Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ozzieozzie schreef:Vorig jaar zijn er hier voor de kust in Adelaide zo'n 3 mensen opgegeten door een haai. Zijn wel meerdere aanvallen geweest maar die mensen zijn nog allemaal in leven.
Als haaien eenmaal aan een mens hebben gezeten blijven ze het ook doen.
Sommige mensen zijn gewoon belachelijk stom dat ze verder de zee in gaan met het risico dus dat er een haai kan rondzwemmen. Niet echt slim van ze en lokken ze het zelf ook uit. Geef d'r dus ook niets om dat hun worden aangevallen. Maar het kan ook wel eens voorkomen dat de haai gewoon erg dicht bij de kust is.
Gelukkig word alles wel goed in het zicht gehouden door vliegtuigen die de hele dag door rond vliegen langs de kust om haaien te spotten.
Ik woon nu al 1,5 jaar in Australie maar ben nog nooit de zee in gegaan. Mij echt niet gezien!
benangelique schreef:weet wel dat die beesten in veel wateren niet voor komen, maar juist waar het het mooiste duiken is zitten die krengen ook!
_Marjolein_ schreef:Het is hun instinct, je kan ze het ook niet kwalijk nemen! En ja, beste remedie is gewoon niet te gaan zwemmen!
_Marjolein_ schreef:Je zoekt het gevaar ook op! Je komt in hun gebied ja, en hun zien je óf als gevaar, óf als voedsel. Haaien kunnen niet denken zoals mensen.. Ze gaan op hun instinct af.
_Marjolein_ schreef:Ja en dan ga je die beestjes maar vermoorden. Want oog om oog, tand om tand. Wat hij gedaan heeft daar moet hij voor boeten. Zonder dat ze erbij nadenken dat die haai het onbewust doet, er niet bij nadenkt. Niet zo kan denken als wij.. Het hun gevoel is. Wij die inbreken op hun privacy en leefruimte..
More schreef:Wow dat is erg!!!! Echt vreselijk, ben je opeens je been kwijt....
Ik moet er niet aan denken!
Maar je kunt het een haai niet kwalijk nemen.........
rakkertje13 schreef:idd..
wel erg euhm balen
LiinDseyy schreef:ah bah.. je zou daar maar op dat strand liggen en dat zien..
LiinDseyy schreef:ah bah.. je zou daar maar op dat strand liggen en dat zien..
Whiz schreef:tjah.. kijk als hij daar rond blijft hangen... dan is de kans groot dat het met dezelfde haai nogmaals gebeurt. Ik ben ook tegen afmaken! Maar ik denk dat die haai wel weet dat hij daar nu makkelijk prooi kan halen.
LiNdA1986 schreef:Erg hoor als je ineens je been kwijt bent, maar dat risico loop je nou ook eenmaal als in die zeeen daar gaat zwemmen. Ook al staat er misschien geen bord, je moet altijd goed oppassen!
Die zal wel een trauma hebben hoor!
Ik vind het overigens belachelijk dat ze die haai willen afmaken! Waarom?? Het is gewoon de natuur en dat dier zijn instinct en die jongen die zwemt in zijn jachtgebied/territorium! En een haai eet helemaal geen mensen, maar omdat hij niet goed kan zien wat het is, slaat hij toch toe. (een mens aan het zwemmen, lijkt van onderen vaak op een schildpad voor zo'n haai)