Pauline schreef:Weet je wat mij vooral ergert? Dat Nathalie en nog iemand doen alsof zij de enige zijn die wat weten vand e Islam. En dat vind ik nou afgezaagd: waarom is het zo dat als je kritiek geeft op een ritueel dat er meteen wordt geroepen: jaaaa maar jij weet niks van de islam, "jullie nederlanders" moeten je eerst maar es verdiepen en dan zie je hoe mooi het is.
Nou, ten eerste moet ik dat helemaal niet, ik heb dat vrijwillig gedaan. Ten tweede kan jij vanachter je computertje niet de kennis van een ander inschatten. En tot slot: ik weet de gedachte maar ik vind het barbaars en dieronvriendelijk, en dat heeft niks met de nederlandse slachthuizen te maken, dat vlees eet ik nl. ook niet. Maar tijdens het offerfeest mag je ook geld geven oid, het hoeft geen dood schaap te zijn.
Dus als je het dan hebt over "in zijn waarde laten" hou op met dat gebabbel dat ik me er eerst in moet verdiepen.
Dit vind ik ook nergens op slaan. Waar zeg ik dat ik de enige ben die wat weet over de Islam? Nergens!
Wat ik bedoel, is dat de GEMIDDELDE Nederlander er niets over weet, en er daardoor bang voor is!
Als je er wta van weet, en je het nog steeds onzin vind, jou keus. Maar waar ík me aan erger, is dat véél mensen allerlei oordelen hebben over de Islam, maar daar niets vanaf weten en alleen aan extrimisten denken; dat is wat anders dat de Islam!!!
En dat is nou niet echt een mening denk ik zo. Vraag eens 10 nederlanders wie er tegen de Islam is, 9 zullen zijn vinger opsteken, als je dan eens vraagt wie er zich eens in verdiept heeft, zijn het hoogstwaarschijnlijk diezelfde personen. Maar hoe weet je dan zo goed dat de Islam een slecht geloof is? Als je er niets van weet, dan kun je er ook niet over oordelen.
Als je tegen het halal-slachten bent, is het bij veel (Ja VEEL, dus niet bij iedereen) omdat ze het zielig vinden, maar die mensen denken niet aan de dieren die ZIJ eten. Net of daar vriendelijk mee om gegaan wordt?
En Rissjuh, zo wordt het echt niet overal gedaan.
Je hebt altijd, bij alles, mensen die zich niet aan de regels houden.. En ja dan is het zielig. Ik zou zo in huilen uitbarsten als ik dat zou zien.
Maar ik blijf erbij, dat het normaal gesproken vriendelijker is dan de bioindustrie bijvoorbeeld.