Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Leo3hoekje schreef:Ik geloof dat wildwings en ik precies dezelfde mening hebben...
ik sluit me dan ook voledig bij haar aan
SOET schreef:ijslanderfan schreef:Ik ben blij dat ik op de school zit waarop ik zit.
Leraren zitten nooit aan ons, gelukkig..
Mensen worden er wel steeds makkelijker in,
ook in de stad bijvoorbeeld. Als je aan de kant moet
even een arm op je heup ofzo. Daar kan ik verrekte
slecht tegen.
Persoonlijk vind ik dit nogal overdreven.
Een hand op elkaars schouder leggen of tikken op de schouder is dat al aan elkaar zitten?..Citaat:
Trouwens als je je jal ergerd aan een tikkende hand op de schouder, zou ik zeggen kom dan maar even naar mijn school.. daar is dit gewoon heel erg normaal voor leerkrachten en dit is ook ZEKER zonder bij bedoeling... zoals een hand op de schouder leggen, een klap geven.. (al lachend meestal) gewoon een schouder klopje geven, een hand geven,aan de oren trekken,...
GamblersCup schreef:Er wordt hier vaak gezegd dat mensen het goed bedoelen en dat er niets achter het aanraken steekt.
Maar daar heeft het vaak niets mee te maken. Ik heb er ook een gruwelijke hekel aan als mensen te dichtbij komen of me aanraken. Ik ben niet bang dat iemand me wat aan wil doen, ik vind het gewoon een afschuwelijk gevoel als iemand me aanraakt. Bah. Niet te familiar, ik ben in staat te bijten of om een klap uit te delen aan iemand die "een goedbedoelde" hand op mijn schouder legt. Niks vertrouwen of steuntje in de rug, inbreuk op mijn privacy!
Ik zal ook een ander zo niet aanraken, dat druist regelrecht tegen mijn natuur in.
En dan hebben de mensen hier in Duitsland een "fijne" gewoonte: als je elkaar kent dan omhels je elkaar bij het weerzien op een feestje, je verjaardag of bijvoorbeeld als je uit geweest bent en je gaat naar huis...
thabs schreef:Ik merk het op school ook heel erg,
ik ben vrij jong in vergelijking met de jongens bij mij in de klas..
Ze vinden het 'leuk' om mij ineens ftjes vast te pakken,
of me ineens op te tillen ofzo!
Het zal best grappig? bedoeld zijn, maar ik ben er niet zo van gedient:+
Laatst kon ik van een van hen mee naar het station rijden, krijg ik nog even snel een kus voordat ik wil uitstappen, heel lief misschien..
maar ik heb hem toch even heel vies aangekeken geloof ik!
Wat ik ervan moet denken... Tja?:+
thabs schreef:thabs schreef:Ik merk het op school ook heel erg,
ik ben vrij jong in vergelijking met de jongens bij mij in de klas..
Ze vinden het 'leuk' om mij ineens ftjes vast te pakken,
of me ineens op te tillen ofzo!
Het zal best grappig? bedoeld zijn, maar ik ben er niet zo van gedient:+
Laatst kon ik van een van hen mee naar het station rijden, krijg ik nog even snel een kus voordat ik wil uitstappen, heel lief misschien..
maar ik heb hem toch even heel vies aangekeken geloof ik!
Wat ik ervan moet denken... Tja?:+
Zat net mijn post nog eens over te lezen, zo raar eigenlijk.. als ik er eens overna denk!
Ik snap ook niet wat hun bedoelingen hiermee zijn![]()
Wat vinden jullie?
Barco schreef:Aanraken is gewoon een vorm van nonverbaal contact. dus het hoeft niet altijd met woorden gezegd te worden.
Trouwens 90% van het contact is nonverbaal en 10% maar verbaal.
Er wordt alleen zoveel nadruk gelegd op die 10 %. het nonverbale wordt (helaas) heele vaak over het hoofd gezien.
Miriano schreef:Barco schreef:Aanraken is gewoon een vorm van nonverbaal contact. dus het hoeft niet altijd met woorden gezegd te worden.
Trouwens 90% van het contact is nonverbaal en 10% maar verbaal.
Er wordt alleen zoveel nadruk gelegd op die 10 %. het nonverbale wordt (helaas) heele vaak over het hoofd gezien.
"Een vorm van" dus. Aanraking is daar maar een (klein) deel van.
Ik vind dat je maar van een ander af moet blijven. Tenzij deze persoon anders aangeeft.
faye schreef:In deze maatschappij is het op zich wel logisch. ik leer mijn oudste ook dat niet iedereen haar hoeft aan te raken. Kusjes geven doen we al helmeaal niet aan iedereen. Ze moet weerbaar worden en weten dat het niet normaal is als iemand zomaar aan je zit, met welke bedoeling dan ook. Dat verschil begrijpt ze echt nog niet