12 jarig meisje dood gevonden (drenthe)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manie

Re: 12 jarig meisje dood gevonden (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:10

Ik vind het ook verschrikkelijk dat deze dingen gebeuren, maar ik wordt een beetje moe van de reactie 'deze maatschappij tegenwoordig' en andere opmerkingen in die richting.
Er is maar 1 verschil met vroeger, toen dit ook gebeurde. We meten en kauwen nu alles tot en met uit in de pers.

Vroeger zijn er bij mij op school ook 2 kinderen vermoord door hun vader. Tegenwoordig wordt heel uitgebreidt vermeld over het hoe en waarom, liefst met zoveel mogelijk (walgelijke) details.
Toen stond er een klein berichtje in de krant en op school werd ons verteld dat deze kinderen niet meer terug kwamen, zonder verdere toelichting!

En geen klasgenoot heeft daar een trauma aan overgehouden kan ik je verzekeren.

Toenemende (gevoelend van) onveiligheid zit tussen onze oren en de angst wordt aangewakkerd door de media.

Ik vind het dan ook belachelijk dat mensen vinden dat een 12-jarige niet om half 6 op de fiets zou mogen zitten.
Een idioot kun je altijd treffen en overal!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:05

Heeel erg T zou je maar gebeuren dat het je dochter is...
Wat lopen er toch zieke mensen rond Boos!

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:08

Er gaan nu allemaal verhalen rond (zit in Drenthe op school) de 1 zegt dat de moeder een prostitue was en de vader een drugsdealer dat het een familiedrama was. Weer een ander zegt dat ze was omgefietst om snoep te kopen bij de winkel (zo laat nog, beetje raar?) dat haar lichaam zwaar verminkt was en dat ze geen indentiteit hebben kunenn vaststellen...

Wel eng dat het hier vlakbij gebeurt...

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:17

manie schreef:
Ik vind het ook verschrikkelijk dat deze dingen gebeuren, maar ik wordt een beetje moe van de reactie 'deze maatschappij tegenwoordig' en andere opmerkingen in die richting.
Er is maar 1 verschil met vroeger, toen dit ook gebeurde. We meten en kauwen nu alles tot en met uit in de pers.

Ja

Wanneer er 'vroeger' een moord werd gepleegd hoorde je dat hoogstens in het naastgelegen dorp via-via. Dankzij de media weten we nu binnen 5 minuten wat er aan de andere kant van het land (of de wereld) gebeurd. En hoe smeuïger hoe beter, want dat verkoopt.

Natuurlijk is het vreselijk, laat dat duidelijk zijn. Maar aan al die 'waar het het naartoeeee met deze wereld' en 'de wereld is ziekkk' reacties hebben we niet zoveel hè?

Ik moet altijd denken aan mijn oma, ik ben altijd geïnteresseerd geweest in verhalen over 'vroeger' en ook toen gebeurde er van alles, en dat was dan nog maar in één dorp....

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:22

ik heb het vanmorgen in de krant gelezen. Ik wens de nabestaanden van dit meisje heel veel sterkte.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:26

Wat vreselijk zeg Scheve mond
Het zou inderdaad je dochter maar zijn..

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:30

Jeetje wat erg, als het donker is mag ik van de mensen bij ons op stal niet eens naar huis alleen in het donker.
Stekte voor familie en vrienden Ach gut

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:35

Jeetje wat verschrikkelijk voor haar ouders en nabestaanden, en voor iedereen die haar kende.

Ik ken die omgeving wel maar niet goed genoeg om na te gaan waar ze gevonden is.
Maar een verkeersongeval lijkt me wel vreemd als haar fiets ergens anders is teruggevonden. Dan zou die toch bij d'r in de buurt moeten liggen Verward

En over een 12 jarige alleen laten fietsen in het donker, ja ik denk dat het in deze omgeving iets anders is dan in de randstad, daar gebeurt normaal ook veel meer dan op het "platteland"maar dat is inmiddels dus wel duidelijk dat dat niet meer kan, maar valt zoiets ooit te voorkomen??

Vindt het echt verschrikkelijk, moet er als moeder niet aan denken dat mijn kinderen zoiets overkomen. Verdrietig Net zo als vele met mij. Maar kun je je kinderen voor alle kwaad beschermen, overal zijn zieke mensen, en als iedereen van te voren wist wat er ging komen, deden we er met zijn allen wat aan.

Hoop dat er snel wat duidelijkheid komt voor hun omgeving.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:42

Heel veel sterkte voor de nabestaanden! Ach gut

Verschrikkelijk dat dit moet gebeuren!
Zelf ging ik ook met jonge leeftijd in het donker naar de paarden, moet op zich ook kunnen! Betreft het een ongeluk of moord is, het is beiden erg!!!
Als het een ongeluk is geweest en iemand is doorgereden is ook heel erg natuurlijk, kan ik me ook niet voorstellen!
Is ze vermoord is het ook diep triest!
Kunnen we wel gaan speculeren of het nu verstandig is om zo'n meisje in het donker te laten fietsen maar een volwassene kan het ook overkomen!
Feit blijft, iedereen moet van elkaar afblijven, klaar..................!
Het zal je kind maar zijn!
Vind het heel erg en is ook vlakbij waar mijn ouders wonen gebeurd!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:59

Daarbij vind ik het in en in triest dat de moeder door sommigen min of meer de zwarte piet toegespeeld krijgen omdat ze haar kind aan het eind van de middag door de bebouwde kom laat fietsen.

Ik vind het gewoon niet normaal dat het niet mogelijk is om je kind naar een hobby/liefhebberij te laten gaan zonder dat je in spanning moet zitten als het kind 5 mins te laat is. Dit had ook overdag kunnen gebeuren. Want de plek waar het kind gevonden is is een Bweggetje waar dus weinig te beleven valt. Tevens is haar fiets bijna 3 km verderop gevonden.Beide plekken waren totaal uit de richting. Ikzelf sluit een ongeval uit. Helemaal gezien de omgeving en alle medeomstandigheden.

En daarbij komt, denken jullie dat het uitmaakt dat of het iemand van 12 of iemand van 20 was geweest?

annuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:03

Wat erg Boos! De lijst met kinderlijkjes (om het maar even grof te zeggen) wordt wel erg lang. Boos!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:16

Op www.dvhn.nl staat het volgende:

De 12-jarige Suzanne, het meisje dat dinsdagavond levenloos is aangetroffen bij Valthermond, is geidentificeerd door de moeder. Dat is gebeurd aan de hand van de kleding van het slachtoffer.

Was ze dan zo verminkt dat ze aan de hand van haar kleding geidentificeerd moest worden?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:20

laast een van 8 en nu 12.. Er zullen er nog meer komen.. Wanneer je dit doet in NL krijg je 13 jaar gevangenis zelfs nog minder.. waarom verhogen ze de straffen niet? ik vind dat deze mensen die iemands anders leven beroven zelf niet eens te horen leven. dus voor altijd achter slot en grendel. Hetzelfde met die TBSer. Waarom mogen ze toch uberhaubt vrij? ze zitten daar toch niet zomaar.. Maar nederland is een land waar bijna alles kan en mag.. Ik wens de familie van Suzanne heel veel sterkte.. laten we hopen dat de dader flink en dan bedoel ik HEEL ERG gestraft word. Hetzelfde geld voor de moorderaar van Jesse.. R.i.p

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:25

Kitty schreef:
Op www.dvhn.nl staat het volgende:

De 12-jarige Suzanne, het meisje dat dinsdagavond levenloos is aangetroffen bij Valthermond, is geidentificeerd door de moeder. Dat is gebeurd aan de hand van de kleding van het slachtoffer.

Was ze dan zo verminkt dat ze aan de hand van haar kleding geidentificeerd moest worden?

helaas wel. Ik wist nog niet dat het al in de pers bekend was. Vandaar dat ik dit nog niet had vermeld.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 18:27

Yvonniej schreef:
Daarbij vind ik het in en in triest dat de moeder door sommigen min of meer de zwarte piet toegespeeld krijgen omdat ze haar kind aan het eind van de middag door de bebouwde kom laat fietsen.

Ik vind het gewoon niet normaal dat het niet mogelijk is om je kind naar een hobby/liefhebberij te laten gaan zonder dat je in spanning moet zitten als het kind 5 mins te laat is. Dit had ook overdag kunnen gebeuren. Want de plek waar het kind gevonden is is een Bweggetje waar dus weinig te beleven valt. Tevens is haar fiets bijna 3 km verderop gevonden.Beide plekken waren totaal uit de richting. Ikzelf sluit een ongeval uit. Helemaal gezien de omgeving en alle medeomstandigheden.

En daarbij komt, denken jullie dat het uitmaakt dat of het iemand van 12 of iemand van 20 was geweest?

Ik ken de omgeving daar ook goed.....en het meiske woonde wel zo ver achterin de 2e mond dat fietsen voor mij als moeder uit den boze is (vanaf Musselkanaal).
Musselkanaal op zich is natuurlijk heel dicht bewoond....maar er zijn toch stukken in alle Monden die niet dicht bewoond zijn.
Dit is niet de zwarte Piet toespelen naar de moeder maar (voor mij) gewoon anticipieren op dingen die "gewoon" schijnen te worden in onze maatschappij. Je kunt de krant tegenwoordig niet openslaan of er staat wel een moord in. Meestal telt een gewaarschuwd mens voor twee....als moeder zijnde tel je voor 10.
Tuurlijk vind ik het ook belachelijk dat je niet meer veilig over straat kunt....maar helaas het is zo....en daar speel ik als moeder zijnde (noodgedwongen) op in. Dat kinderen zelfstandigheid moeten leren is een feit ...alleen een leerweg met zoveel risico vermijd ik.
En ja...dit had ook overdag kunnen gebeuren maar je bent het toch wel met mij eens dat het risicopercentage dan toch wel een stuk lager is.

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:29

Ten eerste vind ik het in en in triest. Ik leef mee met de nabestaande.
Ik heb op de site: http://forum.valthermondonline.nl/viewt ... &start=105 het een en ander gevolgd.
hier wordt ook een kaartje getoont van hoe de situatie is.
Nou ik kan me er niet iets bij voorstellen dat het een ongeluk is. Al zou je mee gesleept worden door een voertuig, dan is het wel een hele rare omweg.
Ik denk zelf dat er wel wat anders is gebeurt.
Ik vind het wel triest dat de ouders nu zwarte pieten krijgen toegespeeld. Susan was om 6 uur klaar met paardrijden. Dan is het wel donker, maar waarschijnlijk is het in die buurt wel wat normaler als hier in het westen om in het donker te fietsen. Ikzelf zou het nooit doen, maar je mag andere niet veroordelen. Haar ouders hadden dit ook niet gewild.
Het had ook kunnen gebeuren als het licht is.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:31

@djuno- Daar ben ik het niet mee eens. Kijk eens hoeveel er overdag gebeurd. Ik denk dat het weinig meer uitmaakt. Als iemand wat wil kan het altijd gebeuren. Of het nou ind e morgen middag of avond betreft.

Ik vind het in geen enkel geval ook maar iets schuld van de moeder. Als je hier in de regio woont kun je je wellicht het verhaal van de ontvoering in mussel/2e mond nog wel herinneren

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 18:39

Yvonniej schreef:
Daar ben ik het niet mee eens. Kijk eens hoeveel er overdag gebeurd. Ik denk dat het weinig meer uitmaakt. Als iemand wat wil kan het altijd gebeuren. Of het nou ind e morgen middag of avond betreft.

Ik vind het in geen enkel geval ook maar iets schuld van de moeder. Als je hier in de regio woont kun je je wellicht het verhaal van de ontvoering in mussel/2e mond nog wel herinneren

ik zeg ook absoluut niet dat het de schuld van de moeder is....diegene die dit gedaan heeft is verantwoordelijk....moge dit heel duidelijk zijn!!
Maar ik blijf het heel erg onverantwoord vinden dat ouders hun kinderen in het donker over straat laten gaan daar waar het niet verantwoord is....het kan gewoonweg niet meer!
Maar een ieder moet dat voor zichzelf maar beslissen wat wel en wat niet kan.....ik trek iig met mijn dochter een duidelijke grens (en zelfs ook nog met mijn zoon en die is 14).

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:40

Ik vind ook als het de bedoeling was geweest dat het meisje over de valtherdijk of de dreef zou fietsen het onverantwoord is. Maar door msk en dan door 2e mond moet opzich best te doen zijn!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:41

We kunnen nu allemaal wel gaan schreeuwen waar ze niet of wel is langsgereden. Maar niemand weet het precieze, alleen zijzelf en misschien de moordernaar)

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 18:46

Sundancer schreef:
We kunnen nu allemaal wel gaan schreeuwen waar ze niet of wel is langsgereden. Maar niemand weet het precieze, alleen zijzelf en misschien de moordernaar)

nee...niemand weet het precies ...via Valthe...of toch gelijk rechtstreeks naar huis ....
Feit is en blijft dat op beide routes er hele kale en verlaten stukken tussen zitten waarin dus de dader alle kans heeft gehad om toe te slaan.
En ja...ik zeg dader....want de vindplekken van haar en haar fiets liggen zover uitelkaar dat van een ongeluk m.i. geen sprake meer van kan zijn.
Laatst bijgewerkt door djuno op 14-12-06 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:47

Klopt Djuno.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:49

daar ben ik het mee eens djuno.

Voor alle anderen even duidelijkheideen kaartje met de plaatsen

Afbeelding

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:50

Trouwens de vindplaats van de fiets staat er helaas niet op, maar dat kan ook in het belang van het onderzoek zijn.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 18:51

ter verduidelijking voor iedereen:

Afbeelding