Het offer "feest"?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ShirleyA

Re: Het offer "feest"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:59

Rissjuh17 schreef:
Nou ik heb gezien hoe ze een geit gingen slachten.. en diervriendelijk: NOT!!! Ze pakten die geit gooide hem letterlijk in een soort zandbak want dan had je geen bloedvlekken.. Verward En sneden ff die hals door aan de voorkant.. t arme beest mekkerde nog lekker voordat zn stembanden doorgesneden werden en maakte allemaal rare geluiden. Vervolgens braken ze de nek, sneden de oren enz eraf.. Nou lekker gezicht Boos! Vond t echt zielig. Dan is een kogel sneller.. Lachen

Getverdemme! BARBAARS ZEG!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:00

En dan komt er nog bij dat het mes niet eens steriel was.. nee die legden ze ook gewoon op de rand van die bak neer.. Lekker Verward Ze zullen het wel allemaal niet zo doen maar wat ik toen zag.. Heb er echt 3weken lang nachtmerries van gehad..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:02

Pauline schreef:
Weet je wat mij vooral ergert? Dat Nathalie en nog iemand doen alsof zij de enige zijn die wat weten vand e Islam. En dat vind ik nou afgezaagd: waarom is het zo dat als je kritiek geeft op een ritueel dat er meteen wordt geroepen: jaaaa maar jij weet niks van de islam, "jullie nederlanders" moeten je eerst maar es verdiepen en dan zie je hoe mooi het is.

Nou, ten eerste moet ik dat helemaal niet, ik heb dat vrijwillig gedaan. Ten tweede kan jij vanachter je computertje niet de kennis van een ander inschatten. En tot slot: ik weet de gedachte maar ik vind het barbaars en dieronvriendelijk, en dat heeft niks met de nederlandse slachthuizen te maken, dat vlees eet ik nl. ook niet. Maar tijdens het offerfeest mag je ook geld geven oid, het hoeft geen dood schaap te zijn.
Dus als je het dan hebt over "in zijn waarde laten" hou op met dat gebabbel dat ik me er eerst in moet verdiepen.

Dit vind ik ook nergens op slaan. Waar zeg ik dat ik de enige ben die wat weet over de Islam? Nergens!
Wat ik bedoel, is dat de GEMIDDELDE Nederlander er niets over weet, en er daardoor bang voor is!
Als je er wta van weet, en je het nog steeds onzin vind, jou keus. Maar waar ík me aan erger, is dat véél mensen allerlei oordelen hebben over de Islam, maar daar niets vanaf weten en alleen aan extrimisten denken; dat is wat anders dat de Islam!!!
En dat is nou niet echt een mening denk ik zo. Vraag eens 10 nederlanders wie er tegen de Islam is, 9 zullen zijn vinger opsteken, als je dan eens vraagt wie er zich eens in verdiept heeft, zijn het hoogstwaarschijnlijk diezelfde personen. Maar hoe weet je dan zo goed dat de Islam een slecht geloof is? Als je er niets van weet, dan kun je er ook niet over oordelen.

Als je tegen het halal-slachten bent, is het bij veel (Ja VEEL, dus niet bij iedereen) omdat ze het zielig vinden, maar die mensen denken niet aan de dieren die ZIJ eten. Net of daar vriendelijk mee om gegaan wordt?

En Rissjuh, zo wordt het echt niet overal gedaan. Je hebt altijd, bij alles, mensen die zich niet aan de regels houden.. En ja dan is het zielig. Ik zou zo in huilen uitbarsten als ik dat zou zien.
Maar ik blijf erbij, dat het normaal gesproken vriendelijker is dan de bioindustrie bijvoorbeeld.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:04

Sjah waarom moeten mensen er mee geconfronteerd worden,
Ik ben ook redelijk gelovig. Niemand weet dit van mij op unief of ergens anders.
Moet ook niet. Ik wil ook geen mensen dwingen dingen te begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:05

ShirleyA schreef:
Over respect gesproken: het zou fijn zijn als er respect is voor de manier waarop er hier door de meesten mensen uit dit land wordt aangekeekn tegen het halal doden. Dat respect zie ik niet. Jammer.

Klopt, maar het is ook aan de autochtone bevolking om te tolereren, respecteren en accepteren Knipoog
Een beetje respect opbrengen voor de hier geldende normen en waarden is toch iets heeeeel anders Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-12-06 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:05

Daarom zei ik ook in mn tweede post dat ze vast niet allemaal hetzelfde zijn. Maar ook op stal waar ik reed kwamen steeds van die mensen vragen of ze geiten mochten kopen. Nou ik weet dan wel wat ermee gedaan word.. En over die kofferbak. Hun gooiden 4 dode geiten in de kofferbak. Allemaal in zo'n blauwe zak en op elkaar gestapeld.. Hoorde zelfs nog wat breken.. Echt vreselijk..!!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:08

Ik ben er ook tegen, nogmaals, dat Nederlanders er verplicht van moeten 'meegenieten'. Het is hun feestje, dus houd het dan ook binnen de familie of gemeenschap. Christenen hebben hier niets mee te maken. Dus daar ben ik het echt wel mee eens.

En ik kan me voorstellen, Rissjuh, dat dat vreselijk geweest moet zijn. Ik zie zulke dingen ook liever niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:10

Nathalie schreef:
Ik ben er ook tegen, nogmaals, dat Nederlanders er verplicht van moeten 'meegenieten'. Het is hun feestje, dus houd het dan ook binnen de familie of gemeenschap. Christenen hebben hier niets mee te maken. Dus daar ben ik het echt wel mee eens.

Niet alleen christenen hoor, zeg maar de gehele autochtone Nederlandse bevolking Haha!

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:17

Rissjuh17 schreef:
Nou ik heb gezien hoe ze een geit gingen slachten.. en diervriendelijk: NOT!!! Ze pakten die geit gooide hem letterlijk in een soort zandbak want dan had je geen bloedvlekken.. Verward En sneden ff die hals door aan de voorkant.. t arme beest mekkerde nog lekker voordat zn stembanden doorgesneden werden en maakte allemaal rare geluiden. Vervolgens braken ze de nek, sneden de oren enz eraf.. Nou lekker gezicht Boos! Vond t echt zielig. Dan is een kogel sneller.. Lachen

Nou dan heb je niet de manier gezien waarop ze geslacht horen te worden. Want dit hoort zo niet. Maar aangezien ShirleyA geen details wil zal ik ff site voor je opzoeken waar het op staat

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:18

faye schreef:
Nathalie schreef:

Niet alleen christenen hoor, zeg maar de gehele autochtone Nederlandse bevolking Haha!

Was maar een voorbeeldje. Knipoog
Ik wilde niet Nederlanders zeggen, omdat er tegenwoordig nog best veel Nederlandse Moslims zijn.

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:22

Nathalie schreef:
Was maar een voorbeeldje. Knipoog
Ik wilde niet Nederlanders zeggen, omdat er tegenwoordig nog best veel Nederlandse Moslims zijn.

Precies!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:35

Er worden dieren geofferd omdat deze aan de armen worden gegeven, ze eten het niet zelf op. Ik ben er op tegen hoe ze dit doen, maar moslims zijn er nou eenmaal van overtuigd dat het een dier geen pijn doet. Een goede moslim houdt de dieren wel met respect, en geeft ze ook te eten, alleen het slachten zelf de manier waarop ben ik op tegen. De gedachten er achter is niet zo slecht, het vlees gaat naar de armen en minder bedeelden. Het slachten is geen feest voor hen, wat er na komt allemaal wel.

Om nou te zeggen dat het slechte mensen zijn gaat me veel te ver, een beter milieu begint nog altijd bij jezelf. Ik heb een vriend die ook aan het slachten doet. Hij vindt het vreselijk maar het is nou eenmaal zijn geloof en hij moet het ook aan de armen geven, dus keus heeft hij niet. En de manier waarop hij het heeft uitgelegd kan ik het ook wel begrijpen, dat betekent nog niet dat ik het ermee eens ben, maar de horrorverhalen eromheen kloppen echt niet.

en tot aan het slachten worden de dieren met respect behandeld.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 31-12-06 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:39

Cayenne schreef:
Er worden dieren geofferd omdat deze aan de armen worden gegeven, ze eten het niet zelf op. Ik ben er op tegen hoe ze dit doen, maar moslims zijn er nou eenmaal van overtuigd dat het een dier geen pijn doet. Een goede moslim houdt de dieren wel met respect, en geeft ze ook te eten, alleen het slachten zelf de manier waarop ben ik op tegen. De gedachten er achter is niet zo slecht, het vlees gaat naar de armen en minder bedeelden. Het slachten is geen feest voor hen, wat er na komt allemaal wel.

Hèhè, precies jij verwoordt het goed!! En moslims zullen ook nooit een dier slachten als het voor hen gewerkt heeft zoals voor de ploeg bijv. En als het slachten in speciale slachthuizen gebeurd wat ook moet in nederland dan is het idd niet zo pijnlijk voor die dieren

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:42

JA tuurlijk zeker als de slachter zegt doe jij het maar zal ik toekijken.
Waarbij hij uiteindelijk nog moet ingrijpen. En dat mag allemaal...

Aan elke verhaaltjes is er een donkere kant. Klinkt allemaal mooi aan de buitenkant.

Edit en als we het nie mogen van de gemeente. Doen we het in de carwash. Lekker goed voor de mileu maatregelen. Maar als niemand iets zegt waarom niet...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:47

Nathalie schreef:
Of ben ik nu gek? Verward

BLijkbaar wel of je korte termijnsgeheugen is defect. Lees nu eens terug, berichtje voor berichtje.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:47

Het probleem is alleen dat in sommige landen er nou eenmaal niet genoeg slachthuizen zijn om dit tijdens Eid (zo heet het offerfeest) te laten gebeuren. iedereen komt immers met beesten aan, dus sommige worden op straat geslacht... MAAR, dit wordt allemaal wel door erkende slachters gedaan die weten hoe het moet zonder een dier pijn te doen. Een moslim die geen slachter is mag dit niet doen. Het welzijn van het dier staat nog steeds voorop, en ze worden niet geslacht zodat mensen in het bloed kunnen baden of wat voor gruwelverhalen er dan ook worden verteld door mensen die er niets vanaf weten. Dat is allemaal onzin. Het is ALLEEN omdat het vlees naar de armen gaat, en niets anders.

Wisten jullie dat moslims ook verplicht iedere maand geld aan de armen geven? Dit is zelfs verplicht en ik vind het iets heel goeds. Dat zouden we in Nederland ook moeten doen, maar daar hoor je dan weer niemand over.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:49

De gedachte erachter vind ik een mooie gedachte. Ik ben er niet op tegen dat zij de dieren slachten.
Er zitten natuurlijk altijd mensen tussen die dit op een verschrikkelijke manier doen, maar er zijn er ook genoeg die ervoor zorgen dat het dier geen pijn heeft.
Dat ze het in het openbaar hangen (uitzonderingen zijn dit hopelijk) vind ik afschuwelijk. Die mensen moeten ook kunnen begrijpen dat vrijwel niemand dit wil zien! Ik persoonlijk zou waarschijnlijk gaan kotsen bij het aanzicht hiervan.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:51

Sammie, jij hebt het over heel wat anders. Ik heb geen probleem met mijn korte termijn geheugen en ik ben ook niet gek.
De TS zegt dat ze haar konijnen binnenhoud voor het offerfeest. Maar jij gaat verder over kerst, dat heeft hier toch helemaal niets mee te maken?!

Cayenne, bij ons wordt het niet eens meer op straat gedaan, zodat de mensen die het níet willen zien het ook niet hóeven te zien. Het mag wel achter je huis, maar we hebben speciale slacht 'huizen', expres afgelegen van de stad zelf.

Het idee is inderdaad het offeren van vlees, aan de armen. En dat is toch iets moois?
Idd net zoals het geld geven aan de armen. Verder ga ik helemaal met je post mee.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:53

ik vind het ook heel zielig voor de dieren maar het is ook niet leuk voor de dieren om in een slachthuis te staan hoor en dat ze elkaar bloed ruiken en iedere keer die schoten horen.
dan kennen ze wel snel dood zijn met kogel maar er gaat heel wat voraf.
en wij slacht konijnen hazen fazanten en weet ik wat nog meer met de kerst. en koeien ook terwijl die ook in een een of ander land heilig zijn en daar de koeien niet slachten en gewoon op straat lopen zonder aangereden te worden.
zo heb je altijd wat.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:57

Nathalie schreef:

Cayenne, bij ons wordt het niet eens meer op straat gedaan, zodat de mensen die het níet willen zien het ook niet hóeven te zien. Het mag wel achter je huis, maar we hebben speciale slacht 'huizen', expres afgelegen van de stad zelf.

Het idee is inderdaad het offeren van vlees, aan de armen. En dat is toch iets moois?
Idd net zoals het geld geven aan de armen. Verder ga ik helemaal met je post mee.

Helemaal mee eens Ja

Maar een vriend van mij woont in Pakistan en bij hem wordt het dus op straat gedaan vanwege de overvolle slachthuizen Ja ben ik op zich niet op tegen hoor, het is nog steeds door erkende slachters.

En ook ik vind het best een hele mooie gedachten!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:01

In een land waar iedereen het doet, kan het opzich ook best op straat vind ik. Maar ik vind het in Nederland niet kunnen.

Bij ons wordt het niet gedaan, omdat er altijd wel eens toeristen langs kunnen lopen of mensen uit andere landen die er wonen. Uit respect dus!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:23

Als het schaap echt thuis is geslacht zou ik eens naar de AID proberen te stappen in plaats van naar de politie, kans dat er dan iets mee gedaan wordt is misschien wat groter. Ik ga me verder niet nog een keer in de hele discussie over ritueel slachten mengen, maar ik vind het wel grappig dat mensen die anderen verwijten dat ze niet genoeg kennis hebben, zelf gaan lopen roepen dat onverdoofd slachten diervriendelijker is... ja sorry hoor maar dan lees ik verder ook niet meer wat die persoon heeft te zeggen, blijkbaar is er dan toch niet zo veel kennis en al helemaal geen objectiviteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:25

Plus als er een dier met een mes behandeld wordt dan is dat vreselijk, maar in naam van de islam is het ineens heel vriendelijk Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:27

Ellebel in belgie is er alleen gaia en die kunnen ook niets doen zonder de politie en als die niet mee willen werken. Plus dat ze het verboden hadden in die gemeenteplaats en ze zelf begonnen zijn in de carwash van de bepaalde gemeente. Lekker toch...

Nu goed elke keer als ik iets zeg word het precies genegeerd, verder met ellebel eens

Verder vind ik het hypokriet om te zeggen dat het altijd door een prof slager gebeurd

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:52

Nathalie schreef:
De TS zegt dat ze haar konijnen binnenhoud voor het offerfeest. Maar jij gaat verder over kerst, dat heeft hier toch helemaal niets mee te maken?!

Gut het is wel heel erg met je he??? Lees nu gewoon eens goed. Dat met kerst was een voorbeeld!! Slapen Overigs de laatste keer dat ik het je duidelijk probeer te maken, als je het nu nog niet snapt dan zie ik er echt geen heil meer in. Clown