Amerika gestoord land??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Amerika gestoord land??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 11:30

Desiree schreef:
Ehhh.... welk volk gedraagt zich nou NIET beschaafder t.o.v. anderen dan nederlanders??? Weet je hoe nederlanders bekend staan in de wereld? Als lomp en grof! Echt waar! En dat vind ik geen compliment.

Niet bepaald nee, maar het is absoluut waar.

Toen ik begin november in de VS was vond ik het een verademing, zo vriendelijk als je over het algemeen behandeld wordt.
In de horeca is de klant bijvoorbeeld nog echt koning. Dat kun je hier niet zeggen.

Elk land heeft zo zijn voors en tegens. Ik ging zelf ook naar de VS met een hoop vooroordelen.
Een groot aantal bleken ook echt waar te zijn, maar ik ben het meer in perspectief gaan zien.
En ja, ik heb daar ook mensen gesproken die voor Bush zijn, ik heb zelfs een week bij ze in huis gewoond.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:53

Ik heb in Amerika gewerkt en er rondgereisd. Mijn ervaring is dat Amerikanen zeker niet dom zijn. Maar wel onwetend. En daar kunen ze grotendeels zelf niks aan doen, ze krijgen ook maar een selectie van het wereldnieuws voorgeschoteld en die informatie is zeker niet onafhankelijk.Maar zou het hier nou zo veel anders zijn? Ik heb niet de illusie dat ik alleen de feiten te horen krijg, ook de informatie die we in Nederland via de media krijgen is niet altijd objectief.
De manier waarop men daar met elkaar om gaat is niet mijn manier van doen. Veel geschreeuw en weinig wol. Ik zou ook zeker niet permanent in Amerika willen wonen.Maar er zijn ook een heleboel Amerikanen die niet in Nederland zouden willen wonen. Als iedereen elkaar wat meer in zijn waarde zou laten zou het allemaal al een stuk makkelijker zijn. Maarja...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:56

Ik was eens ten tijde van de New York Marathon in New York. En wat doe je als toerist, dan ga je naar de Statue of Liberty... en wij niet alleen. Om ons heen nog honderden andere toeristen uit allerlei landen. Geloof dat praktisch elke nationaliteit wel vertegenwoordigd was dat weekend...

Dan sta je in zo'n ellenlange rij, te wachten op de boot naar het eiland van het Vrijheidsbeeld. Een paar meter achter ons... Hollanders. Brallerige, schreeuwerige Nederlanders. Niemand van het hele gezelschap zo luid en aanwezig als die ongelooflijk stomme Landgenoten van ons.

Ik heb me werkelijk geschaamd voor mijn afkomst Boos! . Heb de rest van de wachttijd daarom ook vooral gedaan of ik Engelstalig was... Bloos
Práát me niet van Nederlanders in het Buiteland.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:10

Wendy schreef:
Desiree schreef:
Ehhh.... welk volk gedraagt zich nou NIET beschaafder t.o.v. anderen dan nederlanders??? Weet je hoe nederlanders bekend staan in de wereld? Als lomp en grof! Echt waar! En dat vind ik geen compliment.

Niet bepaald nee, maar het is absoluut waar.

Toen ik begin november in de VS was vond ik het een verademing, zo vriendelijk als je over het algemeen behandeld wordt.
In de horeca is de klant bijvoorbeeld nog echt koning. Dat kun je hier niet zeggen.

Elk land heeft zo zijn voors en tegens. Ik ging zelf ook naar de VS met een hoop vooroordelen.
Een groot aantal bleken ook echt waar te zijn, maar ik ben het meer in perspectief gaan zien.
En ja, ik heb daar ook mensen gesproken die voor Bush zijn, ik heb zelfs een week bij ze in huis gewoond.

Nou idd helemaal mijn idee. In Nederland moet iedereen maar gelijkwaardig aan elkaar zijn en moet iedereen zo lekker nuchter doen. "wij nuchtere nederlanders...." Vreselijk vind ik dat; en zeker niet iets om trots op te zijn. Ook idd in horeca. Die arrogantie die er vaak vanaf straalt, of andersoortig non-verbale communicatie. Vaak denk ik dan in reactie hierop: en wat heb jij dan gepresteerd om je die houding aan te meten?

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:26

Lusitana schreef:
Amerika (-anse regering) is bv wel een van de weinige ontwikkelde landen die niets aan de enorme vervuiling wil doen. Een land dat niet vooruit kijkt voor het eigen volk.

Wat dacht je van China dan? Drie keer zo groot! Het enige wat ze zien is economisch gewin.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:30

JA Knipoog maar wel een mooi & leuk land om heen te gaan.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 12:56

China? Ja het zal best, maar het trekt me minder dan USA.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 21:48

Ik kom even terug op het feit dat de Amerikanen wel 'how are you' vragen maar vaak niet echt in het antwoord geinteresseerd zijn. Het valt me op dat jongeren hier in Nederland ook steeds vaker 'hoe is het' (oftewel: hoest ie? Knipoog ) als een soort van begroeting roepen. Dus worden wij misschien wel net zo oppervlakkig?

En inderdaad zo'n machtig land als de VS mag wel wat meer aan de milieuproblematiek proberen te doen.

En als laatste wil ik nog even opmerken dat Nederlanders en Engelsen inderdaad erg brallerig overkomen. Soms ben ik inderdaad wel eens blij dat ik Limburgs dialect spreek en daardoor niet altijd meteen als Nederlander opval. Nagelbijten / Gniffelen Maar goed, niet alle Nederlanders zijn zo. En dat geldt natuurlijk voor ieder volk: je kunt niet alle mensen over een kam scheren Vork

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 05:26

In het land zelf zijn er heel veel mensen die wel graag wat aan alle milieuvervuilingen etc wat willen doen. Er zijn heel vaak acties etc. Het probleem ligt dus ook niet bij de mensen maar bij de government. Veel berichten hier spreken over de bevolking etc maar heel veel mensen zijn het niet met de government eens.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:04

Het beeld wat ik van de VS heb is dat het een arrogant land is, ze vinden zichzelf volgens mij super geweldig en zien zichzelf als de 'redders' van de wereld. Nee ik vind het maar niks, om maar niet te spreken over Bush Misselijk
Nu heb ik het over het beeld wat ik van de VS heb, ik ben er 1 dag geweest tijdens een vakantie in Canada, dus ja ik spreek niet echt uit ervaring Tong uitsteken

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:45

Prima schreef:
Lusitana schreef:
Amerika (-anse regering) is bv wel een van de weinige ontwikkelde landen die niets aan de enorme vervuiling wil doen. Een land dat niet vooruit kijkt voor het eigen volk.

Wat dacht je van China dan? Drie keer zo groot! Het enige wat ze zien is economisch gewin.

Er staat duidelijk "een van de weinige", niet "het enige" Knipoog
Ik denk dat Amerika meer vervuiling in de ruimte heeft dan de Chinezen. winnen ze het toch weer ergens Clown Ze hebben zelfs de rotzooi op de maan niet opgeruimd.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 00:27

nou....de chinezen zijn met 4x zoveel als de amerikanen hoor!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 15:43

Ja én? Dit topic gaat over Amerika. Haha!

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 16:42

amerika is ten eerste geen land, maar een werelddeel, maar ik neem aan dat dit voor de VS geldt. Ik vind de VS ongelooflijk conservatief en naïef, dat wel. Bush bemoeit zich vaak met oorlogen, naar mijn mening omdat 'de VS het altijd zo goed weet', zo spreekt Bush ook wel, we moeten mee gaan doen om de wereld te redden (zeiden ze ook in de 1e wereldoorlog)
maar in elk land zijn er zulke mensen, naar mijn mening ligt dit neit aan de VS of de mensen die er wonen, de media schept dit beeld ook aardig naar mijn mening, en het is sowieso heel anders als je er zelf woont, dan is je kijk er anders op.

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 16:48

de VS komen zo vaak in het nieuws en door allerlei gebeurtenissen vormen wij onze mening. Ze lijken machtig, maar het kan best zo zijn dat China over enkele jaren de 'wereldmacht' overneemt, dat is misschien ook iets waar de Amerikanen wat meer over moeten nadenken. Ik vind het lastig om de VS te vergelijken met Nederland omdat wij veeeeel kleiner zijn en een compleet andere cultuur hebben. Vraag je eens af als je de vraag om zou draaien en aan Amerikanen voorstelt, wat zou je dan voor antwoord krijgen? Misschien vinden ze ons wel een gestoord land. Vanuit ons perspectief klopt er vanalles niet aan de regering, omgang en gewoontes, maar ze kennen het zo, net als onze minister allochtonen terug wil sturen naar een plek waar ze voor hun leven moeten vrezen. Is dat niet gestoord dan?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 16:55

McLaren schreef:
Vraag je eens af als je de vraag om zou draaien en aan Amerikanen voorstelt, wat zou je dan voor antwoord krijgen? Misschien vinden ze ons wel een gestoord land.

Dat heb ik gedaan, en ze vinden ons idd ook maar vreemd Haha!

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 17:01

Nou dat verbaast me ten zeerste Haha!

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 18:45

De meeste weten niet waar Nederland ligt Tong uitsteken
Maar ja wij kennen ook niet alle staten van Amerika.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:09

Ik vind dat de TS niet goed onderbouwd waarom ze de VS nou zo gestoord vindt. Deze opmerking slaat kant noch wal. Je bent nou eenmaal hier opgegroeid en de normen en waarden van de Nederlandse cultuur gewend. Alles wat daar dus niet onder valt is inderdaad wat vreemd, maar om het nou gelijk gestoord of arrogant te noemen vind ik niet realistisch.

Toen ik daar was werd mij gevraagd of ik in een molen woonde en of ik 's morgens op klompen de koeien ging voeren. Dat is zo'n zelfde vooroordeel als wat sommige mensen over de Amerikanen hebben.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:17

Ik vind het echt een slecht onderbouwde mening vd topicstarter en enkele mensen die gereageerd hebben, niet dat ik zo pro-Amerikaans ben maar zoveel miljoenen mensen kunnen gewoon niet over 1 kam geschoren worden. Ik ben er overigens nooit geweest, maar de indruk die ik heb van bepaalde conservatievelingen die Bush aanhangen is ook slecht, kortzichtigheid is daar idd het keyword voor. Maar zo'n groot land moet ook tal aan "goede" mensen hebben. Wat ik van iemand heb gehoord die een aantal jaren in Amerika heeft gewoond, is dat een hoop wel enorm nep is, als in de manier waarop mensen geinteresseerd zijn in elkaar. Als zij een keer "bad" oid zei op de standaardvraag howareyoudoing keken ze haar aan of ze van een andere planeet kwam, dat zeg je gewoon niet, blijkbaar. Zij werd iig misselijk van de schijnheiligheid die daar in haar opinie van de mensen afdroop.
Ik kan mijn eigen mening in principe alleen op wat boeken/tv [MTV Haha! e.d.] baseren maar over het algemeen zijn het mijn mensen ook niet echt, DENK ik, ze komen vaak zeer oppervlakkig over.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:44

Voor iedere Nederlander zijn er 20 Amerikanen. Dat geldt dus ook voor iedere gestoorde Nederlander, er zijn dan ook 20 gestoorde Amerikanen. Het is nou eenmaal een groot land. En zijn er rare snuiters die stemmen op Bush? Kijk eens naar Nederland, hoeveel stemmen Wilders en Marijnissen vergaard hebben, laat daar wat stereotypen op los en we zijn een behoorlijk verknipt volk.

"Helaas" werkt democratie nou eenmaal niet zo dat je eerst een bepaald IQ moet hebben om te stemmen, dus winnen de volksmenners. Wat in Amerika is gebeurt, kan hier nog heel gemakkelijk. Wie heeft er ook allemaal weer voor de Europese Unie gestemd?

Ook in Amerika staan de landsverkiezingen niet op hoogste plaats. Het volk snapt niet hoe hun stem tot zijn recht komt tussen die honderd miljoen andere stemmen. De spindokters zoeken dan wel uit wat het volk wil, of vertaalt akties van de regering naar iets positiefs voor het volk. Niks vreemds, dat gebeurt hier ook.

Wij krijgen hier veel Amerikaanse "cultuur" voor onze kiezen, muziek, films, televisie enzovoorts. Wat hier doorbreekt is doorgaans het extreme, niet zozeer het middle of the road gebeuren. We maken al snel de fout dat we denken dat de Amerikanen zijn zoals hun cultuuriconen. Daarnaast wat er bij Jerry Springer en Opa Winfrey komt is niet echt de doorsnee Knipoog Om over Parijs Hilton en Brtnie Spiers maar niet eens te praten. Daar baalt de gemiddelde Amerikaan meer van dan wij.

En dan hebben we ook nog onze media, die een stuk meehelpt in het filteren. Amerikanen krijgen een ander beeld te zien dan wij. ten eerste, daar hoeven ze niet naar Balkenende te kijken of naar Vanhanen. Als er al eens buitenlands nieuws op televisie is, dan gaat het over interakties met de Amerikanen en meestal niet over steunbetuigingen aan de Amerikanen Knipoog Zo heel af en toe zie je daar eens Putin, Blair of wellicht wel een figuur uit het Midden-Oosten. Nederland is alleen maar relevant als er kale politici of kettingrokende regisseurs doodgeschoten worden. en eerlijk gezegd: hoe relevant vinden wij eigenlijk de deelstaten ter grootte van Nederland? De gemiddelde Nederlander weet daar ook geen bal van af. Goed, maar het punt is dat de Europese media een State of the Union of een presidentsdebat nemen, daar de 5 minuten uitplukken met "nieuwswaarde" (Bush die iets zegt over buitenlandse politiek) en bestempelen daarmee meteen dat de man niet goed bij zijn hoofd is. Die andere 2 uur worden voor het gemak maar weggezet.

En ook in Nederland worden we steeds meer als Amerikanen:
60% van het nieuws is dat uit je eigen stad en staat
30% van het nieuws is op niveau van Verenigde Staten/Europese Unie
10% van het nieuws is op wereldniveau.

De meeste mensen kan het geen reet interesseren wat er op 1000 km afstand gebeurt, ze willen alleen weten of het in de 10 km om hen heen wel veilig is Knipoog

Firedancer

Re: America gestoord land??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:28

Wendy schreef:
Een aanrader is trouwens het boek van Charles Groenhuisen hierover.

Is zeker een aanrader!

Ik heb een aantal jaren in de VS gewoond en was blij dat ik er weer weg was. Ik hoef overigens nogsteeds niet terug.

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:06

Heb het allemaal zown beetje gelezen en merkte dat er veel "Amerikanen zijn dom!!" voorbij kwam.. nou wil ik ze natuurlijk niet allemaal over 1 kam scheren.. maar na het zien van dit filmpje begon ik aardig te twijfelen.. http://www.youtube.com/watch?v=HCkYfYa8ePI&eurl=

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:28

Ik heb een vervloekte hekel aan Bush, maar Amerika zelf, i love it, de voornaamste reden dus waarom ik er als ik 18 ben wil gaan wonen . Ik vind het dus geen gestoord land. De enige die gestoord is, is bush Koe De presidenten in die films doen het altijd beter dan bush zelf, vind ik Sigaar
Maarja, mijn mening maar he Sigaar

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:30

Hmm, Amerika is een mooi land, maar verspild aan de grootste idioten Nagelbijten / Gniffelen