Een derde snacks bevat Paardenvlees!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Een derde snacks bevat Paardenvlees!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:34

Goed vlees gaat wat ik gehoord heb veel naar frankrijk.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:37

IKbenEllen schreef:
Jeetje dat dit in het nieuws moet zeg, is toch algemeen bekend....in alles uit de friettent zit paardenvlees, behalve in de friet en de kaassoufle.

En dat is dan dus weer niet waar. In de producten van Kwekkeboom, Laan, Van Dobben en R&R zit geen paardenvlees Vork Zelfs de groentekroket van van Dobben is echt vegatarisch (dus geen gelatine enz)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:42

Natasja91 schreef:
En lekker dat frikandellen en hamburgers zijn!

mijn eerste gedachten Haha!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:43

het is alleen schandalig als het niet vermeld wordt op de verpakking. Als er wel op staat dat er varkens en rund in staat, maar niet dat er ook paardenvlees in staat, dan is het een kwalijke zaak. Staat er slechts op de verpakking dat er vlees in zit, dan is het te verwachten, aangezien deze producten toch uit rest-vlees bestaan.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:44

Toch staat mij bij dat een fabrikant verplicht is te vermelden op de verpakking wat er allemaal in zit Scheve mond

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:45

SO WHAT! ik zag het net op het nieuws! wat maakt het nou uit dat er paardenvlees inzit. is dat erger dan koeien/kalveren/varkens etc? ik snap niet dat er zoveel heisa rondom dit onderwerp is, werkelijk!

runningkawa schreef:
Goed vlees gaat wat ik gehoord heb veel naar frankrijk.

en dat klopt niet. het vlees hier in Frankrijk is zooo veel beter (dan met name gewoon de koeien en varkens e.d maar ook de paarden zeker wel) dat ze dat echt niet uit nederland gaan halen Knipoog
de prijs van paardenvlees is hier ook heel hoog.
als je een paard naar de slacht brengt krijg je daar zo nog 700 euro voor (gemiddelde hoogte en leeftijd dan even gerekend)

mariekie schreef:
Jammer dat er geen lijst bij staat vermeld bij welke merken er geen paardenvlees inzit... Lachen

hahaha ja en dat is lekker handig Clown

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:45

dan hoop ik niet dat ik mijn eigen paard eet deze maand..
bah

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:46

is toch nix nieuws???? hihih dit is toch al jaren het geval grappig dat het nu
ineens NIEUWS is??!! heel appart....en ik blijf toch echt snacken ook al ben
ik een grote paardenliefhebber!!!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:47

In de vleeskroketten van de Sligro zit ook paardenvlees.. Maar die dingen zijn zo godsvergeten LEKKER!

Kweetniet, ik kan me er niet echt heel druk meer om maken. Op het moment dat ik die kroket eet is het paard toch al dood.. Vlees zie ik niet als iets van 'dit heeft geleefd, enz" maar meer als een noodzakelijk iets om te blijven leven. gewoon als eten. Omdat paarden steeds verder gedomesticeerd worden, vinden mensen het steeds eerder 'zielig', ook omdat je veel hoort over die slechte transporten naar zuid-europa. Maar wat dacht je dan van mestkalveren, vetgemeste varkens die niet meer kunnen lopen en kuikens die vanaf dag 1 al genetisch gemodificeerd voer krijgen zodat ze enorm dik worden voor consumptie..??

Ik vind ook dat er iets aan moet veranderen, maar dat krijg je er gewoon amper doorheen omdat vastgeroeste vlees-eters zich echt niet druk maken om hoe een dier geleeft heeft, die maakt zich alleen maar druk of het vlees niet te dik of te vet is..

@ _angela_: Als je goed zoekt zul je zien dat er wel vermeld wordt welk dier er in zit..

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:50

Nou, ik vind dit geen nieuws.
Bovendien vind ik koeien, varkens, kippen, geiten, cavia's enz. net zo lekker.

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:51

hmm ik lust geen fricandellen. Maar broodje hamburger, kroket of lekker paardenrookvlees, mag ik graag eten

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:51

het kan me echt helemaal niets schelen! Een paard is net zo zielig of niet zielig als elk ander beest, zelf is het meestal nog zo dat gemiddeld paard een stuk leuker leven achter de rug heeft dan menig koe/varken/kip etc.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:54

goh ..vertel eens iets nieuws
dat wisten we nog niet ..

dat is toch al jaaaren bekend >?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:56

MirandaFuego schreef:
Nou, ik vind dit geen nieuws.
Bovendien vind ik koeien, varkens, kippen, geiten, cavia's enz. net zo lekker.

Heb je dat echt ooit gegeten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:02

Ik wist het ook allang. Ik verbaas me er eigenlijk over dat er mensen zijn die er nu pas achter komen. Als je goed op de verpakking leest wat de ingredienten zijn kan je dit allemaal voorkomen. Dus ik inspecteer altijd grondig de verpakking voor ik iets koop wat vlees bevat. Ja, helaas ben ik ook een van die hypocrieten die geen paardenvlees maar wel ander vlees eet. En ben er niet trots op Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:04

Citaat:
en dat klopt niet. het vlees hier in Frankrijk is zooo veel beter (dan met name gewoon de koeien en varkens e.d maar ook de paarden zeker wel) dat ze dat echt niet uit nederland gaan halen Knipoog

raar als ze dit dan toch bij het slachthuis vertellen....

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:07

Ik sta er niet van te kijken, maar het is inderdaad een kwalijke zaak als het niet op de verpakking vermeld zou worden. Zelf eet ik alleen biologisch vlees, zonder uitzonderingen. Dus geen snacks, geen vlees uit frietzaak/McDonalds/restaurant/enzovoort. Zelfs geen kipkerriesalade e.d. op toosjes. Alleen als het van een biologische slager komt.

Ben niet tegen vlees eten, wél tegen de manier waarop de dieren behandeld worden. Maar paard zou ik nooit eten, zelfs geen scharrelpaard. Haha! Net zoals ik mijn paard ook nooit naar een slager zou brengen...

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:12

dit is toch oud nieuws? Leek mij algemeen bekend Ja

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:21

Tja, ik weet niet beter als dat het bijna overal in zit..

Maar ik eet de stoorten vlees die ik lekker vind, zo ook het paard, niks boven een goede paardenbiefstuk ( die je overigens bij de goede keurslager nog kunt kopen Knipoog )

Het valt mij ook reuze mee met de reacties Haha! Ik had wel verwacht: Ahhh, sielig, ik eet nooit meer frikadellen of kroketten enz Haha!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:22

Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat er geen paardenvlees in onze hamburgers zitten! Knipoog
Ook weet ik zeker dat onze hamburgers bestaan uit 100% jong koeienvlees, want we hebben zelf die koe op stal gehad Tong uitsteken

Maar ff serieus, ik eet geen frikandellen omdat ze niet lust. Kroketten vind ik wel heel lekker en dat maakt me dan ook vrij weinig uit dat er paardenvlees in zit.

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:22

Soms hoor je mensen zeggen ik eet nooit van mijn leven een paard... dan zeg ik kom ga je mee een frikandel halen, ja lekker ik zo dan eet je paard. En dan vinden ze het zielig omdat een paard een gezelsschapsdier is maar koeien zijn voor de boer hetzelfde. Ik maak geen onderscheid in dieren als ze slacht maar goed verloopt en niet een dier bij bewustzijn dood laten bloeden gewoon een pin door zijn kop en dan voelt die niets meer.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:34

ik eet net zo lief een stuk biefstuk van een paard dan van een rund... ik zie niet in waarom het voor een paard zielig zou moeten zijn en voor een koe of enig ander slachtdier niet...

in dit geval zouden we allen maar vegetarier moeten worden... maar dan krijg je nog van die mensen die zelfs het eten van groenten zielig vind...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:37

Ipsilonka schreef:
En dat is dan dus weer niet waar. In de producten van Kwekkeboom, Laan, Van Dobben en R&R zit geen paardenvlees Vork Zelfs de groentekroket van van Dobben is echt vegatarisch (dus geen gelatine enz)

Kijk maar eens op de verpakking van de grove frikandellen van R&R, heb ik toevallig pas eens gedaan Knipoog

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:46

daar is weer veel tijd en geld in gaan zitten, die stichting wakker dier vast wel in iets noodzakelijkers had kunnen stoppen.

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:52

Eten jullie wel eens soep van Unox???????

zit ook paardenvlees in!
wist ik ook niet,
maar ik heb er niet echt problemen mee,
van alle slachtdieren hebben paarden het volgens mij nog het beste leven!

alleen vind ik wel dat ieder dit voor zich moet weten en dus beter geinformeerd moeten worden
dan kan je kiezen of je het wel of niet eet