Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MissDonna schreef:mijn moeder is nog niet zo heel lang schoonverklaard van bortskanker. zodra iemand kanker in mijn buurt zegt, waarschuw ik. zodra ze t nog een keer zeggen zijn ze voor mij. Daar kan je me heel kwaad mee maken!
MissHaffie schreef:Hier ook.
Ik kan er gewoon niet tegen als mensen er mee schelden en
je moet er met mij ook geen discussie over aangaan want die win je toch niet.
Elke keer als iemand dat woord gebruikt, gaat er een schok door me heen.
Ik word niet gauw kwaad, maar dan wel.
SanderP schreef:Als iemand er problemen mee heeft en dat me zegt, hou ik er rekening mee, maar dat is dus eigenlijk nooit. Er zeggen hele groepen mensen overal 'kei' voor, dat heeft in feite dezelfde betekenis.
MissHaffie schreef:Ik denk omdat gvd geen momenteel-heel-erg-in-de-spotlight-staande dodelijke ziekte is.
SanderP schreef:Ik heb het zelf van dichtbij meegemaakt en vrienden van mij ook. Toch gebruikt iedereen het nog. En als ik het zeg en iemand zegt tegen mij: "joh, zou je dat niet niet meer willen zeggen" dan is het goed, hoeft geen uitleg bij en houd ik er rekening mee.
Maar zoals iemand eerder heeft gezegd: er heeft bijna niemand problemen met GVD terwijl dat ook een hoop mensen kan kwetsen, waarom valt men daar veel minder over?
Aimee schreef:Overigens gebruiken jou Haagse vriendjes tegenwoordig Cholera als scheldwoord, Sander....Vind ik in Nederland toepasselijker.
MissHaffie schreef:Ik zei dat mensen er daarom minder problemen mee hebben.
Er zijn steeds minder gelovigen in Nederland, men is niet meer zo gelovig als vroeger.