Seksverslaafde wint miljoenenclaim

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Seksverslaafde wint miljoenenclaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:36

xKatleentjex schreef:
Als hij echt kon geholpen worden met een pilletje, dan hadden ze het hem zeker en vast gegeven. Maar ik denk dat de dokters die hem onderzocht hebben er net ietsje meer vanaf weten dan jij en ik, en die pillen zullen wel geen of te weinig effect hebben.

Dat zal best maar kon er in het artikel niets over terug vinden, en leek me toch wel het minste wat ze hadden kunnen doen.

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 17:04

raar verhaal
Wel zielig voor die vrouw Ach gut

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 17:35

Chiqa schreef:
xKatleentjex schreef:
Als hij echt kon geholpen worden met een pilletje, dan hadden ze het hem zeker en vast gegeven. Maar ik denk dat de dokters die hem onderzocht hebben er net ietsje meer vanaf weten dan jij en ik, en die pillen zullen wel geen of te weinig effect hebben.

Dat zal best maar kon er in het artikel niets over terug vinden, en leek me toch wel het minste wat ze hadden kunnen doen.

Dat je iets niet terug kan vinden in een artikel dat geschreven is door een journalist die waarschijnlijk geen kennis en achtergrond heeft van de neurologie/neuropsychologie, betekend nog niet dat ze niet iets geprobeerd hebben om hem te helpen. Ik vind het wel erg kortzichtig om te denken dat zoiemand na een ongeluk zomaar op straat wordt gezet zonder enige behandeling.. Trouwens ook niet mogelijk, anders kon hij nooit aanspraak maken op die miljoenenclaim, die wordt niet zomaar toegezegd door een rechter. Als een pilletje echt alles zou verhelpen, zou hij die wel gekregen hebben samen met een schadevergoeding voor de geleden financiele (en niet geestelijke) kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 03:17

En tóch heb ik totaal geen medelijden met hem Vork

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 10:53

Dan hoop ik maar heel hard voor jou dat jij nooit eens ergens verkeerd tegen aan stoot met je hoofd.
Of een klein bloedinkje krijgt (zoals een vriendin van mijn moeder meer dan tien jaar geleden, die nu het verstand van een stomme en verlamde 3-jarige heeft).
En dat iedereen je langs de zijlijn staat uit te lachen.
Je zou je visie nog al eens drastisch veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 15:34

Katleentje dat zou me geen barst uitmaken, sorrie heb
in mijn leven ergere dingen gezien dan iemand die zn lusten niet onder controle kan hebben
en zelfs zijn relatie ervoor op het spel zet....
Ik heb medelijden met zn vrouw, maar niet met hem.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 15:49

Chiqa schreef:
Katleentje dat zou me geen barst uitmaken, sorrie heb
in mijn leven ergere dingen gezien dan iemand die zn lusten niet onder controle kan hebben
en zelfs zijn relatie ervoor op het spel zet....
Ik heb medelijden met zn vrouw, maar niet met hem.

Je zou zeggen dat mensne die veel hebben meegemaakt iets meer empathisch vermogen zou hebben Koe Of althans iets verder zou kijken dan 'seks is toch leuk dus dat iemand daar geld voor toegewezen krijgt is dubbel leuk' Rolleyes

Als je de seksverslavingsclaim even niet als belangrijkst ziet, dan is deze man voor de rest van zijn leven niet in staat om volledig te werken. Een bedrijfsongeval heeft dat veroorzaakt. Hij heeft zowel psychische als lichamelijke schade door dit ongeluk.

Wat gaat de meneer met de miljoenen doen? Feesten en naar sexclubs? Nee hoor. Want als je namelijk de rest van je leven niet meer kan werken kost dat je best veel geld Clown En ik weet niet of je weet hoeveel een ziekenhuisopname en operaties kosten?

Citaat:
The money is earmarked for the costs of his future care and the earnings lost by Mr Tame, of East Bergholt, Suffolk.

His counsel Bill Braithwaite QC told the court that Mr Tame would be unable to work and that his marriage was unlikely to survive.

bron: http://www.dailymail.co.uk/pages/live/a ... ge_id=1770

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:12

Ja het is heel erg Laura.....Ik heb alleen geen medelijden.
Maar is dat nu goed of verkeerd?
Ik denk dat iedereen heel goed voor zichzelf uit kan maken
of iets verschikkelijk is of niet.
Ga niet deze 'stoornis' vergelijken met iemand die bijvoorbeeld kanker heeft of zn leven lang gekluisterd is aan een rolstoel dankzij een ongeval.
Ik vind dit een typisch americaans bericht, mss dat ik het daarom ook wel niet kan volgen?
Ik heb dit topic ook gevolgt op een andere groot forum, en daar waren de reacties
met een aardig hoog gniffel gehalte, dus ja...om het dan nog serieus te nemen.
Mijn eerste reactie is er overigens niet door beinvloed.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:18

Typisch Amerikaans? Misschien moet je het bericht beter lezen, het is namelijk gebeurd in Londen...
Waarom is dit niet te vergelijken met iemand die in een rolstoel zit? Beide zaken hinderen iemand om bepaalde beroepen uit te oefenen in de toekomst. Of het zieliger is of wat, denk niet dat het in die zin vergeleken zou moeten worden want voor de één is het gemis van een vinger net zo'n drama als voor de ander het gemis van een been.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:34

Laura; ik denk dat ik heel goed voor mezelf kan bepalen of ik iets ernstig vind of niet.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:37

Nergens staat dat je medelijden met hem moet hebben, het lijkt er alleen op dat je de ernst van zijn hersenbeschadeging niet inziet en hierdoor geen begrip voor zijn situatie kan hebben.

Als je deze stoornis zou willen vergelijken, zou ik dit niet doen met lichamelijke letsel (zoals in een rolstoel terecht komen na een ongeval), maar met andere neurologisch letsels / psychische stoornissen waarin mensen ook niet altijd volledige controle hebben in wat zij doen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:58

Ik zie het verschil nu even niet tussen iemand die zijn leven kwijt is aan een verslaving waar hij zelf niets aan kan doen, of die zijn leven kwijt is omdat hij in een rolstoel zit.

In beide gevallen is de persoon zijn leven verwoest, zal hij nooit meer dezelfde zijn.
Als iemand zijn been verliest bij een ongeval, ga jij dan ook naast zijn bed zitten: "ach doe niet zielig, ik ken iemand die aan beide verlamt is dus is ik heb geen medelijden met je."

En ja, ik kan me goed voorstellen dat over deze man heel wat afgelachen wordt op het internet. Ik ken ook heel veel sites waar men het lollig vindt als een paard verkracht is. Bewijst gewoon dat sommigen nog een hele lange weg richting beschaving te gaan hebben.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:28

inderdaad. En al helemaal triest dat de persoon in kwestie met naam en woonplaats op het internet te vinden is. Lekker voor de privacy.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:37

Laura heb je een pb gestuurt..

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:41

Als het echt zo is, is de schadeclaim wel aardig terecht, heb niet voldoende informatie om hier over te oordelen. Maar waarom zo hoog? En wie zegt dat de werkomgeving de ECHTE oorzaak was van het bedrijfsongeval? Mischien lette hij eventjes niet op etc.

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 19:20

Natuurlijk is dat een vraag, maar goed, dat is voor de rechter om over te oordelen.
Feit blijft gewoon dat deze man letsel heeft opgelopen als gevolg van een ongeval. Hij had verlamd kunnen raken, misschien verminderde sensoriek, had iedereen misschien de hele dag uit kunnen gaan schelden, had sociaal onvermogen kunnen ontwikkelen, had zijn gevoel voor taal kunnen verliezen (bijvoorbeeld een tandenborstel in de handen hebben en het voorwerp kennen, maar denken dat het een telefoon is. En zoals deze man; sexuele ongeremtheid. Allemaal even erg, allemaal beperken in algemeen dagelijks leven, en allemaal geven ze recht op een schadevergoeding.