Jongens (14) opgepakt voor brengen Hitlergroet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xZolox

Re: Jongens (14) opgepakt voor brengen Hitlergroet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 00:18

Ik vind het ook overdreven, maarja, principes moeten er ook zijn..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 00:26

NonnyNancy schreef:
Ik vind het ook overdreven, maarja, principes moeten er ook zijn..

En als ze nu met die gestrekte arm je opa of oma groeten?? (Waarmee ze dus aangeven dat ze die zien als "foute" Duitse massamoordenaars uit de oorlog)

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 04:01

Ik vind het ook lichtelijk overdreven, de jongens zitten nu in de pubertijd en zullen vast nog wel tot bezinnen komen, en ik neem aan dat ze zulk soort dingen niet naar oma's en opa's doen, maar bij vrienden om 'stoer' te doen.
hier in Amerika kijken ze trouwens heel anders tegen dat soort dingen aan, een hitlergroet voor de grap is niet geheel vreemd, en iemand die streng is word voor de grap een nazi genoemd. ik vond dat de eerste keren dat ik het hoorde best raar, maar je raakt er aan gewend.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:58

niks overdreven!
pak dat soort figuren keihard aan,racisme is in NL toch verboden?aanpakken die handel

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:22

Wát een onzin, zeg. Die reacties dan... Jullie vinden dit echt heel goed? Triest, hoor. Het is niet leuk en ik heb ook liever dat ze het niet doen, maar 'drillen'? Mijn hemel.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:24

heb je wel enig idee hoe kwetsend dit voor mensen kan zijn?

dus je kan ze beter direct goed aanpakken(al zouden ze dat met grotere vergrijpen ook moeten doen...)

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 22:16

Hoe kwetsend het kan zijn... Laat dan eerst zo'n Madonna, een idool voor velen, eens normaal gaan doen. Misschien helpt dat ook al wat. Ik snap wel dat zo'n gebaar (dat van die jongens) kwetsend kan zijn, maar ik denk dat je dit het beste met een gesprek kan oplossen. Wat nu politie? Zo vroeg in aanraking komen met en gewend zijn aan de politie is ook niet goed, hoor.

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 14:01

KeeK schreef:
Hoe kwetsend het kan zijn... Laat dan eerst zo'n Madonna, een idool voor velen, eens normaal gaan doen. Misschien helpt dat ook al wat. Ik snap wel dat zo'n gebaar (dat van die jongens) kwetsend kan zijn, maar ik denk dat je dit het beste met een gesprek kan oplossen. Wat nu politie? Zo vroeg in aanraking komen met en gewend zijn aan de politie is ook niet goed, hoor.

Wanneer heeft Madonna dan ooit een Hitlergroet uitgebracht?

Mensen die een Hitlergroet gaan uitbrengen, ik vraag me af of hen een bepaalde oorlog ontgaan is of iets. Ik vind het nogal achterlijk en belachelijk. Maar ik vraag me af op grond waarvan je hen kan laten oppakken?(Ik heb idd hier niet alles gelezen, kan me nu dus ontgaan zijn!)
Madonna daarentegen, zij probeert mensen door te shockeren te laten nadenken, als je op dat kruis doelt. Ik heb het gezien, het zou voor sommige mensen ook wel kwetsend kunnen zijn, maar ik en ik denk dat ik niet de enige zal zijn, kan er nog wel een boodschap uithalen. Madonna en een hitlergroet vind ik niet te vergelijken !

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 14:50

Snoevie schreef:

dus je kan ze beter direct goed aanpakken(al zouden ze dat met grotere vergrijpen ook moeten doen...)

Dat moet eens afgelopen zijn, dat ,eteen gekwetst voelen om van alles!
Mijn fanilie heeft ook goed geleden onder de oorlog met onderduikers enzo maar jee zeg het is nu zo veel later en t moet eens klaar zijn. Natuurlijk willen we geen oorlog meer, maar t 'vertroetelen' van de WO2 moet een klaar zijn!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 14:53

Mmm... volgens mij gebeurt het heel vaak dat mensen het 'leuk' vinden dat te doen. Dat ze opgepakt zijn vind ik opzich wel goed ze weten amper wat het inhoud. Ben benieuwd wat voor een straf je voor zoiets krijgt.

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:08

SuusJa schreef:
KeeK schreef:

Wanneer heeft Madonna dan ooit een Hitlergroet uitgebracht?

Mensen die een Hitlergroet gaan uitbrengen, ik vraag me af of hen een bepaalde oorlog ontgaan is of iets. Ik vind het nogal achterlijk en belachelijk. Maar ik vraag me af op grond waarvan je hen kan laten oppakken?(Ik heb idd hier niet alles gelezen, kan me nu dus ontgaan zijn!)
Madonna daarentegen, zij probeert mensen door te shockeren te laten nadenken, als je op dat kruis doelt. Ik heb het gezien, het zou voor sommige mensen ook wel kwetsend kunnen zijn, maar ik en ik denk dat ik niet de enige zal zijn, kan er nog wel een boodschap uithalen. Madonna en een hitlergroet vind ik niet te vergelijken !

Bedankt voor je mening. Zoals je zult begrijpen heb ik gekeken naar de overeenkomsten en niet naar de verschillen.

Irismacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 18:18

Wat jullie zeggen als straf is bijna net zo erg als wat die jongens deden.
Waarschijnlijk stonden ze er niet eens bij stil dat ze mensen kwetsen.

En waarom is dit erger dan schelden met kanker, ik vind het net zo erg.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 18:33

ShirleyA schreef:
Snoevie schreef:

Mijn fanilie heeft ook goed geleden onder de oorlog met onderduikers enzo maar jee zeg het is nu zo veel later en t moet eens klaar zijn. Natuurlijk willen we geen oorlog meer, maar t 'vertroetelen' van de WO2 moet een klaar zijn!

tuttut zeg doe eens normaal ik heb geen familie verloren,ik kan alleen erg pissig worden om mensen die er zo licht over denken.
niet alleen met dit maar met veel andere dingen ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 18:40

Mensen die schelden met kanker zouden ze ook eens een weekje bij de kanker afdeling in het ziekenhuis mee moeten laten lopen...

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 18:45

Met kanker schelden vind ik echt niet kunnen!
en als ik dat dan zeg tegen klasgenoten, Is het zo van, Ja, als ik he zeg wens ik het diegene niet toe, en het is een gewoon woord, dus waarrom zou ik het niet mogen zeggen?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 18:50

ik vind dat geen gewoon woord,en goed dat je het tegen je klasgenoten zegt Nicky_

idd zouden die weleens op een ziekenafdeling mee mogen lopen.

mijn eerdere reactie hier was misschien erg heftig,maar als straf voor een Hitlergroet zou een stage van een poosje in een voormalig kamp of iets in die richting een goed idee zijn!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:26

ShirleyA schreef:

Sorry hoor ShirleyA, ik vind jou regelmatig "raar" uit de hoek komen, maar dit slaat echt alles!
De oorlog moet maar eens vergeten worden?!?
Mijn god, hoe kan je het denken, laat staan hardop uitspreken!
Deze, en geen ekele oorlog trouwens, mag ooit vergeten worden!
Er moet altijd aan gedacht worden wat mensen elkaar aangedaan hebben. En hopen dat het nooit weer gebeurd!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:30

Hmmm wel erg streng dit, vind het beetje overdreven om ze gelijk op te pakken.
Geef ze eens goed op hun lazer zou ik zeggen en laat het daarbij Lachen

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:34

Ga nou maar wat zinnigs doen en laat die jongens gewoon over aan de ouders, kunnen ze hun kinderen her-opvoeden, ditmaal goed.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 00:15

Ylana schreef:
ShirleyA schreef:

Sorry hoor ShirleyA, ik vind jou regelmatig "raar" uit de hoek komen, maar dit slaat echt alles!
De oorlog moet maar eens vergeten worden?!?
Mijn god, hoe kan je het denken, laat staan hardop uitspreken!
Deze, en geen ekele oorlog trouwens, mag ooit vergeten worden!
Er moet altijd aan gedacht worden wat mensen elkaar aangedaan hebben. En hopen dat het nooit weer gebeurd!

Het woord vergeten is jouw keus! Ik heb t over dat t vertroetelen van die oorlog nu eens klaar moet zijn.
Daarnaast heb ik t recht te denken wat ik denk. Vind jou ook 'raar' Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 00:24

ShirleyA schreef:

Heeft je familie die geleden heeft onder de oorlog toch aardig verzuimd jou bij te brengen hoe het was toen. Of jij hebt nooit willen/kunnen luisteren. Zo'n oorlog mag nooit maar dan ook nooit vergeten worden. En vertroetelen is helemaal een domme woordkeuze. Niemand vertroetelt een oorlog.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 14:33

slimmerik schreef:
Heeft je familie die geleden heeft onder de oorlog toch aardig verzuimd jou bij te brengen hoe het was toen. Of jij hebt nooit willen/kunnen luisteren. Zo'n oorlog mag nooit maar dan ook nooit vergeten worden. En vertroetelen is helemaal een domme woordkeuze. Niemand vertroetelt een oorlog.

Ook jij zou moeten leren lezen!Ik schreef nergens dat de oorlog vergeten moet worden! Deel vd familie is de oorlog niet doorgekomen dus dat wordt lastig he...... Stil staan bij wat er is voorgevallen is een goede zaak (mijn zoontje v 6 is ook al lang op de hoogte v wat er speelden en hij zou t ook niet in zijn hoofdje halen om een hitlergroet te maken en als hij dat wel doet zal ik hem daar zeker op aan spreken maar dat doe ik dan wel zelf en laat m niet opsluiten!). Maar het is na ruim 60 jaar niet meer zo dat de wonden vers zijn en er moet inmiddels normaler gereageerd worden op dit soort zaken. Dat bedoel ik met t vertroetelen. Men blijft er maar krampachtig over doen alsof t gister was en of ze t zelf hebben meegemaakt.
Dat kinderen een Hitler groet maken zie ik niet als ernstig, zeker niet ernstig genoeg op op gesloten te worden. Die ouders moeten t gewoon met hun kinderen bespreken en ze begrip bij brengen.
Maar t blijven wel kinderen hoor en om er nu zwaar aan te tillen vind ik t vertroetelen van de oorlog, en dat moet eens klaar zijn. Dat is iets heel anders dan de oorlog vergeten! (als ik dat zo zou vinden had ik t er noit over gahd met mijn zoontje, dus oordeel niet zo dom over mensen die je niet kent!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:35

Blijkbaar zijn de ouders al in gebreken gebleven, anders lieten ze het wel uit hun hoofd.
Net als de kinderen die schelden met ziektes. Ergens is het niet door gedrongen dat het niet kan.

Wat is er dan mis om ze door een nachtje op te sluiten dat ff heel duidelijk maken?
Ze gaan er niet dood aan.
Kunnen gewoon ff overdenken wat het nu betekend

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:38

oppakken vind ik wel beetje overdreven..
maar laat ze maar een x kijken in auschwitz..
kijken of ze het dan nog een x doen..

(westerbork mag ook, maar ik heb het gezien en vond het niet zo indrukwekkend)

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:39

schrap fawlty towers dan ook maar van de buis