Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
savanrobbie schreef:De ouders van dat jongetje ken ik persoonlijk. En natuurlijk zijn die boos en verdrietig!!! Maar meer een deel alleen maar omdat ze hun vakantie niet af hebben kunnen maken.
De ouders van dat jongetje zijn niet bang dat het niet goed komt.
Citaat:...Maar het jongetje en zijn ouders hebben minder tijd van onzekerheid dan mijn oom en tante.
Misschien dat je het zelf een keer mee maakt en dan zal gaan begrijpen hoe erg het is als je kind iemand dit aan doet en waardoor jij als ouder zo in de oliebol komt te zitten.
Sterre schreef:[[quote]
...Maar het jongetje en zijn ouders hebben minder tijd van onzekerheid dan mijn oom en tante.
Misschien dat je het zelf een keer mee maakt en dan zal gaan begrijpen hoe erg het is als je kind iemand dit aan doet en waardoor jij als ouder zo in de oliebol komt te zitten.
ShirleyA schreef:Die opmerking was naar mij en ik vind t n belachelijke opmerking! Ik vind t echt ongepast zoiets te zeggen! Dat haar neefje nu zoiets doet.... het is niet een doorsnee actie hoor. De meeste kinderen doen dit niet! Daarnaast hoef ik me niet zo in te leven in hoe t is om zo'n kind te hebben daar ik er v uit ga dat hij niet zo zal worden (ik probeer m normen en waarden mee te geven en daar hoort kruisschoppen niet bij). Maar miss is t voor TS eens handig om zelf iets meer in te leven: maar dan in de situatie vd slachtoffers....?
Hoe naar t dan ook is voor de oom en tante v TS voor de andere familie is t veel erger en daar gaat TS wel erg luchtig mee om. Mij geeft ze de indruk dat haar dat niets uitmaakt en ze doet er heel llaks over dat dat jongetje miss nooit kinderen kan krijgen. Dat ergert me nogal!
savanrobbie schreef:tuurlijk zal dat andere jongetje pijn hebben !!!
maar mijn oom en tante lopen de kans alles kwijt te raken door hun leuke zoon!!!!
Dat jongetje is geopereerd en kon de rest van de week gewoon weer bij de groep zijn.
mijn neefje is naar huis gestuurd, logisch.
maar ik denk dat mijn oom en tante meer in de oliebol zitten dan die ouders vand dat andere jongetje.
Tuurlijk moet mijn neefje een straf krijgen.
heel erg logisch.
maar mijn vraag was alleen maar, of 1 van jullie wist hoe en wat voor straf hij zou krijgen...
Sterre schreef:ShirleyA schreef:Die opmerking was naar mij en ik vind t n belachelijke opmerking! Ik vind t echt ongepast zoiets te zeggen! Dat haar neefje nu zoiets doet.... het is niet een doorsnee actie hoor. De meeste kinderen doen dit niet! Daarnaast hoef ik me niet zo in te leven in hoe t is om zo'n kind te hebben daar ik er v uit ga dat hij niet zo zal worden (ik probeer m normen en waarden mee te geven en daar hoort kruisschoppen niet bij). Maar miss is t voor TS eens handig om zelf iets meer in te leven: maar dan in de situatie vd slachtoffers....?
Hoe naar t dan ook is voor de oom en tante v TS voor de andere familie is t veel erger en daar gaat TS wel erg luchtig mee om. Mij geeft ze de indruk dat haar dat niets uitmaakt en ze doet er heel llaks over dat dat jongetje miss nooit kinderen kan krijgen. Dat ergert me nogal!
Shirley, sorry, ik snap je even niet, vind je mijn opmerking ongepast, of die van TS? Uit de eerste zin begrijp ik dat je mijn gequote opmerking niet vindt kunnen, maar de rest van je reaktie sluit volledig aan op mijn mening. De laatse opmerking van mij was dan ook vooral sarcastisch bedoeld
!
Natuurlijk is het geen doorsnee actie van de meeste kinderen (gelukkig niet)
Je schrijft zelf al dat jij je kind(eren) normen en waarden bij brengt en dat kruisschoppen daar niet bij hoort. Daar heb je volkomen gelijk in en dat is ook wat ik mijn kinderen bijbreng (Ja, ook ik ben moeder)
Waar ik over "struikelde" bij TS, is dat zij idd wel alsmaar begrip vraagt voor haar oom en tante en de ouders van het slachtoffer afdoet als mensen die zich geen zorgen maken of alles wel weer goed komt met hun kind en die er alleen maar de pest in hebben dat door dit incident hun vakantie afgebroken is...
ladymagic schreef:Jeetje wat een rel weer gelijk.
Niet veel oordelen denk ik maar want a) ik was er niet bij toen het gebeurde b) Ik weet niet hoe het medisch gezien precies zit/zat c) hoe gewond dat jongetje nu eigenlijk was.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat als er bij dat jongetje daadwerkelijk zo veel gerepareerd moest worden bij de operatie zoals eerder gezegd dat je de volgende dag weer fris en vrolijk bij je klas bent zoals de TS zei.
Dus of de verwonding was niet zo ernstig waardoor na een dag er vrijwel geen pijn meer was, of dat hij de rest van de week er bij was is niet waar.
Wat er gezegd werd over de vruchtbaarheid, het is echt niet zo dat die mensen jaren in onzekerheid hoeven te leven tot die jongen besluit kinderen te willen.
Op hun 15e zijn de vrijwel alle jongens al vruchtbaar en er kan dus gewoon als alles genezen is een vruchtbaarheidsonderzoek gedaan worden, op basis daarvan zullen ze ook aanklagen.
Ontzettend dom van haar neefje, misschien wel een fout waar hij zijn leven lang voor moet boeten.
Als de jongen daadwerkelijk onvruchtbaar is heeft dat heel grote impact, op alles in zijn leven.
Er zijn zat relaties die verbroken worden omdat de één wel kinderen wil en de ander niet (of niet kan).
Je kan wel laten insimineren met donor zaad maar dat is niet hetzelfde als gewoon vader worden,
je vrouw zal bevallen van het kind van een ander, en jij zal er voor moeten zorgen. Dit kan veel effect op je psyche hebben en daardoor ook op werk en andere dingen in het privé leven.
Het werkt zo ver door.
Maar voor de ouders van je neefje vind ik het wel degelijk heel vervelend en ik snap het standpunt van de TS ook hierin.
Als haar neefje wordt aangeklaagd en schuldig bevonden zal hij waarschijnlijk de operatie etc. moeten betalen, hij kan dit niet, ouders zijn financieel verantwoordelijk dus zullen over de brug moeten komen. Een flinke operatie en ziekenhuis opname loopt in de honderduizende euro's.
Daarnaast nog de kosten van de rechtszaak, die gaan naar de verliezende partij.
Die mensen zullen dus waarschijnlijk flink in de problemen zitten want hoe moeten ze dit ophoesten? misschien wel hun winkel kwijt etc helemaal als ze smartengeld moeten betalen omdat het jongetje onvruchtbaar blijkt te zijn.
Dan kun je het wel je zoon terug laten betalen als hij volwassen is maar daar heb je nu nog niks aan.
katiavl schreef:Ik kan van jou neefje echt geen slachtoffer maken, elke actie heeft zijn gevolg.
En een been stampt niet uit zichzelf.
Snel uit het ziekenhuis zijn zegt niets over de impact van een operatie![]()
Voor de rest zou ik gewoon afwachten, en hopelijk krijgt je neefje een goede straf, en dat de operatie kosten moet terugbetalen vind ik maar normaal.
savanrobbie schreef:Al vind ik dat mijn neefje net zo goed slachttoffer is ..
savanrobbie schreef:Het jongetje moet hier in Nederland nog naar het ziekenhuis om hier alles na te laten kijken.
WAARSCHIJNLIJK heeft hij geen letsel, en dat zal misschien pas blijken wanneer hij ooit voor kinderen kiest.
Ik denk dat het erger is een kind te hebben die een ander jongetje schopt
dan dat je kind geschopt wordt ...
er komen zoveel problemen enz op je af.
ik geloof wel, dat de straf die hij in oostenrijk heeft gekregen mee wordt genomen naar nederland.
het is mishandeling en hier wordt dat anders berecht dan daar.
ik weet het niet hoe het allemaal verder zal gaan lopen,
daarom was mijn vraag aan jullie ....
of iemand weet hoe dit verder loopt
savanrobbie schreef:ik zeg ook niet dat hij slachtoffer is .
maar wel mijn oom en tante.
als jullie zo triest over willen komen en alleen maar met stront willen smijten.
ga je gang.
maar dan zien jullie mij niet meer in dit topic.
jammer, dat het zo moet gaan hier.
je stelt 1 vraag en je ze gaan direct met modder smijten
ik ben er niet bij geweest
en jullie al helemaal niet
had gehoopt dat er hier normaal volk zou komen en mij op een normale manier advies hadden kunnen geven.
helaas is dat dus niet zo ...
en ben ik na 70 berichten nog geen stap verder dan alleen maar gezeur !!!
bedankt & succes met verder discussieren !!!