Verplicht button voor rokers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KozieZ

Re: Verplicht button voor rokers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 16:47

xKatleentjex schreef:
Nee niet verbieden op de school asjeblieft .
Ik ben een niet-roker en in principe hoeft er voor mij niet gerookt worden op een school.
Maar ik heb op een school gezeten waar het zeer streng verboden was.
Gevolg: al de rokers gingen hun peuk gewoon in de toiletten opsteken. Met als resultaat dat het daar altijd naar die smerige sigaretten stonk, peukjes op de grond etc.. En niemand ooit kunnen betrappen, want je kan natuurlijk moeilijk de deur van een toilet openbreken en als er een peuk op de grond ligt zeg je gewoon dat die niet van jouw is. Zeker als je toevallig na iemand ging die er gerookt had, dan moest je al echt door je mond ademen om de stank te volharden want het blijft er ook nog eens goed hangen.
Nee, dan liever ergens een plekje waar ze elkaars longen kunnen verpesten, ipv het stiekem te doen en bij iedereen het te verpesten. Roken zullen ze toch doen, dat hou je niet tegen.

hier reageerde ik dus eigenlijk op Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 16:48

Bij ons hebben ze wel degelijk vaak mensen in de toilet betrapt en goed ook Sigaar

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 16:50

ik rook niet, maar zo eenbutton.. zucht waar slaat dat op??

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 16:51

(hier een roker)

Ik snap het niet. Iedereen die rook wéét toch dat het heel erg slecht voor je is. Die teksten op de pakjes helpen toch ook niet. Waarom nog meer geld besteden aan de rokers......

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 16:51

Farouche schreef:

Ik snap niet hoeveel verschil het is, tegenover de pasjes die je aan moet doen met een rokerslong op om binnen het terein te mogen

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 19:42

Met alle respect voor iedereen maar ik zou toch echt niet met
een button op gaan lopen hoor!!!

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 19:44

ik vind het idd ook te ver gaan hoor. Maar het ze zullen het vast wel zo maken dat het stoer is en dat iedereen het wil dragen dus echt veel zin heeft het dan niet want het lijkt me dat het is gemaakt om ervoor te zorgen dat mensen die roken zich ervoor schamen door zo'n button. Maarja als het stoer is word het juist alleen maar aangemoedigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:20

katiavl schreef:
Farouche schreef:

Ik snap niet hoeveel verschil het is, tegenover de pasjes die je aan moet doen met een rokerslong op om binnen het terein te mogen

bestaan die dan? Ol heb ze nog nooit gezien, laat staan dat ik er een op zak heb.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:23

katiavl schreef:
Bwa, ik heb er niks op tegen. Bij ons kregen ze een kaart met rokerslongen erop. En dan vonden ze juist cool, binnekort is die button volgens mij dan ook hip.
Staat verder niks op dan de waarheid...

Dat is ook maar het enige wat ik denk Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:24

In onze school moest je die dragen tijdens de rustpauzes. Anders mocht je niet in de rookplaats

Nooit echt ophef over gemaakt, het was dat of niet roken. In de toilet zaten er rookdetectors en bewaking

Irismacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:13

Bewaking in de toilet? Nagelbijten / Gniffelen

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:16

Nynkk schreef:
Buttons? Sorry maar dat vind ik echt het domste wat ze ooit hebben bedacht Huilen van het lachen
Komop, dit komt wel wat richting discriminatie. 'Kijk die rookt!' Je plakt die mensen gewoon een label op. Als iemand wil roken dan kiest hij daar toch zeker zelf voor? Ik snap dat roken op scholen verboden wordt, nouja, binnenschools dan. Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar om nou mensen dingen op te plakken, nee dat vind ik grote onzin.

idd

Groetjes

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:19

Irismacho schreef:
Bewaking in de toilet? Nagelbijten / Gniffelen

Jep, zodat ze niet konden roken Ja

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:19

Ik vraag me af of je met die buttons het spijbelen niet in de hand gaat brengen.
Daarnaast vraag ik me af of ze op die scholen dus ook niet van het terrein af mogen.

Volgens mij is de pauze je eigen tijd en kan je dus rustig ergens naar toe gaan waar er wel gerookt kan worden. In principe is dat dus direct als je van het schoolterrein af komt.

Ik mag hopen dat ze dit niet in Nederland willen gaan invoeren. Nou zal ik daar zelf weinig last van hebben, aangezien ik niet meer op school zit, maar ik bepaal altijd nog zelf wel wat ik in mijn eigen tijd doe.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:20

Dit doet me denken aan een jodenster, wat een onzin zeg...

love_FlAmE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:46

Oke, nu vind ik ze toch wel erg ver gaan ... Toen ik het las dacht ik meteen aan Hitler en de Jodenster. Ik ben zelf een niet-roker maar heb niets tegen rokers, dat is nu eenmaal hun keuze. Ze doen net alsof ze een besmettelijke ziekte hebben en dat je ze dan kan herkennen aan die button en maar zover mogelijk uit de buurt moet blijven.
Dit is echt te erg ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:42

love_FlAmE schreef:
Toen ik het las dacht ik meteen aan Hitler en de Jodenster.

Daarom denk ik ook dat dit eerst in de wet moet worden vastgelegt dit is aantasting van de mens.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:44

Ik moet eerst nog zien of dit wel zal werken hoor. Wat ik momenteel opvang van de rokende leerlingen op mijn school is dat ze echt niet van plan zijn om die button te dragen en in een 'kooi' te gaan staan hoor (is ook een maatregel dat ze nu invoeren). De rokende leerlingen moeten momenteel achter een witte lijn staan om te roken maar die regel word al amper gevolgd, laat staan dat ze met zo'n button zullen rondlopen.

Volgens mij zal het echt niet lang duren voor iedereen weer openlijk staat te roken zonder button hoor. In de middagpauze mag je trouwens van het terrein af dan heeft het ook al geen effect.

Als ik me niet vergis staat er op de planning om op lange termijn een volledig rookverbod door te voeren mijn school, dus dan zouden de buttons ook niet meer nodig zijn.
Ik ben zelf trouwens niet-roker.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 11:54

Het is eigenlijk idioot wat rokers doen om onder dingen uit te kunnen komen of om dingen te doen om toch maar te rokebn. hier is dus eens iemand van een ferry afgevallen en verdronken omdat ze zo nodig moet roken en een deur openden die je niet mocht openen.
Dit soort gedrag leert men niet af. Het gaat niet weg met een button. Rokers doen alles voor hun peuk. Omdat het een verslaving is.
Het enige wat je kunt doen is proberen mensen in te laten zien hoe stom roken is (verslaafd raken aan iets dat geld kost en je de lucht in blaast, je lijf mee verziekt, overlast veroorzaakt etc) voordat ze beginnen. Daarna is het bijna een verloren strijd, door de verslaving. Het probleem is dat rokers altijd komen met "dit en dat is erger" "hoe zit het dan met drinkers" etc, alles behalve over roken. Door naar anderen te wijzen , is wat je zelf diet heus niet opeens niet erg meer. Het blijft slecht, al zijn er miljoenen dingen op aarde die slechter zijn.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:18

Vind het echt idioot. Rook zelf niet hoor, maar kom op! Mag iemand zelf niet beslissen wat hij/zij doet?
Oke, ik vind wel dat kinderen moeten weten wat de gevolgen zijn. Maar dar vanuit zelf een keuuze maken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:39

op school niet nee, ik vind dat een school best wel regels mag hebben, en ook mag bepalen dat roken niet kan. Tenslotte zit je op school om te leren.
We hebben het niet over een feestje.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 03:22

hahaha ik vind het wel kick Tong uitsteken

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 03:26

runningkawa schreef:
faye schreef:
Ik vind het echt niet kunnen

Lijkt idd de nazi's wel met hun jodensterren, lekker stigmatiseren.

Dat was dus ook mijn eerste gedachte....

Vind het dus ook niet kunnen

Ik vind dit ook niet kunnen hoor.
Gaat echt te ver!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:00

Ik denk dat het dan juist 'stoer' is om zo'n button te hebben.
Nee, ik vind dit te ver gaan Knipoog Lijkt idd wel een beetje op die jodensterren...

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:04

Ik zelf heb ook een verschrikkelijke hekel aan rook (wat rokers doen moeten ze zelf weten Tong uitsteken )
Maar om zo onderscheid te gaan maken vindt ik ook te ver gaan. Dit is vragen om problemen..