Ik schaam me rot

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charmotte

Re: Ik schaam me rot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 20:01

Machie schreef:
Ik vond Saman geweldig! Wat een leuke vrolijke en spontane vent was dat Lachen Ook in de omgang met anderen. Heel sociaal!

Ze hebben hem niet voor niets gevraagd voor dat programma. zo komen ze erg goed over, en begrijp me niet verkeerd ik heb niks tegen buitenlanders maar opeens lijkt heel bokt zoo super sociaal, laten we eerlijk zijn er zitten ook veel slechte bij (en nee ik beoordeel niet gelijk iedereen) en nl wordt veelste vol. ik heb het programma trouwens niet gezien en als ik het zo lees kan het gedrag van die rolf ook echt niet, beetje respect mag wel.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 20:35

Charmotte schreef:
Machie schreef:
Ik vond Saman geweldig! Wat een leuke vrolijke en spontane vent was dat Lachen Ook in de omgang met anderen. Heel sociaal!

Ze hebben hem niet voor niets gevraagd voor dat programma. zo komen ze erg goed over, en begrijp me niet verkeerd ik heb niks tegen buitenlanders maar opeens lijkt heel bokt zoo super sociaal, laten we eerlijk zijn er zitten ook veel slechte bij (en nee ik beoordeel niet gelijk iedereen) en nl wordt veelste vol. ik heb het programma trouwens niet gezien en als ik het zo lees kan het gedrag van die rolf ook echt niet, beetje respect mag wel.

Hmm.. ik vind dit weer een beetje een kort-door-de-bocht reactie. Ja er zitten ook 'slechte' bij, maar ik heb jarenlang op zuid tegenover een stel aso gewoond (geluidsoverlast, gooide complete inboedels naar buiten, stookte altijd fikkies voor de deur etc.) en dit waren toch echt rasechte hollanders. 'Slechte' heb je dus overal.

NL wordt te vol.. goh waar heb ik die uitspraak eerder gehoord? Dan dus maar mensen weigeren die huis en haard hebben moeten verlaten vanwege oorlog? Misschien moeten we eens meer bij ons zelf te raden gaan en ons zelf afvragen waarom het niet goed loopt tussen verschillende bevolkingsgroepen. Als meer dan de helft van NL reageert zoals Rolf dan snap ik dat wel. Leef en laat leven, en relativeer zo nu en dan, dan valt alles echt wel mee.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 20:40

tuurlijk, je hoort mij niet zeggen dat er geen slechte nederlanders zijn. zeker niet, en ik wil ook niemand over 1 kam scheren en ik vind ook niet dat je die mensen dan maar niet moet helpen, maar ik heb het nu ook over de buitenlanders die maar naar nl komen omdat het daar allemaal zo makkelijk gaat (uitkeringkje hier uitkeringkje daar).

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 20:42

Ik heb het gemist maar geloof niet dat ik dat heel erg vind als ik dit zo lees
zou die jongen zich zelf niet rot schamen als hij dit terugziet op tv?!

Mijn zusje heeft trouwens ook meegedaan met Puberruil (Puberruil Extra)
ze is naar de Oekraine geweest, en een meisje uit Oekraine bij ons Haha!
Dus wij als gezin zijn nu ook "beroemd" Tong uitsteken

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 20:42

Kaat18 schreef:
NL wordt te vol.. goh waar heb ik die uitspraak eerder gehoord? Dan dus maar mensen weigeren die huis en haard hebben moeten verlaten vanwege oorlog? Misschien moeten we eens meer bij ons zelf te raden gaan en ons zelf afvragen waarom het niet goed loopt tussen verschillende bevolkingsgroepen. Als meer dan de helft van NL reageert zoals Rolf dan snap ik dat wel. Leef en laat leven, en relativeer zo nu en dan, dan valt alles echt wel mee.

en dat is zeker niet alleen de schuld van de nederlanders, de buitenlanders vormen steeds grotere groepen, denken dat ze alles kunnen maken, kijk naar scholen.. ze vormen daar groepen en denken dat ze boven iedereen staan. de hollanders zijn zogenaamd niks.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 20:45

Eventjes schaamde ik mij weer voor het Nederlander zijn.. hoewel dat programma wel vaak verkeerde beelden geeft moet ik zeggen hoor.. er worden nogal vaak extreem racistische jongens geruild met een buitenlandse.
Hoe die Rolf ook raar deed met dat kokspak aan 'ik zie er nu uit als een mongool', hij zet zichzelf meer voor 'mongool' door zijn manier van denken, doen en praten.

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 20:46

Die Rolf woont dan vlak bij mij!!
Heb het programma helaas niet gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 20:46

Ik heb het zelf niet gezien, maar vind die uitspraken wel heftig.... Lips are sealed

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 20:53

Ik heb het ook gezien.. ik dacht zo; hmm.. en dat woont toch nog wel dicht bij mij..

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 20:58

Ik ga nog even kijken.
Ik ben zelf ook en boerendochter en woon in Drenthe, maar ik ben het absoluut niet met de standpunten van Rolf eens. Helaas ken ik genoeg mensen die nog wel zo denken...

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 21:22

@Charmotte: gedeeltelijk ben ik het met je eens, er zijn mensen die profiteren van onze zorgstaat en dat onterecht is omdat ze er eigenlijk geen recht op hebben en ook niets bijdragen aan de zorgstaat in de vorm van sociale lasten etc.

Wat betreft de groepen vormen op scholen e.d.: ja dat is niet normaal, maar ik denk dat er ook een probleem is met de samenleving en de manier van opvoeden (normen en waarden meegeven van huis uit).

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 21:29

Ik heb het ook gezien.... Nagelbijten / Gniffelen
Dat er zulke dómme boerenpummels in Nederland wonen zeg.... Afbeelding

Echt té erg, aan dat soort mensen heb ik echt een hekel. Zo'n 'buitenlander' die hartstikke zijn best doet, en dan zo'n associale l*l die zo dom als het achtereind van een varken is.. En die domme heeft het veel makkelijker omdat hij een andere huidskleur heeft... Hoe ziek kan de wereld zijn zeg..

Op de trekker melk halen bij boer Piet ofzo Rolleyes Tong uitsteken

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 21:30

Paula schreef:
Hoe die Rolf ook raar deed met dat kokspak aan 'ik zie er nu uit als een mongool', hij zet zichzelf meer voor 'mongool' door zijn manier van denken, doen en praten.

Hij leek juist minder op een mongool met dat pak aan... Nagelbijten / Gniffelen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 21:35

Ik heb het niet gezien: maar hoe jij het hier schrijft; Wat een botte onbeleefde, ... boer!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 22:07

Charmotte schreef:
Machie schreef:

Vooral je uitspraak verderop, uitkeringkje hier, uitkerinkje daar staat me erg tegen Scheve mond Saman was een politieke vluchteling. Dat is zo anders imo dan de gastarbeiders die wij nederlanders zelf deze kant op hebben gehaald en omdat er geen werk maar voor ze was ivm machines, uitkeringen krijgen. En vervolgens vinden wij nederlanders dat het mensen zijn die niks willen. Wij nederlanders hebben ze zelf in hokjes gedrukt en 'onderdrukt'.

Tuurlijk, slecht volk heb je overal. Echt niet alleen 'buitenlanders'. IK kan erg slecht tegen mensen die zeggen, net als rolf, 1 goede buitenlander maakt nog niet dat ik ze goed vind.

Nou, kom maar op met alle reactie's Tong uitsteken Ik beoordeel mensen op persoon, niet op kleur, uiterlijk, enz enz.

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 22:21

Machie schreef:
[Tuurlijk, slecht volk heb je overal. Echt niet alleen 'buitenlanders'. IK kan erg slecht tegen mensen die zeggen, net als rolf, 1 goede buitenlander maakt nog niet dat ik ze goed vind.

en 1 lompe boer maakt het gehele platteland ook niet lomp. slecht volk heb je idd overal, en volgens mij is het geen toeval dat ze die nou net voor dit programma hebben geselecteert.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 01:16

Charmotte schreef:
(uitkeringkje hier uitkeringkje daar).

Pffffffffffffff..... En diepe zucht.... Alsof jij de inburgeringstoets met vlag en wimpel zou doorstaan!

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 11:35

Machie schreef:
Vooral je uitspraak verderop, uitkeringkje hier, uitkerinkje daar staat me erg tegen Scheve mond Saman was een politieke vluchteling. enz.

ik heb het nu over buitenlanders in het algemeen, niet speciaal over die saman.
zoals MRmichiel al zegt hebben ze hun niet voor niets geselecteerd, zo komen de hollanders maar weer over als botte racisten en de buitenlanders als de mensen die zich volledig aanpassen. terwijl iedereen wel weet dat dat lang niet altijd zo is.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 11:37

Olympia96 schreef:
Charmotte schreef:
(uitkeringkje hier uitkeringkje daar).

Pffffffffffffff..... En diepe zucht.... Alsof jij de inburgeringstoets met vlag en wimpel zou doorstaan!

en omdat ik 1 spellingsfoutje maak zou ik geen echte hollander zijn ofzo?
je hoort mij ook niet zeggen dat alle buitenlanders geen fouten mogen maken, ik vind wel dat ze nederlands moeten leren, maar dat ze geen fouten mogen maken hoor je mij niet zeggen, ik snap ook dat het moeilijk voor ze is.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 14:41

ik denk niet dat jullie het zo zwaar moeten zien het was eerder humoristisch dan echt serieus.
En tja die rolf.... ik vond hem wel leuk en zeker een gevoel voor humor alleen dat weet hij zelf niet haha.
En saman was gewoon een toffe peer echt een mega gezellige jongen.
En dan zeggen we dat moslims de vrouw onder drukken?
Ik geloof dat de enige vrouw die onde drukt werd rolfs moeder was.
Ze doet alles en niemand die haar helpt,tenminste dat haalde ik eruit.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 15:04

Ach we hebben nu 500 jaar Langelose inteelt aan het werk gezien Haha!
Die Rolf kent maar een woord: BIER, en verder gaat zn kleikop niet Haha! Hij maakte gewoon een karikatuur van zichzelf Tong uitsteken
Saman heeft een goed voorbeeld gesteld. Hij is een intelligente jongen die niet aan vooroordelen vastzit. Nou kan ik me ook voorstellen dat hij, door zijn verleden, veel volwassener en ruimdenkender in het leven staat als Rolf.
Maar het verschil was wel erg groot Haha! Haha!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:15

't Is jammer dat die Rolf ook een karikatuur maakte van 'boeren' in het algemeen. Tjongejonge, wat was die knakker bekrompen, echt niet te geloven . Natuurlijk doen ze voor dit soort programma's aan typecasting Ja , maar ik vind het véél leuker om te zien hoe mensen er dan toch het beste van maken, zich inleven in hun nieuwe situatie en daar een hoop van opsteken.

Hoe Saman het deed in gezin van Rolf heb ik niet meer gezien helaas, toen had ik het programma van ergernis allang weggezapt.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:21

Ik had het ook gezien, vreselijk Scheve mond. Echt bah, wat walg ik van zulke mensen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:53

Bienotje schreef:
Wel eens over nagedacht dat ze de types casten waarbij ze het meest spraakmakende TV krijgen?

Als we nu gaan suggereren aan de hand van dit tv-programma dat iemand zo´n beeld heeft van boeren dan vind ik dat eerlijk gezegd ook wel erg kortzichtig..

Dit soort TV kan ik me niet druk om maken, vond het precies waarvoor TV is gemaakt.. Vermaak dus!! Knipoog

Dit is de enige reactie waarin ik me kan vinden. Het was duidelijk de bedoeling van de programmamakers om Rolf neer te zetten als domme boer.
Volgens mij is het een gewone, aardige jongen die zich simpelweg veilig voelt in zijn eigen vertrouwde omgeving en toen hij daar werd uitgehaald daar niet helemaal goed mee om kon gaan. Als je bijv. hoorde hoe vaak hij bij de buurman kwam meehelpen de koeien verzorgen, omdat hij dat gewoon leuk vond, dan denk ik: dat is geen slechte jongen. Maar dat moest je er wel uithalen want op dat soort dingen werd niet de nadruk gelegd, dat is niet interessant genoeg.
Samman was een leuke jongen, niks mis mee. Maar hij heeft allang geleerd zich aan te passen in een vreemde omgeving en had daarmee een groot voordeel ten opzichte van Rolf.
Ik denk dat als de hele wereld alleen uit Rolfen en Sammans bestond, we het zo slecht nog niet hadden, want ze waren allebei eerlijk, rechtdoorzee en niet bang om te werken. Eigenlijk hadden ze dus veel overeenkomsten...

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:00

heb het niet gezien(belg) maar ik kan alleen maar medelijde met die ROLF hebben Ach gut
Moet toch erg zijn om zo dom en kortzichtig te zijn?