Klopjacht gaande naar moordenaar van een kind.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Klopjacht gaande naar moordenaar van een kind.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:19

Kippenvel!!! Wat bezielt zo'n vent????? Wie doet nou zoiets????
Het zal je kind maar zijn, vreeeeeselijk...... Maar even afwachten hoe de details nou echt zijn, maar of het nou om een jongetje of een meisje gaat, 5 jaar, 8 jaar, wat maakt het uit? Het is en blijft afschuwelijk!!

Zo'n dader, die mag van mij de doodstraf krijgen, hoor!!! En ik ben niet echt voor de doodstraf, maar in dit soort gevallen...... Boos!

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:21

Vreselijk vreselijk vreselijk gewoon geen woorden voor
Wat bezield zo,n vader toch Boos!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:26

Verschrikkelijk, ik las het op nos.nl
Dat dit zomaar kan gebeuren, geen woroden voor... Wat een zieke mensen lopen er rond zeg!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:28

er moet is goed mis zijn in die hersens van die man om tot zo'n actie over te gaan. echt verschrikkelijk. ben er misselijk van.

sterkte voor de familie

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:29

Nadya schreef:
Kippenvel!!! Wat bezielt zo'n vent????? Wie doet nou zoiets????
Het zal je kind maar zijn, vreeeeeselijk...... Maar even afwachten hoe de details nou echt zijn, maar of het nou om een jongetje of een meisje gaat, 5 jaar, 8 jaar, wat maakt het uit? Het is en blijft afschuwelijk!!

Zo'n dader, die mag van mij de doodstraf krijgen, hoor!!! En ik ben niet echt voor de doodstraf, maar in dit soort gevallen...... Boos!

Van mij ook..

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:29

Persconferentie is om 1600 uur
BNdeStem schreef:
Drama school Hoogerheide

Vrijdag 1 december 2006, HOOGERHEIDE - Op de Klim-Op basisschool in Hoogerheide is vanmorgen rond elf uur het achtjarige zoontje van een bankdirecteur uit Halsteren met messteken om het het leven gebracht. Na een uitgebreide zoekactie waarbij een politiehelikopter is ingezet is rond 14.00 uur een verdachte aangehouden. De leerlingen zijn inmiddels naar huis gestuurd.

Kaart: Google Maps
Zo ver bekend had het jongetje samen met groep vijf computerles. Hij verliet de klas vermoedelijk om even wat op te halen uit een lokaal op de bovenste verdieping van de school. Boven kwam hij een gemaskerde man tegen die hem neerstak Over de reden en toedracht doet de politie nog geen uitspraken. Er is een crisiscentrum ingericht.
Om vier uur is er een persconferentie.

Mijn maag draait om van dit nieuws.
Ik ben mama maar ook leerkracht.
Dit lijkt me echt vreselijk. Als dit gebeurt, hoe haalt iemand in zijn hoofd om een kind iets aan te doen. Stoom uit je oren

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:30

Samy schreef:
Kind blijkt uit groep 4 te komen, dus is jaar of 7/8 en geen 9 ...

Citaat:
HOOGERHEIDE - Op basisschool Klim-Op aan de Matthias Wolffstraat in Hoogerheide is vrijdag rond 11.00 uur een kind om het leven gebracht. Volgens onbevestigde berichten zou een gemaskerde man de school zijn binnengedrongen en de keel van een jongetje hebben doorgesneden.

De politie heeft rond 14.00 uur een verdachte aangehouden. Dat heeft een woordvoerder laten weten. Over zijn leeftijd en de toedracht doet de politie nog geen mededelingen.

Het slachtoffer zou een zeven- of achtjarig jongetje uit groep vier zijn. De dader is mogelijk de vader van het kind. De politie wil op dit moment niet verder op de zaak ingaan. De omgeving rond de school is afgezet. Volgens BN/De Stem zou het slachtoffer het zoontje zijn van een bankdirecteur. Om half vier is er een persconferentie.

Het is onduidelijk of het in een klaslokaal is gebeurd. Voor zover bekend waren er geen kinderen in de buurt.

Opvang

Op het gemeentehuis van Woensdrecht, waar Hoogerheide onder valt, is een crisiscentrum ingericht.

De school is ontruimd en de leerlingen worden opgevangen door slachtofferhulp. Boven de school heeft korte tijd een politiehelikopter gevlogen.

Van der Hoeven

Minister van Onderwijs Maria van der Hoeven heeft geschokt gereageerd. "Het is vreselijk wat er is gebeurd", aldus Van der Hoeven na afloop van de minsterraad vrijdag.

Ze had nog geen nadere informatie. Na afloop van de ministerraad is Van der Hoeven direct naar haar ministerie gegaan om te horen wat er precies is gebeurd.

beetje tegenstrijdig dit, ze willen geen info geven over de dader en vervolgens zeggen ze dat de vader waarschijnlijk de dader is en dat het het zoontje van de bankdirecteur is... beetje vaag dit

maar des al niet te min vind ik het verschrikkelijk wat hier gebeurd is, de dader mag van mij levenslang krijgen, en dan ook echt levenslang waar gaat het heen met de wereld

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:34

net bij het nos zeggen ze dat is bevestigd dat het om een 8 jarige jongetje gaat. ze had het ook over bankdirecteur idd maar of dat bevestigd is??

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:42

ja zoon van een bankdirecteur uit hasselten oid..
heel erg en onbegrijpelijk..
ook las ik op planet.nl dat de vader idd van het jongetje verdacht wordt/ door de overburen als verdachte is aangewezen

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:43

paardje2005 schreef:
net bij het nos zeggen ze dat is bevestigd dat het om een 8 jarige jongetje gaat. ze had het ook over bankdirecteur idd maar of dat bevestigd is??

Op het nieuws net zeiden ze dat de Rabobank bevestigd heeft dat de vader directeur is bij een Rabobank.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:44

Meisje21 schreef:
paardje2005 schreef:

Op het nieuws net zeiden ze dat de Rabobank bevestigd heeft dat de vader directeur is bij een Rabobank.

ja dat wel. had te snel geschreven. dat bevestigd is dat hij de keeldoorgesneden heeft. maar we zullen het met een kwartiertje wel weten denk ik.

edit: of we krijgen zoiets: helaas kunnen we op dit moment niks over de toedracht en de dader vertellen.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:45

Gruwelijk!
Ik lees dit nu terwijl ik op mijn werk zit, ik werk op een basisschool.
De kinderen zijn net naar huis, vrolijk, lachend, zingend, volop in de sinterklaasstemming.
Zo zou het moeten zijn op alle scholen, maar helaas is het voor díe school en zijn leerlingen anders gelopen.
Heb er eigenlijk geen woorden voor, zo'n einde wens je over het algemeen niemand toe, zéker geen kind!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:53

Ziek heel heel ziek.. Misselijk Wat bezielt je om een kind zo verschrikkelijk van zijn leven te beroven..

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:57

verschrikkelijk,
ik moet er niet aan denken, wat een ellende moet het zijn, arme familie leden, en omstanders,
echt afschuwelijk,
heel veel sterkte toegewenst aan iedereen.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 17:04

Jeetje wat enorm ziekelijk. Het arme kind.......
Ik ben benieuwd welke nieuwsberichten het dichts bij de waarheid komt, overal word het anders verteld.... hoe dan ook..... het kind is dood. Gruwelijk......

Alle basisscholen zouden nu voorzien moeten worden van sloten op de deuren en ramen. Het is wel weer duidelijk, zelfs die jonge kinderen zijn in dit land niet eens meer veilig.........

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 17:10

Het is niet de vader .....die de dader is

_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 17:12

Cars schreef:
Het is niet de vader .....die de dader is

volgens het nieuws is de dader gevonden
echt erg dat iemand zoiets doet...

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 17:13

Hebben ze al meer gezegd op die persconferentie??

Dader is gevonden?? Wel een bekende van het kind??

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 17:14

Een 22 jarige dader maar geen identiteit....

Het is het zoontje van mensen die ik al vermoede....
wat een drama voor de ouders........

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 17:15

was zeer verbaasd toen ik dit vanmiddag hoorde, toen ik uit de les kwam. op school hadden ze t verteld bij ons, ik woon namelijk in een naburig dorp van waar tis gebeurd, wel raar, ik snap het gewoon niet, maarja we zullen het wel horen, hoop ik

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 17:15

k zit nu naar persconferentie te kijken maar er wordt niks gezegd over een dader alleen over een verdachte?

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 17:16

jeetje. ongeloofelijk dit. echt vreselijk. op een gegeven moment is niemand meer veilig toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 17:17

Elke keer als ik denk dat het niet erger kan, blijkt het tegendeel........ Verdrietig

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 17:17

Meisje21 schreef:
k zit nu naar persconferentie te kijken maar er wordt niks gezegd over een dader alleen over een verdachte?

Dat wordt gezegd totdat hij veroordeelt is..

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 17:18

Cars schreef:
Een 22 jarige dader maar geen identiteit....

Het is het zoontje van mensen die ik al vermoede....
wat een drama voor de ouders........

Bloos! hier schrik ik helemaal van.. hoe ziek kan je op die leeftijd al zijn Huilen