'Zwangerschap stimuleren bij studentes'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laliz

Re: 'Zwangerschap stimuleren bij studentes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:06

Eigenlijk niet zoveel, zolang de mensen die voor een kind kiezen er dan ook écht goed voor zullen zorgen. Zelf hoop ik ze nooit te krijgen in ieder geval.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 01:53

Lizzle zeg nooit nooit

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 01:54

Pff..ik word altijd maar zenuwachtig van die berichten. Ja jong kinderen krijgen heeft veel voordelen qua vruchtbaarheid etc..maar ik wil ze nog echt niet Bloos en zie het ook niet binnen 5 jaar gebeuren Bloos door dat leeftijden gedoe voel ik me altijd zo opgejaagd, maarja niks aan te doen..

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:54

MSQuincyTE schreef:
Lizzle zeg nooit nooit

Waarom niet? Ik stoor me mateloos aan kinderen, voor een kind en mijzelf beter dat ik er niet aan begin.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:28

Ik heb me nooit laten opjagen door leeftijd e.d. Het leven loopt zoals het loopt. Ik was ook nooit zo bezig met kinderen. Ja, ik wilde het wel, maar wanneer, ik had geen idee. Ik ging als een vlinder door het leven.
En bij mij betekende dat ik eerst mijn studie afgemaakt heb, toen ben gaan werken, in het buitenland gewoond heb en pas op mijn 32e de relatie met de vader van mijn kind aangegaan ben. Daarvoor heb ik een aantal lange en serieuze relaties gehad, al hoewel daarin voor kinderen nog geen 'plaats' was (we waren te druk met werken, reizen en andere zaken).

Op mijn 34e is Nikki is geboren en het is goed zo. Ik was ook meteen zwanger, dus de vruchtbaarheidsproblemen gaan niet bij iedereen op. Haha!
En dat terwijl ik jarenlang ziek geweest ben en we maar moesten afwachten of het meteen zou lukken of niet. Ik ben blij dat ik eerst alle tijd en vrijheid heb gehad om te studeren, gek te doen, uit te gaan, te werken, te reizen, relaties aan te gaan zonder 'vast' te zitten aan een kind. Ik voel me daarbij mentaal ook een stuk stabieler dan toen ik 18 of 25 jaar was. Ik heb nogal een verleden en voordat ik dat een beetje op orde had in mijn hoofd. Dat had ik een kind echt niet aan willen doen. Lachen

Nu hebben we het samen in onze relatie geweldig, we hebben een eigen huis, totaal geen financiele zorgen en samen zorgen we met alle liefde onze dochter. Ik voel me ook helemaal niet oud, maar ik voel wel dat ik nu meer over het leven weet dan 10 of 15 jaar geleden (ik ben nu 36) en dat geef ik weer door aan mijn dochter.

Ieder's situatie is anders, maar ik ben erg blij dat ik niet met de vriendjes van destijds een dochter heb, maar wel met degene waar ik nu mee ben. Met hem wil ik echt oud worden en samen ouders zijn voor ons kind. Al die onderzoeken, daar lach ik maar hard om. Laat je niet opjagen en doe wat goed voelt. Ik heb in elk geval geen spijt van deze volgorde.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:51

Lizzle schreef:
Waarom niet? Ik stoor me mateloos aan kinderen, voor een kind en mijzelf beter dat ik er niet aan begin.

Heb je een zus die toevalig een kind(eren) heeft?

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 15:58

Een goede vriendin van de familie is met 16 zwanger geworden. Ze is nu 22 en heeft 3 kinderen én haar diploma Rechten. Het kan volgens mij best Haha!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:42

MSQuincyTE schreef:
Lizzle schreef:

Heb je een zus die toevalig een kind(eren) heeft?

Nee, wel een broer die een elftal wil over een paar jaar. Hoezo dan? Ik zal kinderen heus niet beter verdragen als ze van een bekende zijn.