Euro of liever Gulden????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gulden of Euro?

Poll eindigt op

Gulden
123 (58%)
Euro
86 (41%)

Totaal aantal stemmen: 209

Karl66

Re: Euro of liever Gulden????

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 00:49

Ik denk dat heel wat mensen anders zouden denken als ze hun euroloon dan ook in guldens uitbetaald zouden krijgen Haha!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 00:51

Karl66 schreef:
Ik denk dat heel wat mensen anders zouden denken als ze hun euroloon dan ook in guldens uitbetaald zouden krijgen Haha!

Nou, ik niet! Haha! Knipoog

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 00:55

Ik verdien toch liever honderd euro dan honderd gulden.

Of denk je dat alle prijzen één op één van euro's naar guldens omgezet kunnen worden zonder dat je dat in je loon merkt?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 01:00

Toen de euro ingevoerd werd had ik het idee dat het een van de slechtste dingen zou zijn die ons zou overkomen. Inmiddels geloof ik niet meer in terugdraaien maar reken maar dat ik de gulden mis.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 01:00

Dom om nog steeds terug te rekenen. Je rekent dan terug naar prijzen van 5 jaar geleden!!! Tuurlijk dat alles duurder lijkt!

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:12

Het ligt er maar aan wat je dom vindt.
Tuurlijk stijgen de prijzen echter als je omrekent dan weet je wel wat je betaalt en daar schrik ik vaak van.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 18:11

Ja maar wat heb je eraan dat je schrikt, het mist en weer wilt dat het is zoals het vroeger was? Je kunt het wel willen, maar het gebeurt toch niet Haha!!

Ik zou zeggen: kijk niet terug, maar vooruit! Dus ook niet terug-switchen naar de gulden, is alleen maar onhandig en veel extra werk.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 18:14

Het is allemaal wel een stuk duurder geworden sinds de euro, maar als we weer de gulden zouden krijgen word het waarschijnlijk ook weer duurder.. Dan zal alles wel teruggerekend worden en daar nog wat bovenop..

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 19:04

Het liefst de euro, maar dan moesten alle prijzen wel zo goedkoop blijven als de gulden was. En ik vind het wel makkelijk dat je in het buitenland niet telkens geld hoeft te wisselen. Tenzij je in ver(de)re landen bent.

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:53

Ik mis de gulden wel, met die overgang zijn alle prijzen flink gestegen.. Maar met op vakantie gaan naar Frankrijk ofzo, is het niet meer zo'n gedoe met geld omwisselen enzo..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 20:43

PeruaansePas schreef:
Dom om nog steeds terug te rekenen. Je rekent dan terug naar prijzen van 5 jaar geleden!!! Tuurlijk dat alles duurder lijkt!

Dom??? zeker weten niet! en 5jaar geleden? toen het werd ingevoerd toen was het gelijk al duurder!

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:47

Ik wou dat de euro nooit ingevoerd was.
Alles was vanaf dag 1 stukken duurder. Alle verkopers van wat dan ook maakte goed gebruik van het hele terugreken gebeuren.
Ook vind ik het veel leuker als er een bedrag van 2,2 keer zo hoog op me bankrekening zou staan.
Het leven is duurder geworden.We zijn allemaal flink genaa*t naar mijn mening.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:30

Gulden, maar dan wel mét de prijzen van vroeger. Ik vind het hele gezeur over de europese eenheid bezeaupen. De euro was een excuus om de prijzen omhoog te zwiepen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:53

Eigenlijk is het heel simpel: iedereen die de Gulden terug wil, kan dat héél gemakkelijk: gewoon een vliegtuig naar Paramaribo kopen, daar gebruiken ze de Gulden nog. Ook een stuk lekkerder weer en als je meldt dat je psychische problemen hebt gekregen door de invoering van de Euro, vergoedt de zorgverzekeraar het misschien ook nog Clown

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:00

joostvangestel schreef:
Eigenlijk is het heel simpel: iedereen die de Gulden terug wil, kan dat héél gemakkelijk: gewoon een vliegtuig naar Paramaribo kopen, daar gebruiken ze de Gulden nog. Ook een stuk lekkerder weer en als je meldt dat je psychische problemen hebt gekregen door de invoering van de Euro, vergoedt de zorgverzekeraar het misschien ook nog Clown

haha geweldige oplossing.

doe mij trouwens maar gewoon de euro. heb er helemaal geen last van en reken ook nooit om

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:57

euro
daar ben ik aan gewend

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:58

Euro, ben ik aan gewend Ja

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 15:12

De enige reden waarom ik de gulden terug zou willen, is omdat die briefjes echt veel mooier waren dan de eurobiljetten.

De prijzen van producten kunnen enkel verhoogd worden als de consument ze ook daadwerkelijk betaalt, dus het is gewoon je eigen schuld als 'alles' duurder wordt Tong uitsteken
En blijkbaar verdienen mensen dus genoeg geld om ook weer uit te geven. Je kunt dus enkel jezelf de schuld geven (of je buurman Tong uitsteken) van het feit dat de prijzen zo hoog zijn Lachen

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 15:16

Hoewel ik de gulden nog wel eens mis denk ik dat we als consument weer kunnen betalen als we terug gaan naar de gulden.
Verder heb ik gemerkt dat het toch wel erg handig is als je de grens overgaat en je niet hoeft wisselen. 1,5 week geleden nog toen ik naar Engeland ging en ik wel moest wisselen en het GWK geen ponden op voorraad had. En dan wil je niet te veel geld wisselen want als je teveel hebt moet je het weer terugwisselen en ben je nog een keer wisselkosten kwijt.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 00:00

callippo schreef:
De enige reden waarom ik de gulden terug zou willen, is omdat die briefjes echt veel mooier waren dan de eurobiljetten.

De prijzen van producten kunnen enkel verhoogd worden als de consument ze ook daadwerkelijk betaalt, dus het is gewoon je eigen schuld als 'alles' duurder wordt Tong uitsteken
En blijkbaar verdienen mensen dus genoeg geld om ook weer uit te geven. Je kunt dus enkel jezelf de schuld geven (of je buurman Tong uitsteken) van het feit dat de prijzen zo hoog zijn Lachen

Dat vind ik echt argumenten van lik me vessie. Alsof je een keuze hebt bij de aankoop van primaire en secundaire levensbehoeften? Je zal ze toch moeten hebben. De lonen zijn niet verdubbeld, mensen zitten niet voor niks torenhoog in de schulden. Waarom denk je dat Postkrediet zo in trek is?

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 10:28

Lizzle schreef:
callippo schreef:
De lonen zijn niet verdubbeld, mensen zitten niet voor niks torenhoog in de schulden. Waarom denk je dat Postkrediet zo in trek is?

Omdat we moeten hebben, hebben, hebben... en we willen het NU!

Ik geloof niet dat dat alleen maar komt omdat de prijzen gestegen zijn. De prijzen van voedingsmiddelen zijn zelfs terug gedaald naar het laagste punt in vele jaren.... over eerste levensbehoeften gesproken.

Mensen moeten alleen consessies doen en op de handjes zitten. Dat is niet makkelijk als je uit de gouden jaren 70-80-90 komt, waar de bomen de hemel in groeiden.

Dan maar geen auto of geen nieuwe televisie of dure nieuwe keuken, of 3x per jaar op vakantie, of honderden euro's aan kerstcadeau's... ga je echt niet dood aan.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:09

Eerlijk gezegd merk ik niet dat mijn ouders er in koopkracht op achteruit gegaan zijn... We hebben, doen en kopen nog steeds alles wat we ten tijde van de gulden ook konden. Eigenlijk zijn onze uitgaven zelfs meer geworden, gezien er een vijfde persoon bij ons is in komen wonen. En toch komen we rond. De lonen zullen inderdaad in guldens niet letterlijk met 2,20371 verdubbelt zijn, maar om nou te zeggen dat ik er persoonlijk op achteruit gegaan ben? Nee hoor. Euro is prima wat mij betreft. Helaas werkte ik nog niet in het guldentijdperk, maar ik weet wel dat ik met wat ik nu verdien, heel plezierig kan leven.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:28

Een pak melk kost evenvel euro als in guldens.
Dat kost €2,00? en in FLR was het ook FLR2,00, dus eigenlijk betaal je bijna 5 gulden voor een pak melk, absurd toch?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:54

Ik geloof niet dat een pak melk nu 2 euro kost. Ik heb het even opgezocht, maar bij de Aldi is een liter melk 39 ct. (http://home.wanadoo.nl/rhs/aldi/prijzen.html ) Volgens mij zijn de prijzen voor bepaalde voedingsmiddelen (vanwege de prijsvechters Aldi en Lidl, en de 'supermarktoorlog') juist naar beneden gegaan sinds de guldentijd.

Als je echt 2 euro betaalt voor een pak melk zou ik een andere winkel zoeken Pling

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:51

Bij een "normale" supermarkt betaal je tussen de 70 en 80 cent voor een anderhalf literpak halvolle verse melk.

De prijsstijgingen hebben veel meer te maken met het feit dat toenertijd de economie op overkoken stond en de enorme overwaarde op eigen woningen, waardoor mensen van gekkigheid niet wisten wat ze met het geld aanmoesten, dan met de introductie van de euro.