Stellen zeggen bruiloft af wegens zwarte trouwambtenaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Farouche

Re: Stellen zeggen bruiloft af wegens zwarte trouwambtenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:42

nou, ik vind dat heel erg voor die man...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 22:43

Ik vind het voor die mensen zelf ook heel erg. Dat ze zo bekrompen denken. Wat is hun wereld klein. Scheve mond

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:46

Karin schreef:
Ik vind het voor die mensen zelf ook heel erg. Dat ze zo bekrompen denken. Wat is hun wereld klein. Scheve mond

idd, heb eigenlijk nog meer medelijden met die koppels dan met die "enge zwarte man Clown "
het lijkt mij verschrikkelijk zo bekrompen te zijn.. Zo'n mensen zijn meestal echt "dom" gehouden, en is van kleins af met de pap in de mond meegegeven dat "zwarte mensen" niet goed zijn.. Zonder er ooit over na te denken.. DAT is zielig, en daar heb ik medelijden mee.. Niet verder denken dan je neus lang is..Zo'n leven wil ik echt niet

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 00:15

oooh jeetje mina zeg.. wat een primitief gedoe. zeer kwetsend vind ik het voor die man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 11:20

Ik zie eigenlijk niet zoveel verschil met abtenaren die geen homo-huwelijk willen sluiten. Of islims die tegen hoo's zijn en dit ventileren. Of moslima's die mannen de hand niet willen schudden. Alleen is hier altijd wel weer meer begrip voor. Beetje krom dus Knipoog

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 12:06

djuno schreef:
Kilian schreef:
Zal nu wel heel bokt over me heen krijgen, maar ik zou er ook problemen mee hebben
als ik door een niet-blanke ambtenaar getrouwd zou moeten worden.
Kan niet vertellen waarom. Het is gewoon een gevoel.

stel hè...stel....jij hebt straks kindertjes en jouw kindje heeft een levensbedreigende hartaandoening die verholpen kan worden door een orgaandonatie (nu voel je hem vast wel al aankomen)....en het hartje zal komen van een zwart kindje....wat doe je dan??????????????

En nu niet zeggen...ja maar dat is iets anders. Nee dat is het nl. niet...als je nu tegen zwart (geel, rood, whatever) bent dan ben je dat dan ook.

Leuk voorbeeld Knipoog

Maar eigenlijk vind ik het wel anders.
Wanneer ik zou trouwen, zal dat in de kerk zijn.
Door de man die in onze familie, alle dopen, andere vieringen en begrafenissen heeft geleid.
In mijn ogen kan alleen die man dat doen. (gevoel) En idd dat is een Nederlandse man.

Zelf heb ik een donorcodicil mijn vriend ook. Ik vind alleen dat de mensen die zelf ook een donorcodicil in aanmerking komen een orgaan mogen gebruiken. En of dat nu een zwart, blank, paars of rood iemand is. Is mij om het even.

Het is niet dat ik iets tegen gekleurde mensen heb. Helemaal niet.
Maar ik zou me er niet door willen laten trouwen.

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 12:09

Vind de mensen die het afgezegt hebben ontzettend kortzichtig!
Wat maakt het nou uit of hij zwart, wit, groen of geel is?
Vind het echt heel erg, dat sommige mensen zo diep zinken :|

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 13:04

Ik vind dit ook ronduit belachelijk, je trouwt voor elkaar en niet voor die ambtenaar (zoals runningkawa al eerder zei).

Met ons huwelijk wisten wij niet eens wie onze trouwambtenaar zou zijn. Of toch niet met zekerheid. Maar ik zou nooit mijn huwelijk afzeggen omdat hij/zij zwart is.

Runningkawa: het huwelijk hier duurt zelfs maar een kwartier tot 20min. Haha!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 21:51

nou het is wel banketstaaf voor die man maar iik weet niet wat ik had gedaan.
misschien brengt het wel ongeluk, ja je hebt van die gelovige mensen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 01:18

Die domme mensen hebben in de eerste plaats zichzelf. Ik hoop dat hij lekker blijft zitten en nog heel veel bekrompen mensen hun huwelijk af gaan zeggen, moeten ze tenminste hun rassenhaat eens duur betalen Haha! Haha! Haha!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 03:34

inka schreef:
Maar als dat voor jou nou toevallig ook heel belangrijk is door wie jij getrouwd word?
Mensen zijn soms 2 tot 3 jaar aan het plannen omdat ze het zo belangrijk vinden.

Nou als je er al zo lang mee bezig bent er op zo'n manier over denkt dan ben je gewoon niet goed snik. En dan vraag ik me af of je dan niet wat beters te doen hebt in je leven.

Kom op zeg!

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 08:36

daantjuhhh schreef:
Jeetje.. das echt apart..

Ik zou er niet eens bij stil staan of hij/zij zwart of wit is.

Vind het echt ver gaan en iets heel anders dan vrouwelijk of mannelijke arts!

Hoi,

Ben het hier ook helemaal mee eens.
Vind dit een beetje te belachelijk voor woorden Boos!

Groetjes

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 13:14

Dit slaat werkelijk alles.
Waar gáááááááááát het over Afbeelding

Was ik nou toch echt naïef en dacht dat zoiets hier niet meer voor zou komen Bloos
Pfff... was liever naïef gebleven.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 13:20

Nou, waar gaan wij dus met z'n alle trouwen? *heel Nederland en Belgie stroomt uit om getrouwd te worden door de 'zwarte enge man'* Haha!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 15:08

Ik snap niet waar iedereen zich zo druk om maakt.... als die mensen dat niet willen willen ze t niet! Het is HUN dag en ze willen dat in kunnen vullen zoals zij dat zelf willen. Dat moeten ze zelf weten.
Mij zou t geen bal uit maken maar hun dus wel, ik vind dat ze dat recht hebben.

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 15:11

tss wat een zielige mensen zeg.... jemig stom !! Duivel Discriminatie!!!

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 15:14

Erg jammer als je zo bekrompen denkt idd. @ Kilian zou je dan ook niet door een blanke ambtenaar getrouwd willen worden(behalve die persoon die alle gelegenheden tot nu toe heeft gedaan)?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 15:41

Kilian schreef:
Maar eigenlijk vind ik het wel anders.
Wanneer ik zou trouwen, zal dat in de kerk zijn.
Door de man die in onze familie, alle dopen, andere vieringen en begrafenissen heeft geleid.
In mijn ogen kan alleen die man dat doen. (gevoel) En idd dat is een Nederlandse man.

Je móet eerst in het stadhuis trouwen, dus je argument klopt niet helemaal...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 16:29

ShirleyA schreef:
Ik snap niet waar iedereen zich zo druk om maakt.... als die mensen dat niet willen willen ze t niet! Het is HUN dag en ze willen dat in kunnen vullen zoals zij dat zelf willen. Dat moeten ze zelf weten.
Mij zou t geen bal uit maken maar hun dus wel, ik vind dat ze dat recht hebben.

Nee dat recht hebben ze niet. Dat heet racisme en dat is verboden. Dus accepteren of opkrassen Vork .

Stel je eens voor dat iedereen iedereen beoordeelde op uiterlijk:

"Nee mevrouw, u heeft een verminkte vinger, van u neem ik geen wisselgeld aan. Ik heb nu eenmaal het recht om u te kwetsen en vies aan te kijken."
"Die dokter komt niet aan mijn lijf. Heb je gezien wat voor kromme neus hij heeft? Ik heb het recht hem te weigeren."
"Meneer, namens de restauranteigenaar verzoek ik u vriendelijk deze zaal te verlaten. Men kan niet zo goed tegen zwaarlijvige mensen. Gelukkig hebben wij het recht om zo iemand de toegang te ontzeggen."
"Meneer, kunt u niemand anders zoeken voor ons te trouwen? Deze is zwart en die willen we niet. Heeft u niets anders? Ik vind dat ik het recht heb deze man te kwetsen en als minderwaardig te beschouwen."

Zou een mooie bedoening worden Clown .

Daarbij, racisme is een soort van 'afwijking'. Nu zijn er die zeggen dat het voor zichzelf geen probleem is, maar als anderen er wel een probleem mee hebben dat helemaal niet erg is en ze maar moeten doen wat ze niet laten kunnen, als ze daar gelukkig mee zijn.
Pedofilie is ook een 'afwijking'. Maar niemand die daar gaat roepen dat het helemaal niet erg is en dat pedofielen maar moeten doen wat ze niet laten kunnen omdat ze dan gelukkiger zijn.
Ik snap het verschil niet zo goed. Ok ja het is wel een verschil natuurlijk en pedofilie is misschien nog net een trapje erger. Maar daar kwets je een kind diep, en dat hoort niet want een kind hoor je niet te kwetsen, daarom mag het ook niet.
En bij racisme kwets je een anderskleurige diep. Je laat duidelijk merken dat jij de betere bent en zij eigenlijk maar uitschot als je alleen op basis van kleur iemand weigert. Die mensen hebben echt ook wel gevoelens hoor. Maar die mag je blijkbaar wel kwetsen als je vind dat je het recht hebt Verward .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 18:50

Toch vraag ik me af als er gevonden wordt dat een moslima geen hand aan mannen wil geven dat oke, is, maar in mijn ogen is dat precies hetzelfde......

Ik zou er zelf geen problemen mee hebben, maar had zelf ook duidelijke voorkeur voor een bepaalde trouwambtenaar.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:31

Tsssssssssssss xKatleentjex wat een domme vergelijking zeg! Pedofilie en racisme................. dat gaat echt niet gelijk op! Graag even nadenken wat je op gaat schrijven aub.
De andere vergelijkingen over rare neuzen ed vind ik ook te stom voor woorden!

En je kan me ook niet overtuigen met je verweer. Ik blijf er bij dat die mensen zelf moeten weten of ze dit wel of niet willen op een voor hun belangrijke dag.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:35

faye schreef:
Ik zou er zelf geen problemen mee hebben, maar had zelf ook duidelijke voorkeur voor een bepaalde trouwambtenaar.

Mijn zusje had ook n duidelijke voorkeur: nl een Italiaan. Daar ze is getrouwd met n Napolitaan was t mooi dat een deel v t trouwen in zijn taal was. Dat gaf de trouwerij voor hun extra waarde.

Als je je om wat voor reden niet prettig zou voelen bij een zwarte trouwambtenaar moet je dat niet doen. Die keus moet je kunnen hebben. Vooralsnog snap ik t niet maar we zijn niet allemaal t zelfde....

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:34

ShirleyA schreef:
De andere vergelijkingen over rare neuzen ed vind ik ook te stom voor woorden!

En je kan me ook niet overtuigen met je verweer. Ik blijf er bij dat die mensen zelf moeten weten of ze dit wel of niet willen op een voor hun belangrijke dag.

Hoezo is de vergelijking raar? Het enige wat er anders is aan die man is z'n huidskleur! Verder is hij precies hetzelfde als andere Belgen, want ook gewoon daar opgegroeid en alles.
Wat is daar anders aan dan aan een kromme neus of een dik iemand?

Ik vind dit echt heel kortzichtig hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 10:32

Kilian
Jij wilt alleen getrouwd worden door de man die jullie ook heeft gedoopt enz.
Wat als die man eens dood is?

Vergelijkkingen zijn niet raar
Je bent pas raar als je vind dat iemand met een zwarte huidskleur je niet kan en mag trouwen.
meen dat de tijd van slavenhandel en onderdukking hopelijk achter ons lag
Deze men spreekt netjes Nederlands, ziet er keurig uit, werkt braaf voor zijn zentjes. Wat is er dan mis met hem? Dat hij een ander kleurtje heeft?
Jij ook als je te lang in zon ligt Tong uitsteken

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 10:45

Als die man niet normaal Nederlands ( of de taal van het desbetreffende land) spreekt, zou ik mn huwelijk ook afzeggen, Maar dat was precies het zelfde geweest als k zou trouwen en dr is een Nederlands-Spaanse ambtenaar die niet normaal Nederlands spreekt.

Ik kan wel begrijpen dat die mensen niet bij een "zwarte" ambtenaar willen trouwen. Het is HUN trouwerij, en het geeft hun net zoveel recht om te zeggen dat zij dat niet willen. Als dat het "Ons bokkers" het recht geeft om te zeggen dat het belachelijk is. Maar goed dat zijn meningen en opvattingen, en die verschillen.