Abortus om hazenlip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re: Abortus om hazenlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:26

Ik vind dat een gezond kind ook niet mag, maar daar kunnen we hier wel over gaan discussiëren, maar dat zou offtopic zijn Knipoog

Eigenlijk zouden ze elk geval apart moeten bekijken, maar dat kost teveel tijd en papierwerk, he.
Laatst bijgewerkt door Nymeria op 14-12-06 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:27

flippieh schreef:
tja op een of andere manier is het heel erg en belachelijk maar als je alle kosten er na bekijkt om deze hazelip toe te laten maken ed. en je hebt niet veel geld ..

Dan ga je je toch afvragen wat er dan belangrijker is, een paar honderd euro of een mensenleven... Schijnbaar hecht niet iedereen waarde aan het recht op leven van zo'n klein kindje, ook al is het dan nog niet geboren en kan het niet tegenspreken(helaas), dat betekend niet dat je maar moet beslissen dat zo'n kind niet het recht heeft om te leven, want dat doe je in geval van abortus. En dan bij zoiets onbenulligs als een hazenlip...
Daar komt bij, er is ook nog zoiets als de zorgverzekering...

Sorry voor de heftige reactie maar ik vind abortus moord, om welke reden dan ook en kan me erg boos maken om dit soort opmerkingen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:39

Ik vindt het belachelijk om een kind weg te laten halen omdat hij een hazelip heeft.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:46

Ik kan me er ook echt niets bij voorstellen hoor,
een hazelip en dan een abortus plegen.
Ik ken ook een stel die een dochter hebben met een 'behoorlijke' hazelip, maar echt een mooi meisje en natuurlijk dat meisje moet met regelmaat naar het ziekenhuis maar is toch nog geen reden om abortus te plegen?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:54

Mijn nicht haar zoontje heeft ook een hazelip, en die is ook al een paar keer geopereert en het ziet er goed uit vindt ik

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:30

Ik vind het goed dat de mogelijkheid tot abortus er is. Ik vind het verschrikkelijk om mensen ongewild een kind te laten krijgen. Als het kind ongewild is dan kun je er toch nooit fatsoenlijk voor zorgen?

Zelfs al heeft het 'maar' een hazelip. Als je het niet wilt dan wil je het niet. Gelukkig hebben wij allemaal de ruimte daarvoor en zitten er in onze regering niet genoeg mensen om bekrompen, niet vooruitdenkende, levensbepalers die abortus willen verbieden.

Het is prachtig dat deze mogelijkheid er is en dat we op deze manier een hoop leed kunnen besparen. Een foetus/kind is voor mij niet een wezen met gevoel/gedachten voordat het geboren is. Daarom vind ik voor die tijd dat de moeder centraal staat. En zij mag bepalen.

Kiim__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:33

Zep schreef:
Tsja... als je nog binnen de termijn zit waarin je sowieso nog een abortus mag plegen kun je dit heel moeilijk juridisch waterdicht krijgen. Want hoe druk je het verschil uit tussen een vrouw die zwanger is van een ongewenst kind, of een vrouw die geen kind met een hazenlip wil?

In principe wordt dit probleem opgevangen door de verwijzingsgesprekken die artsen voeren met de vrouw voordat de abortus wordt uitgevoerd, en de bijbehorende bedenktermijn.

Ik vraag me bij dit soort berichten altijd af hoe eea genuanceerder ligt. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat wanneer je een kinderwens hebt en bewust zwanger geworden bent, je je dan laat aborteren omdat het kind een hazelip lijkt te hebben. Ik ben dan toch geneigd te denken dat er veel meer meespeelde dan alleen die hazenlip.

Hier ben ik het mee eens. Zou precies het zelfde gezegt hebben! Bloos

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:48

russel schreef:
Ik denk dat je er pas kan over oordelen als je er zelf voor staat, wat als je het zelf hebt meegemaakt of al een kind zo hebt, die elk jaar weer geopereerd moet worden, achterstand school, ziekenhuis, pijn, gepest en toch blijf je het altijd zien. Dan zijn er ook kinderen die behoorlijk verminkt zijn, behoorlijk wat missen in het verhemelte. Je moet het als ouder ook aan kunnen en idd genoeg geld hebben voor een plastische chirurgie operatie als alles dicht is en voldoende volgroeid is.

Dat dacht ik ook.
Het is erg makkelijk om een uitspraak te doen en zeggen dat een hazenlip geen ernstige gevolgen heeft of dingen in die richting. Misschien veranderd je hele mening wel als je zelf voor zo'n zware beslissing komt te staan. Een achterneefje van mij heeft een hazenlip. Hebben ze operatief geprobeerd iets te verbeteren. Naar mijn weten heeft hij er geen last meer van.
Er zijn natuurlijk ook verschillende types hiervan zoals op de eerste pagina is genoemd. Zijn hazenlip was niet ernstig. Je kunt het nog wel zien. Misschien wordt hij er later wel mee gepest. Helaas worden erg veel kinderen tegenwoordig om de meest belachelijke redenen gepest.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:49

Onyx88 schreef:
Ik vind het goed dat de mogelijkheid tot abortus er is. Ik vind het verschrikkelijk om mensen ongewild een kind te laten krijgen. Als het kind ongewild is dan kun je er toch nooit fatsoenlijk voor zorgen?

Hier gaan mij werkelijk de haren van overeind staan
Dan moeten de mensen maar niet meer aan sex doen en anders gebruiken ze maar condooms

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:52

Ik ben het toch ook wel met MSQuincyTE eens denk ik... Immers, als je verantwoordelijk en oud genoeg bent om aan sex te doen, weet je de gevolgen. Dan moet je ook verantwoordelijkheid nemen voor een kind, wat er door je eigen schuld is gekomen. En anders sta je het maar af. Ieder kind, ook al in de moederbuik is uniek. Om het even heel cru te zeggen; misschien zijn er in de loop van de jaren al heel wat einsteintjes geaborteerd Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:03

Ben het toch niet met jullie eens..... Ik zelf zou nooit abortus plegen maar ben wel blij dat de mogelijkheid er is.

Je kunt écht ongewild zwanger worden. Als voorbeeld: verkrachting, na een feestje of uitgaan te veel drank op en daardoor onveilig gevreeën, de pil en condoom zijn niet 100% veilig,erfelijke grote afwijkingen, en zo zijn er nog meer redenen te noemen.

Tegenwoordig als kind kun je ervan uitgaan dat je écht gewenst bent.... (helaas betekent dat nog geen einde aan de kindermishandeling).

Maar een kind dat niet gewenst is loopt het risico dat hij/zij geen leuke jeugd zal hebben. Adoptie zie ik niet als oplossing......

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 09:25

_Diesel, ik vind dit echt zo'n idee van 'eigen schuld, dikke bult'. Ieder mens maakt wel eens fouten maar daar hoeft toch niet een heel leven, of eigenlijk twee, door 'verpest' te worden? Nog niet te spreken over mensen die de pil gebruiken en het echt niet doorhadden dat ze zwanger waren.

Ook ik zie adoptie niet als oplossing. Er zijn een hoop adoptieouders die het kinderen prachtig weten te brengen waarom ze bij hun zijn en niet bij hun biologische ouders maar zou jij het graag willen horen dat jij niet opgroeit bij je eigen moeder omdat ze je niet wilde?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:40

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:52

Dit topic is toch n.a.v. een nieuwsbericht en dat gaat over abortussen, dus snap die opmerking niet odetteke.....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:53

Ik kan me niet voorstellen dat het makkelijk is om ff een abortus te laten plegen, zeker wanneer je graag een kind wil.
Dus denk dat het artikel nogal simpel en eenzijdiig is opgesteld (sensatie)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:12

Mijn moeder heeft momenteel een crisis plaatsing van een baby met hazelip. Dubbelzijdig, en het gehemelte is geheel open. Deze baby heeft de eerste 3 maanden op haar buik haar fles gekregen, en mag nog steeds enkel op haar buik slapen. Waarom? Omdat de meeste hazelippen, niet enkel een hazelip is, maar een bijkomst van een syndroom. Zo heeft deze baby een syndroom waarbij tevens de onderkaak te ver naar achter geplaatst is. Hierdoor is haar tongaanhechting ook te ver naar achteren. Dit restulteerde weer in stikken als de baby om haar rug lag. Nu groeit de kaak na een half jaar vanzelf weer goed, waardoor de kans op stikken kleiner wordt, maar vooral na de geboorte liep ze vaak blauw aan, omdat ze zo vaak stikte in haar eigen tong.

Tevens is het zo dat het syndroom waar de hazelip een resultaat van is, meerdere asspecten heeft. Zo kan de baby met een hazelip ook zwakzinnig zijn of een andere geestelijke afwijking hebben. Ik wil alleen aangeven dat het vaak niet enkel om "een hazelip" gaat, maar dat er erg vaak meerdere dingen bij komen kijken! En als je je dit realiseerd, kan ik me voorstellen dat ouders dat risico voor hun kind liever niet nemen, en kiezen voor een abortus.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:15

Pfff hier schrik ik toch van. Dat zo'n kindje in crisis-opvang komt. Kippenvel.........

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:30

slimmerik schreef:
Ben het toch niet met jullie eens..... Ik zelf zou nooit abortus plegen maar ben wel blij dat de mogelijkheid er is.

Je kunt écht ongewild zwanger worden. Als voorbeeld: verkrachting, na een feestje of uitgaan te veel drank op en daardoor onveilig gevreeën, de pil en condoom zijn niet 100% veilig,erfelijke grote afwijkingen, en zo zijn er nog meer redenen te noemen.

Tegenwoordig als kind kun je ervan uitgaan dat je écht gewenst bent.... (helaas betekent dat nog geen einde aan de kindermishandeling).

Maar een kind dat niet gewenst is loopt het risico dat hij/zij geen leuke jeugd zal hebben. Adoptie zie ik niet als oplossing......

Ik ben voor abortus in de gevallen van verkrachting (maar dit schijnt maar heeel weinig voor te komen) en wanneer het kindje grote afwijkingen heeft en bijv. moet leven als kasplantje ofzo. Wanneer het condoom scheurt of je bent bezopen geweest en hebt sex gehad kun je alsnog de morning-afterpil halen. Maar ook hier geld: Geen sex is het beste voorbehoedsmiddel!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:33

Onyx88 schreef:
_Diesel, ik vind dit echt zo'n idee van 'eigen schuld, dikke bult'. Ieder mens maakt wel eens fouten maar daar hoeft toch niet een heel leven, of eigenlijk twee, door 'verpest' te worden? Nog niet te spreken over mensen die de pil gebruiken en het echt niet doorhadden dat ze zwanger waren.

Ook ik zie adoptie niet als oplossing. Er zijn een hoop adoptieouders die het kinderen prachtig weten te brengen waarom ze bij hun zijn en niet bij hun biologische ouders maar zou jij het graag willen horen dat jij niet opgroeit bij je eigen moeder omdat ze je niet wilde?

Sja, als je het zo bekijkt is het wel eigen schuld dikke bult ja. Maargoed, je weet toch wat ervan kan komen? Ik ben niet geheel tegen abortus, maar het zou gewoon slimmer zijn om het per geval te bekijken. Je leest ook vaak zat dat sommige vrouwen die hun leven gewoon prima op orde hebben een kindje laten weghalen omdat ze er nog niet helemaal aan toe zijn, en een half jaar later ineens wel. Dan denk ik echt, waar ben je mee bezig?!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:22

Wendy_Komen schreef:
Mijn moeder heeft momenteel een crisis plaatsing van een baby met hazelip. Dubbelzijdig, en het gehemelte is geheel open. Deze baby heeft de eerste 3 maanden op haar buik haar fles gekregen, en mag nog steeds enkel op haar buik slapen. Waarom? Omdat de meeste hazelippen, niet enkel een hazelip is, maar een bijkomst van een syndroom. Zo heeft deze baby een syndroom waarbij tevens de onderkaak te ver naar achter geplaatst is. Hierdoor is haar tongaanhechting ook te ver naar achteren. Dit restulteerde weer in stikken als de baby om haar rug lag. Nu groeit de kaak na een half jaar vanzelf weer goed, waardoor de kans op stikken kleiner wordt, maar vooral na de geboorte liep ze vaak blauw aan, omdat ze zo vaak stikte in haar eigen tong.

Tevens is het zo dat het syndroom waar de hazelip een resultaat van is, meerdere asspecten heeft. Zo kan de baby met een hazelip ook zwakzinnig zijn of een andere geestelijke afwijking hebben. Ik wil alleen aangeven dat het vaak niet enkel om "een hazelip" gaat, maar dat er erg vaak meerdere dingen bij komen kijken! En als je je dit realiseerd, kan ik me voorstellen dat ouders dat risico voor hun kind liever niet nemen, en kiezen voor een abortus.

Ik ben het niet met je eens dat "de meeste" schissen bij een syndroom horen, dit is in "slechts" 15-20 procent het geval
Bij het syndroom van Pierre Robin, wat de baby uit jouw verhaal dus heeft, komt wel vaak een schisis voor, maar de problemen bij Pierre Robin vloeien voornamelijk voort uit de achtergebleven ontwikkeling van de onderkaak en daardoor de kans op het inslikken van de tong en minder uit de schisis