russel schreef:Hier veel dorpen van de zwarte kousen, zal eens solliciteren naar een baantje bij hun scholen in dat dorp..![]()
, weet al de uitslag.
Daarom lekker Christelijk doen: oog om oog tand om tand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:Hier veel dorpen van de zwarte kousen, zal eens solliciteren naar een baantje bij hun scholen in dat dorp..![]()
, weet al de uitslag.
chevax schreef:Wat ontzettend belachelijk. Er mogen wel Moslim-leerlingen onderwijs volgen op die school, maar een Moslima in de kantine zou kinderen kunnen beïnvloeden?
faye schreef:Moslimkinderen mogen er onderwijs volgen mits ze de christelijke waarden respecteren. Lijken mij goed geintegreerde mioslim gezinnen
Schoonmaken mocht wel omdat dat grotendeels buiten schooltijd plaats vond, school geeft nu ook toe dat zij dat beter niet hadden kunnen doen.
Overigens snap ik de ophef niet, denk jij dat je als niet moslim op een islamitische school mag werken???/
faye schreef:Moslimkinderen mogen er onderwijs volgen mits ze de christelijke waarden respecteren.
Klijn schreef:Iedereen hoort gelijk behandelt te worden. Discriminatie is verboden in Nederland (en dat is maar goed ook!) Helaas komt het nog steeds erg veel voor. Zelfs op scholen. Ik ben op het moment aan het afstuderen bij een meldpunt voor discriminatie (regio brabant noord) en kom dagelijks in aanmerking met deze feiten. Vorig jaar zijn er alleen al bij dat meldpunt 30 klachten binnengekomen over discriminatie op scholen. Ik ben nu bezig met een onderzoek naar hoe docenten, directie en ondersteunend personeel reageren op discriminatie uitingen. Vervolgens ontwikkel ik met KPC groep en de scholen waar ik onderzoek doe een totaalpakket met een training zodat de hele school weet hoe er op die school gereageerd wordt op discriminatie. Het probleem is vaak dat men niet weet hoe ze erop moeten reageren en het negeren wat vervolgens tot acceptatie leid.
laartjuh schreef:Ik zie ook niet snel een christelijk persoon aangenomen worden in een moskee (voorbeeld) of bij een moslimschool (is dat de correcte benaming)?
laartjuh schreef:Als je werk aanbied voor iemand met verstand voor computers en diegene die zich aanmeld voor een solicitatie weet nouwelijk hoe je er een moet aan zetten neem je diegene niet aan lijkt me...?
Als je op een christenschool iemand die christelijk is zoekt neem je dan ook niet iemand die moslim is aan...?
Snap het punt niet helemaal, zo kan je alles wel discriminatie gaan noemen.
Klijn schreef:laartjuh schreef:Ik zie ook niet snel een christelijk persoon aangenomen worden in een moskee (voorbeeld) of bij een moslimschool (is dat de correcte benaming)?
Waarom niet?
Overigens hebben alle geloven veel overeenkomsten, dus waarom iemand niet aannemen omdat deze toevallig een ander geloof heeft?
katiavl schreef:Op sommige plaatsen is er een regel dat eerst de alachtonen mensen in de rij komen.
Moeten dan die andere ook discriminatie roepen.
Als ik in een jondenschool niet aangenomen word, en ik kan dat begrijpen moet ik dan racisme roepen
Als ik naar een kledij zaak ga, en weeg 90 kilo en kan de job makkelijk doen, maar heb er het uiterlijk niet voor
En ik word niet aangenomen vanwegen overgewicht. Is dat ook dubbel en dikke discriminatie maar daar roept niemand om
Een vriend van mij is niet aangenomen omdat ze liever een vrouw zochten lo leeraar discriminatie nu hop naar de krant?
slimmerik schreef:Als je moslim bent kun je net zo goed koffie schenken als dat je christelijk bent.
Als in de advertentie geen geloofsuiting heeft gestaan dan is ze ten onrechte afgewezen.
laartjuh schreef:slimmerik schreef:Als je moslim bent kun je net zo goed koffie schenken als dat je christelijk bent.
Als in de advertentie geen geloofsuiting heeft gestaan dan is ze ten onrechte afgewezen.
Je kan net zo goed kleren verkopen als je 50 kg of 90 kg weegt... toch kiezen ze 9/10 keer die van 50 kg... (voorbeeld). ook discriminatie maar ik mijn ogen toch wel logischer. (sorry als ik het fout heb hoor).
slimmerik schreef:Als je moslim bent kun je net zo goed koffie schenken als dat je christelijk bent.
laartjuh schreef:Als je op een christenschool iemand die christelijk is zoekt neem je dan ook niet iemand die moslim is aan...?