Vijfjarig meisje doodgebeten door pitbull-terriër

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Re: Vijfjarig meisje doodgebeten door pitbull-terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:37

Hahaha, grappig, we hebben mijn leven lang al honden...
Maar ja, ik vraag me oprecht af of JIJ er wel verstand van hebt, want dan weet je dat een hond niet zomaar bijt!

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:38

Blijkbaar sta jij niet open om nog meer te leren over honden als je dan toch denkt dat je er alles over weet. Valt dus niet met jouw te discussieren als je alleen denkt dat jij gelijkt hebt .

050206051012

Zelfs als een dier pijn heeft, heeft het NIET het recht om zo te reageren naar mensen toe!

Het had net zo goed een poedel kunnen zijn, had voor mij niets uitgemaakt. Beest is (of was) niet eerlijk en oneerlijke dieren, tja... -vul zelf maar in-
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 03-01-07 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Elke86

Myfairytale schreef:
Hahaha, grappig, we hebben mijn leven lang al honden...
Maar ja, ik vraag me oprecht af of JIJ er wel verstand van hebt, want dan weet je dat een hond niet zomaar bijt!

Hier ben ik het mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:39

FYI, ik heb een stafford. En die zal nooit zomaar bijten, en ja, hier hebben de kinderen ook wel eens in de ogen geprikt in een onbewaakt ogenblik. Daarbij heeft de hond gewoon de baas te respecteren en niet ook nog eens toe te takelen.

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:40

Tsss waarom maken ze die hond dan weer gelijk af Verward .
Als een hond iemand 'vermoord' dan word hij gelijk afgemaakt,
zou haar vader het gedaan hebben (ik noem maar een voorbeeld) zou er eerst maaaanden over gediscuseerd rechter erbij blablabla..
Die hond had er vast een reden voor of hij was ziek of iets dergelijks.

Verder vind ik het heel zielig, en dat meisje is ook onschuldig dus ik wens haar familie heel veel sterkte.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:41

Dat er mensen zijn die deze hond zo ter verdediging nemen ik snap dat niet .Dat beest heeft idd een karakterfout.
Ik heb zelf een JR die ik niet vertrouw met kinderen en ze heeft ook eens een kindje gebeten ik kan je vertellen dat ze door de kamer vloog.En als ik kleine kinderen op visite heb ga ze in de bench want het is nooit goed te praten dat een hond een kind bijt echt nooit.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:42

faye schreef:
FYI, ik heb een stafford. En die zal nooit zomaar bijten, en ja, hier hebben de kinderen ook wel eens in de ogen geprikt in een onbewaakt ogenblik. Daarbij heeft de hond gewoon de baas te respecteren en niet ook nog eens toe te takelen.

Dus moest er iemand jouw pijn doen (we weten niet zeker wat dat meisje bij die hond gedaan heeft he) dan zou jij dat maar laten gebeuren? Sorry, daar geloof ik werkelijk niets van. Uiteraard zijn mensen niet hetzelfde als honden, maar kwa reactie op pijn kan je ze met elkaar vergelijken.

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:42

Wat verschrikkelijk, sorry maar ik vind dit absoluut niet goed te praten. Tuurlijk ligt het ook aan de baas en de opvoeding, en 1!!! bijt of iets dergelijks zou ik over na kunnen denken. Maar als ik dit stukje lees was die hond gewoon helemaal gek geworden, 2 slachtoffers waarvan een dodelijke vind ik toch echt niet goed te praten.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:43

Wow.. Bij de oom van mijn vriend heeft een hond laatst een stuk van zn duim af gebeten..
Die hond van hem was aangevallen door een Rottweiler..
De poot van zijn hond bloedde dus hij ging kijken en trok zn hond weg.. Weg duim..

Maar nog ff over dit topic:
Ik vind het goed dat de hond is afgemaakt, want hij is dus niet te vertrouwen..
Ze kunnen wel zeggen dat ze er iets aan doen, maar dat doen ze ff, en daarna is het weer van ja laat maar..

Anoniem

Dus Elke, jij rost er ook gelijk blind op als iemand jou pijn doet. En als een ander dan te hulp schiet dan sla je die ook maar in elkaar? Clown Clown

050206051012

More schreef:
Tsss waarom maken ze die hond dan weer gelijk af Verward .
Als een hond iemand 'vermoord' dan word hij gelijk afgemaakt,
zou haar vader het gedaan hebben (ik noem maar een voorbeeld) zou er eerst maaaanden over gediscuseerd rechter erbij blablabla..
Die hond had er vast een reden voor of hij was ziek of iets dergelijks.

Verder vind ik het heel zielig, en dat meisje is ook onschuldig dus ik wens haar familie heel veel sterkte.

Mensen staan een heel stuk boven dieren.

Ik zou er niet aan moeten denken om zo'n hond in huis te hebben. Wrs had mijn hond niet eens het spuitje gehaald, had ik hem eigenhandig al bij z'n strotje gepakt Clown

Zoiets kún je gewoon niet goedpraten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:44

Precies Quellian, ik had de hond desnoods zelf naar de eeuwige jachtvelden geholpen!

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:45

faye schreef:
Niet volledig goed te praten? Die hond is terecht afgemaakt. Erg jammer dat er twee slachtoffers hebben moeten vallen, waarvan een dodelijk.

Waar moet ik voor openstaan? Welk steekhoudend argument kun jij geven om deze actie goed te praten?

Dat zal jij dan misschien wel vinden, maar anderen mogen hun mening ook wel geven in dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:46

Tot nu toe nog geen steekhoudend argument gehoord, More. Dus onderbouw je mening eens met argumenten

Elke86

faye schreef:
Dus Elke, jij rost er ook gelijk blind op als iemand jou pijn doet. En als een ander dan te hulp schiet dan sla je die ook maar in elkaar? Clown Clown

Een dier kan zich niet verdedigen met woorden dus moet het maar met daden. Wij kunnen beginnen roepen en schelden terwijl zij dat niet kunnen. Je weet nooit in wat voor staat die hond was als die vrouw daar aan zitten trekken heeft.

En nogmaals het valt niet goed te praten wat er effectief gebeurt is, maar wij willen gewoon even duidelijk maken dat het ras weer niet veralgemeent moet worden door deze gebeurtenis.

Anoniem

Een hond kan grommen en de lip optrekken, dus nogmaals, jij slaat er ook gewoon blind op los?

Besides, als je goed gelezen had gaat het me totaal niet om het ras. Ik heb namelijk zelf een staffordshire bull.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-01-07 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Elke86

Laat ik dan ook geen goed argument van jouw kant gehoord hebben Faye. Je roept wel dat dat beest niet snik was, maar kan het verder niet onderbouwen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:47

Elke86 schreef:
Een dier kan zich niet verdedigen met woorden dus moet het maar met daden. Wij kunnen beginnen roepen en schelden terwijl zij dat niet kunnen. Je weet nooit in wat voor staat die hond was als die vrouw daar aan zitten trekken heeft.

Even een 'vergelijking'.

Ik heb een dove ex, kan zich tegenover veel horende mensen niet verstaanbaar maken. Geeft hem dat het recht om iemand te vermoorden op het moment dat ze hem niet begrijpen?

Elke86

faye schreef:
Een hond kan grommen en de lip optrekken, dus nogmaals, jij slaat er ook gewoon blind op los?

En wie zegt dat dit dier dat niet eerst gedaan heeft? Misschien al zelfs een half uur lang en werd er nog niet ingegrepen op wat het kind deed?

Myfairytale

Je hoort ons (of mij iig) het ook niet goedpraten, maar wel verder kijken.
We kunnen niet hier van ons bureaustoeltje de situatie beoordelen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:48

faye schreef:

Besides, als je goed gelezen had gaat het me totaal niet om het ras. Ik heb namelijk zelf een staffordshire bull.

Wie zegt dat ie niet gegromt heeft?

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:49

Hondengedrag en mensengedrag is niet te vergelijken. Feit is wel dat deze hond zijn eigen roedel heeft aangevallen en dan is er sprake van een karakterfout.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:49

jeanie schreef:
Hondengedrag en mensengedrag is niet te vergelijken. Feit is wel dat deze hond zijn eigen roedel heeft aangevallen en dan is er sprake van een karakterfout.

Of een fout in opvoeding en behandelen door de mens.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:50

Elke86 schreef:
jeanie schreef:

Of een fout in opvoeding en behandelen door de mens.

Dan nog kun je deze fout niet rechtpraten.