Berdien schreef:HA! Sorry hoor, maar die ene koe? Pff als je hem zelf zou slachten ja. Dan is er inderdaad één koe voor jouw zadel en jouw biefstukje.
http://www.bontvoordieren.nl/video/comm ... honden.mpg
Als je dit soort dingen ziet, en weet dat soortegelijke dingen ook gebeuren met andere dieren die voor bont worden misbruikt, nou sorry hoor, maar dan snap IK NIET hoe je in godsnaam het dragen van bont kun verdedigen.
En ja. Het komt van bont voor dieren af ja. Is het daarom niet minder erg? In scene gezet ofzo? Google maar eens, dan vind je ongetwijfeld dezelfde beelden.
Die vuilak aait het diertje zelfs nog voordat het wordt neergeknuppelt. Walgelijk. Bah bah bah bah bah.
Wereldwijd verbod voor bont. Strenge straffen. Maar misschien ben ik wel een greenpeaceridder en WNFverdediger, en daarnaast oook nog eens vegetarier en zie ik dit helemaal in het verkeerde licht.
het is helemaal niet erg om neergeknuppeld te worden met een grote pin in je harsens als je net een paar weken oud bent, het is helemaal niet erg om met duizenden anderen diertjes je leven door te brengen in tralie kooitjes van een paar vierkante centimeter om vervolgens gruwelijk aan je einde te komen en het is al helemaal niet erg dat modekippen jou velletje gebruiken omdat het goed voor hun STATUS is.
Waar maak ik me ook nog druk om?
Kom je weer aan met een filmpje van neergeknuppelde zeehonden. Heb ik niet in mijn allereerste bericht aangegeven dat dit ook niet geheel mijn stijl is? Als jij niet op een normale manier zonder een bord voor je kop kan discussieren dan houdt het voor mij op.
Dat mensen zeehonden doodknuppelen zegt mij nog niet dat bont per definiet slecht is. Dat alle manieren van bond verkrijgen slecht zijn.