8ste slachtoffer anorexia in de modewereld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meisje23

Re: 8ste slachtoffer anorexia in de modewereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:11

anorexia is een hel!
echt niet iets waar je voor kiest, ik heb het nu al 5 jaar en veeeeel therapieen gehad, maar ppff wat een gevecht elke dag weer!!
gaat nu wel veel beter maar ik ben bang dat de obsessie met eten/gewicht etc. nooit helemaal weg gaat....

ach en dat mensen vaak kortzichtig reageren is opzich heel erg logisch, want het is ook gewoon heel moeilijk te begrijpen als je zelf nog nooit een eetstoornis hebt gehad!
maargoed ik kan er een boek over schrijven haha!!maar laat het hier nu wel bij.
als er mensen vragen hebben of dingen willen weten/begrijpen van een eetstoornis dan hoor ik het wel!

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:25

Weer een dood meisje...
de hele maatschappij steunt het mager zijn...
ik, met een bmi van ongeveer 19,5 ben 1 van de diksten van mijn klas...
waar gaat het naartoe ? Verdrietig

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 08:30

Verschrikkelijk... Ook voor d'r ouders...

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 08:52

Echt erg.... maar idd, het is een ziekte. Ik heb zelf geen anorexia, maar wel een behoorlijk vreemd eetgedrag. Ik probeer er van af te komen maar het is moeilijk, het lijkt wel onbedwingbaar. Erover praten doe ik niet thuis, want het zou mensen gaan teleurstellen, dat weet ik zeker. Gelukkig is het bij mij niet zo dat het gevaarlijk is voor mijn gezondheid, zoals bij dit model. En die ouders!! oh da's erg.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:10

Ja het is triest......ik schrok me al rot toen ik deze foto van haar zag. Dat ze nu overleden is verbaast me niks.

Afbeelding

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:48

Je kan je toch niet voorstellen dat dit toegelaten word! En dat mensen dat schijnbaar dan ook nog mooi vinden......

Roxy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 12:42

Wat een vreselijke foto! Dat mensen dat mooi vinden inderdaad Verward En dat het nog toegelaten word Verward Ik snap het niet mja :S

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:41

Ik dacht dat je als model mooi moest zijn.... Gestoord

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:42

Liedje schreef:
Lusitana schreef:
Ter kennisgeving dat er weer een slachtoffer is.
Niet dat het mensen met anorexia stopt.

Sommige mensen WILLEN wèl stoppen, maar kunnen (nog) niet stoppen...

Nee precies!
Een bekende van mij, die ligt in het ziekenhuis omdat het gewoon fataal werd ( lichamelijke conditie was nul en haar geest was ook verre van 100 ).
Ze was altijd al wat aan de magere kant, maar ze vond zichzelf nogsteeds te dik en ging weinig tot niks eten.
Van die toastjes, dat was haar middag-eten.
Wat ze thuis at weet ik niet?
Maar ze was echt vel over been.
Haar ouders probeerden ook op haar in te praten, maar je hebt totaal geen controle erover, want je kan niet altijd toezicht houden.
En op een end word het normaal, omdat je je dochter nooit anders hebt gezien dan dunnetjes.

Lijkt me echt vreselijk om je kinderen aan zoiets te verliezen, want dit is helemaal onbegrijpelijk.
Ik vind dat ze mensen onder een bepaald BMI moeten weigeren, dat als ze alleen al tegen ondergewicht aan zitten, dat ze die weigeren.
Maargoed, dat is onbereikbaar, want er zit een deuk in het beeld van de modellen.
En daarmee zeg ik niet dat het bij ieder model zo is hoor, zeker niet, maar 7 van de 10 modellen zijn te dun in mijn ogen.

Die foto van haar, wat afschuwelijk.
Ze heeft een mooi koppie, maar daar houdt het ook bij op ( vind ik ).
Ik vind ook meteen dat haar verhoudingen niet kloppen?
Haar hoofd is net iets heel groots.
Zo zag dat meisje, waar ik over vertel hierboven, er ook uit.
Die was er alleen nog iets erger aan toe, zelf haar wangen waren ingevallen.

meisje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:06

die foto is niet echt maar gefoto shopt of zoiets, dus die foto is NIET echt!!
dat weet ik omdat ik de echte foto naast deze heb gezien maar weet niet meer op welke site dat was...

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:40

http://images.google.be/imgres?imgurl=h ... &h=680&w=4

Links de bewerkte foto
Rechts de echte foto (ook nog heel wat mageren...)

En wat ik spijtig vind is mensen die zo kortzichtig zijn over deze ziekte :S
Ik zit ook regelmatig op pro-ana sites, en ik heb anorexia (en ik ben al heel blij dat ik eindelijk inzie dat ik 'ziek' ben) maar daarom ben ik nog niet eng!!
Het is zo moeilijk om een gewicht of een BMI op iemand te 'plakken' omdat ik niet extreem mager ben (ik heb net geen ondergewicht) maar toch heb ik anorexia, ik ken mensen die een normaal eetpatroon hebben en die dezelfde BMI hebben... zo zullen er ook modellen zijn die geen anorexia hebben maar wel mager zijn... wat moeten die dan doen... Achja de wereld zit soms gewoon wreed in elkaar..

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:44

wat erg om 2 dochters te verliezen in een half jaar tijd..

en die foto's.. bah bah.. sorry hoor maar vind dat niet mooi.. dan zie ik nog liever iemand die een buikje heeft dan zo'n iemand..

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:54

Waarom gaan mensen dat soort dingen photo-shoppen?
Het is al erg genoeg dat er mensen aan anorexia lijden, laten we er asjeblieft serieus over blijven.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:26

Jeetje, je zou er toch zo intrappen, die foto's!! Al zie je bij veel wel dat ze bewerkt zijn, maar bij veel andere zou ik het niet gezien hebben (bedankt voor dit inzicht by the way).
@pascaline: nee, mensen gaan er idd vanuit dat je als je anorexia (of aanverwanten) hebt dat je dan supersuperdun moet zijn, maar dat is volgens mij ook niet waar. Pas in het extreme stadium ga je er zo uitzien als die bekende foto's

Roxy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:30

Ik dacht eerst ook altijd dat als je zo dun was dat je dan Anorexia had. Nu weet ik al een tijdje dat dat dus niet zo is, volgens mij komt het inderdaad ook door al die extreme foto's. Al die modellen die zo dun zijn. Ik had trouwens niet door dat die foto bewerkt was zo echt lijkt het....

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:05

Pascaline schreef:
http://images.google.be/imgres?imgurl=h ... &h=680&w=4

Links de bewerkte foto
Rechts de echte foto (ook nog heel wat mageren...)

En wat ik spijtig vind is mensen die zo kortzichtig zijn over deze ziekte :S
Ik zit ook regelmatig op pro-ana sites, en ik heb anorexia (en ik ben al heel blij dat ik eindelijk inzie dat ik 'ziek' ben) maar daarom ben ik nog niet eng!!
Het is zo moeilijk om een gewicht of een BMI op iemand te 'plakken' omdat ik niet extreem mager ben (ik heb net geen ondergewicht) maar toch heb ik anorexia, ik ken mensen die een normaal eetpatroon hebben en die dezelfde BMI hebben... zo zullen er ook modellen zijn die geen anorexia hebben maar wel mager zijn... wat moeten die dan doen... Achja de wereld zit soms gewoon wreed in elkaar..

Sommige zie je duidelijk dat ze geshopt zijn idd. En sommige zijn ook zeer overdreven, maar het is spijtig dat sommige mensen ook werkelijk zo mager zijn of er naar streven (niet die super overdreven dan), mss dan niet in het modellen wereldje. En die echte foto's zijn ook een aantal zeer mager.

En ik vind het wel ‘eng’ dat er communities zijn die elkaar stimuleren om henzelf uit te hongeren (eng is mss raar woordgebruik, maar dat komt van dat hele magere mensen er eng uitzien). Ik vind het op zijn minst zorgelijk, dat is dan weer een nadeel van internet, zieke mensen komen zo sneller met elkaar in aanraking, wat in het geval van de ziekte van anorexia, dus heel negatief kan uitpakken.

Over het BMI; het is altijd nog iets oppervlakkigs, sommige mensen hebben een zwaardere bottenstructuur dan andere, waar BMI geen rekening mee houdt. Er zijn mensen die hebben een snel wekende schildklier, andere juist langzaam. Er kan dus zo af en toe idd een model bijzitten die een normaal eetpatroon heeft en toch nog te licht is, maar dat zal niet super veel voorkomen en ook dat valt wel optelossen. Tenzij iemand een zeer afwijkende schildklier heeft. Maar ach, er zijn ook mensen die graag model zouden willen worden, maar hebben volgens de modellenbureau’s geen mooie neus. Om dat nou wreed te noemen, de wereld is hard ja en je kunt niet alles hebben. Ik kan dus ook echt niet wakker liggen van dat ene meisje wat mss model wilde worden maar een snel werkende schildklier heeft en daardoor er niet komt, maar daartegen mss wel heel wat meisjes red van de dood door anorexia.

Btw, goed dat je nu kan erkennen dat je er aan lijdt, dat is volgens mij een grote stap naar genezing, suc6!
En mag ik je vragen waarom je nog wel regelmatig op pro-ana sites zit?

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:12

Oja nog iets dat ik even wil melden:
Ik vind die bewerkte foto's zelf echt lelijk! Zo wil ik absoluut nooit worden!
Ik wil niet mager zijn, ik wil gewoon mooi dun zijn...
Ivm die schildklier heb je idd gelijk knoffer, zo had ik het nog niet bezien Sigaar
Als ik zelf geen anorexia zou hebben zou ik zeggen: wat egoistisch van die meid om niet te eten terwijl haar zus er aan stierf, maar ik besef zelf dat je in die situatie niet anders 'kan', ik zelf denk vaak aan hoe hard ik sommige mensen kwets enz (vooral mijn ouders) en ik wil echt eten, véél eten, alleen kan ik het gewoon niet...
Ik zou echt pakken geld geven om gewoon 'gewoon' te kunnen zijn, al kon ik maar 1 dag weer normaal met eten omgaan ...
Het is echt een obsessie Verdrietig

@Knoffer: ik pb je even
Laatst bijgewerkt door Manuella23 op 28-02-07 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:16

Dat meisje ken ik Verdrietig ..
Wat vreselijk voor de ouders, allebei hun dochters overleden aan dezelfde vreselijke ziekte, in zo'n korte tijd..

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:43

Knoffer schreef:
Het is moeilijk te begrijpen idd. Maar dat heb ik met meer ziektes, zoals automulatie (weet eig. niet hoe je het precies schrijft, ik bedoel iig in jezelf snijden).

Stennisje schreef:
Die pro-ana's sporen elkaar toch ook via het internet aan om nog meer af te vallen?

Ze blijven elkaar steunen om gewicht te verliezen, zelfs als ze vel over been zijn.

Ja klopt, met 'thinspiration' foto's enzo. Echt ernstig en eng, ik krijg honger als ik dat soort sites en fora's zie.
Had er ooit beetje research naar gedaan.

Automutilatie Knipoog

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:44

Ja, was er al inmiddels achter Tong uitsteken

Mirr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:51

Sharmila schreef:
Ja het is triest......ik schrok me al rot toen ik deze foto van haar zag. Dat ze nu overleden is verbaast me niks.

Afbeelding

En die foto is ook ongelófelijk nep.
Afbeelding

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:54

Mirr: Die foto doet het niet bij mij

Irismacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:19

Afbeelding
Dit vond ik op die site, die benen. Het is toch echt niet normaal meer Dan vindt ik die reclame van dove echt goed (met de wat stevigere vrouwen).

Opzich heb ik een goed figuur, en kan ergens ook wel begrijpen dat modellen slanker moeten zijn. Maar zó slank als ik zie op die foto's vind ik echt te ver gaan. Dat is niet meer slank, ze hebben gewoon bijna geen vel meer?

Maargoed, al met al vind ik het hartstikke erg voor de ouders, 2 dochters verloren aan de zelfde ziekte in zo'n korte tijd. Moet toch echt verschrikkelijk voor haar zijn denk ik.

Mirr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:21

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:24

Ja die link had ik al gezien. Lachen Het was een plaatje van daar ofzo?