goedkope dierenarts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

valerm

Re: goedkope dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 19:58

maar wat ik nog steeds niet bergijp.ik kies altijd voor me dieren.toen ik een keer geen geld meer had bij mijn vrige paard heb ik hem verkocht.Vond het moeilijk maar het idee dat hij veilig was maakte het prettiger. toen ik een keer een konijn had waarvoor ik vond dat ik te weinig uimte ent ijd had heb ik hem aan de buren gegeven ondanks dat ik eraan gehecht was.zij hadden meer tijd en ruimte.dus waarom zou iemand die geen geld meer heeft zo egoistisch zijn om het dier te houden? maar goed ik ben mischien inderdaad te simpel (in andermans ogen naief)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 12:05

Mijn moeder zit ook in de bijstand, ze heeft een psychische ziekte.
En ze heeft ook een hondje, en die heeft het nu aan haar hart en daar moet mijn moeder medicijnen voor geven en die zijn best duur voor mijn moeder.
Daarom zou een subsidie hier echt een uitkomst bieden.

Mensen die zeggen dat als je weinig geld hebt dat je dan maar geen huisdieren moet nemen ben ik het niet helemaal mee eens.
Als je expres op je luie reet gaat zitten en niks wil doen om je centen te verdienen, ok dan ben ik het er mee eens.

Maar mijn moeder is al zo eenzaam omdat niemand haar begrijpt, ze zit bijna altijd alleen met zeer weinig geld dus iets leuks kan ze ook niet doen, als ze haar hondje niet had... dan was het misschien al lang geleden afgelopen voor mijn moeder.
Ze heeft nu toch iets om voor te zorgen, ze krijgt liefde van haar hondje, ze word gedwongen enige regelmaat in haar leven te brengen en dat hondje is haar alles.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 12:24

Mystica schreef:
IMijn oma heeft ooit 50 katten gehad. Ook zij kreeg toen een uitkering. Elke dag bakte ze eieren voor die katten, en zelf at ze droog brood, zo erg was ze aan die katten gehecht. En toch heeft ze er nooit aan gedacht om ze weg te doen. Ik vind dat dus wel erg makkelijk gezegd...
Bovendien zie ik liever dat belastinggeld aan zoiets wordt besteeds, als aan een heleboel andere zaken. Lips are sealed

En jij vind jouw oma wel een doorsnee voorbeeld?
Persoonlijk vind ik t hebben van 50! katten nogal asociaal. (zeker als je v n uitkering leeft en je dus niet voor 50 katten kan zorgen als er veel echt ziek worden)
Jij hebt liever dat belastinggeld daar aan wordt besteed? Ik niet!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 12:27

Arrabel schreef:
Ze heeft nu toch iets om voor te zorgen, ze krijgt liefde van haar hondje, ze word gedwongen enige regelmaat in haar leven te brengen en dat hondje is haar alles.

Ik ben blij dat je dit voorbeeld geeft, Arrabel. Dit zijn nou precies de gevallen waarin ik een huisdier geen 'luxe' meer zou noemen; dan is het al bijna therapie en kan het op termijn zó vreselijk veel goed doen! In zulke gevallen vind ik het dus absoluut terecht dat mensen een steuntje in de rug krijgen. Ja

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 17:11

oke maar waar ben jij dan als ze zo eenzaam is? Clown waarom helpen jullie haar dan niet aan het geld voor de medicijnen.En vooralsnog dan moet je maar een tijdje een hoop dingen laten voor de medicijnen.ik blijf het een slecht plan vinden.Misschien moet er een oplossing voor eenzame mensen gezocht worden dieren hoeven daarvoor niet te leiden.ik blijf erbij een dier is een luxe

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:55

Bij ons is het nu vakanties voor armen:?
Sorry maar dat vind ik er echt over gaan. Dierenartsen vind ik ook goed Ja in sommige gevallen toch.
Maar vakanties uitdelen, dat vind ik zeker niet levens noodzakelijk.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:37

katiavl schreef:
Bij ons is het nu vakanties voor armen:?
Sorry maar dat vind ik er echt over gaan. Dierenartsen vind ik ook goed Ja in sommige gevallen toch.
Maar vakanties uitdelen, dat vind ik zeker niet levens noodzakelijk.

Pfffffffff ben al jaren niet op vakantie geweest en het gaat best goed met me hoor Knipoog (heb geen geld voor vakantie dat gaat nl in mijn dieren zitten Haha! ).
Zonder vakantie is idd heel goed te leven! Waanzin zeg om maar iedereen overal mee te pamperen.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:48

valerm schreef:
oke maar waar ben jij dan als ze zo eenzaam is? Clown waarom helpen jullie haar dan niet aan het geld voor de medicijnen.En vooralsnog dan moet je maar een tijdje een hoop dingen laten voor de medicijnen.ik blijf het een slecht plan vinden.Misschien moet er een oplossing voor eenzame mensen gezocht worden dieren hoeven daarvoor niet te leiden.ik blijf erbij een dier is een luxe

O ja, stom dat ik daar nooit aan gedacht heb!!
Wat een goede tip van je, dankjewel!
Ik ga meteen mijn baan opzeggen, mijn eigen leven weg gooien en meteen mijn psygisch zieke moeder in huis nemen.
En dan ga ik geld stelen voor de medicijnen voor haar hondje want zelf heb ik het niet.
Dan komt alles goed!!
En mocht dat niet lukken dan zeg ik tegen mijn moeder, pech dat je ziek in je kop bent, een hond is een luxe, hier met dat hondje die heb jij helemaal niet nodig!
Ga maar lekker in je eentje zitten, Valerm vind dat ook, ik geef jouw hondje wel aan een ander die wel geld heeft. Gestoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:06

Een dier is ook luxe en een grote verantwoordleijkheid. En ik vind niet dat de maatschappij daaraan mee moet betalen. Laat de familie dat idd maar doen en anders hond eruit, hoe sneu dat ook is.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:06

Citaat:
De therapeutische werking van huisdieren in de psychiatrie
Tijdstip: 9.30 – 17.00 uur
Locatie: Artis Congrescentrum, Plantage Middenlaan 43, Amsterdam
Organisatie: de Centrale Cliëntenraad AMC/De Meren en Stichting ZorgDier. Huisdieren blijken een grote betekenis te hebben voor mensen die kampen met psychiatrische problemen. In het buitenland is veel ervaring opgedaan met de toepassing van huisdieren in activiteiten en therapieën. Nederland loopt hier achter. In veel instellingen zijn huisdieren nog verboden. Op initiatief van de Centrale Cliëntenraad van AMC/De Meren is een onderzoek gedaan naar de betekenis en inzetbaarheid van huisdieren in de psychiatrie. Op de conferentie worden de resultaten van dit onderzoek besproken. De conferentie is bedoeld voor cliëntenvertegenwoordigers, behandelaars, activiteitenbegeleiders, beleidsmensen, bestuurders, onderzoekers en zorgvernieuwers in de psychiatrie.
http://www.lpr.nl/?index=380

Citaat:
Hond goed voor de gezondheid

Uitgegeven: 22 januari 2007 10:40
LONDEN - Mensen die aan hun gezondheid willen werken, doen er goed aan een hond aan te schaffen. Hondenbezitters hebben vaak een lager cholesterolgehalte en een lagere bloedruk dan mensen die geen viervoeter in huis hebben.

Dat blijkt uit onderzoek van Deborah Wells, medewerker van het centrum voor hondengedrag van de universiteit Queen's in Belfast. De Britse kranten The Daily Telegraph en The Independent berichtten maandag over de onderzoeksresultaten van Wells.

Volgens Wells kunnen honden hun bazen en bazinnen behoeden voor stress en stimuleren de dieren hun eigenaars meer fysieke inspanningen te leveren. Wells concludeerde dat mensen na aanschaf van een hond minder vaak verkouden werden of minder vaak hoofdpijn kregen.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=952565&c=83&rss

Een hond is niet alleen een luxe maar is ook goed voor je mentale en lichamelijke gezondheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:11

Oke, dan geef ik mijn hond voortaan wel op aan het CZ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:36

Ik ga de kosten ook m aar declareren bij de belasting of zo. 3x hondenbelasting onder medische kosten Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:37

Juist
Wij hebben er ook 3 en zonder paarden wordt ik ook gek..dus dat moet goed komen met declareren dit jaar Haha!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:58

Het klinkt heel stom maar toch vind ik er wel wat inzitten.
Als je voor je gezondheid een hometrainer nodig hebt word die ook vergoed.
Met een hond ben je ook verlicht te wandelen, en zo kom je ook aan beweging.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:03

vind het een beetje jammer dat ik iedereen
zie zeggen ja als je geen geld heb moet je geen huisdier nemen
een kat kan 15 worden zoiets?
wat nou als ik mijn katje 11 jaar geleden heb gekocht en de laatste
4 jaar het slecht gaat met mijn financiele
mijn katje word ziek en eigenlijk kan ik dat vele geld niet missen?

helaas zijn er genoeg mensen die in zoon situatie beland zitten
mensen hebben het niet zo breed meer sinds de euro...
wie zijn wij dan om te zeggen lever je huisdier maar in
want als je geen geld heb moet je er niet aan beginne!

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 16:06

faye schreef:
Een dier is ook luxe en een grote verantwoordleijkheid. En ik vind niet dat de maatschappij daaraan mee moet betalen. Laat de familie dat idd maar doen en anders hond eruit, hoe sneu dat ook is.

ja idd we gaan een beetje TE ver met declareren.Ik heb me paard nodig om lekker in me vel te zitten Vork mag ik dat dan ook declareren??

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:09

Wij hebben vroeger ook heel erg in de financiele problemen gezeten.
Mijn moeder is chronisch ziek, die heeft niet lang genoeg gewerkt voor een uitkering.
En mijn vader is depissief (hoe je het ook schrijf) maar dat was een flut uitkering. Toch hebben we bewust toen geen dier genomen. Ja Hoe graag ik het ook wou

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 22:43

katiavl schreef:
Wij hebben vroeger ook heel erg in de financiele problemen gezeten.
Mijn moeder is chronisch ziek, die heeft niet lang genoeg gewerkt voor een uitkering.
En mijn vader is depissief (hoe je het ook schrijf) maar dat was een flut uitkering. Toch hebben we bewust toen geen dier genomen. Ja Hoe graag ik het ook wou

en dat zijn nou verstandigen mensen. Haha! en zo te horen ben jij daardoor ook niet zwaar in de problemen van geraakt zonder beesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 23:20

Citaat:
Als je voor je gezondheid een hometrainer nodig hebt word die ook vergoed.

nog wat om te declareren Lachen
jee, wist ik allemaal niet Lachen

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 10:32

Mijn opa zijn aderen slippen dicht in zijn benen omdat hij te veel zit en niet lang meer kan bewegen, hij heeft een heel stuk van zijn home trainer vergoed gekregen.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 10:45

Ach ik vind eigenlijk dat diegene die wel het voorrecht hebben om paarden en huisdieren te kunnen betalen ( of ze daar nu hard voor werken of niet) niet zo moeilijk moeten doen. Wat maakt ons het uit dat andere mensen naar een goedkopere dierenarts mogen? Eet jij daar een boterham minder om? Nee toch ! Laat die mensen naar die dierenarts gaan, zij hebben ongetwijfeld een minder leuk leven dan wij die onze beesten gewoon kunnen betalen en daar elke dag plezier aan mogen beleven. Als ik er nu daadwerkelijk elke maand minder salaris door kreeg dan werd het wat anders in sommige gevallen maar nu lijden wij daar toch niet onder? Wees blij dat je niet in die situatie zit, betaal gewoon je bedrag aan de dierenbescherming als je dat al deed en leef lekker verder met je beestjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 10:46

Heel simpel, als ik geef aan de db wil ik niet dat het naar zoiets gaat
Daar betaal ik niet voor.

Kom ik zo te zitten, want dat kan mij net zo goed gebeuren als een ander, doe ik mijn beestjes weg naar iemand die er wel voor kan zorgen

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 20:14

inderdaad en voor mijn voorrecht dat ik diertjes kan betalen eet ik zelf welleens een boterham minder om laat anderen dat ook doen als ze perse een dier willen hebben.voor het ene leuke moet ik het andere leuke ook laten

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:25

Vind het een beetje vreemd... Als je het beestje niet kan onderhouden neem je er ook geen.
ik zie zo vaak advertenties op MP plaats staan van alleenstaande vrouwen die een gratis hondje willen want ze kunnen er geen betalen (en dan noemen ze met voorkeur nog een chihuahua die ook helemaal niks kosten, ahum...) danvraag ik me altijd af hóe ze dat beestje willen onderhouden...

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:50

runningkawa schreef:
Heel simpel, als ik geef aan de db wil ik niet dat het naar zoiets gaat
Daar betaal ik niet voor.

Tsja, dan geef je niet meer. Er zijn vast ook mensen die het zo'n goed initiatief vinden dat ze juist daarom wel gaan geven. Jij bepaalt zelf aan welk doel je geeft, maar jij bepaalt niet hoe dat doel met jouw geld omgaat. Er wordt bijv ook altijd een groot deel in reclame en promotie gestoken (die vervelende lui die mensen op het station lid proberen te krijgen van Greenpeace, het WWF of Amnesty doen dat ook niet voor niks). Het is aan zo'n stichting om te kijken hoe ze hun geld besteden, en als jij het daar als donateur niet mee eens bent stop je gewoon met doneren.

Ik vind het persoonlijk ook niet de taak van de DB hoor, maar ik vind dat er nu onderhand wel heel erg flauw gedaan wordt, met al die 'leuke' grapjes over declareren. Het begint er verdacht veel op te lijken dat we anderen niet zoveel gunnen... Knap banketstaaf voor Arrabel ook eigenlijk, dat er zo de spot gedreven wordt met de ziekte van haar moeder.

Gaan we het straks met kinderen trouwens ook zo doen? Wie het niet meer kan betalen gooit ze de deur maar uit? Als je het niet kan betalen neem je maar geen kind en anders zoek je maar iemand die je financieel wil steunen? Kinderen zijn ook best een luxe, en daar betaal ik toch ook aan mee voor andere mensen (gratis zorgverzekering, familiekortingen overal, kinderbijslag).