Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:28

Mevrouw Verdonk heeft de zaak bewust op de spits gedreven. Als zelfs en partij als de Christenunie een dergelijke motie steunt. Mevrouw Verdonk ligt al enige jaren op ramkoers in haar houding naar de kamer. En overigens ook naar haar eigen partij.

Met betrekking tot asielbeleid en de nieuwe wasmachine waar over gerept wordt. Ik denk dat vooral het beleid van 20 jaar geleden hier wordt aangehaald. Toen (ROA - regeling opvang asielzoekers) werden asielzoekers opgevangen in huurwoningen. En als ze in aanmerking kwamen voor bijzondere bijstand (daar hoef je geen uitkering voor te hebben) dan konden zij -net als ieder ander die daarvoor in aanmerking komt- een beroep op die bijzondere bijstand doen.

De regering heeft daarbij aangegeven welke artikelen in aanmerking komen te worden vergoed. Een wasmachine voor een gezin met kinderen valt daaronder bijvoorbeeld.

Asielzoekers tegenwoordig gaan naar een asielzoekerscentrum. Waar ze met enige pech jaren verblijven. Omdat de molen zo ontzettend traag heeft gewerkt.

Deze mensen hebben veelal kinderen gekregen in Nederland, of heel jonge kinderen zijn meegegaan en eigenlijk opgegroeid als Nederlandse. Persoonlijk vind ik het absurd om mensen die hier al jaren en jaren wonen nu terug te sturen. En dan heb ik het nog niet eens over die kinderen.

Stel je even voor: je groei op in Nederland, je bent een jaar of 12 en opeens moet je terug naar pakweg Iran of Syrie. Je kent de taal niet, de gebruiken niet, je hebt geen binding, je wordt weggerukt uit je veilige woonomgeving, je vriendjes. Dieptriest dat wij dit laten gebeuren.

Erger nog vind ik de situatie waarin je ouders dwingt te kiezen hun kinderen achter te laten in Nederland terwijl ze zelf uitgezet worden. Als ouder zou ik er altijd voor kiezen mijn kind dan maar achter te laten. Dan heeft een kind nog enig perspectief. Meegaan naar land van herkomst waar ouders het risico lopen vervolgd te worden brengt kinderen in permanent gevaar.

Wat ik het trieste vind van dit beleid is dat langzaamaan de mening is ontstaan dat alle asielzoekers klaplopers en economische vluchtelingen zijn.

Vertel dat tegen mijn Bosnische overbuurvrouw. Super-geintegreerd in Nederland. Haar hele familie verloren in drie maanden tijd. Woont hier sinds de oorlog. Heeft hier een kindje gekregen (ze was al zwanger toen ze vluchtte). Maar ze moet wel terug.

Te triest voor woorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:29

chevax schreef:
En trouwens, een béétje medemenselijkheid zouden we ook allemaal hier op Bokt (zeker in de Kersttijd) wel eens mogen hebben. Je weet maar nooit hoe je eigen situatie ooit nog veranderd en hoe je dan op steun van anderen bent aangewezen!

Ik geloof dat er niet zo heel veel asielzoekers zijn die wat met Kerst hebben Nagelbijten / Gniffelen Clown

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:30

chevax schreef:
terwijl de vraag is of Verdonk bezig is om gek te worden. En in mijn ogen kan die vraag met een volmondig "ja" worden beantwoord.

Dus jij vind iemand die een vast, en vooraf aangekondigd beleid,
consequent uitvoert zoals aan haar gevraagd is gek geworden?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:31

faye schreef:
chevax schreef:
En trouwens, een béétje medemenselijkheid zouden we ook allemaal hier op Bokt (zeker in de Kersttijd) wel eens mogen hebben. Je weet maar nooit hoe je eigen situatie ooit nog veranderd en hoe je dan op steun van anderen bent aangewezen!

Ik geloof dat er niet zo heel veel asielzoekers zijn die wat met Kerst hebben Nagelbijten / Gniffelen Clown

En ik geloof dat jij je echt enorm vergist! Niet iedere asielzoeker is moslim, ik denk dat je je daar enorm op verkijkt. En daarbij denk ik dat jij de begrippen allochtoon en asielzoeker door elkaar haalt!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:31

Myfairytale schreef:
chevax schreef:

Ik vind dat jij nu overdrijft.
Moet je maar niets iets doet wat niet mag en al zeker niet als je te GAST bent in een ander land!

De reden waarom sommige in de cel zitten, is omdat ze niet mee werken.... Zij bertrekken hun kinderen hierin. Zij zijn slechte ouders vind ik. Moet je het gezin uit elkaar halen? of bij elkaar zetten in de cel....moeilijke keuze, maar dat is de schuld van de ouders....

Ja, dat is ook zo, zou idd ook niet goed weten wat je in zo'n situatie het beste kan doen...

chevax schreef:
Myfairytale schreef:
Kan wel wezen ,maar jij was degene die dit zei hoor!

Nee, ik had het niet over "moet je maar eens dingen proberen als je te gast bent in een land". Maak er geen pro of contra buitenlanders-discussie van.

Daar hoor je mij ook niet over, ik reageerde puur en alleen op jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:34

Nou nee hoor, maar de meeste asielzoekers komen nu eenmaal niet uit Europa, want dan zouden het geen asielzoekers zijn Knipoog

En daarbij, nu is het Kerst, dan is het Paen, Pinksteren, zomer etc. Verdonk voert gewoon het beleid uit. Ze wekt nu eenmaal veel antipathie op door haar persoonlijkheid, er zijn er maar weinig die een manwijf symathiek vinden Haha!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:35

Mas schreef:
chevax schreef:
terwijl de vraag is of Verdonk bezig is om gek te worden. En in mijn ogen kan die vraag met een volmondig "ja" worden beantwoord.

Dus jij vind iemand die een vast, en vooraf aangekondigd beleid,
consequent uitvoert zoals aan haar gevraagd is gek geworden?

Precies, dit stond al vast.
Wat ik wel foutvind is dat de procedures zo lang moeten duren, dat ze hier jaren zijn en dan nog eens terug moeten...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:35

Myfairytale: ik twijfelde trouwens ook tussen Wilders en Verdonk Knipoog
Mocht Verdonk weggaan is mijn stem voor Wilders

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:40

Ik heb ook VOOR Rita gestemd. Eindelijk eens iemand die wel beroering durft te veroorzaken ipv stil in een hoekje te zitten en hopen dat ze de klappen ontwijkt. Politiek ben ik niet sterk onderlegd, maar zij springt er met kop en schouders bovenuit. En met mij nog veel meer "volk" gezien het aantal stemmen wat zij met de verkiezing heeft gekregen...

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:41

Anya schreef:
Wat ik het trieste vind van dit beleid is dat langzaamaan de mening is ontstaan dat alle asielzoekers klaplopers en economische vluchtelingen zijn.

En dat is nou een hele goede opmerking OK dan!
Economische vluchtelingen moeten geweerd worden, wij komen hier straks als enig land om in de Bulgaren en Roemenen. Maar dit is een hele andere tak van de asielzoekers en deze zijn ook vaak binnen no time weer vertrokken als ze niet mogen blijven.

Ik ben ook van mening dat het te grof is om mensen die hier al een hele tijd zitten uit te zetten. Maar deze mensen zijn UITGEPROCEDEERD dus ze hebben geen gegronde reden om niet terug te gaan naar hun eigen land. Ruw gezegd, Nederland zit vol en we doen met zijn alleen een beetje hypocriet. Mevrouw Verdonk voert de regels uit zoals deze in de wet staan maar dat mag niet.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:45

Verdonk is oke. Ik sta ook achter Rita.
Zijn die linkse partijen nou helemaal gek geworden, stelletje robin hood's!!!
Je wilt echt niet weten wat de gevolgen zijn als we nu een generaal pardon aannemen.
Ga toch weg zeg. Regels zijn regels, helaas maar waar. En die moeten we handhaven. Die regels zijn zo gek nog niet, en broodnodig!
Je kan niet altijd lief aardig en sociaal willen zijn, je kan niet iedeen hier laten wonen en komen en werken, nederland is al erg vol.
Handhaven die regels Rita! Velen nederlanders staan achter je.

En volgens de regels, die rita handhaaft, mogen de vluchtelingen die in hun land bijv vermoord worden, die echt niet terug kunnen naar hun eigen land, dus echt uit veiligheidsredenen en etc bij ons aankloppen, die zetten ze heus niet zomaar hoppa in hun eigen land.

Het gaat hier idd om uitgeprocedeerden.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:49

Ach uiteindelijk lost het zichzelf op.
Met een jaar of twintig is de zeespiegel onomkeerbaar gestegen. Zijn alle mensen uit het westen des Nederlands economische of andersoortige vluchtelingen die in een stevige rij bij de controle posten van de Utrechtse Heuvelrug staan.

Roep ik vanuit het hooggelegen Twente dat Duitsland vol zit (want dat laatste restje Nederland is dan een Bundesland van Duitsland geworden) en kunnen we de eerste bootvluchtelingen verwachten op de Veluwe.

En die mensen willen allemaal kerst vieren Ja

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:49

Verdrietig Het doet me echt pijn dat mensen zo denken, ik ben blij dat ik straks ga emigreren, en ik mag toch hopen dat ik in mijn nieuwe land niet zo ontvangen word als jullie hier doen met mensen die hun heil en geluk zoeken.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:50

Go Rita!
Afhandeling van het NL verblijfsvergunning zou imo wel sneller kunnen. Krijg je ook geen gezeur dat mensen hier ruim 5 jaar en langer rond blijven spoken, en daarna pas weer terug gestuurd worden. Afhandeling moet dus sneller, maar afhandeling moet zeker wel gehanteerd worden. Het moet verdorie niet gekker worden om een generaal pardon uit te geven.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:53

Anya schreef:
Ach uiteindelijk lost het zichzelf op.
Met een jaar of twintig is de zeespiegel onomkeerbaar gestegen. Zijn alle mensen uit het westen des Nederlands economische of andersoortige vluchtelingen die in een stevige rij bij de controle posten van de Utrechtse Heuvelrug staan.

Roep ik vanuit het hooggelegen Twente dat Duitsland vol zit (want dat laatste restje Nederland is dan een Bundesland van Duitsland geworden) en kunnen we de eerste bootvluchtelingen verwachten op de Veluwe.

En die mensen willen allemaal kerst vieren Ja

Dan laat je toch wel de mensen uit het westen door die wel tolerant zijn toch Ja
Want je wilt niet iedereen over 1 kam scheren....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:54

Sja Anya, blijkbaar ben je toch niet zo tolerant als je je graag voordoet Clown

En het is ook duidelijk dat je niet in de Randstad woont Clown

Makkelijk banketstaaf over een ver van je bed show Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-12-06 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:54

Misschien moeten we dan alle allochtonen een zichtbaar teken geven, dan heeft Verdonk het gemakkelijker als ze ze allemaal op wil pakken. Lips are sealed

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:56

faye schreef:

Ja OK dan! Ja

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:04

Citaat:
Als de Tweede Kamer dinsdagavond een motie van wantrouwen tegen VVD-minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) zou aannemen, zal dat leiden tot het vertrek van alle VVD-bewindslieden. Dat kondigde VVD-leider Mark Rutte aan tijdens de schorsing van het spoeddebat.

Indienen maar!

Fijn wanneer je uitgezet wordt en je woont meer dan 10 jaar hier en hebt altijd hard gewerkt. Fijn dat je dan alsnog het land wordt uitgezet. Laat diegene die zich misdragen een eind opzouten! Fijn wanneer je eigenland niet veilig is om terug te keren. Fijn dat je kop eraf wordt geschoten wanneer je het vliegtuig uitstapt.

Laat Wilders en Verdonk helemaal opzouten uit dat kabinet...... Imitaties van Pim Fortuyn!!!!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 12:04

faye schreef:

Zou dat het zijn?
Ik woon namelijk ook ver buiten de Randstad en ken persoonlijk niet 1 geval van enig asielzoeker.
Zou ik daarom milder zijn en inzien dat met name Wilders een 'wanhoopskeuze van de maatschappelijk teleurgestelden' is?

Of is het gewoon dat men in de Randstad reageert zoals elke diersoort in tijden van overpopulatie: "ik bijt jou want anders bijt jij mij".
http://www.tienmiljoen.nl/Ned/index.htm
Extreme reacties op een ieder die niet net is zoals wij, is een volledig instinctieve reactie bij persoonlijke groepsstress. Het is een dierlijke reactie, onder humaan handelen versta ik iets anders. Humaan handelen kan je per definitie alleen dan wanneer je met ratio je oerinstinct relativeert en vanuit de daardoor opgedane inzichten handelt.

Back on topic: waarom maakt Verdonk er zo'n hals-zaak van, waarom kan zij niet even een paar daagjes meer geduld bewaren? Zij staat er op immers haar uitzetting gewoon vandaag de dag te verrichten.

Het is niet een zeldzaamheid dat mensen die uitgezet worden 'per ongeluk' van de aardbodem verdwenen. Er schijnen nogal wat te worden opgewacht op het vliegveld, en dan bedoel ik niet familie en vrienden Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:05

Nou niet echt hoor Faye. Ik vind het vreselijk. Ik kom uit het westen en mijn familie woont in het westen. Ik heb dit vergelijk neergezet in de hoop dat als je het zo opschrijft mensen af en toe eens nadenken over wat ze nu eigenlijk aan ongelofelijk meedogenloze teksten neerzetten over asielzoekers.

Maar als het over 'eigen volk' gaat, komt de boodschap kennelijk wel over.

Dan is mijn doel geslaagd.

En ik maak mij zeer ernstig zorgen over deze milieu-situatie. Ik heb dan ook (geregeld vanuit de Gemeente waar ik werk) onlangs inconvinient truth gezien van Al Gore. En het trieste is... ik denk dat het beeld in de film klopt.

En dat maakt dat we (met de hele wereld) echt voor een ander probleem staan nu dan wel of geen tientje aow of wel of geen aftrek van je hypotheekrente. Het gaat erom of miljarden mensen (en enige miljoenen in Nederland) over 40 jaar nog wel een huis hebben.

Ik kan natuurlijk zeggen: het zal mijn tijd wel duren. Dat klopt met mijn leeftijd. En ik heb ook geen kinderen. Maar persoonlijk denk ik dat dat te makkelijk is.

Ik ben bereid er dingen voor te laten. Jullie ook?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:07

John_1983 schreef:
Citaat:
Als de Tweede Kamer dinsdagavond een motie van wantrouwen tegen VVD-minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) zou aannemen, zal dat leiden tot het vertrek van alle VVD-bewindslieden. Dat kondigde VVD-leider Mark Rutte aan tijdens de schorsing van het spoeddebat.

Indienen maar!

Fijn wanneer je uitgezet wordt en je woont meer dan 10 jaar hier en hebt altijd hard gewerkt. Fijn dat je dan alsnog het land wordt uitgezet. Laat diegene die zich misdragen een eind opzouten! Fijn wanneer je eigenland niet veilig is om terug te keren. Fijn dat je kop eraf wordt geschoten wanneer je het vliegtuig uitstapt.

Laat Wilders en Verdonk helemaal opzouten uit dat kabinet...... Imitaties van Pim Fortuyn!!!!

Het gaat hier alleen om de uitgeprocedeerden... als je werkelijk niet terug kunt, ok, maar kan het wel, ga dan ook!
En dat doen ze niet!
Dan moet er toch iemand zijn die er een stokje voor steekt dat het hier straks geen Holland of Nederland meer heet?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:07

Kijk in sommige gevallen vind ik het uitzettingsbeleid belachelijk maar een generaal pardon vind ik niet goed. Er moet gewoon beter "maatwerk" gemaakt worden.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 13-12-06 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:09

Ik ben voor het milieu bereid dingen te laten, Maar niet voor de gelukszoekers, en dat is nog steeds een heel groot deel van de asielzoekers. Die liegen en bedriegen tijdens de procedures en rekken daarmee zelf de tijd die zo'n procedure vergt. Sja, als er ECHT een gevaarlijke situatie in een land is vind ik het prima, maar pas je dan ook aan en denk niet hier door te kunnen leven volgens de gebruiken in je oorspronkelijke land.

En daarom zal ik nooit links stemmen. Ik heb het gezien hoor wat links allemaal wil. Nou eerst maar eens de autochtone bevolking. En als ik daarmee een racist ben, so be it, zit er niet mee Haha!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:09

En wie zegt dat ze dat KUNNEN?