Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sonjim schreef:Ik zou het reeel vinden als ze alle bijtende honden gelijk zouden behandelen.
branco schreef:Vaak vraag ik aan deze eigenaren of ze hun honden misschien even willen terug roepen met als standaard antwoord "oh maar hij doet niks hoor..."
doom schreef:wil later ook een bullmastief begrijp me dus niet verkeerd ben niet negatief of wat dan ook ..
solina schreef:nou nou wat veel onzinnge opmerkingen weer. Maar gelukkig ook veel goede reactie's van mensen die wel snappen dat "vecht-honden" gewoon hele lieve en betrouwbare honden zijn.
------------------------------------------------------------------------dat kan best zo zijn ,ken er ook wel met zo hond,en die zijn ook braaf maar is geen enkele die ik vertrouw met ons dochter of mijn hondjes.
> Dat zegt dan meer over jou dan over het ras. ik zou trouwens geen enkele hond alleen laten met een kind
ook vind ik dat ze die honden gewoon aangelijnd moeten houden en niet los,dan zullen er veel minder ongelukken gebeuren.
> Vind ik ook, maar ook dit geld weer voor elk ras en niet speciaal voor "vechthonden"
Marloes_R schreef:Branco, zo herkenbaar!!
Ik zou zelf nooit een Staff of iets degelijks kopen znder afstammeling. Dan weet je gewoon dat de kans bestaat dat je hem komt aan het inleveren. Dit gebeurt in Rotterdam op straat, zo heb ik gehoord van kennissen die daar wonen. Als je weet dat het niet mag, zou ik dan risico niet willen lopen. Ga dan voor een erkende fokker waar je een pup krijgt met papieren en waar je de ouders kan zien. Dan voorkom je een hoop leed.
chevax schreef:Iedere hond is inderdaad agressief te krijgen, alleen het ene ras wel sneller dan het andere. Waarom moeten mensen toch altijd pitbulls en pitbullachtigen zo verdedigen? Het kan best een heel lief ras zijn, alleen vaak niet voor in een gezinssituatie of andere sitautie die veel prikkels oproept. Waarom willen mensen toch koste wat het kost een hond houden waarvan je weet dat het een erg fel ras is? Dat snap ik echt niet. Als iets niet gaat, dan gaat 't toch niet? En dan wordt er gesproken over "hondendiscriminatie". Nu komen er waarschijnlijk weer een boel verhalen over pitbulls die zo onzettend lief en betrouwbaar zijn. Maar tóch zijn het deze honden die vaak bij bijtincidenten met minder prettige afloop betrokken zijn. Als je dit ras dan zo liefhebt, kun je je eigen gedrag als eigenaar daar dan niet op aanpassen?
luuntje schreef:Heel triest.
Vooral van de baasjes van de doodgebeten hond.
naadje24 schreef:het is triest voor die baasjes ,heel triest alleen weten wij het volledige verhaal niet...en kunnen wij niet goed oordelen.....
als mijn BM de hond zou grijpen zoals in mijn voorbeeld hierboven en de hond gaat daardoor dood dan is dat triest maar wel die eigenaar zijn eigen schuld....
en zo ook hier.....een ramp...met helaas een vechthond in de picture maar de ware toedracht weten alleen de baasjes...