Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karin schreef:Ik vind het voor die mensen zelf ook heel erg. Dat ze zo bekrompen denken. Wat is hun wereld klein.
djuno schreef:Kilian schreef:Zal nu wel heel bokt over me heen krijgen, maar ik zou er ook problemen mee hebben
als ik door een niet-blanke ambtenaar getrouwd zou moeten worden.
Kan niet vertellen waarom. Het is gewoon een gevoel.
stel hè...stel....jij hebt straks kindertjes en jouw kindje heeft een levensbedreigende hartaandoening die verholpen kan worden door een orgaandonatie (nu voel je hem vast wel al aankomen)....en het hartje zal komen van een zwart kindje....wat doe je dan??????????????
En nu niet zeggen...ja maar dat is iets anders. Nee dat is het nl. niet...als je nu tegen zwart (geel, rood, whatever) bent dan ben je dat dan ook.
inka schreef:Maar als dat voor jou nou toevallig ook heel belangrijk is door wie jij getrouwd word?
Mensen zijn soms 2 tot 3 jaar aan het plannen omdat ze het zo belangrijk vinden.
daantjuhhh schreef:Jeetje.. das echt apart..
Ik zou er niet eens bij stil staan of hij/zij zwart of wit is.
Vind het echt ver gaan en iets heel anders dan vrouwelijk of mannelijke arts!
Kilian schreef:Maar eigenlijk vind ik het wel anders.
Wanneer ik zou trouwen, zal dat in de kerk zijn.
Door de man die in onze familie, alle dopen, andere vieringen en begrafenissen heeft geleid.
In mijn ogen kan alleen die man dat doen. (gevoel) En idd dat is een Nederlandse man.
ShirleyA schreef:Ik snap niet waar iedereen zich zo druk om maakt.... als die mensen dat niet willen willen ze t niet! Het is HUN dag en ze willen dat in kunnen vullen zoals zij dat zelf willen. Dat moeten ze zelf weten.
Mij zou t geen bal uit maken maar hun dus wel, ik vind dat ze dat recht hebben.
faye schreef:Ik zou er zelf geen problemen mee hebben, maar had zelf ook duidelijke voorkeur voor een bepaalde trouwambtenaar.
ShirleyA schreef:De andere vergelijkingen over rare neuzen ed vind ik ook te stom voor woorden!
En je kan me ook niet overtuigen met je verweer. Ik blijf er bij dat die mensen zelf moeten weten of ze dit wel of niet willen op een voor hun belangrijke dag.