Docent schopt leerling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Docent schopt leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 13:47

De docent is tegenwoordig de ouder van de leerling? Verward

Raar!

Als er ooit een docent ook maar 1 vinger naar mijn kind uitsteekt is die voor mij, en goed ook!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 16:18

ShirleyA schreef:
Ik vind jouw opvattingen in deze echt niet kunnen! Jij hebt niet te slaan ookal vind jij dat het een corigerende tik is. Slaan hoort gewoon niet bij het onderwijs. Een docent of leraar moet les geven en niet slaan/schoppen. Als hij/zij dit niet aan kan moet er een ander vak gekozen worden.

Je hebt al een paar keer aangegeven dat een leraar die dit bij jou kind deed zijn baan zou verliezen... maar daarbij gaan we er vanuit dat jij jouw kind goed opvoedt en dat die zich dus min of meer fatsoenlijk zal gedragen op school. Ik heb een tijdje stage gelopen op een school en als ik zag wat die leerlingen daar zeiden... en als er dan naar huis werd gebeld om dat te melden gaven de ouders niet thuis en zeiden ze dat het kind thuis héél anders was en dat het wel aan de leraar of aan zijn/haar medeleerlingen zou liggen... Tsja, dan kan ik me ergens wel voorstellen dat je als docent een keer je geduld verliest. Natuurlijk mág het eigenlijk niet, en ik keur het ook niet goed, maar ergens kan ik het wel begrijpen. Zeker als je dag in dag uit getreiterd wordt door één bepaalde klas (en dat gebeurt), dan word je het op een gegeven moment natuurlijk een keer goed zat.

Een docent mag nóóit slaan, maar een leerling mag zijn docente eigenlijk ook nóóit uitmaken voor 'vieze prutsmuts'. Natuurlijk is een kind schoppen een teken van zwakte, maar als de situatie zover is geëscaleerd dat een docent zoiets doet, zul je daarvoor ook vaak een deel van de verantwoordelijkheid bij de klas, de ouders van bepaalde kinderen en/of het schoolbestuur kunnen zoeken. Het is natuurlijk niet zo dat kinderen éindeloos mogen treiteren en zich misdragen en dat een docent die dan één keer uitschiet direct een onmens en een beest is.

Dat gezegd, ik vind het op zich ook wel weer logisch dat er een reactie is gegeven op het gedrag van deze docent. Hoe begrijpelijk zijn actie ook is, hij had het tóch niet mogen doen. Als deze klas hem zo het bloed onder de nagels vandaan haalde, had hij eigenlijk andere maatregelen moeten treffen. Maar ik denk wel dat de zaak te complex is om alleen maar de leraar de schuld van deze situatie te kunnen geven.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 17:04

ShirleyA schreef:
Sorry hoor UK_eef maar jij zal NOOIT de ouder zijn van een leerling! Ik vind dat echt een idiote opmerking! MIjn kind is alleen v mij en een docent zal nooit zijn ouder worden en dient zich ook te gedragen als docent en niet als ouder! Zal toch zo zijn zeg dat zijn juf mijn zoon als haar kind gaat zien........

@ Shirley: jij behoort ook niet tot de doelgroep welke ik bedoel. Jij voedt je zoon/dochter goed op, leert ze de normen & waarden en toont interesse voor wat je kind allemaal meemaakt op school. Wat de betreffende leerling uit het artikel doet spreekt daar zeker niet van.

Echter, je wilt niet weten hoeveel kinderen ik heb die thuis slecht behandeld worden/verwaarloosd. Voor deze kinderen zijn de docenten de opvoeders. Er gebeurd heel veel op school waar het thuisfront geen idee van heeft. Andersom ook natuurlijk. Docenten zien hoe de kinderen zich in grote groepen gedragen, met wie zij omgaan en wat zij ''uitvreten'' als papa en mama niet in de buurt zijn.

Ik hoor (heb het zelf gelukkig nog nooit meegemaakt) dat als docenten proberen de kinderen op het rechte pad te houden dat het thuisfront daar bitter weinig interesse voor toont. Dit is ook het type kinderen wat veel behoefte heeft aan begeleiding omdat ze het van huis uit niet zijn gewend.

Neemt niet weg dat ik persoonlijk niets heb tegen een corrigerende tik. Je zult het mij echter nooit zien doen omdat dit niet meer in de hedendaagse maatschappij past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 17:13

Je mag als leraar nooit een leerling slaan, of je dat nou corrigerend bedoelt of niet

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 17:18

paardje2005 schreef:
als diegene het uitdaagt vind ik van wel. doelloos schoppen en slaan vind ik ook niet kunnen. maar in dit geval terecht. die pubers krijgen thuis alle vrijheid omdat de opvoeding steeds meer op de school word afgeschoven. dan moet er orde zijn en stilte in de klas, en soms kun je dat alleen op deze manier afdwingen.

je kunt niet eeuwig lief blijven vragen of ze alsjeblieft stil willen zijn en op hun plaats willen blijven zitten en niet met etenswaar door de klas willen gooien

sorry , maar dit vind ik dus nergens op slaan
je blijft gewoon van elkaar af, maakt niet uit wat de reden is

en die leraar stuurt ze anders maar de klas uit en als het vaker voorkomt gaat hij maar naar de mentor

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:19

Fixture, ik zag een keer een docent een leerling de klas uitsturen, waarop die leerling de docent voor rotte vis begon uit te maken, vervolgens naar buiten liep en de deur keihard dichtsloeg met nog een paar beledigingen na. Probleemleerlingen 'gewoon de klas uitsturen' is dus wel erg simpel gesteld; er zijn leerlingen die je de klas niet eens uitkrijgt.

Natuurlijk zijn dat de extreme gevallen, maar die komen dus wel voor. Het is dus niet zo dat een leraar het altijd maar eventjes makkelijk op kan lossen. Soms is de verhouding leerling-leraar zo verschrikkelijk scheef of verpest, dat het voor een leraar ook niet meer op te lossen is. Gelukkig niet zo vaak, maar het komt wel voor. Wij weten niet wat er verder aan de hand was in deze situatie, wij hebben er geen idee van wat er verder allemaal speelde (al zijn hier in het topic al een paar dingen aangehaald die niet zo fraai zijn).

Nogmaals, ik keur het schoppen van een leerling ábsoluut niet goed. Ik kan het echter wel begrijpen en denk dat er in dit topic door sommige mensen érg snel geoordeeld wordt.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:28

Nimue schreef:
Fixture, ik zag een keer een docent een leerling de klas uitsturen, waarop die leerling de docent voor rotte vis begon uit te maken, vervolgens naar buiten liep en de deur keihard dichtsloeg met nog een paar beledigingen na. Probleemleerlingen 'gewoon de klas uitsturen' is dus wel erg simpel gesteld; er zijn leerlingen die je de klas niet eens uitkrijgt.

Natuurlijk zijn dat de extreme gevallen, maar die komen dus wel voor. Het is dus niet zo dat een leraar het altijd maar eventjes makkelijk op kan lossen. Soms is de verhouding leerling-leraar zo verschrikkelijk scheef of verpest, dat het voor een leraar ook niet meer op te lossen is. Gelukkig niet zo vaak, maar het komt wel voor. Wij weten niet wat er verder aan de hand was in deze situatie, wij hebben er geen idee van wat er verder allemaal speelde (al zijn hier in het topic al een paar dingen aangehaald die niet zo fraai zijn).

Nogmaals, ik keur het schoppen van een leerling ábsoluut niet goed. Ik kan het echter wel begrijpen en denk dat er in dit topic door sommige mensen érg snel geoordeeld wordt.

als de leerling zich zo blijft gedragen en het eruit sturen niet helpt kan je dan niet overgaan op andere alternatieven ofzo?

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 21:24

UK_eef schreef:
@ Shirley: jij behoort ook niet tot de doelgroep welke ik bedoel. Jij voedt je zoon/dochter goed op, leert ze de normen & waarden en toont interesse voor wat je kind allemaal meemaakt op school. Wat de betreffende leerling uit het artikel doet spreekt daar zeker niet van.

Echter, je wilt niet weten hoeveel kinderen ik heb die thuis slecht behandeld worden/verwaarloosd. Voor deze kinderen zijn de docenten de opvoeders. Er gebeurd heel veel op school waar het thuisfront geen idee van heeft. Andersom ook natuurlijk. Docenten zien hoe de kinderen zich in grote groepen gedragen, met wie zij omgaan en wat zij ''uitvreten'' als papa en mama niet in de buurt zijn.

Ik hoor (heb het zelf gelukkig nog nooit meegemaakt) dat als docenten proberen de kinderen op het rechte pad te houden dat het thuisfront daar bitter weinig interesse voor toont. Dit is ook het type kinderen wat veel behoefte heeft aan begeleiding omdat ze het van huis uit niet zijn gewend.

Neemt niet weg dat ik persoonlijk niets heb tegen een corrigerende tik. Je zult het mij echter nooit zien doen omdat dit niet meer in de hedendaagse maatschappij past.

tuurlijk zal je probleem kinderen er tussen hebben dat zie ik in de klas v mijn zoontje ook wel. Maar dan nog is een corrigerende tik niet goed te praten. Er zullen andere maatregelen getroffen moeten worden. Want zoals er ook hier is geschreven zijn er ook leerlingen die hun leraren voor rottevis uitmaken (dat zou ik echt niet accepteren v mijn kind: hij heeft respect te hebben voor anderen en zeker voor zijn juf/meester) daar moet natuurlijk iets mee gedaan worden maar niet met slaan oplossen. Slaan is nooit een antwoord. En idd niet meer van deze tijd. Het probleem toch meer bij de ouder leggen en deze dus wat 'opvoeden'.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 21:30

Nimue schreef:
lEen docent mag nóóit slaan, maar een leerling mag zijn docente eigenlijk ook nóóit uitmaken voor 'vieze prutsmuts'. Natuurlijk is een kind schoppen een teken van zwakte, maar als de situatie zover is geëscaleerd dat een docent zoiets doet, zul je daarvoor ook vaak een deel van de verantwoordelijkheid bij de klas, de ouders van bepaalde kinderen en/of het schoolbestuur kunnen zoeken. Het is natuurlijk niet zo dat kinderen éindeloos mogen treiteren en zich misdragen en dat een docent die dan één keer uitschiet direct een onmens en een beest is.

Ben t helemaal met je eens dat een leerling nooit zijn docent mag uitschelden. Dat kan ook niet door de beugel.
Maar als de zaken zo uit de hand gaan lopen dat schoppen je antwoord is ben je als docent veel te ver gegaan en had je eerder moeten inzien dat er iest moet gebeuren. Nee kinderen mogen hun docent niet uitschelden maar een volwassene wordt toch geacht iets anders te handelen dan slaan/schoppen.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 11:16

fixture schreef:
als de leerling zich zo blijft gedragen en het eruit sturen niet helpt kan je dan niet overgaan op andere alternatieven ofzo?

Zoals? Het kind van school sturen is een allerlaatste redmiddel, maar als kinderen geen respect hebben voor de corrigerende maatregelen binnen hun school (eruit sturen, nablijven, schorsing, er zijn kinderen die dat geen bal kan schelen) wordt het echt heel moeilijk om een goede relatie met zo'n kind te houden als docent.

Natuurlijk is het de docent te verwijten dat hij dit gedaan heeft, maar ik denk niet dat het alléén de docent te verwijten is. De leerling heeft zich ook goed misdragen, en wie weet hoe vaak deze docent al met een mentor o.i.d. over deze leerling in gesprek is gegaan? Op een gegeven moment kun je als docent niet meer zoveel; als leerlingen echt geen respect voor je hebben, is het heel moeilijk goed met ze te blijven omgaan.

Nou zou je kunnen zeggen dat iemand die niet automatisch respect krijgt niet geschikt is voor het lerarenvak, maar dat is ook een beetje kort door de bocht.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:10

Nimue schreef:
De leerling heeft zich ook goed misdragen, en wie weet hoe vaak deze docent al met een mentor o.i.d. over deze leerling in gesprek is gegaan? Op een gegeven moment kun je als docent niet meer zoveel; als leerlingen echt geen respect voor je hebben, is het heel moeilijk goed met ze te blijven omgaan.

Maar dat kan nu ook niet meer. De docent heeft niet meer respect verworven met zijn actie. Dat het moeilijk is om in dergelijke situaties correct te handelen, dat geef ik helemaal toe. Dat je als school op een bepaald moment haast geen mogelijkheden meer hebt om in te grijpen, dat weet ik ook. Dat is erg genoeg.
Maar hiermee bereik je ook in dat opzicht alleen maar een averechts effect! Je geeft hiermee aan alle leerlingen een signaal dat je het als school niet in de hand hebt. De leerkracht en de school hebben hiermee meer respect en autoriteit verspeeld dan dat ze hebben gewonnen! Alleen om die redenen al moet je het als docent niet zo ver laten komen.

Citaat:
Nou zou je kunnen zeggen dat iemand die niet automatisch respect krijgt niet geschikt is voor het lerarenvak, maar dat is ook een beetje kort door de bocht.

Inderdaad, maar wel moet er dan iets gedaan worden. Daarin heeft de schoolleiding een behoorlijke rol lijkt mij (docentenbegeleiding, extra maatregelen tegen de klas, etc). Het zal niet in alle gevallen helpen, maar in veel gevallen wel.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:15

Als een leerling zo doet hoeft het echt niet altijd te liggen aan de opvoeding thuis. Verkeerde vrienden is vaak de reden waarom kinderen zo doen.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:33

Shadow0 schreef:
Maar dat kan nu ook niet meer. De docent heeft niet meer respect verworven met zijn actie. Dat het moeilijk is om in dergelijke situaties correct te handelen, dat geef ik helemaal toe.

Je hebt helemaal gelijk, hoor. Op deze manier verkrijg je ook geen respect. Maar de docent deed dit natuurlijk ook allang niet meer om respect te verkrijgen, maar gewoon uit onmacht en frustratie. Helemaal fout, maar ergens denk ik dat we het gevoel allemaal wel kennen: iemand zó graag eens een rotschop willen verkopen. Je mag er NOOIT naar handelen vind ik, maar ik kan het ook niet volledig veroordelen.

Citaat:
Daarin heeft de schoolleiding een behoorlijke rol lijkt mij (docentenbegeleiding, extra maatregelen tegen de klas, etc). Het zal niet in alle gevallen helpen, maar in veel gevallen wel.

Absoluut, ik denk dat het echt belangrijk is om docenten goed te begeleiden. Het is niet niks, zomaar even voor een klas gaan staan en zien dat je dat redt. Dat doe je niet zomaar even (enkele uitzonderingen daargelaten), daar moet goed begeleid worden. En een docent moet ook latijd het gevoel hebben dat hij ergens terecht kan: bij een coach, een ervaren collega, een mentor, weet ik veel...

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:20

Ramonalover schreef:
Onze meester van geschiedenis schopt altijd tegen je tafel aan heel hard dat die in je buik schiet Boos! ook echt een banketstaaf

Ik noem dit echt sterke verhaaltjes hoor.. Leerlingen kunnen alles zó overdrijven. Een ging lerares had een keer een heel irritant kind uit mijn klas bij de les willen halen, door voor haar gezicht langs te wapperen, maar dat kind draaide zich om en 'pets'. Door de school ging dat "Janneke haar leerlingen mishandelde". Jezus Scheve mond

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:07

Nimue schreef:
Absoluut, ik denk dat het echt belangrijk is om docenten goed te begeleiden. Het is niet niks, zomaar even voor een klas gaan staan en zien dat je dat redt. Dat doe je niet zomaar even (enkele uitzonderingen daargelaten), daar moet goed begeleid worden. En een docent moet ook latijd het gevoel hebben dat hij ergens terecht kan: bij een coach, een ervaren collega, een mentor, weet ik veel...

Absoluut... ik lees regelmatig het blaadje van de AOB (was vroeger interessanter dan nu overigens) en elke beginnende docent geeft dat onveranderlijk aan: er moet iemand in de buurt zijn waar je op terug kunt vallen, die een klein beetje in de gaten houdt of alles goed blijft gaan, die kan helpen voor de problemen escaleren.

Dit begint overigens een klein beetje door te dringen, want 'docentenbegeleider' krijgt langzamerhand erkenning als aparte taak (met bijscholing, beschikbare uren in het rooster ipv in je vrije tijd, etc)

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 12:15

Genee schreef:
Ramonalover schreef:
Onze meester van geschiedenis schopt altijd tegen je tafel aan heel hard dat die in je buik schiet Boos! ook echt een banketstaaf

Ik noem dit echt sterke verhaaltjes hoor.. Leerlingen kunnen alles zó overdrijven. Een ging lerares had een keer een heel irritant kind uit mijn klas bij de les willen halen, door voor haar gezicht langs te wapperen, maar dat kind draaide zich om en 'pets'. Door de school ging dat "Janneke haar leerlingen mishandelde". Jezus Scheve mond

En dus is t verhaal van Ramonalover gelogen???????

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 12:21

ik vind het wel vreemd dat er nu zo'n drama van gemaakt word
ik ben ook geschopt door een leeraar (die werd niet geschorst omdat er geen vervanging was)
is het nu zo'n enorme misdaad dat het nu wereldwijd bekend gemaakt moet worden ?????

een leerling schoppen is nooit goed het is te taak van de ouders het kind terecht te zetten doormiddel van straf of huisarest of iets dergelijks
niet die van een leeraar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 12:31

ik weet het niet, waren ze op mijn vorige school maar zo.. we hadden 1 lerares, die vloekte, vertelde haar hele sexleven met alle details (wat ik dus echt niet hoef te horen) schopt je om niets de les uit, heeft ook een leerling geslagen, en maakte er gewoon een sport van om zo veel mogelijk leerlingen uit de les te zetten, hadden ze die maar geschorst of ontslagen.. daar kwam nog bij dat ze op de school computers op datingsites zat (ze was lesbie) en er gewoon bij stond te lachen als een meisje geslagen werd door de jongens.. lachtte je uit enz, dit vind ik veel erger dan 1 schop..

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 12:35

dees_daan schreef:
ik weet het niet, waren ze op mijn vorige school maar zo.. we hadden 1 lerares, die vloekte, vertelde haar hele sexleven met alle details (wat ik dus echt niet hoef te horen) schopt je om niets de les uit, heeft ook een leerling geslagen, en maakte er gewoon een sport van om zo veel mogelijk leerlingen uit de les te zetten, hadden ze die maar geschorst of ontslagen.. daar kwam nog bij dat ze op de school computers op datingsites zat (ze was lesbie) en er gewoon bij stond te lachen als een meisje geslagen werd door de jongens.. lachtte je uit enz, dit vind ik veel erger dan 1 schop..

En jouw ouders hebben er niets tegen ondernomen?????/
Ze was er bij mij niet mee weg gekomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 12:37

jawel, als je weet hoe vaak mijn moeder aan de telefoon heeft gehangen en op school is geweest.. het hielp niets, we maakten afspraken, oke ik mocht de les weer in, ik loop het lokaal in en moest weer weg, dus weer bellen enz, we hebben toen een klacht ingediend, ik weet zo niet meer hoe het heette, maar dat was voor klachten over docenten, mijn broer heeft op een andere school ook les van haar gehad, en zijn vrouw ook, dit is al de 3e school waar ze lesgeeft, dus ik denk dat ze haar niet zomaar konden ontslaan.. ik vond dit ook véél te ver gaan, ze hadden haar allang moeten onstlaan, maar ze geeft daar nu nog steeds les..

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:02

Als een docent zijn/haar sexleven uit de doeken doet op school moet hij/zij per direct weg! Smerig vind ik dat je daar leerlingen mee lastig gaat vallen! Volgens mij is dat een hele gegronde reden om haar per direct te ontslaan.

Fijn een geprek of jij weer de klas in mag...... volgens mij ging t er om of zij nog de klas in kan........ Zij doet toch idiote dingen?! EN dan geeft ze dus nog steeds les.... walgelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:12

vind ik idd ook, er zijn al zoveel ouders geweest die op school geweest zijn, met de directeur gepraat hebben, de moeder van mijn ex is zelfs nog mee geweest, hebben flinke ruzie gehad daar, wij zelf hebben 2 klachten ingediend tegen haar, ik vind het ook onvoorstelbaar dat zo iemand nog les mag geven daar, en idd ik vond het ook ziek dat ze dat allemaal verteldde, hoef echt al die details niet te weten, wat zij allemaal met haar vriendin uitspookt.. dit was in mijn examenjaar, heb echt heel veel gemist door het gesodemieter.. mijn ex (toen nog vriend) zijn zus kreeg een baby, was nog de vraag of het allemaal goed ging, zijn moeder beldde mij, dus ik liep de klas even uit, draait ze de deur gewoon op slot!, een vriendin van mij zat bij de deur, dus die heeft het slot er afgedaan, en heb mn spullen gepakt, en meteen weer naar man gegaan, die zei dat het nu echt opgelost was! dus niet..dit was 1 van de weinge keren dat ik de les al in mocht, meestal kwam ik niet eens verder dan de deur. ik onze klas zaten we met zn 23en in 1 les heeft ze 18 leerlingen uitgestuurd.. er zaten er dus nog 5.. heb zelfs veel leraren e.d gesproken die niet snapten dat ze er nog was
er zal vast iets geweest zijn waardoor ze haar niet konden ontslaan, belachelijk..

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 21:44

Nimue schreef:
fixture schreef:

Zoals? Het kind van school sturen is een allerlaatste redmiddel, maar als kinderen geen respect hebben voor de corrigerende maatregelen binnen hun school (eruit sturen, nablijven, schorsing, er zijn kinderen die dat geen bal kan schelen) wordt het echt heel moeilijk om een goede relatie met zo'n kind te houden als docent.

Natuurlijk is het de docent te verwijten dat hij dit gedaan heeft, maar ik denk niet dat het alléén de docent te verwijten is. De leerling heeft zich ook goed misdragen, en wie weet hoe vaak deze docent al met een mentor o.i.d. over deze leerling in gesprek is gegaan? Op een gegeven moment kun je als docent niet meer zoveel; als leerlingen echt geen respect voor je hebben, is het heel moeilijk goed met ze te blijven omgaan.

ja ookal hebben ze zich allebei misdragen
de leraar hoort boven de leerling te staan
punt

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 22:09

Ondanks dat in de leraren-opleidingen zoveel aandacht word besteed aan orde houden, ik moet nu een interessant boek lezen: "De orde in orde vernieuwd", schijnt het wel dat orde houden het allergrootste struikelblok van leraren is. Ik hoor iedereen in mijn klas over: "Ja, en wat moet ik doen als ze niets van mij aannemen?" en dergelijke.

Jammer dat deze man deze vergissing had gemaakt. Het is zonde om leraren uit het onderwijs te sturen vanwege het leraren tekort. De scholen zijn blij met eenieder die les wil geven want er zijn geen vervangers. Daarnaast zijn de strafmogelijkheden ook zeer beperkt en als je kijk naar de bereidheid van leerlingen om actief mee te doen is ook dat zeer betreurenswaardig. Ik kan begrijpen dat deze man zijn geduld is verloren en die jongen een schop gaf maar sommige leerlingen zijn zulke klieren!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:06

Onyx88, Wat een geruststellende gedachten dat een toekomstig leraar begrip heeft voor een docent die schopt....... dat geeft een goed en veilig gevoel!

Diep triest vind ik dit, ga liever een ander vak studeren. Beter geen leraar dan een die slaat of schopt!