Moslima geweigerd in Kantine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Moslima geweigerd in Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 17:22

russel schreef:
Hier veel dorpen van de zwarte kousen, zal eens solliciteren naar een baantje bij hun scholen in dat dorp.. Haha! Clown , weet al de uitslag. Knipoog

Daarom lekker Christelijk doen: oog om oog tand om tand Bloos Bloos Bloos

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 17:26

Wat ontzettend belachelijk. Er mogen wel Moslim-leerlingen onderwijs volgen op die school, maar een Moslima in de kantine zou kinderen kunnen beïnvloeden? Waarbij dus al direct wordt gesuggereerd dat die beïnvloeding negatief zou zijn (het kennismaken met een ándere Godsdienst dus) én dat er maar weinig vrijheden zijn, als je als leerling al moet worden afgeschermd van je omgeving. Als die vrouw nu godsdienstlerares was, tja, dan kan ik me voorstellen dat er een conflict is. Maar een kantine-medewerkster?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 17:30

chevax schreef:
Wat ontzettend belachelijk. Er mogen wel Moslim-leerlingen onderwijs volgen op die school, maar een Moslima in de kantine zou kinderen kunnen beïnvloeden?

Leerlingen levert de school geld op.....dus álles is te koop Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 18:05

Moslimkinderen mogen er onderwijs volgen mits ze de christelijke waarden respecteren. Lijken mij goed geintegreerde mioslim gezinnen Haha!
Schoonmaken mocht wel omdat dat grotendeels buiten schooltijd plaats vond, school geeft nu ook toe dat zij dat beter niet hadden kunnen doen.

Overigens snap ik de ophef niet, denk jij dat je als niet moslim op een islamitische school mag werken???/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 18:07

faye schreef:
Moslimkinderen mogen er onderwijs volgen mits ze de christelijke waarden respecteren. Lijken mij goed geintegreerde mioslim gezinnen Haha!
Schoonmaken mocht wel omdat dat grotendeels buiten schooltijd plaats vond, school geeft nu ook toe dat zij dat beter niet hadden kunnen doen.

Overigens snap ik de ophef niet, denk jij dat je als niet moslim op een islamitische school mag werken???/

Er werken wel degelijk niet Moslims op Islamitische scholen hoor Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 18:11

faye schreef:
Moslimkinderen mogen er onderwijs volgen mits ze de christelijke waarden respecteren.

In het stukje staat nergens of die schoonmaakster die kantinemedewerkster wilde worden de christelijke waarden respecteert. Stel dat dat wél zo is, wat is dan het verschil tussen die leerlingen en dat personeelslid? Als zij de christelijke waarden respecteert, wat is dan het probleem?

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:00

Iedereen hoort gelijk behandelt te worden. Discriminatie is verboden in Nederland (en dat is maar goed ook!) Helaas komt het nog steeds erg veel voor. Zelfs op scholen. Ik ben op het moment aan het afstuderen bij een meldpunt voor discriminatie (regio brabant noord) en kom dagelijks in aanmerking met deze feiten. Vorig jaar zijn er alleen al bij dat meldpunt 30 klachten binnengekomen over discriminatie op scholen. Ik ben nu bezig met een onderzoek naar hoe docenten, directie en ondersteunend personeel reageren op discriminatie uitingen. Vervolgens ontwikkel ik met KPC groep en de scholen waar ik onderzoek doe een totaalpakket met een training zodat de hele school weet hoe er op die school gereageerd wordt op discriminatie. Het probleem is vaak dat men niet weet hoe ze erop moeten reageren en het negeren wat vervolgens tot acceptatie leid.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:05

Klijn schreef:
Iedereen hoort gelijk behandelt te worden. Discriminatie is verboden in Nederland (en dat is maar goed ook!) Helaas komt het nog steeds erg veel voor. Zelfs op scholen. Ik ben op het moment aan het afstuderen bij een meldpunt voor discriminatie (regio brabant noord) en kom dagelijks in aanmerking met deze feiten. Vorig jaar zijn er alleen al bij dat meldpunt 30 klachten binnengekomen over discriminatie op scholen. Ik ben nu bezig met een onderzoek naar hoe docenten, directie en ondersteunend personeel reageren op discriminatie uitingen. Vervolgens ontwikkel ik met KPC groep en de scholen waar ik onderzoek doe een totaalpakket met een training zodat de hele school weet hoe er op die school gereageerd wordt op discriminatie. Het probleem is vaak dat men niet weet hoe ze erop moeten reageren en het negeren wat vervolgens tot acceptatie leid.

Ik zie ook niet snel een christelijk persoon aangenomen worden in een moskee (voorbeeld) of bij een moslimschool (is dat de correcte benaming)?

Ik heb laatst de film kicks gezien, daar wordt dit heel goed uitgelegt vind ik.
Mensen beweren dat iedereen in nederland gelijk is, maar in het echte leven is dat toch echt heel anders.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:07

Tjee jullie doen net of ze les moet geven uit de bijbel. Maar dat is het geval niet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:10

Discriminatie gebeurt heel de tijd, niemand die er iets aan doet. Als je het aangeeft word je gewoon uitgelachen.

Iemand die in de jodenschool niet aangenomen word, door zijn afkomst scheelt er niet om, en gaat voort.

Maar hier word hemel en aarde voor bewogen en dat snap ik niet. Is het politiek correcte zet van sommige partijen om hier wel om te roepen. En andere dingen opzij te laten staan?

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:15

laartjuh schreef:
Ik zie ook niet snel een christelijk persoon aangenomen worden in een moskee (voorbeeld) of bij een moslimschool (is dat de correcte benaming)?

Waarom niet?

Overigens hebben alle geloven veel overeenkomsten, dus waarom iemand niet aannemen omdat deze toevallig een ander geloof heeft?

De vrouw waar het hier om gaat is al in dienst van de school, maar solliciteerde naar een andere functie.

Katiavl dat ben ik zeker niet met je eens. Er zijn behoorlijk wat mensen in Nederland die zich inzetten voor discriminatie; Anna frank stichting, het Landelijk Bureau tegen rassendiscriminatie, radar, alle ADB (anti discriminatie bureaus) enz enz enz. Daar komt nog eens bij dat iedere gemeente sinds 2007 een meldpunt moet hebben voor discriminatie. Het probleem ligt alleen bij mensen die denken zoals jij.. dat melden geen nut heeft 'want er gebeurt toch niks' Wanneer er niks gemeld wordt, wordt er ook niks geregistreerd en is het voor al deze instellingen en stichtingen behoorlijk moeilijk om ook werkelijk iets te doen. Ze weten dan niet waar de problemen zitten en waar ze iets aan moeten doen.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:16

Als je werk aanbied voor iemand met verstand voor computers en diegene die zich aanmeld voor een solicitatie weet nouwelijk hoe je er een moet aan zetten neem je diegene niet aan lijkt me...?

Als je op een christenschool iemand die christelijk is zoekt neem je dan ook niet iemand die moslim is aan...?

Snap het punt niet helemaal, zo kan je alles wel discriminatie gaan noemen.

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:18

laartjuh schreef:
Als je werk aanbied voor iemand met verstand voor computers en diegene die zich aanmeld voor een solicitatie weet nouwelijk hoe je er een moet aan zetten neem je diegene niet aan lijkt me...?

Als je op een christenschool iemand die christelijk is zoekt neem je dan ook niet iemand die moslim is aan...?

Snap het punt niet helemaal, zo kan je alles wel discriminatie gaan noemen.

Dat gaat over iemands persoonlijkekwaliteiten.

Discriminatie gaat over ongelijke behandeling op grond van dingen die er niet toe doen. Geloof doet er niet toe bij het hebben van een kantinebaan. Dus is het discriminatie.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:19

Soms noemen ze het discriminatie terwijl de ander gewoon beter is of beter in de groep past.
Beetje triest. De discriminatie vind ik wel meevallen in dit geval, aangezien ze wel als schoonmaker aan de gang mocht.
Zo strikt zijn ze dus niet.
Ze hadden beter kunen zeggen dat ze niet was aangenomen met een andere reden. Ik bedoel bijv. persoonlijke verzorging is ook heel belangrijk etc. Daar zullen ook mensen op worden afgewezen bij een sollicitatie.

chevax

Maar als je nu iemand zoekt die moet kunnen schoonmaken en ze kan het en vervolgens zou ze koffie moeten zetten in de kantine en ook dat kan ze, wat is dan het probleem?

Equidea

Klijn schreef:
laartjuh schreef:

Waarom niet?

Overigens hebben alle geloven veel overeenkomsten, dus waarom iemand niet aannemen omdat deze toevallig een ander geloof heeft?

Ik zeg niet snel, zeg niet dat het niet gebeurd. Maar het lijkt mij dat je iemand aanneemt die het beste bij de functie past. (kan het niet helemaal uitleggen).

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:23

Op sommige plaatsen is er een regel dat eerst de alachtonen mensen in de rij komen.
Moeten dan die andere ook discriminatie roepen.

Als ik in een jondenschool niet aangenomen word, en ik kan dat begrijpen moet ik dan racisme roepen

Als ik naar een kledij zaak ga, en weeg 90 kilo en kan de job makkelijk doen, maar heb er het uiterlijk niet voor
En ik word niet aangenomen vanwegen overgewicht. Is dat ook dubbel en dikke discriminatie maar daar roept niemand om

Een vriend van mij is niet aangenomen omdat ze liever een vrouw zochten lo leeraar discriminatie nu hop naar de krant?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:26

katiavl schreef:
Op sommige plaatsen is er een regel dat eerst de alachtonen mensen in de rij komen.
Moeten dan die andere ook discriminatie roepen.

Als ik in een jondenschool niet aangenomen word, en ik kan dat begrijpen moet ik dan racisme roepen

Als ik naar een kledij zaak ga, en weeg 90 kilo en kan de job makkelijk doen, maar heb er het uiterlijk niet voor
En ik word niet aangenomen vanwegen overgewicht. Is dat ook dubbel en dikke discriminatie maar daar roept niemand om

Een vriend van mij is niet aangenomen omdat ze liever een vrouw zochten lo leeraar discriminatie nu hop naar de krant?

Jij legt het uit zoals ik het wilde uitleggen.
Je zoekt iemand die het beste bij de baan past.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:28

Als je moslim bent kun je net zo goed koffie schenken als dat je christelijk bent.

Als in de advertentie geen geloofsuiting heeft gestaan dan is ze ten onrechte afgewezen.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:32

slimmerik schreef:
Als je moslim bent kun je net zo goed koffie schenken als dat je christelijk bent.

Als in de advertentie geen geloofsuiting heeft gestaan dan is ze ten onrechte afgewezen.

Je kan net zo goed kleren verkopen als je 50 kg of 90 kg weegt... toch kiezen ze 9/10 keer die van 50 kg... (voorbeeld). ook discriminatie maar ik mijn ogen toch wel logischer. (sorry als ik het fout heb hoor).

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:35

nou ja wat is toch het probleem?
schoonmaken is schoonmaken hoor maak niet uit wie het doet!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:36

laartjuh schreef:
slimmerik schreef:

Je kan net zo goed kleren verkopen als je 50 kg of 90 kg weegt... toch kiezen ze 9/10 keer die van 50 kg... (voorbeeld). ook discriminatie maar ik mijn ogen toch wel logischer. (sorry als ik het fout heb hoor).

Dat klopt dat ze daarvoor kiezen. En natuurlijk kun je net zo goed kleren verkopen als je 90 kg weegt. Maar dan wordt je niet op je gewicht afgewezen maar met een of andere andere rotsmoes. Zou je in de brief de reden van afwijzing hebben op je gewicht dan heb je zeker een reden om ze aan te klagen op grond van discriminatie. Vanmiddag hoorde ik op de radio dat ze de enige sollicitant is geweest.

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:37

Ik vind dit een vreemd bericht, aangezien de vrouw al genomen was op die school en als werknemer in de kantine je niet zoveel van het beleid van die school hoeft uit te dragen.
Ik zit zelf als moslim ook op een christelijk school en er werken ook niet christenen op mij school. Dit vind ik terecht, aangezien dit ook representatief is voor de bevolkingsgroepen op school. Echter zijn alle leerkrachten bij mij op school wel 'christelijk'. Dit wordt ook gevraagd als je naar deze baan solliciteert. Het heeft er mee te maken dat de school wat wilt uitdragen en leerkrachten gaan met leerlingen om, om dat uit te dragen.
In dit geval vind ik het frappant dat de vrouw is afgewezen aangezien het om een baan in de kantine gaat.
Laatst bijgewerkt door Hanin op 05-03-07 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:38

slimmerik schreef:

Je kan net zo goed kleren verkopen als je 50 kg of 90 kg weegt... toch kiezen ze 9/10 keer die van 50 kg... (voorbeeld). ook discriminatie maar ik mijn ogen toch wel logischer. (sorry als ik het fout heb hoor).[/quote]

Dat klopt dat ze daarvoor kiezen. En natuurlijk kun je net zo goed kleren verkopen als je 90 kg weegt. Maar dan wordt je niet op je gewicht afgewezen maar met een of andere andere rotsmoes. Zou je in de brief de reden van afwijzing hebben op je gewicht dan heb je zeker een reden om ze aan te klagen op grond van discriminatie. Vanmiddag hoorde ik op de radio dat ze de enige sollicitant is geweest.[/quote]'

Kan toch ook zijn dat ze er banketstaaf gezegd niet uit zag, of de taal niet goed spreekt? Maar dat ze dat te banketstaaf vonden om te vertellen en maar een andere smoes gebruikten...?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:40

laartjuh schreef:

Maar waarom worden er dan op die school wél leerlingen aangenomen die het moslimgeloof aanhangen?