Pitbull grijpt meerdere kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

orion1996

Re: Pitbull grijpt meerdere kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:35

Honden horen aan de lijn, ongeacht het ras. Nu moet een dier (wat er misschien niks aan kan doen omdat hij verkeerd is opgevoed/wilde spelen en flinke tanden had/whatever de reden ook is) ervoor opdraaien.

@WildWings: Kinderen horen ook NOOIT maar dan ook NOOIT de kans te krijgen om een hond te 'treiteren' zodat deze van zich af hapt of zonder toezicht van volwassenen bij een hond in de buurt komen! Het is de verantwoording van de baas/ouders (niet van het kind) dat hond en kind niet samen komen, maar je kan niet altijd de hond de schuld ervan geven. Kinderen en honden geven nog wel is mis-communicaties.

Kan me nog een verhaal herinneren van een golden retriever die een kind van 5 in haar gezicht had gebeten (vreselijk natuurlijk). Na onderzoek bij de dierenarts waar de hond zou worden afgemaakt bleek dat het arme dier 14!!!!! nietjes in zijn oor had. Vind je het geen schat dat die 14 nietjes heeft gewacht voor die zichzelf verdedigde? En waren waren die ouders die op het kind/hond hadden moeten passen?

lesilla

Lamagent ik snap niet dat jij altijd die honden zit te beschermen, die hond is verkeerd en mag dat niet doen daarmee uit. Niet meer niet minder wat voor ras het ook is

Limanade

Cayenne schreef:
LimaGentle schreef:
mijn hond mag van mij degene die hem aan het mishandelen of treiteren is laten weten dat hij het niet pikt ja..

ligt aan het soort treiteren
als iemand mijn hond slaat met een stok mag hij van mij van zich af bijten

Dat een hond hier met een stok geslagen werd is helemaal niet aan de orde.
Als die kinderen de hond lastig vielen, dan had de eigenaar de hond terug moeten roepen en er iets van zeggen.
Bovendien als jij je hond laat los lopen, dan loop je ook zelf het risico.

jij vraagt toch iets aan mij??? en ik geef daar antwoord op...
en doe er een voorbeeld bij.. of dat nou met het onderwerp te maken heeft staat helemaal buiten jouw vraag

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:36

katiavl schreef:
Lamagent ik snap niet dat jij altijd die honden zit te beschermen, die hond is verkeerd en mag dat niet doen daarmee uit. Niet meer niet minder wat voor ras het ook is

en wie ben jij om te zeggen dat de hond verkeerd zit?? was je er bij??
nee.. dus kan je ook niet oordelen of de hond verkeerd zit

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:37

ik vind idd dat wanneer je een hond niet onder controle hebt, die niet los moet lopen op de openbare weg, maaaaaaar....

ik heb het vanmiddag nog meegemaakt, ik werk op een naschoolse opvang en er was vanmiddag een activiteitenprogramma waar zo'n 50 kids bij elkaar op het ( met hek omheinde) pleintje aan het spelen waren. er liepen op een gegeven moment 2 honden, 1 bulldog achtig iets en een golden retriever. die bulldog kwam naar het hek en 1 kind begon te aaien, niets aan de hand. toen kwamen er een stel etters bij staan en de hond te klieren. die zag het als spelen en begon vrolijk happend tegen het hek op te springen. kids gillen etc en hond steeds wilder en drukker. op een gegeven moment zat er dus een hand in de bek van de spelende hond. kind krijsen en gillen van schrik en ja hoor collega stromt naar buiten om de hond met een bezem weg te jagen.

ik was binnen en kreeg het verhaal te horen toen het kind brullend naar binnen kwam. ik heb die kids goed op hun donder gegeven, ze moeten maar leren dat ze beestjes niet moeten klieren. ook mijn collega's trouwens, dat ze niet eerder hebben ingegrepen en de kids weggestuurd hebben.

niemand van ons weet wat de precieze situatie geweest is daar, misschien is het ook zoiets geweest als ik vanmiddag meemaakt, misschien niet, maar ik vind het nogal makkelijk de hond gelijk de schuld te geven en het erover eens te zijn dat het beest maar afgemaakt moet worden. zoiets heeft vaak 2 kanten/

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:38

Thom van mij waarschuuwd......... maar moet het niet in zn bolletje halen om ergens zijn tanden in te zetten........... hij is ze dan gelijk kwijt.

Orion, dat is een broodje aap verhaal

@ lima, de hond is verkeeerd klaar, kan je niet over discusseren......... ik ben een hondenliefhebber...... maar deze is gewoon fout geweest, al dan niet de schuld van de eigenaar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 20:38

LimaGentle schreef:
katiavl schreef:

en wie ben jij om te zeggen dat de hond verkeerd zit?? was je er bij??
nee.. dus kan je ook niet oordelen of de hond verkeerd zit

Helemaal waar, maar wie ben jij dan om te zeggen dat de kinderen verkeerd zaten? Lachen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:38

roossie22 schreef:
ik vind idd dat wanneer je een hond niet onder controle hebt, die niet los moet lopen op de openbare weg, maaaaaaar....

ik heb het vanmiddag nog meegemaakt, ik werk op een naschoolse opvang en er was vanmiddag een activiteitenprogramma waar zo'n 50 kids bij elkaar op het ( met hek omheinde) pleintje aan het spelen waren. er liepen op een gegeven moment 2 honden, 1 bulldog achtig iets en een golden retriever. die bulldog kwam naar het hek en 1 kind begon te aaien, niets aan de hand. toen kwamen er een stel etters bij staan en de hond te klieren. die zag het als spelen en begon vrolijk happend tegen het hek op te springen. kids gillen etc en hond steeds wilder en drukker. op een gegeven moment zat er dus een hand in de bek van de spelende hond. kind krijsen en gillen van schrik en ja hoor collega stromt naar buiten om de hond met een bezem weg te jagen.

ik was binnen en kreeg het verhaal te horen toen het kind brullend naar binnen kwam. ik heb die kids goed op hun donder gegeven, ze moeten maar leren dat ze beestjes niet moeten klieren. ook mijn collega's trouwens, dat ze niet eerder hebben ingegrepen en de kids weggestuurd hebben.

niemand van ons weet wat de precieze situatie geweest is daar, misschien is het ook zoiets geweest als ik vanmiddag meemaakt, misschien niet, maar ik vind het nogal makkelijk de hond gelijk de schuld te geven en het erover eens te zijn dat het beest maar afgemaakt moet worden. zoiets heeft vaak 2 kanten/

idd!! helemaal mee eens!!

ik blijf er el bij dat de eigenaar gewoon stom bezig is geweest...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:39

sunrice schreef:
Onbegrijpelijk dat dit kan gebeuren..

Cayenne schreef:
De politie heeft de hond in beslag genomen. Een expert zoekt uit of het om een verboden ras gaat. "Als dat zo is, zal de hond worden afgemaakt", aldus een woordvoerster.

Dit vind ik best raar.. als een hond kinderen aanvalt is hij niet te vertrouwen.
Al was het een poedel, dan zou het toch nog verstandiger zijn om hem in te slapen?

hier ben ik het niet mee eens... misschien heeft 1 van de kinderen wel een beweging gemaakt die op een aanval leek naar de hond toe... niet iedere hond accepteerd dat!

ps: ik heb niet het gehele topic gelezen dus sorry als ik in herhaling val...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:41

Citaat:
Helemaal waar, maar wie ben jij dan om te zeggen dat de kinderen verkeerd zaten? Lachen

ik zeg alleen dat er 2 kanten aan een verhaal zitten

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:42

KiWiKo schreef:
Thom van mij waarschuuwd......... maar moet het niet in zn bolletje halen om ergens zijn tanden in te zetten........... hij is ze dan gelijk kwijt.

Orion, dat is een broodje aap verhaal

@ lima, de hond is verkeeerd klaar, kan je niet over discusseren......... ik ben een hondenliefhebber...... maar deze is gewoon fout geweest, al dan niet de schuld van de eigenaar.

Is vol op in het nieuws geweest (paar jaar terug al). Denk je serieus dat er geen kinderen bestaan die dieren mishandelen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:43

dat nietjes verhaal is een broodje aap Haha! en gaat al 20 jaar rond Lachen

Kinderen kunnen inderdaad heel rot doen tegen dieren, absoluut...... maar dat zullen ze niet in een klassikaal rijtje doen met de juf voorop

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:44

KiWiKo schreef:

Kinderen kunnen inderdaad heel rot doen tegen dieren, absoluut...... maar dat zullen ze niet in een klassikaal rijtje doen met de juf voorop

en juist doen kinderen het dan wel...
kinderen vinden het namelijk erg stoer tegenover hun klasgenootjes om dieren te pesten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:44

en dat gaat de begeleiding goed vinden denk je????

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:45

Ik weet een ding zeker, was het mijn hond geweest dan had hij nu dood geweest............ onacceptabel gedrag

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:46

Ik zeg ook neit dat het in dit geval zo is. We waren er niet bij, we weten niet wat er is gebeurd en de media kan alles zeggen wat ze willen nu. Het hele verhaal kan zo opgeblazen worden als de mensen maar willen en de enige die er de dupe van is is de hond die er niet om heeft gevraagd zo te worden als hij is. Rottig voor de kinderen die zijn gebeten, rottig voor de hond, baasje paar centjes kwijt, hond misschien zijn leven

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:46

KiWiKo schreef:
en dat gaat de begeleiding goed vinden denk je????

nou misschien niet... maar vaak is het kwaad dan al geschied.. Knipoog

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:47

KiWiKo schreef:

pfff, kom eens op mijn werk langs.
ik werk met 'moeilijke' kinderen, in een probleem wijk in utrecht, geloof me dat dit absoluut regelmatig gebeurd! wanneer een baasje de kids erop aanspreekt, kunnen ze nog een grote bek verwachten ook. uiteraard krijgen ze hiervoor op hun donder, maar het leed richting dier en baasje is op dat moment al geschied.
zeker in de grote steden! klassikaal rijtje of niet... behoorlijk schijt aan alles hoor!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 20:47

Dit staat op Nieuws.nl:

Citaat:
(Novum) - Een loslopende pitbull heeft in Den Haag drie kinderen gebeten. De basisschoolleerlingen waren maandag op weg naar het politiebureau, waar ze een rondleiding zouden krijgen. De hond beet de slachtoffers in hun armen. Het dier is door de politie in beslag genomen en overgebracht naar een dierenasiel.

Een 19-jarige Hagenaar liet zijn niet aangelijnde hond uit toen de kinderen kwamen langslopen. De pitbull rende op de kinderen af, die daardoor in paniek raakten en wegrenden. Het beest sprong tegen een aantal kinderen op en beet drie van hen in de arm. De eigenaar van de pitbull is aangehouden

Hij had die hond dus gewoon moeten aanlijnen. De eigenaar was fout en het dier had NOOIT mogen bijten.

Dat die kinderen wegrennen kun je ze niet kwalijk nemen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:48

Kom, welk kwaad, een verkeerde handbeweging Haha! Haha! of denk je dat de kids met stokken, nietapparaten ed over straat lopen Lachen

idd de enige die de dupe is, is de hond........ gelukkig heeft de hond er geen weet van

# roossie.......... hebben we het hier over probleemkinderen dan.......... ik dacht dat we het over een probleem hond haddenj

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:48

Cayenne schreef:
Dit staat op Nieuws.nl:

Citaat:
(Novum) - Een loslopende pitbull heeft in Den Haag drie kinderen gebeten. De basisschoolleerlingen waren maandag op weg naar het politiebureau, waar ze een rondleiding zouden krijgen. De hond beet de slachtoffers in hun armen. Het dier is door de politie in beslag genomen en overgebracht naar een dierenasiel.

Een 19-jarige Hagenaar liet zijn niet aangelijnde hond uit toen de kinderen kwamen langslopen. De pitbull rende op de kinderen af, die daardoor in paniek raakten en wegrenden. Het beest sprong tegen een aantal kinderen op en beet drie van hen in de arm. De eigenaar van de pitbull is aangehouden

Hij had die hond dus gewoon moeten aanlijnen. De eigenaar was fout en het dier had NOOIT mogen bijten.

Dat die kinderen wegrennen kun je ze niet kwalijk nemen.

wat wil je hier mee zeggen??

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:49

KiWiKo schreef:
Kom, welk kwaad, een verkeerde handbeweging Haha! Haha! of denk je dat de kids met stokken, nietapparaten ed over straat lopen Lachen

idd de enige die de dupe is, is de hond........ gelukkig heeft de hond er geen weet van

# roossie.......... hebben we het hier over probleemkinderen dan.......... ik dacht dat we het over een probleem hond haddenj

ze gingen niet voor niks naar het politiebureau Tong uitsteken Haha!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 20:49

Is dat niet duidelijk? Volgens jou werd de hond getreiterd? Verward

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:49

KiWiKo schreef:
Ik weet een ding zeker, was het mijn hond geweest dan had hij nu dood geweest............ onacceptabel gedrag

Ben ik mee eens, maar mijn hond zal dan ook niet zonder les te vinden zijn.
En ik had het ook niet over dit verhaal, maar telkens als er iets met deze rassen gebeurd hoor ik maar een golden, of labrador.
Daar kan ik echt niet tegen, het gaat daar niet om Lachen

Verder ben ik het eens met kiwiko

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:50

nu klinkt het alsof de hond wou spelen, de kinderen bang werden.. hond nog fanatieker werd en wat dus leiden tot een bijt.
ik vind dat dit een heel erge fout is van de eigenaar zoals het nu klinkt! en ook al treiteren kinderen dieren, als eigenaar kun je er gewoon voor zorgen dat ze niet in elkaars buurt komen! helemaal als je weet dat je hond speels/agressief kan zijn..