BraveSpots schreef:Ik vind geloof (met alle respect voor de gelovigen hier ) altijd erg vaag.
Het kan er bij mij soms moeilijk in dat je bv: het ene lesuur in school over de formules van water leert en het volgende lesuur moet geloven dat Mozus het water in een rivier laat uit elkaar gaan?
Het vreemste vind ik nog altijd dat gelovigen nooit openstaan voor andere dingen, zoals het feit dat Jesus mss een vrouw heeft gehad? Niemand zal kunnen bewijzen dat het echt zo was, maar evengoed kan niemand bewijzen dat het niet zo was.
Daar ben ik het mee eens, dat mensen vaak te snel dingen aannemen.
MAAR daartegen over staat, dat ook een heleboel mensen niet snel genoeg iets aannemen.
Zo is de ene persoon te snel en zegt bij alles ''maar God kan alles'' en de andere persoon zegt ''das de grootste bullshit ter wereld, alles moet te verklaren zijn''
Ik ben echt gelovig, ik geloof dat God alles kan, maar daartegenover staat, dat ik denk dat veel dingen wel te bewijzen zijn. niet alles. wij zijn maar mensen en beschikken niet over die grote macht, wij kunnen nooit ALLES weten of bewijzen. maar veel wel.
Zo kunnen wij niet bewijzen dat maria magdalena getrouwd was met Jezus maar daartegenover staat dat we ook niet kunnen bewijzen dat het niet zo was. misschien komt er ooit een moment dat dat zal worden geopenbaard, misschien niet.
Maakt het uit?
Ik vind van niet, Jezus was de Christus, of Hij nou getrouwd was of niet.