Verjagen inbreker met stuk hout mag niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Verjagen inbreker met stuk hout mag niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:59

klomp schreef:
maandenlang nadya?? doe maar jaren..ik heb er nog last van!

Dat bedoel ik ook, hoor. Wat vervelend voor je!! Ik heb zelf te maken gehad met 'zware criminaliteit' en als het me nog eens gebeurt en ik krijg de kans (die had ik op dat moment niet), dan weet ik wat me te doen staat. Ik heb er jarenlang last van gehad, gelukkig gaat het nu wel weer. En mocht iemand mijn dochter hetzelfde aandoen, dan vrees ik dat ik ook door het lint ga. Of het nou mag of niet, jammer dan. Dan moeten ze maar beter regelen dat zo'n persoon lang (liefst voor altijd) opgeborgen wordt zonder uitzicht op verlof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:59

Ja en toen heb ik die man met een honkbalknuppel geslagen Clown

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:00

klomp schreef:
handjes afhakken werkt prima hoor!!!

"Oeps, hij had het toch niet gedaan.. Heeft iemand die hand in ijs bewaard?"
Ja, goed systeem.

Lijfstraffen hebben we godzijdank al heel lang geleden afgeschaft.
Typisch trouwens dat sommige mensen een godsdienst als de Islam achterhaald en niet beschaafd vinden, maar dergelijke achterhaalde en onbeschaafde straffen weer wel goedkeuren Verward

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:01

inderdaad nadya, al zou ik kinderen hebben die iets zou overkomen op die manier, zou ik ook graag het heft in eigen handen nemen....uiteraard als de politie er te mild mee om zou gaan. (alsof die zo'n debiel weer op het rechte pad trekt, maar goed)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:02

Belachelijk.
Zou voor inbrekers toch onder beroepsrisico moeten vallen.

Wat ik dus begrijp is dat je je in je huis wel mag verdedigen en buiten je huis niet.
Dus dan hou je de inbreker staande, schopt hem over je deurdrempel heen naar binnen en .......

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:05

Lies; mij hoor je niets over de islam zeggen, hoor. De extremisten daar heb ik geen goed woord voor over, maar de normale moslims, heb ik niets tegen. Ik heb vrienden die moslim zijn, al zijn ze van een vrije richting en ik vind het prima allemaal. Er hoeven van mij ook geen handen afgehakt te worden, maar het mag wel een stuk strenger hier. Ze komen er te makkelijk van af en zitten ook nog eens in een cel met TV e.d.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:08

te eerste is het belachelijk dat hij een boete krijgt en ten 2e is het belachelijk dat hij eerder terrecht staat dan de dieven....

# Als je je spulen terug wil, moet je ze wel volgen.
# Wil je tegen 3 personen enige indruk maken, heb je wel een stuk hout of wat dan ook nodig.
# gebruik je dat stuk hout, ómdat zij je willen aanvallen- vind ik dat héél verstandig.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:10

Zep schreef:
Je kunt daar eindeloos over gaan discussieren, maar strenger straffen is in elk geval geen oplossing.

Dit is "kleine criminaliteit" en dat moet je een paar stappen voor die inbraak al aanpakken. Daar ontbreekt het in Nederland imo teveel aan.

Mee eens Ja

Ware het niet dat dit verhaal erg krom klinkt als het zo in de krant staat. Dat moet je toch onderkennen, Zep? Lachen

Ben ik even blij trouwens dat ik niet voor geweldpleging of aanranding ben aangeklaagd door "mijn" gluurder, die ik, toen hij voor de zoveelste keer achter mn raam stond, gillend schreeuwend en ei-gooiend heb weggejaagd Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:11

Als je het krantenbericht goed leest en even verder kijkt dan alleen de kop, dan valt het nog wel mee. Vind ik.... dan Knipoog

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:14

superwoman schreef:
te eerste is het belachelijk dat hij een boete krijgt en ten 2e is het belachelijk dat hij eerder terrecht staat dan de dieven....

# Als je je spulen terug wil, moet je ze wel volgen.
# Wil je tegen 3 personen enige indruk maken, heb je wel een stuk hout of wat dan ook nodig.
# gebruik je dat stuk hout, ómdat zij je willen aanvallen- vind ik dat héél verstandig.

Drie getuigenverklaringen wegen nog altijd zwaarder dan 1. Misschien wilden ze wel niet aanvallen, maar heeft die man ze in een hoekje gedreven en in elkaar gemept. Dit krantenbericht schetst een beeld, maar dat hoeft niet precies zo gebeurd te zijn.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:16

Heb niet alles gelezen, maar ik heb assurantiën, het is als volgt:

Als je dus inbreker betrapt mag je hem geen letsel toebrengen. Zijn daad is namelijk tegenover de daad die jij doet/zou doen niet even erg.

Dus als jouw hond een grom geeft en eff hapt, is goed. Maar als hij de inbreker vermorzeld en verminkt dan is dit niet in verhouding met de daad die de inbreker wilden gaan plegen.

Je mag dus wel iets doen, maar het moet in verhouding met elkaar zijn.

In deze situatie was de man 1. buiten zijn huis, 2. inderdaad stuk hout om te slaan (niet in verhouding ivm de schade die erbij komt) en hij had de mogelijkheid om het op andere manieren te doen, zoals de politie te bellen.
Laatst bijgewerkt door Let_be op 14-12-06 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:17

Zep: ik had 't bericht zelf nog niet gelezen, nu wel. Berichten die op Fok staan moet je nu eenmaal met een korreltje zout nemen Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:21

Zwartwitje schreef:
Drie getuigenverklaringen wegen nog altijd zwaarder dan 1. Misschien wilden ze wel niet aanvallen, maar heeft die man ze in een hoekje gedreven en in elkaar gemept. Dit krantenbericht schetst een beeld, maar dat hoeft niet precies zo gebeurd te zijn.

Ik kan me niet echt voorstellen dat 3 personen minder sterk zijn dan 1 man met een stuk hout.
Maar dan nog ga ik op het krantenartikel af. Er bestaan nou eenmaal genoeg dit soort gevallen dat het slachtoffer
wordt gestraft en de dader(s) vrijuit gaan.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:28

QuijoSavan schreef:

In deze situatie was de man 1. buiten zijn huis, 2. inderdaad stuk hout om te slaan (niet in verhouding ivm de schade die erbij komt) en hij had de mogelijkheid om het op andere manieren te doen, zoals de politie te bellen.

Bel jij de politie dan maar en wacht fijn op ze. Ik kan me wel iets voorstellen dat je wilt redden, wat er te redden valt. Als zou ik persoonlijk mijn leven niet voor mijn spullen willen geven. Wel voor mijn gezin!! En als vrouw pak ik dan op zijn minst een stuk hout of iets dergelijks. Ik kan me ook niet voorstellen dat een rechter als hij mij ziet, zich dat niet voor kan stellen. Knipoog

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:33

Typisch Nederland.
Echt te belachelijk voor woorden!

monicees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:55

Ah, verschrikkelijk voor die man

haha, grappig die uiteenlopende meningen trouwens..

misschien is dit wel Te offtopic maarja. een poging
anders verwijderd iemand em maar ofzo..

mijn ervaring is (na 5 inbraken in 2 maanden tijd)
in alle gevallen meteen de politie gebeld, ''ja we komen eraan mevrouw''
ze gezellig 5 kwartier later het erf op kwamen rijden, en helemaal niet gehaast ofzo, nee kalmheid zelve (oke stresserig doen helpt in veel gevallen ook niet) maar toch, daar denk je op zo'n moment toch niet aan (en ja, dat is wel menselijk).
De laatste (5e keer), weer gebeld met de plaatselijke politie,
als antwoord kreeg ik: ''Mevrouw u kunt morgen tijdens kantoor uren terug bellen, de inbrekers zullen nu wel weg zijn, dan kunnen wij toch niks meer doen''
met andere woorden: volgende keer ff wat eerder bellen he?

De inbraken waren dan niet in mijn huis, maar in ons bedrijf.. 20 meter van ons huis af.
En ja, ook ik ben er de 2de keer wel met een groot stuk ijzer naartoe gerend, niet zozeer van : die ga ik eens even neerslaan.
Maar wel om ze af te schrikken. (Ik was overigens alle keren alleen thuis)
Ik stond op die momenten iig stijf van de adrenaline, en voelde ook nauwelijks angst.

Ook ik vind het strafrecht van Nederland geen drol voorstellen,
maar ik vrees dat daar extreem weinig aan te doen is als doorsnee burger zijnde.

Dat ''criminelen'' te lieflijk behandeld worden in NL ben ik het helemaal mee eens, laatst nog.. heerlijke vloerverwarming aangelegd in een gevangenis ergens in Friesland meen ik. En wie betaald dat, wij gezellig met zijn allen.

Van een kennisje hoorde ik laatst dat iemand een boete van 400,_ Euro had open staan, hij weigerde dit te betalen. En had de keus, of direct betalen of 3 weekjes zitten, hij koos uiteraard voor het laatste.
Volgens de berichten heeft deze jongeman het daar prima naar zijn zin.

Ehm, een gevangenis hoort toch geen plek te zijn waar je het fijn en gezellig naar je zin hebt?
Tsjonge jonge..
Ohja.. en die E400 betalen wij met zn allen wel af.

sorry, wel erg lang verhaal geworden.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:20

Het recht in Nederland is krom, super krom. En zwak.
Dan kan het zijn dat zwaardere straffen "volgens de statistieken" niet werken. Maar verzin als regering dan wat anders als het zachte ei uithangen.

En geloof me, de eerste inbreker die mijn huis durft te betreden gaat spijt krijgen, zou achteraf willen dat ie de tijd terug kon draaien. Want die gaat gehandicapt de deur weer uit.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:23

Gewoon neerknallen die 'diefen' ..

Je weet maar nooit welke gek je in je huis hebt zitten.. voor
hetzelfde geld 'vlucht' hij/zij niet als die je ziet.. maar maakt ie
je af..
Voor de diefen vind ik het eigen risico om te gaan stelen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:27

monicees schreef:
Dat ''criminelen'' te lieflijk behandeld worden in NL ben ik het helemaal mee eens, laatst nog.. heerlijke vloerverwarming aangelegd in een gevangenis ergens in Friesland meen ik. En wie betaald dat, wij gezellig met zijn allen.

Te triest voor woorden gewoon

monicees schreef:
Van een kennisje hoorde ik laatst dat iemand een boete van 400,_ Euro had open staan, hij weigerde dit te betalen. En had de keus, of direct betalen of 3 weekjes zitten, hij koos uiteraard voor het laatste.
Volgens de berichten heeft deze jongeman het daar prima naar zijn zin.

Ehm, een gevangenis hoort toch geen plek te zijn waar je het fijn en gezellig naar je zin hebt?
Tsjonge jonge..
Ohja.. en die E400 betalen wij met zn allen wel af.

tsja, 3 weken kost en inwoning èn 400 euro bespaard. ik wordt regelmatig opgenomen in een kliniek, maar als ik dit soort dingen lees hebben die criminelen het beter dan mensen die voor hun gezondheid opgenomen moeten worden. erg krom

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:03

QuijoSavan schreef:
Heb niet alles gelezen, maar ik heb assurantiën, het is als volgt:

Als je dus inbreker betrapt mag je hem geen letsel toebrengen. Zijn daad is namelijk tegenover de daad die jij doet/zou doen niet even erg.

Dus als jouw hond een grom geeft en eff hapt, is goed. Maar als hij de inbreker vermorzeld en verminkt dan is dit niet in verhouding met de daad die de inbreker wilden gaan plegen.

Je mag dus wel iets doen, maar het moet in verhouding met elkaar zijn.

Ik vind de emotionele schade die een inbreker mij toebrengt door alleen al mijnhuis binnen te dringen, veel groter is dan de klap die ik hem zou (kunnen) verkopen.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:37

Zep schreef:
Ja en toen heb ik die man met een honkbalknuppel geslagen Clown

als jij daar daar uberhaupt de lol van in kunt zien, vind ik je erg vreemd.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:51

belachelijk! Soms is Nederland echt krom.

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 15:25

Citaat:
Rezee trof de dieven dit jaar midden in de nacht aan toen ze bij zijn buren naar binnen wilden gaan. Gewapend met een stuk hout zocht hij de confrontatie met het drietal. Toen ze hem in een steeg insloten, haalde hij uit.

Laat ik voorop stellen dat ik het ook heel erg op prijs zou stellen als mijn buurman bij mij een oogje in het zeil hield. Maar deze man had ook anders kunnen handelen; hij zag 3 mensen bij het huis van zijn buren staan. Hij had ook kunnen roepen en op die manier bekend maken dat ze gezien waren of het op een andere manier kunnen doen. Nu heeft hij idd met voorbedachte rade een stuk hout gepakt en is op (al dan niet gewenst) bezoek van de buren afgestapt en krijgt hij hier een boete voor. IMO terecht.
Hoewel ik zijn reactie kan begrijpen is het gewoon fout van hem natuurlijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 15:43

Maar ja, misschien denken die inbrekers wel twee keer na, voordat ze het weer proberen (denk ut niet, gezien de sancties die ertegenover staan).

Ik vond zelfs toen ze mijn auto gejat hadden, dat ik al behoorlijk ontdaan was. Alleen al vanwege het lef om andermans eigendommen zomaar mee te nemen. Maar dat is verder allemaal niet zo belangrijk als het welzijn van de daders natuurlijk Ja

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:27

Wordt het bericht wel goed gelezen?
Ten eerste was er nog niet eens ingebroken, ten tweede was het bij de buren en niet bij hem (niet dat dat het minder erg maakt, maar toch).
Ik ben het met Zep eens, hij is ze bewust met dat stuk hout achterna gerend (ze hadden nog niks gestolen, dus niks om terug te halen), daar hoort hij ook voor gestraft te worden.