaar!!
Ik heb een Rottweiler, en schat van een hond. Helaas heeft hij door meerdere incidenten geleerd dat hij heel sterk is en de meeste reuen goed aankan.
Ik weet van mijn hond dat hij niet met andere reuen kan, maar je hebt altijd eigenwijze mensen die hun hond overal loslaten en vervolgens niet meer op of om kijken Boos!

We wonen nu lekker buiten en mijn honden liggen de hele dag buiten, dus ik loop niet meer dagelijks met ze. Maar toen ik dat nog wel deed, heb ik vaak genoeg discussies gehad met mensen die hun hond niet bij zich wilden houden.

Ik zou zelf nooit een Staff of iets degelijks kopen znder afstammeling. Dan weet je gewoon dat de kans bestaat dat je hem komt aan het inleveren. Dit gebeurt in Rotterdam op straat, zo heb ik gehoord van kennissen die daar wonen. Als je weet dat het niet mag, zou ik dan risico niet willen lopen. Ga dan voor een erkende fokker waar je een pup krijgt met papieren en waar je de ouders kan zien. Dan voorkom je een hoop leed.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 12:22

nou nou wat veel onzinnge opmerkingen weer. Maar gelukkig ook veel goede reactie's van mensen die wel snappen dat "vecht-honden" gewoon hele lieve en betrouwbare honden zijn.
------------------------------------------------------------------------dat kan best zo zijn ,ken er ook wel met zo hond,en die zijn ook braaf maar is geen enkele die ik vertrouw met ons dochter of mijn hondjes.
ook vind ik dat ze die honden gewoon aangelijnd moeten houden en niet los,dan zullen er veel minder ongelukken gebeuren. Bloos

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 12:23

ik vind het zielig voor de hond... echt niet voor het baasje hoor! Die had dr hond maar beter moeten opvoeden.

ik vind het overigens wel stom dat ze het altijd op dit soort honden voorzien hebben, iedere hond kan agressief zijn. Meestal ligt het ook aan de baas...

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 12:38

Als je niet in staat bent om op correcte wijze met een hond om te gaan, moet je helemaal geen hond aanschaffen ongeacht ras.
Elke hond is agressief te krijgen, helaas voor de pitt achtigen staan ze in een heel slecht blaadje door dit soort mensen.

Zelf heb ik ook een stafford en nog nooit problemen gehad, zelfde met mijn rottweiler(helaas overleden) 2 goud eerlijke beesten. Sinds kort heb ik een jack russel(overgenomen van iemand die het beestje niet aan kon) en die heeft echt behoorlijke correctie's nodig, het arme beestje is verknald door haar oude baas, helaas kiezen dit soort mensen vaak voor een pitt type en komt deze hond negatief in beeld.
Het kunnen echt schatten zijn, je moet alleen weten hoe je er mee om moet gaan, dat geld overigens voor elk ras!!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 12:45

inderdaad wendyashley, zo is het maar net.

branco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:40

solina schreef:
------------------------------------------------------------------------dat kan best zo zijn ,ken er ook wel met zo hond,en die zijn ook braaf maar is geen enkele die ik vertrouw met ons dochter of mijn hondjes.

> Dat zegt dan meer over jou dan over het ras. ik zou trouwens geen enkele hond alleen laten met een kind

ook vind ik dat ze die honden gewoon aangelijnd moeten houden en niet los,dan zullen er veel minder ongelukken gebeuren.

> Vind ik ook, maar ook dit geld weer voor elk ras en niet speciaal voor "vechthonden"

branco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:50

Marloes_R schreef:
Branco, zo herkenbaar!!
Ik zou zelf nooit een Staff of iets degelijks kopen znder afstammeling. Dan weet je gewoon dat de kans bestaat dat je hem komt aan het inleveren. Dit gebeurt in Rotterdam op straat, zo heb ik gehoord van kennissen die daar wonen. Als je weet dat het niet mag, zou ik dan risico niet willen lopen. Ga dan voor een erkende fokker waar je een pup krijgt met papieren en waar je de ouders kan zien. Dan voorkom je een hoop leed.

benm ik het trouwens ook helemaal mee eens!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:11

Even een paar dingen recht zetten.
Een hond die voor wat betreft uiterlijk aan de Pitbull wet voldoet en geen FCI stamboom heeft is sinds 1993 verboden in Nederland. Iedereen die zo'n hond heeft loopt dus kans dat de hond in beslag genomen wordt en afgemaakt. Of hij bijt of niet, agressief is of niet heeft daar niets mee te maken.
Mensen die nog altijd zo dom zijn om zo'n hond aan te schaffen nemen bewust een risico met hondenlevens en daar heb ik geen goed woord voor over.

De Dogo Argentino en een American Stafford Terrier met FCI papieren vallen niet onder de RAD wetgeving.

De zogenaamde bijtlijst waar dan de Golden Retriever bovenaan zou staan is geen officieel onderzoek geweest maar is gewoon gevraagd aan mensen die gebeten waren en niet in staat waren om een Golden Retriever van een Hovowart te onderscheiden.
Laat staan of ze wisten of het hier om een hond zonder papieren uit de broodfok ging of om een hond die gefokt was door een fokker die aangesloten is bij een rasverening, iets wat een wereld van verschil is.

En voordat het hier weer verschijnt: De zogenaamde hond (10-tallen verschillende rassen) met de nietjes in zijn oren is een broodje aap verhaal.

Al dat gespeculeer over andere rassen hier heeft dus helemaal geen zin. Deze hond liep dankzij zijn bazin toch al een groot risico om ingeslapen te worden.
En verder zal het jouw hond maar zijn waar deze hond mee rondliep. Verdrietig

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:20

Iedere hond is inderdaad agressief te krijgen, alleen het ene ras wel sneller dan het andere. Waarom moeten mensen toch altijd pitbulls en pitbullachtigen zo verdedigen? Het kan best een heel lief ras zijn, alleen vaak niet voor in een gezinssituatie of andere sitautie die veel prikkels oproept. Waarom willen mensen toch koste wat het kost een hond houden waarvan je weet dat het een erg fel ras is? Dat snap ik echt niet. Als iets niet gaat, dan gaat 't toch niet? En dan wordt er gesproken over "hondendiscriminatie". Nu komen er waarschijnlijk weer een boel verhalen over pitbulls die zo onzettend lief en betrouwbaar zijn. Maar tóch zijn het deze honden die vaak bij bijtincidenten met minder prettige afloop betrokken zijn. Als je dit ras dan zo liefhebt, kun je je eigen gedrag als eigenaar daar dan niet op aanpassen?

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:31

Ongelofelijk wat een “ophef” er gemaakt wordt over een pittbull, het ligt niet aan de hond hoor maar aan de eigenaar, helaas vallen dit soort typen honden vaak in de smaak bij niet de beste hondenopvoeders, maar wordt deze aangeschaft meer voor uiterlijk vertoon. Dit komt uit een Amerika overgevlogen rage, wat betreft rappers en gangta’s. Als die lui nou es met poedels gingen lopen zou de helft van dit probleem al opgelost zijn Vork

Maar tis natuulijk erg sneu dat dit gebeurd, vooral voor degene die de hond hieraan verloren heeft, en dan wel de eigenaar en de hond van de doodgebeten hond.

Dit ras en menig verglijkbaar ras, is vaak onterecht zo negatief bekritiseerd, maar dat alleen door de opvoeding en de verkeerde doorfok.

Alle honden moet je in de gaten houden ook de kleine, maar zo’n klein Paris hilton geval hondje, die zijn vele malen gemener, en bijtgrager, het verschil is daar merk je niet zoveel van Clown

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:32

chevax schreef:
Iedere hond is inderdaad agressief te krijgen, alleen het ene ras wel sneller dan het andere. Waarom moeten mensen toch altijd pitbulls en pitbullachtigen zo verdedigen? Het kan best een heel lief ras zijn, alleen vaak niet voor in een gezinssituatie of andere sitautie die veel prikkels oproept. Waarom willen mensen toch koste wat het kost een hond houden waarvan je weet dat het een erg fel ras is? Dat snap ik echt niet. Als iets niet gaat, dan gaat 't toch niet? En dan wordt er gesproken over "hondendiscriminatie". Nu komen er waarschijnlijk weer een boel verhalen over pitbulls die zo onzettend lief en betrouwbaar zijn. Maar tóch zijn het deze honden die vaak bij bijtincidenten met minder prettige afloop betrokken zijn. Als je dit ras dan zo liefhebt, kun je je eigen gedrag als eigenaar daar dan niet op aanpassen?

Dat is de jack russel in principe nog erger dan de pit of staff...alleen zijn ze niet aan de maat
maar ze gaan wel als warme broodjes over de toonbank bij de fokkers! Boos!
en dus meestal naar mensen die niet goed kunnen opvoeden!
hoe vaak hoor je mensen wel niet over dat een jack in de poten heeft gegrepen of een andere hond heeft aangevallen? nou ik heel vaak!! alleen omdat ze met hun kleine bek niet gelijk veel schade aanrichten zijn ze niet bestempeld als gevaarlijk....
ik heb zelf een jack russel teefje van 8 jaar....superstreng opgevoed....veel mensen zeiden: aaaah zo'n kleintje en vonden het vreemd als ik reageerde: niks mee te maken!
ze luisterd wel heel goed en kan los en wacht met oversteken enz...maar toch blijft het af en toe echt een loeder ,vooral naar vreemde honden....

het feit waarom de pit altijd een een minder prettige afloop heeft bij bijtincidenten is omdat hun kaken op "slot" slaan en bij een GR bijv niet
dat maakt het hele grote verschil!! en dat willen mensen maar niet inzien!!
zou toch wel willen weten wat er zou gebeuren als een GR zijn kaken op slot zouden slaan
staat het ras binnen 1 jaar bovenaan de zwarte lijst en kunnen fokkers wel opdoeken

(ja en dat gebeurt nooit,weet ik ook wel)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:37

Dus... dat hun kaken op slot slaan en dat dit dus ernstigere gevolgen heeft dan een beet van een kleiner hondenras, is toch al reden genoeg? Je geeft zelf in je reactie aan dat de gevolgen groter zijn.
Dat is toch eenzelfde vergelijking als een poes en een tijger? In wezen zijn ze hetzelfde, alleen bij een tijger zijn de gevolgen van een beet of krauw groter. Da's dus een duidelijke reden om dan liever een kat dan een tijger als huisdier te nemen.
Omdat mensen nu eenmaal tóch een pitbull(-achtige) willen, proberen ze recht te praten wat nu eenmaal niet recht te praten valt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:43

dus omdat de kaken op slot slaan moet de hond maar gelijk als gevaarlijker beschouwd worden?
nee fout! mensen moeten er voor zorgen dat bijtincidenten niet voor komen (overigens bij elk ras niet)
dus goed opvoeding,papieren en aangelijnd en dan zie ik het probleem niet hoor
ik heb een BM die niet snel zal bijten zo meteen.....
maar als hij eenmaal bijt...Bloos! dan wil ik de gevolgen ook niet weten
ze mogen niet voor pakwerk gebruikt worden omdat hun kaken dwars door een pak heen gaan en zoveel kracht hebben dat ze de arm ondanks pak onmiddelijk breken!

als er dus een debiel zijn hond los laat en die valt mijn hond aan(die ik aangelijnt heb)........dan grijpt mijn BM zeker terug....en dan? is mijn hond gelijk maar gevaarlijk omdat hij sterkere kaken heeft? en er ook gevaarlijk uitziet?
het ras valt gelukkig niet onder de RAD omdat ze gewoonweg te lief zijn Haha! maar zo'n incident kan wel voorkomen door een andere debiel die zich niet aan de regels houdt en zijn hond maar te pas en te onpas laat gaan...

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:45

luuntje schreef:
Heel triest.
Vooral van de baasjes van de doodgebeten hond.

Precies. Dat vind ik nog het meest trieste van het verhaal.

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:50

Ik vind het verkeerd dta de hond wordt gefokt, maar doodgeschoten vin dik ook weer te veel, hond kan er zelf niks aan doen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:51

het is triest voor die baasjes ,heel triest alleen weten wij het volledige verhaal niet...en kunnen wij niet goed oordelen.....

als mijn BM de hond zou grijpen zoals in mijn voorbeeld hierboven en de hond gaat daardoor dood dan is dat triest maar wel die eigenaar zijn eigen schuld....

en zo ook hier.....een ramp...met helaas een vechthond in de picture maar de ware toedracht weten alleen de baasjes...

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:53

Je kan als hondenliefhebber wel iets wíllen, maar als de praktijk nu iets anders uitwijst, dan is dat toch zo?
In ieder geval erg vervelend voor alle betrokkenen en vervelend voor alle honden die wel lief zijn.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:55

naadje24 schreef:
het is triest voor die baasjes ,heel triest alleen weten wij het volledige verhaal niet...en kunnen wij niet goed oordelen.....

als mijn BM de hond zou grijpen zoals in mijn voorbeeld hierboven en de hond gaat daardoor dood dan is dat triest maar wel die eigenaar zijn eigen schuld....

en zo ook hier.....een ramp...met helaas een vechthond in de picture maar de ware toedracht weten alleen de baasjes...

Het gaat hier om een pitbullachtige en die zijn verboden in Nederland.
Dus wat het volledige verhaal is maakt in dit geval weinig uit, al vind ik het alles behalve normaal hondengedrag dat een hond een andere hond doodbijt laat staan dat hij er mee rond gaat lopen.

Pitbullachtige lopen altijd het risico dat ze in beslag genomen worden en daarna ingeslapen.
De baasjes zijn hier ten alle tijden schuldig dus, die moesten zo nodig risico nemen met een levend wezen door een hond te nemen die al sinds 1993 verboden is in Nederland.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:55

idd heel vervelend voor de betrokkenen en de lieve honden
en wat de praktijk uitwijst is wat mensen alleen maar op het nieuws lezen en niet de ware toedracht ervan kennen en snel hun oordeel dan klaar hebben

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:57

ThePast03: gaan we weer ....zucht....en als het nou een staff. met papieren betrof?