Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mystica schreef:IMijn oma heeft ooit 50 katten gehad. Ook zij kreeg toen een uitkering. Elke dag bakte ze eieren voor die katten, en zelf at ze droog brood, zo erg was ze aan die katten gehecht. En toch heeft ze er nooit aan gedacht om ze weg te doen. Ik vind dat dus wel erg makkelijk gezegd...
Bovendien zie ik liever dat belastinggeld aan zoiets wordt besteeds, als aan een heleboel andere zaken.
Arrabel schreef:Ze heeft nu toch iets om voor te zorgen, ze krijgt liefde van haar hondje, ze word gedwongen enige regelmaat in haar leven te brengen en dat hondje is haar alles.
katiavl schreef:Bij ons is het nu vakanties voor armen:?
Sorry maar dat vind ik er echt over gaan. Dierenartsen vind ik ook goedin sommige gevallen toch.
Maar vakanties uitdelen, dat vind ik zeker niet levens noodzakelijk.
valerm schreef:oke maar waar ben jij dan als ze zo eenzaam is?waarom helpen jullie haar dan niet aan het geld voor de medicijnen.En vooralsnog dan moet je maar een tijdje een hoop dingen laten voor de medicijnen.ik blijf het een slecht plan vinden.Misschien moet er een oplossing voor eenzame mensen gezocht worden dieren hoeven daarvoor niet te leiden.ik blijf erbij een dier is een luxe
http://www.lpr.nl/?index=380Citaat:De therapeutische werking van huisdieren in de psychiatrie
Tijdstip: 9.30 – 17.00 uur
Locatie: Artis Congrescentrum, Plantage Middenlaan 43, Amsterdam
Organisatie: de Centrale Cliëntenraad AMC/De Meren en Stichting ZorgDier. Huisdieren blijken een grote betekenis te hebben voor mensen die kampen met psychiatrische problemen. In het buitenland is veel ervaring opgedaan met de toepassing van huisdieren in activiteiten en therapieën. Nederland loopt hier achter. In veel instellingen zijn huisdieren nog verboden. Op initiatief van de Centrale Cliëntenraad van AMC/De Meren is een onderzoek gedaan naar de betekenis en inzetbaarheid van huisdieren in de psychiatrie. Op de conferentie worden de resultaten van dit onderzoek besproken. De conferentie is bedoeld voor cliëntenvertegenwoordigers, behandelaars, activiteitenbegeleiders, beleidsmensen, bestuurders, onderzoekers en zorgvernieuwers in de psychiatrie.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=952565&c=83&rssCitaat:Hond goed voor de gezondheid
Uitgegeven: 22 januari 2007 10:40
LONDEN - Mensen die aan hun gezondheid willen werken, doen er goed aan een hond aan te schaffen. Hondenbezitters hebben vaak een lager cholesterolgehalte en een lagere bloedruk dan mensen die geen viervoeter in huis hebben.
Dat blijkt uit onderzoek van Deborah Wells, medewerker van het centrum voor hondengedrag van de universiteit Queen's in Belfast. De Britse kranten The Daily Telegraph en The Independent berichtten maandag over de onderzoeksresultaten van Wells.
Volgens Wells kunnen honden hun bazen en bazinnen behoeden voor stress en stimuleren de dieren hun eigenaars meer fysieke inspanningen te leveren. Wells concludeerde dat mensen na aanschaf van een hond minder vaak verkouden werden of minder vaak hoofdpijn kregen.
faye schreef:Een dier is ook luxe en een grote verantwoordleijkheid. En ik vind niet dat de maatschappij daaraan mee moet betalen. Laat de familie dat idd maar doen en anders hond eruit, hoe sneu dat ook is.
katiavl schreef:Wij hebben vroeger ook heel erg in de financiele problemen gezeten.
Mijn moeder is chronisch ziek, die heeft niet lang genoeg gewerkt voor een uitkering.
En mijn vader is depissief (hoe je het ook schrijf) maar dat was een flut uitkering. Toch hebben we bewust toen geen dier genomen.Hoe graag ik het ook wou
Citaat:Als je voor je gezondheid een hometrainer nodig hebt word die ook vergoed.
runningkawa schreef:Heel simpel, als ik geef aan de db wil ik niet dat het naar zoiets gaat
Daar betaal ik niet voor.